Hoy Elsa,Elsa schreef:Dag Wivina, ik vind wat je schrijft heel open en eerlijk. Heb een vraag over deze zin, zou graag willen weten wat je hiermee bedoeld.
"Na gesprekken met mijn (mannelijk geworden) vrouw is zij zich bewust geworden van het opnieuw openstellen voor haar vrouwelijke kanten."
Hiermee bedoel jij jezelf of je partner?
Hier kwam verwarrend over. Ik ben een man zoals ik schreef, die ook zijn vrouwelijke kanten ontdekt heeft en dit schaamteloos naar buiten laat komen. Het zijn de kanten van willen ontvangen. Ik merkte dat wanneer ik wil ontvangen mijn vrouw automatisch moet gaan geven. Anders stroomt het niet. Beiden tegelijk ontvangen kan niet en beiden tegelijk geven ook niet. Aangezien ik geven mannelijk noem was mijn vrouw door mijn verlangen naar ontvangen gedwongen om zich mannelijk te gedragen. Die neiging heeft ze wel omdat ze makkelijk een dominante leidende rol aanneemt. Ze trekt makkelijk regie en verantwoordelijkheid naar zich toe.
Door mijn wens naar ontvangen triggerde ik haar in het "overnemen" van mijn verantwoordelijkheid. Dat ontvangen is een vorm van passief zijn. Dat ik geven mannelijk noem wil niet zeggen dat een vrouw weinig geeft. Ik vind juist dat de meeste vrouwen veel geven. Ze staan er om bekend meer dingen tegelijk te kunnen. Als een vrouw voor haar man en kinderen zorgt geeft ze geweldig veel. Ondanks dat je dit moederen zou kunnen noemen, beschouw ik deze rol als een vrouw die in haar mannelijkheid zit. Na zo'n dag van veel geven heeft deze vrouw behoefte aan effe niets, effe tijd voor mezelf, effe verwend willen worden. Op dat moment komt zij in haar vrouwzijn. Zo zie ik dat. Mijn vrouw kan ik dan geen groter plezier doen door haar bv. aan te bieden haar haren te verven of haar lichaam te wassen of te masseren. Dan ben ik de gever (zit ik in het manzijn) en zij de ontvanger. Ik denk dat het de kunst is in de relatie om een zekere balans met elkaar te vinden in het spel van geven en ontvangen.
Ik hoop dat het zo helder is.
Wivina