Bellen met 112 vergroot pakkans

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<je hebt een wereldbeeld als een lachspiegel, als je het mij vraagt.

Lees nou je eigen verhaal nog eens over en stel je eens voor dat "gewone" westerlingen alles wat zij aan beschaving hebben opgedaan dankzij vrouwen- en homo-emancipatie opeens als "politiek correcte hersenspoeling" zouden afdoen.>

Ik geloof dat jouw wereldbeeld een plaat voor je hoofd is, als je het mij vraagt, eerlijk gezegd.

Voor wat betreft vrouwen en homo emancipatie; dat was idd: een volkomen lelie blanke aangelegenheid.
Of wil je soms beweren dat die vrouwen en homo emancipatie tot de moslim allochtone gelederen is doorgedrongen? Nee toch? Want dan zou het pas heel erg gesteld zijn met jouw wereldbeeld.

Als ik door Amsterdam Oost fiets, dan waan ik me soms in de middeleeuwen, af en toe een burqa (tralievenster voor de ogen) iets vaker een niqaab (alleen de ogen vrij, uiteraard zwarte handschoenen aan), heel erg veel sluiers, hoofddoekjes etc. Tjah, 'familie-eer', 'koran' enzo he?
Ach ja die familie eer.......als dat begrip van het gedrag van de moslimsprinsjes zou afhangen, dan zou het hele begrip al lang en breed opgeheven zijn. Stelen, roven, inbreken, dealen, pooieren, etc, het is allemaal heel gewoon voor onze marokprinsjes, maar oh wee, als een fatima een misstap zet.....oh wee!

Persoonlijk ben ik erg voor het invoeren van de sharia speciaal en alleen voor moslims in Nederland; er staat namelijk *letterlijk* in de Koran dat van iemand die steelt een hand afgehakt moet worden. En dat doen ze dan ook in Saudi Arabië, daarom wilde geen enkele marok daar indertijd als gastarbeider werken, te streng.

Aldus zou er op het Leidseplein een hakblok neergezet worden, en kunnen moslim geestlijken en ziektekostenverzekeraars discussieren over hoe vaak zo'n afgehakte hand op kosten van de ziektekostenverzekeraar weer dmv micro chirurgie aangezet mag worden als de moslim crimi een recidivist blijkt te zijn.

Nee? Niet? Vind je? Maar waarom mogen moslims dan zo streng zijn tov hun vrouwen, waar ze het hele begrip 'familie eer' aan ophangen? De koran? Wat staat daar toch allemaal in de koran mbt het gedrag van moslim mannen dan?

Hmmmmmmmm.......moslims en homohaat.......hmmmmmm....ja, dat vind ik ook, gooi moslims die zich aan noodsexualiteit met ho/tv/ts overgeven hebben met hun hoofd naar beneden van een hoog flatgebouw.
Jazeker, homo's, kannie, magnie, vies bah, maar er wel opkruipen als het zo uitkomt? Afstraffen! met de koran in de hand!

Als je moslim bent, wees dan ook consequent in het interpreteren van de koran, niet dan?

Ehhhhhhhhhhhhhhh.......vrouwen en homo emancipatie? Dat was idd broodnodig, jammer alleen dat het wederom alleen blanken betrof, geen moslim allochtonen, stel je voor zeg, dat mag niet hoor, inmengen in culturele opvattingen over vrouwen en homo's.

Mila.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

lol,

na gelukkig zijn er ook een hoop tolerante turken en marokanen...
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Maruscha schreef:Ik heb liever een exhibitionist dan een racist.

En Nancy, bedankt voor het bevestigen van zo ongeveer alle vooroordelen die ik over 'jouw soort mensen' heb (feit: de meeste mensen die op allochtonen afgeven kunnen dat woord niet eens spellen).
Als ik jou was zal ik eens goed lezen! Ik heb geen vooroordelen naar een groep die het voor veel verpest... spreek uit eigen ervaring en daarbij heb ik gewoon mijn eigen mening over dat soort tuig.. en dat is mijn goed recht.
Ennuhh bedankt he voor jouw vooroordeel naar mij toe. Maar als jij je nou eens in Utrecht Kanaaleiland in de avond uurtjes begeefd.... wil ik wel eens zien of je nog steeds zo'n goede smaak naar deze groep hang jongere hebt. Die groep presteerd het gewoon om een agente van Marokaanse afkomst met stenen te bekogelen die gewoon haar werk doet!!.... iets wat jij dan denk ik normaal zal vinden... toch??
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

mina schreef:lol,

na gelukkig zijn er ook een hoop tolerante turken en marokanen...
JUIST! daar ben ik het helemaal met je eens.... en bij veel oudere Marokanen zijn die Hangjongeren die problemen geven meer dan een doorn in het oog... ze hebben er maar moielijk vat op.

Maar helaas zijn er hier een paar die denken dat als je ook maar iets over een "buitenlander" zegt je gelijk bestempelen als RACIST!
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Babette schreef:
Nancy Koppens schreef:
Janiek2 schreef:@

En zo'n uitspraak als , out of the blue en met een knipoog, dat vind ik eigenlijk net zoiets als een luide scheet laten in gezelschap.
Zal het je nog sterker vertellen Janiek... ik schijt op dat volk met dunne stront... ennen dat gezelschap is dan wel met zwart kroeshaar!!
Moet je voor openlijke uitingen van racisme niet bij een andere club zijn??? Je kunt je ook nog afvragen of wij dit soort uitlatingen hier wensen: ik vind het in ieder geval onaanvaardbaar. Wat vindt de Forumwatch hier van?

Babette.
Ik geloof dat ik mij niet hoeft te laten beschuldigen als zijnde RACIST... of wel??
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

yup die heb je hier.
En dat is tuig idd...punt.
Ik denk ook dat veel mensen die het leven in de stad niet gewend zijn niet weten hoe het er werkelijk aan toegaat.
het is dan heel makkelijk je woordje te doen als je veilig achter de geraniums in een koophuisje met nederlandse buren in een of ander gehucht of buitenwijk woont, en zelfs dan niet als vrouw de straat over gaat. Ik zou zelfs niet overdags graag door kanaleneiland of zelfs maar overvecht gaan.
een van de eerste wijken waar ik met mijn woonwachttijd zou kunnen komen te wonen, maar dan wacht ik nog wel even...

liefs,
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Nancy Koppens schreef: Ik geloof dat ik mij niet hoeft te laten beschuldigen als zijnde RACIST... of wel??
Nee lijkt me ook niet. Vroeger toen ik een jaar of ehm 19-20 ofzo was...ging ik wel eens met een jurk in het dorp waar ik woonde over straat (als ik bijv naar amsterdam ging, of op bezoek bij een vriendin van me)...en het scheelde niet veel of de NL- jongens (boeren) hadden me in elkaar gemept...
Ik begrijp uitspraken als die van Babette uberhaupt echt niet. Dan lijkt het net alsof ze nog nooit heeft meegemaakt hoe het werkelijk is om als transgender/transseksueel...(of zelfs maar openlijk homoseksueel) in bepaalde delen van het land door het leven te gaan...

Groetjes,
Mina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:
Ik geloof dat jouw wereldbeeld een plaat voor je hoofd is, als je het mij vraagt, eerlijk gezegd.
Ja, dat heb je al eens vaker gesuggereerd :lol: .

Jouw bericht an daarnet lijkt (eerlijk gezegd) nog het meest op papier-maché van uitsluitend Telegraafpapier. Maak er wat leuks van :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Jouw bericht an daarnet lijkt (eerlijk gezegd) nog het meest op papier-maché van uitsluitend Telegraafpapier>

Log eens in op het Volkskrantforum, typ in de zoekmachine het woord 'marokkaan' in, en lees........de Telegraaf verbleekt erbij.

Oftewel; totaal tot op de draad versleten, oubollig, achterhaald argument.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mina schreef: Dan lijkt het net alsof ze nog nooit heeft meegemaakt hoe het werkelijk is om als transgender/transseksueel...(of zelfs maar openlijk homoseksueel) in bepaalde delen van het land door het leven te gaan...
Heel eerlijk gezegd begrijp ik soms ook niet waarom ik ermee wegkom, maar ik woon wel in een buurt met ongeveer 50 % allochtonen. De meesten hebben mij als man gekend en hebben mijn verandering voor hun ogen zien voltrekken zonder dat dat noemenswaardige problemen gaf.

In de Efteling, waar het gehalte provinciale modale gezinnen het grootst is, kreeg ik meer verbaasde blikken.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ik begrijp uitspraken als die van Babette uberhaupt echt niet. Dan lijkt het net alsof ze nog nooit heeft meegemaakt hoe het werkelijk is om als transgender/transseksueel...(of zelfs maar openlijk homoseksueel) in bepaalde delen van het land door het leven te gaan...>

Roerend mee eens. Het is zo gemakkelijk om je mening over ts/homo in het dagelijks leven te geven als je zelf niet zo leeft, maar veilig als hetero man met partner dus onverdacht, dus sociaal gezien makkelijk levend.......

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Oftewel; totaal tot op de draad versleten, oubollig, achterhaald argument.

Mila.
Zolang problemen tussen de verschillende bevolkingsgroepen er zijn en -zoals nu- nijpender dreigen te worden, is zo'n argument nooit achterhaald. Hooguit ontoereikend, als jij me erop attent maakt dat De Volkskrant die andere op de voet volgt in hitsigheid.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Ik begeef mij met enige regelmaat in de stad, ik vind het leuk en vooral gaaf om anders te zijn.. ik heb gelukkig veel mee.. loop ook niet te koop met een extreem uiterlijk en schenk gelukkig geen aandacht aan groepjes, dat net zo goed ook Nederlandse jongeren kunnen zijn!, enige probelemen heb ik gelukkig nog niet gehad, tuurlijk zijn er mensen die het soms niet helemaal kunnen plaatsen en wel eens kijken.. maar zie ook wel eens vrouwen waarbij ik het niet weet hoe en wat.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat als je niet alles mee hebt je wel eens ergens tegen aan botst en is het helaas zo dat er mensen zijn die mekaar opruien, helaas zijn dat wel altijd dezelfde groepen. Ik kan mij voorstellen dat als je in zo'n situatie komt je jezelf heel klein gaat voelen.

Jammer dat er hier mensen zijn die dat niet vinden en alles blijkbaar voor de wind gaat of waarbij het normaal zal zijn als ze uitgescholden worden en als het even niet mee zit een paar klappen kunnen krijgen.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Janiek2 schreef:
mina schreef: Dan lijkt het net alsof ze nog nooit heeft meegemaakt hoe het werkelijk is om als transgender/transseksueel...(of zelfs maar openlijk homoseksueel) in bepaalde delen van het land door het leven te gaan...
Heel eerlijk gezegd begrijp ik soms ook niet waarom ik ermee wegkom, maar ik woon wel in een buurt met ongeveer 50 % allochtonen. De meesten hebben mij als man gekend en hebben mijn verandering voor hun ogen zien voltrekken zonder dat dat noemenswaardige problemen gaf.

In de Efteling, waar het gehalte provinciale modale gezinnen het grootst is, kreeg ik meer verbaasde blikken.
Raar he?? bij mij in de buurt is het niet anders hoor en ik leef ook gewoon mijn leventje, woonde ook in een flat met allochtonen en die konnen mij zowel als man als vrouw.. en ook totaal geen problemen, raar toch?? daar ligt het probleem ook niet bij.

Ga jij maar eens naar een andere stad kijken ze je ook na!
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Zo'n 10 jaar geleden heb ik enkele jaren in Transvaal, Den Haag gewoond. Een wijk die ook nu nog tot een van de slechtste in Nederland hoort. Het percentage allochtonen daar was zeker 70, 80%.

In die tijd liep ik ook al regelmatig in vrouwenkleding rond. De enige met wie ik daar echt problemen over heb gehad waren mijn bovenburen. Nederlanders. Zo blank als het maar zijn kan.

En nu jullie weer.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie