Jij trekt een eigen en zeer korte conclusie!Maruscha schreef:Overigens, als je goed hebt opgelet een paar jaar geleden, mag iedereen van mij hier zeggen wat hij of zij wil. Ik geloof niet in zaken als strikte moderatie en bannen.
Maar mijn recht om een conclusie uit iemands verhaal te trekken en deze te verkondigen is even groot.
Bellen met 112 vergroot pakkans
Moderator: Moderators
-
- dagelijks aanwezig
-
- dagelijks aanwezig
Beste Nancy. Zelfs jij zal niet kunnen blijven beweren dat bovenstaande opmerking volstrekt vanuit het niets kwam. Frederique heeft het over de politie, jij kwam hiermee aanzetten.Nancy Koppens schreef:Als je gewoon meewerkt en legitimatie bij je hebt zal het geen probleem zijn.. enne liever politie dan een paar met zwart kroeshaar
Maar goed, het feest is voorbij, ik ga nu naar een echt feest. Allemaal Surinamers daar trouwens, laat ik maar goed op mijn spullen letten.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
<toch zó sterk hecht aan dingen als "assimilatie" en "clementie". >
Dat is een kwestie van afkomst en opvoeding. Dat was de boodschap die we thuis meekregen.
Zoals turken en marokkanen het 'thuisland' met de paplepel ingegoten krijgen, zo realiseerden mijn ouders zich dat ze nooit meer terug konden, ook al wilden ze het zo graag.
Aanpassen was het credo.
Iets wat veel allochtonen-die toch al van plan zijn hier te blijven- wel eens zouden mogen doen.
Oh ja.....de immigratie generatie van mijn ouders wachtte nou niet bepaald een warm welkom hier in Nederland; ze zijn hier alsnog in Nederland terecht gekomen door inmenging en bemoeienis van de Verenigde Naties. En wel nadat ze geboycot/uitgehongerd/vermoord werden in het moederland Indonesie.
Nederland wilde ze niet hebben, en had voor hun al emigratie naar oa Urugay, Paraguay, Argentinie, Brazilie en Groenland(!!!! want toen erg leeg) 'geregeld' 'omdat ze daar qua afkomst en huidkleur beter thuis hoorden dan in Nederland'
Zo kwamen na ruim 5 jaar getouwtrek (en bloedige moordpartijen onder Indischen door Indonesiers) eindelijk in 1954 de 1e 100.000 repatrianten in Nederland aan, mijn moeder en haar familie zijn hier tussen 1954 en 1958(!) pas aangekomen, waar het eigenlijk 1949 had moeten zijn, direct na de souveriniteitsoverdracht, en dat was weer 4 jaar nadat ze door Sukarno tot ongewenste halfbloed honden verklaard waren, wat de Indonesiers vrijbrief gaf om ze op allerlei manieren op te jagen en te vermoorden. En wel direct na de bevrijding van de Japanse bezetting, toen ze nog in kampen zaten.
Al met al zijn er tussen 1954 en 1958 300.000 repatrianten uit Indonesie in Nederland aangekomen, waarvan 100.000 doortrokken naar Canada en Amerika.
Ik hang zometeen een nederlands vlaggetje op me fiets of zo, blij toe dat ik alsnog hier geboren ben ipv Uruguay, Paraguay, Brazilie etc, want daar was ik als TS de prostitutie in gedreven, met een gemiddelde levensverwachting van 35 jaar (aids, drugs, 'zelfmedicatie' in de vorm van siliconen enz).
Groetjes Mila.
Dat is een kwestie van afkomst en opvoeding. Dat was de boodschap die we thuis meekregen.
Zoals turken en marokkanen het 'thuisland' met de paplepel ingegoten krijgen, zo realiseerden mijn ouders zich dat ze nooit meer terug konden, ook al wilden ze het zo graag.
Aanpassen was het credo.
Iets wat veel allochtonen-die toch al van plan zijn hier te blijven- wel eens zouden mogen doen.
Oh ja.....de immigratie generatie van mijn ouders wachtte nou niet bepaald een warm welkom hier in Nederland; ze zijn hier alsnog in Nederland terecht gekomen door inmenging en bemoeienis van de Verenigde Naties. En wel nadat ze geboycot/uitgehongerd/vermoord werden in het moederland Indonesie.
Nederland wilde ze niet hebben, en had voor hun al emigratie naar oa Urugay, Paraguay, Argentinie, Brazilie en Groenland(!!!! want toen erg leeg) 'geregeld' 'omdat ze daar qua afkomst en huidkleur beter thuis hoorden dan in Nederland'
Zo kwamen na ruim 5 jaar getouwtrek (en bloedige moordpartijen onder Indischen door Indonesiers) eindelijk in 1954 de 1e 100.000 repatrianten in Nederland aan, mijn moeder en haar familie zijn hier tussen 1954 en 1958(!) pas aangekomen, waar het eigenlijk 1949 had moeten zijn, direct na de souveriniteitsoverdracht, en dat was weer 4 jaar nadat ze door Sukarno tot ongewenste halfbloed honden verklaard waren, wat de Indonesiers vrijbrief gaf om ze op allerlei manieren op te jagen en te vermoorden. En wel direct na de bevrijding van de Japanse bezetting, toen ze nog in kampen zaten.
Al met al zijn er tussen 1954 en 1958 300.000 repatrianten uit Indonesie in Nederland aangekomen, waarvan 100.000 doortrokken naar Canada en Amerika.
Ik hang zometeen een nederlands vlaggetje op me fiets of zo, blij toe dat ik alsnog hier geboren ben ipv Uruguay, Paraguay, Brazilie etc, want daar was ik als TS de prostitutie in gedreven, met een gemiddelde levensverwachting van 35 jaar (aids, drugs, 'zelfmedicatie' in de vorm van siliconen enz).
Groetjes Mila.
-
- dagelijks aanwezig
Kijk dat heb je goed gelezen en als ik dat zeg ben ik natuurlijk een RACIST he hhahahahha kijk bescherm jij je eigen krimineeltjes met noord afrikaans uitelijk maar.... verberg jij je maar voor de waarheid! en lieg en verdraai maar lekker door...Maruscha schreef:Beste Nancy. Zelfs jij zal niet kunnen blijven beweren dat bovenstaande opmerking volstrekt vanuit het niets kwam. Frederique heeft het over de politie, jij kwam hiermee aanzetten.Nancy Koppens schreef:Als je gewoon meewerkt en legitimatie bij je hebt zal het geen probleem zijn.. enne liever politie dan een paar met zwart kroeshaar
Maar goed, het feest is voorbij, ik ga nu naar een echt feest. Allemaal Surinamers daar trouwens, laat ik maar goed op mijn spullen letten.
Kijk jij bent zelf ook een vuile RACIST... jij hebt een vooroordeel naar Surinamers! en uitgerekent is een beste vriend van mij een Surinamer! je weet het wel te conbineren vuile RACIST!!!!
wat een geneuzel om niets is het geworden. Respect dwing je alleen af door respect te tonen en hard te werken.
terug on-topic kan ik wel iets zien in het relaas van frederique om de politie in het algemeen nog eens te informeren dat mensen die 'kennelijk' zonder goede reden midden in de nacht op straat lopen niet altijd zijn wat ze lijken voor de ongetrainde waarnemer (verdachte personen). Ik ga er vanuit dat politie agenten vooral getrainde waarnemers zijn en door de e-mail van frederique zal die getraindheid op zijn slechts verbeteren
en voor diegene die dergelijke nachtelijke wandelingen wel eens doen, is het veel vervelender denk ik om een bekende uit de eigen omgeving tegen te komen dan een wildvreemde of een politie agent. In ieder geval was dat destijds bij mij wel het geval.
Groetjes, Fenna
terug on-topic kan ik wel iets zien in het relaas van frederique om de politie in het algemeen nog eens te informeren dat mensen die 'kennelijk' zonder goede reden midden in de nacht op straat lopen niet altijd zijn wat ze lijken voor de ongetrainde waarnemer (verdachte personen). Ik ga er vanuit dat politie agenten vooral getrainde waarnemers zijn en door de e-mail van frederique zal die getraindheid op zijn slechts verbeteren
en voor diegene die dergelijke nachtelijke wandelingen wel eens doen, is het veel vervelender denk ik om een bekende uit de eigen omgeving tegen te komen dan een wildvreemde of een politie agent. In ieder geval was dat destijds bij mij wel het geval.
Groetjes, Fenna
...Nancy Koppens schreef:Kijk dat heb je goed gelezen en als ik dat zeg ben ik natuurlijk een RACIST he hhahahahha kijk bescherm jij je eigen krimineeltjes met noord afrikaans uitelijk maar.... verberg jij je maar voor de waarheid! en lieg en verdraai maar lekker door...Maruscha schreef:Beste Nancy. Zelfs jij zal niet kunnen blijven beweren dat bovenstaande opmerking volstrekt vanuit het niets kwam. Frederique heeft het over de politie, jij kwam hiermee aanzetten.Nancy Koppens schreef:Als je gewoon meewerkt en legitimatie bij je hebt zal het geen probleem zijn.. enne liever politie dan een paar met zwart kroeshaar
Kijk jij bent zelf ook een vuile RACIST... jij hebt een vooroordeel naar Surinamers! en uitgerekent is een beste vriend van mij een Surinamer! je weet het wel te conbineren vuile RACIST!!!!
Oh mijn god. Sarcasme is echt niet aan jou besteedt he?
Voor de duidelijkheid: mijn vader is in Parimaribo geboren. Ik ben dus half-Surinaams.
Jij wordt echt per toetsaanslag dommer geloof ik.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
nog een noot ter toevoeging en overdenking:
ik vraag me af hoeveel database ruimte er zou vrijkomen als geneuzel tav racisme zoals het hier inmiddels al bijna de hele draad er aan toegaat achterwege zou blijven.
praten over racisme is prima, zolang het een gefundeerde discussie is in een toepasselijke draad, maar hier lijkt het inmiddels vooral op ongefundeerde haartrekkerij en dat vind ik erg vervelend om te lezen.
groetjes, Fenna
(gecorigeerd ivm een typefoutje)
ik vraag me af hoeveel database ruimte er zou vrijkomen als geneuzel tav racisme zoals het hier inmiddels al bijna de hele draad er aan toegaat achterwege zou blijven.
praten over racisme is prima, zolang het een gefundeerde discussie is in een toepasselijke draad, maar hier lijkt het inmiddels vooral op ongefundeerde haartrekkerij en dat vind ik erg vervelend om te lezen.
groetjes, Fenna
(gecorigeerd ivm een typefoutje)
-
- dagelijks aanwezig
Ahhh juist ja over sarcasme gesproken??? heb je het over jezelf ofzo?? dat jouw vader uit Paramaribo komt is toch niet mijn probleem toch??Maruscha schreef:...Nancy Koppens schreef:Kijk dat heb je goed gelezen en als ik dat zeg ben ik natuurlijk een RACIST he hhahahahha kijk bescherm jij je eigen krimineeltjes met noord afrikaans uitelijk maar.... verberg jij je maar voor de waarheid! en lieg en verdraai maar lekker door...Maruscha schreef: Beste Nancy. Zelfs jij zal niet kunnen blijven beweren dat bovenstaande opmerking volstrekt vanuit het niets kwam. Frederique heeft het over de politie, jij kwam hiermee aanzetten.
Oh mijn god. Sarcasme is echt niet aan jou besteedt he?
Voor de duidelijkheid: mijn vader is in Parimaribo geboren. Ik ben dus half-Surinaams.
Jij wordt echt per toetsaanslag dommer geloof ik.
@ Mila: zoals altijd maak je op mij veel meer indruk met zo'n persoonlijk verhaal dan met die sweeping statements van je. Dat plaatst die meningen ook weer in een zeker perspectief, want minder 'algemeen geldig'.
Wat me ook deze keer weer treft is de enorme impact die bepaalde ervaringen op een mensen leven hebben, zo dat ze zich zelfs generaties lang doen gelden.
@ Nancy: dat geldt voor jouw verhaal evenzogoed. En dat je daarin ook je eigen aandeel niet over het hoofd ziet. Als je in je eerste berichtje nou gewoon "hangjongeren" had genoemd, dan was je die hele discussie over racisme bespaard gebleven.
Wat me ook deze keer weer treft is de enorme impact die bepaalde ervaringen op een mensen leven hebben, zo dat ze zich zelfs generaties lang doen gelden.
@ Nancy: dat geldt voor jouw verhaal evenzogoed. En dat je daarin ook je eigen aandeel niet over het hoofd ziet. Als je in je eerste berichtje nou gewoon "hangjongeren" had genoemd, dan was je die hele discussie over racisme bespaard gebleven.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- dagelijks aanwezig
Ik noem dingen liever bij de naam... zoals ze ook zijn.... lijkt me wel zo eerlijk, het is alleen jammer dat mensen soms niet verder lezen en daardoor heel kort zichtig zijn... en daardoor ook zichzelf aangesproken, willen, voelen, alhoewel......Janiek2 schreef:@ Mila: zoals altijd maak je op mij veel meer indruk met zo'n persoonlijk verhaal dan met die sweeping statements van je. Dat plaatst die meningen ook weer in een zeker perspectief, want minder 'algemeen geldig'.
Wat ik aan het begin al zei is dat als je niets te verbergen hebt je ook niets hoef te vrezen, door bepaalde kort zichtigheid van mensen kan je daar misschien je twijvels over hebben...
Kijk en wat betreft de uitlatingen die je dan naar je hoofd krijgt...... tja..
Ben heel wat gewend.. het zijn maar woorden... je leest ze en bepalen een vorm van laagheid.
Hetzelfde geld ook om op en aanmerkingen te maken over typfouten en de snelheid van typen, zo is ieder goed in zijn eigen vak, ik zeg ook niet dat bij iedere slag met een hamer op een spijker die persoon de plank totaal mis slaat?
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik geef toe dat ik het meeste van de afgelopen uren alleen mar gescand heb, maar deze draad is wel heel ernstig ontspoord. Sommigen uitlatingen zijn niet alleen dom, maar ook wettelijk verboden, als je dit aangeeft wordt het forum straks nog van overheidswegen gesloten. Dan zag ik toch echt liever de slowchatsessies van Joy.
Francis Schreef:
Irene
Francis Schreef:
Daar kan ik me alleen maar bij aansluitenModerators, please....
Irene
Kleine stapjes