Ik zou jou graag in de Tweede Kamer zien, maar dat wordt dan "vriendjespolitiek" in mijn geval. Al vind ik de SP beslist onmisbaar in ons politiek bestel, is het niet een partij waar ik "voor kan gaan".Morbide schreef: Dat kan bij de volgende verkiezingen vast, tenminste dat is mijn ambitie: de Tweede Kamer. Insgelijks Joanne.
Psychologie magazine
Moderator: Moderators
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Boeiend hoe iets zo uit de context kan worden gehaald en zoveel losmaakt op het forum. Natuurlijk heeft Janieks vrouw 'het er moeilijk mee', maar dat zegt helemaal niets over de relatie. Daarnaast is het vreemd om kippenvel te krijgen van iemand die je verder niet of nauwelijks kent? Ik heb Janieks vrouw meerdere malen ontmoet en ze is een leuke meid die best kan relativeren en ook niet transfoob is. Lesbich of niet, het zijn van die hokjes waar niemand echt in past, en ik ken meer mensen die getrouwd zijn of een relatie hebben die je niet zou verwachten op basis van de geaardheid, nou en?mila schreef:ik heb de psychologie gekocht en het interview met Janiek gelezen.........en eerlijk gezegd kreeg ik er negatief kippevel van.
En wel hierom:
'en haar vrouw? Die heeft het er moeilijk mee. Ze is immers met een man getrouwd, ze is niet lesbisch'.
groetjes, en knuffel aan Janiek, Hannah
Hé, Hannah, wat leuk om jou hier weer eens te treffen ! In een ontspoorde draad nog wel...
Dat ik nou niks beters te doen heb ..., maar jij!
En ja, we fietsten net nog samen terug van de tuin en constateerden dat we allebei blij waren, dat we ons vlot min of meer heelhuids door de stroomversnelling heen gekregen hebben. Door te scheiden zouden we zeker een aantal moeilijkheden hebben ontlopen, er andere voor hebben teruggekregen, maar er geen hebben opgelost.
Dat ik nou niks beters te doen heb ..., maar jij!
En ja, we fietsten net nog samen terug van de tuin en constateerden dat we allebei blij waren, dat we ons vlot min of meer heelhuids door de stroomversnelling heen gekregen hebben. Door te scheiden zouden we zeker een aantal moeilijkheden hebben ontlopen, er andere voor hebben teruggekregen, maar er geen hebben opgelost.
Zo was het voor ons (ik mag in deze ook voor mijn vrouw spreken) en het is mooi als een ander er iets aan heeft.Irene schreef:Janiek schreef:
Dat is nou een zinvolle opmerking waar men wat aan heeft. Ik voel het in ieder geval als een steun in de rug.Door te scheiden zouden we zeker een aantal moeilijkheden hebben ontlopen, er andere voor hebben teruggekregen, maar er geen hebben opgelost.
Irene
Hoi hoi,
Groetjes en liefs,
Babette.
het is toch ook veel leuker en bevredigender om binnen je relatie allerlei zaken uit te zoeken; weglopen lost hoegenaamd niets op, niet voor jezelf en niet voor je partner. Voor m'n partner en mezelf is het zoeken naar oplossingen voor al die verschillende dingen die we tegenkomen op ons levenspad een fijn en mooi avontuur en wij (ook ik mag in deze voor m'n partner spreken) zouden het voor geen goud willen missen!Irene schreef:Janiek schreef:
Dat is nou een zinvolle opmerking waar men wat aan heeft. Ik voel het in ieder geval als een steun in de rug.Door te scheiden zouden we zeker een aantal moeilijkheden hebben ontlopen, er andere voor hebben teruggekregen, maar er geen hebben opgelost.
Irene
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
@ Babette: Nou, een "mooi en fijn avontuur", dat kan ik je niet nazeggen, meer iets van "de liefde is bitterzoet" .
Maar ja, het is ook voor mensen die wel gescheiden zijn een erkend ervaringsgegeven, dat je de problemen die je in de ene relatie onopgelost laat, gewoon meeneemt naar de volgende. Wat niet wegneemt dat het soms te zwaar wordt en uit elkaar gaan beter is dan je allebei vertillen.
Maar ja, het is ook voor mensen die wel gescheiden zijn een erkend ervaringsgegeven, dat je de problemen die je in de ene relatie onopgelost laat, gewoon meeneemt naar de volgende. Wat niet wegneemt dat het soms te zwaar wordt en uit elkaar gaan beter is dan je allebei vertillen.
Hoi hoi Janiek,
zelf heb ik twee echtscheidingen achter de rug met alle toestanden van dien, alhoewel ik nu gelukkig kan zeggen dat ik met m'n vorige partners een leuke vriendschap heb. Ik kan wel zeggen dat ik er veel van geleerd heb.
M'n huidige relatie is de Ware Liefde (alweer 17 jaar dit jaar), en ik kan er nog steeds niet over uit hoe bijzonder zoiets is. Het leuke van onze relatie is, dat-tie steeds groeit en mooier wordt. En natuurlijk hebben wij ook onze stuiterpartijen gehad, maar wij hebben uiteindelijk genadeloos voor elkaar gekozen, omdat zonder elkaar simpelweg geen optie was. Nou ja, ik kan wel uuuuuuuren hier over doorgaan, maar dan word het vervelend! Wij zijn nog steeds hartstikke verliefd op elkaar!
Groetjes en liefs,
Babette.
zelf heb ik twee echtscheidingen achter de rug met alle toestanden van dien, alhoewel ik nu gelukkig kan zeggen dat ik met m'n vorige partners een leuke vriendschap heb. Ik kan wel zeggen dat ik er veel van geleerd heb.
M'n huidige relatie is de Ware Liefde (alweer 17 jaar dit jaar), en ik kan er nog steeds niet over uit hoe bijzonder zoiets is. Het leuke van onze relatie is, dat-tie steeds groeit en mooier wordt. En natuurlijk hebben wij ook onze stuiterpartijen gehad, maar wij hebben uiteindelijk genadeloos voor elkaar gekozen, omdat zonder elkaar simpelweg geen optie was. Nou ja, ik kan wel uuuuuuuren hier over doorgaan, maar dan word het vervelend! Wij zijn nog steeds hartstikke verliefd op elkaar!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela