Ik ben hier dus tegen...

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denise_Euvelman
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 11:07
Locatie: flevoland

Ik ben hier dus tegen...

Bericht door Denise_Euvelman »

Hoi allemaal lees dit net en denk wat is dit nou...

http://www.nu.nl/news/1072733/11/rss/SG ... mbryo.html
TIME FLIES WHEN YOU'RE HAVING FUN
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

waarom zou je 250 euro neerleggen voor een test als je ook gewoon kunt wachten op de echo's :-?

En naja, de SGP neem ik allang niet meer serieus, dit verbaast me opzich niet zo van ze. Maffe mannetjes :roll:
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Ik denk dat je het met die testjes vóór de echo kunt zien en zo binnen de termijn voor een verantwoorde abortus blijft.

Vraag me af of er echt mensen zijn die een abortus gaan doen als het kind niet het gewenste geslacht heeft. Mensen die zo lichtvaardig over de emotionele impact van een abortus denken, zouden misschein ook maar beter geen kinderen kunnen krijgen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:Ik denk dat je het met die testjes vóór de echo kunt zien en zo binnen de termijn voor een verantwoorde abortus blijft.

Vraag me af of er echt mensen zijn die een abortus gaan doen als het kind niet het gewenste geslacht heeft. Mensen die zo lichtvaardig over de emotionele impact van een abortus denken, zouden misschein ook maar beter geen kinderen kunnen krijgen.
een abortus heeft een ongelooflijk emotionele impact op de vrouw, maar de SGP en andere "right for life'ers" schijnen te denken dat je dit inderdaad "zomaar" eventjes doet. En een ongewenste zwangerschap is volgens deze club het probleem van de vrouw. Bovendien: (democratische) politiek en geloof gaan echt niet samen: de een is gesteld op vrijheid en de ander op repressie.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Vraag me af of er echt mensen zijn die een abortus gaan doen als het kind niet het gewenste geslacht heeft. Mensen die zo lichtvaardig over de emotionele impact van een abortus denken, zouden misschein ook maar beter geen kinderen kunnen krijgen.>

Je denkt wat lichtvaardig over culturen en hun eigenschappen........als in China, met hun 1 kinds politiek, blijkt dat een zwangere vrouw in verwachting is van een meisje, dan word er fluks geaborteerd.

In India rijden 'kliniekjes' rond met een echo apparaat, voor diegenen die een echo kunnen betalen, en het zelfde verhaal als blijkt dat vrouwlief in verwachting is van een meisje.

En als een zwangere vrouw in India geen echo kan betalen en alsnog een dochtertje baart, dan komt het in India regelmatig voor dat dat baby dochtertje na de geboorte bij het grofvuil beland, so to speak. Al was het maar om te voorkomen dat ze later als getrouwde vrouw door haar ontevreden man of schoonfamilie levend in brand gestoken word.

Onbegrijpelijk trouwens, dat uitgerekend uit een land als India, met oa zijn mysogyne inslag en zijn barbaarse kastensysteem zoveel (op het westen= geld= kassa georienteerde!!) goeroe's, zwevers en meer van dat vage volk komt.

Mila.
Gast

Bericht door Gast »

mila schreef:In India...
De vrouwen die je noemt zijn zo straatarm en/of door hun man in steek gelaten (is nogal een ramp daar, als dat je overkomt) dat ze die kinderen geen enkele toekomst kunnen bieden.
Vergelijk het met dieren die hun nakomelingen niet laten leven als de omstandigheden te slecht zijn. Of met een scene in 'Het Parfum'.
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

Janiek2 schreef:Ik denk dat je het met die testjes vóór de echo kunt zien en zo binnen de termijn voor een verantwoorde abortus blijft.
volgens mij kun je na 16 weken geen abortus meer laten uitvoeren, maar het lijkt me toch dat je dan op de echo wel kunt zien wat er tussen de benen zit :|

@ Mila: Inderdaad, maar dat zijn ook vreselijk andere culturen en achtergronden. Ik zie een Nederlands paar hun kind nog niet wegdoen omdat het niet van het geslacht is waar ze op hoopten.
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Je denkt wat lichtvaardig over culturen en hun eigenschappen........
Ik denk dat de feiten die je noemt wel kunnen kloppen, maar ik beperkte me even tot Nederland, want daar ging het om. Dan was ik ook wel even bang voor bijvoorbeeld de Turkse mensen hier. Daar is een meisje baren ook niet echt iets om trots op te zijn. Maar ik zou denken dat die mensen qua religiositeit niet eens zo ver van de SGP af staan, dus ook niet zomaar naar abortus zullen grijpen als middel om maar zoveel mogelijk zonen te krijgen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<was ik ook wel even bang voor bijvoorbeeld de Turkse mensen hier.>

Jij zegt het, ik dacht het :-)

Mila.
Gebruikersavatar
X-Laura-X
dagelijks aanwezig
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 11, 2006 22:12
Locatie: Omgeving Utrecht

Bericht door X-Laura-X »

Als je een kind weg laat halen omdat 'het' een jongen is of andersom verdien je zoiezo geen nageslacht :evil:
The bitch is back...

Afbeelding
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

mila schreef:En als een zwangere vrouw in India geen echo kan betalen en alsnog een dochtertje baart, dan komt het in India regelmatig voor dat dat baby dochtertje na de geboorte bij het grofvuil beland, so to speak.
bedoel je zoiets

http://www.nieuws.nl/461746

let ook even op de aantallen. in 20 jaar 10 miljoen voortijdige afbrekingen van de zwangerschap omdat het een meisje betrof

groeten robert
Plaats reactie