Newsweek artikel
Moderator: Moderators
Newsweek artikel
Newsweek magazine online, The Mystery of Gender
http://www.msnbc.msn.com/id/18618970/site/newsweek/
Groetjes, Shaquani
http://www.msnbc.msn.com/id/18618970/site/newsweek/
Groetjes, Shaquani
Hi Shaquani,
Ga deze uitgave van Newsweek kopen kan mischien wel eens makkelijk zijn om anderen te laten zien.
Heb via internet een paar van de artikelen gelezen, wat mij speciaal opviel is hoe goed o.a. hun werk omgeving heeft gereageerd op hun transitie.
Ook dat men lang heeft geprobeerd de transitie af te houden om vele persoonlijke redenen, zoals er ook hier zijn die er soms vele jaren mee worstelen.
Amerika en kijk op gender is toch aan het veranderen ten goede, gezien de paar duizend positieve reacties die vooral Cristine Daniels (zeer bekende sport columniste) van de L/A Times kreeg en dat wel vanuit een van de meest macho culturen die er bestaat n.l. sport.
Wordt tijd dat b.v. Elsviers weekblad ook zo een goed artikel zou samen stellen.
bedankt voor de info
groetjes, Adriana
Ga deze uitgave van Newsweek kopen kan mischien wel eens makkelijk zijn om anderen te laten zien.
Heb via internet een paar van de artikelen gelezen, wat mij speciaal opviel is hoe goed o.a. hun werk omgeving heeft gereageerd op hun transitie.
Ook dat men lang heeft geprobeerd de transitie af te houden om vele persoonlijke redenen, zoals er ook hier zijn die er soms vele jaren mee worstelen.
Amerika en kijk op gender is toch aan het veranderen ten goede, gezien de paar duizend positieve reacties die vooral Cristine Daniels (zeer bekende sport columniste) van de L/A Times kreeg en dat wel vanuit een van de meest macho culturen die er bestaat n.l. sport.
Wordt tijd dat b.v. Elsviers weekblad ook zo een goed artikel zou samen stellen.
bedankt voor de info
groetjes, Adriana
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Hoewel ikzelf als prive persoon de artikelen erg leerzaam vond, moet ik helaas als moderator je aanspreken, Shaquani, want door het plaatsen van de link riskeer je dat vele van onze forumleden over de rooie gaan vanwege al de 'mediageile' aandachtzoekers die hebben meegewerkt aan dit stuk. Vooral de 15 portretten van T*'s, en de interviews met de actrice, tevens 'zus' van de Arquette zusjes, maar vooral de transen die 'mannenberoepen' uitoefenen, zoals de Nascar driver, de sportjournaliste, en vooral de VP van een van de grotere verzekeringsmaatschappijen.
Wil je voortaan rekening houden met het feit dat bepaalde forumleden geheel niet gediend zijn door transen die hun levensverhaal aan de grote klok hangen?
Groetjes,
Lisa
Wil je voortaan rekening houden met het feit dat bepaalde forumleden geheel niet gediend zijn door transen die hun levensverhaal aan de grote klok hangen?
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- mireille
- Eredivisie
Ik zie de big smileys onderaan het bericht dus ik neem aan dat het niet serieus bedoeld is... (zou wel jammer zijn, dat het forum door enkele individuen zo "bijgestuurd" zou worden)francis schreef:Hoi Lisa,
Eh, nee. Hoezo dan? Andere forumleden zijn er wel van gediend.Lisa met een S schreef: Wil je voortaan rekening houden met het feit dat bepaalde forumleden geheel niet gediend zijn door transen die hun levensverhaal aan de grote klok hangen?
Francis
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hi,
een beetje een aanvulling op Amerika, nu niet het magazine News Week, maar een uitzending gisteren gezien op CNN van Larry King, een goed interview met 4 TS, waarvan 3 M>V en 1 V>M.
Ik vond het een goede uitzending en Larry King is echt een tv boegbeeld met "gezag" o.a. in Amerika.
Wat ik o.a. opmerkelijk vond is dat Larry op een gegeven moment zei, zomaar midden in de discussie: "jullie zien er allemaal gelukkig uit", dit lijkt misschien een dooddoener maar ik denk hij het echt meende en als zeer ervaren interviewer weet hij wel wat echt is en wat niet.
Dit was een compleet ander beeld, van wat misschien sommigen (helaas) hebben over TS , prostitutie en drugs.
Allen waren het er over eens dat 20 jaar geleden zulke uitzendingen onmogelijk waren geweest, ook in de USA heeft de gender beweging duidelijk aan kracht gewonnen.
Dus wie weet behalve een goed artikel in de Nederlandse "News Week" - Elsevier ?? misschien een goed info programma over TS (heb ik eigenlijk nog nooit gezien) op de beeldbuis, maar ja wie is de Nederlandse Larry King??
groetjes Adriana
een beetje een aanvulling op Amerika, nu niet het magazine News Week, maar een uitzending gisteren gezien op CNN van Larry King, een goed interview met 4 TS, waarvan 3 M>V en 1 V>M.
Ik vond het een goede uitzending en Larry King is echt een tv boegbeeld met "gezag" o.a. in Amerika.
Wat ik o.a. opmerkelijk vond is dat Larry op een gegeven moment zei, zomaar midden in de discussie: "jullie zien er allemaal gelukkig uit", dit lijkt misschien een dooddoener maar ik denk hij het echt meende en als zeer ervaren interviewer weet hij wel wat echt is en wat niet.
Dit was een compleet ander beeld, van wat misschien sommigen (helaas) hebben over TS , prostitutie en drugs.
Allen waren het er over eens dat 20 jaar geleden zulke uitzendingen onmogelijk waren geweest, ook in de USA heeft de gender beweging duidelijk aan kracht gewonnen.
Dus wie weet behalve een goed artikel in de Nederlandse "News Week" - Elsevier ?? misschien een goed info programma over TS (heb ik eigenlijk nog nooit gezien) op de beeldbuis, maar ja wie is de Nederlandse Larry King??
groetjes Adriana
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Het is in ieder geval zo dat transgender (als overkoepelende term voor TG, TS en TV) rechten op de politiek agenda staat in de VS, dankzij actiegroepen:
Timing of transgender protection effort divides gay leaders in Broward
By Anthony Man
Political Writer
August 1, 2007
Gays and lesbians in Broward County united last month over Fort Lauderdale Mayor Jim Naugle's anti-gay comments, but they are not nearly so united in how to protect the rights of transgender people.
An array of gay and lesbian leaders want the County Commission to add transgender protection to the Broward ordinance that prohibits discrimination based on sexual orientation, even if that runs the risk of energizing opponents.
Others say that's not smart politics. They're attempting to slow action on transgender rights to avoid what they fear could be a backlash against the entire antidiscrimination law.
"Discrimination is always wrong," said County Commissioner Ken Keechl, who supports moving ahead with the measure now.
"If not now, when?," he said. "The people of Broward County, as demonstrated by the Naugle fiasco, have demonstrated that they're a fair group of people that believe in equality for everyone."
The local gay community recently staged public protests and garnered political support to rebuke Naugle when the mayor characterized gays as promiscuous and innately unhappy people.
Michael Rajner, co-administrator of the Transgender Equality Rights Initiative, a local group with gay, lesbian, bisexual, transgender and straight members, said it's a matter of doing what's right.
"Right now, it's legal to fire them, it's legal to deny them housing, and a whole laundry list of things," he said. "It sickens me that we find it acceptable to discriminate."
The Broward proposal would provide protection in housing and employment to transgender people, and cover the private sector. The Oakland Park City Commission is considering banning discrimination against transgender municipal employees.
More than 100 governments offer some form of protection to transgender people, including 13 states and the cities of Lake Worth, Miami Beach and West Palm Beach.
Statistics aren't kept about the number of transgender people, said Karen Doering, senior counsel with the National Center for Lesbian Rights, but she said the protections could benefit many people. "It really can impact anybody who does not fit society's gender stereotypes," she said.
Others are alarmed at what they regard as the proponents' naivete. They fear the transgender addition could create a backlash, jeopardizing hard-won protections for Broward's gays and lesbians. In 1995, the County Commission banned discrimination against gays and lesbians in housing, public accommodations and employment. Efforts to repeal the law in 1996 and 2001 failed.
Robin Bodiford, a Fort Lauderdale lawyer, was instrumental in helping to pass the existing anti-discrimination ordinance and combat the repeal attempts. She's also been active in the gay political group Dolphin Democrats.
Bodiford predicted anti-gay activists would seize on the inclusion of transgender protections to start a referendum campaign to overturn all protections for gays and lesbians, not just to block the new provision.
Barbara Collier, chairwoman of the Christian Coalition in Broward, said Bodiford's concern is correct.
Collier said she would argue against the County Commission adding transgender protection and would support an effort to launch an all-encompassing repeal effort.
"That's just the craziest thing," she said. "I just don't think there should be all these little laws protecting everybody."
Bodiford said the best political tactic would be for Keechl to postpone action until the middle of next year. Delay would mean that any petition drive to repeal the ordinance couldn't go before Broward voters until 2010. That would give transgender supporters time to organize and raise money and allow anti-transgender sentiment to calm.
If an ordinance passed soon, a repeal referendum could get on the ballot next year. That would force transgender supporters to scramble in the midst of a presidential campaign, and as they are preparing to fight a proposed statewide ballot measure banning same-sex marriage and domestic partnerships, Bodiford said.
"It is clearly the right thing to do. Our concern is the timing," she said.
Andy Eddy, director for community relations and outreach for the Log Cabin Republicans of Broward, a gay political group, said he's also concerned about the prospect of having to fight on multiple fronts next year, when the state constitutional amendment effort will require lots of time and money.
Keechl, who is Broward's highest-ranking openly gay official, said fear of a backlash shouldn't intimidate supporters, and a delay would be wrong. His colleagues have already agreed to have the County Attorney's Office draft language to add to the ordinance, and Keechl said it would likely come up for consideration sometime this fall.
"It's not on a fast track, but it will be moving forward," he said.
Copyright © 2007, South Florida Sun-Sentinel
LisaThere is a move in Broward and elsewhere to protect transgender residents under an ordinance that bars discrimination based on sexual orientation. Should local communities adopt this measure?
Yes (1747 responses) 60.6%
No (1007 responses) 34.9%
I don't know (131 responses) 4.5%
2885 total responses
(Poll results not scientific)
If all else fails, buy new shoes
<maar vooral de transen die 'mannenberoepen' uitoefenen?>
Je geeft exact aan waarom ik niet eens de moeite heb genomen om die link te openen, laat staan te lezen.
Het aloude verhaal volgens hetzelfde stramien, hetzelfde recept met altijd dezelfde ingredienten:
mr Macho, hetero, evt (ex) echtgenoot en vader van kinderen, (super) mannelijk beroep, (super) mannelijke hobby's, bezigheden en interesses word of is een vrouw.
Ik heb zo het vermoeden dat een dergelijke extreme rolwisseling van (zeer) mannelijke man naar vrouw een zeer hoog 'interesse'-sensatie- gehalte heeft onder lezers van allerlei pluimage, in tegenstelling tot het verhaal van de altijd al vrouwelijk geweest zijnde ex homo die een vrouwelijk beroep uitoefende en vrouwelijke bezigheden etc had voor ze omging.
Dergelijke verhalen worden *vrijwel nooit* ten tonele gevoerd, afgezen van Kelly dan in Nederland dan, ook niet in de 'kwaliteitsmedia' omdat een dergelijke transitie vermoedelijk als een soort in het verlengde van de alreeds vrouwelijke natuur uitgevoerde 'correctie' gezien word in de media in het algemeen.
Niet interessant -sensationeel- dus.
En ook omdat de ex macho, ex stoere, ex hetero vader transen veruit in de meerderheid zijn natuurlijk.
Mila.
Je geeft exact aan waarom ik niet eens de moeite heb genomen om die link te openen, laat staan te lezen.
Het aloude verhaal volgens hetzelfde stramien, hetzelfde recept met altijd dezelfde ingredienten:
mr Macho, hetero, evt (ex) echtgenoot en vader van kinderen, (super) mannelijk beroep, (super) mannelijke hobby's, bezigheden en interesses word of is een vrouw.
Ik heb zo het vermoeden dat een dergelijke extreme rolwisseling van (zeer) mannelijke man naar vrouw een zeer hoog 'interesse'-sensatie- gehalte heeft onder lezers van allerlei pluimage, in tegenstelling tot het verhaal van de altijd al vrouwelijk geweest zijnde ex homo die een vrouwelijk beroep uitoefende en vrouwelijke bezigheden etc had voor ze omging.
Dergelijke verhalen worden *vrijwel nooit* ten tonele gevoerd, afgezen van Kelly dan in Nederland dan, ook niet in de 'kwaliteitsmedia' omdat een dergelijke transitie vermoedelijk als een soort in het verlengde van de alreeds vrouwelijke natuur uitgevoerde 'correctie' gezien word in de media in het algemeen.
Niet interessant -sensationeel- dus.
En ook omdat de ex macho, ex stoere, ex hetero vader transen veruit in de meerderheid zijn natuurlijk.
Mila.
Niet gelezen?
Jammer hoor... ik vond die Nascar driver echt heel indrukwekkend.
Geen greintje macho hetero vaderschap bij te bekennen.
Geen mannelijkheid ook. Wel overlevingsdrang en een heel fout milieu.
O, en ook acceptatie is ver te zoeken, Nascar is voor rednecks.
Echt, mooi verhaal hoor!
Sticky
Jammer hoor... ik vond die Nascar driver echt heel indrukwekkend.
Geen greintje macho hetero vaderschap bij te bekennen.
Geen mannelijkheid ook. Wel overlevingsdrang en een heel fout milieu.
O, en ook acceptatie is ver te zoeken, Nascar is voor rednecks.
Echt, mooi verhaal hoor!
Sticky
Vrouw
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
???Patricia1979 schreef:Ik heb het nu 2 keer gezien, 1 keer IRL bij een TS die ik ken en 1 keer virtueel. Transen die tijden na hun SRS nog compleet intacte mannen zijn in alles. Uiterlijk, hobby's, beroep, gedrag, redeneren enz. Terwijl ze toch claimen heus waar 100% vrouw te zijn. Terwijl er werkelijk geen sprankje vrouw aan en in zit.
Ik vind het erg vervelend dat je mensen hier af zit te zijken op basis van hun uiterlijk, hobbies, beroep, gedrag, redeneren enz. Ik ben er van overtuigd dat uiterlijk geen reden is voor ander man/vrouw-gevoel (als dat zo zou zijn dan zou geen bouwvakker zich ooit vrouw kunnen voelen - mee eens?) en als je een beetje oplet dan zul je merken dat er weinig hobbies, beroepen, gedragingen, redenaties zijn die uitsluitend door mannen of uitsluitend door vrouwen gevoerd worden.
Ik ben er van overtuigd dat iemand zo man/vrouw/er-tussenin is als zoiemand zichzelf voelt.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !