Passabiliteit
Moderator: Moderators
<Vandaar ook dat ik heel dankbaar ben voor de mensen die meewerkten aan onderzoeken zoals die van Paul Vennix, of aan interviewboeken zoals die van Renate Stoute en Tim de Jongh.>
Loren Cameron heeft het niet over boeken schrijven of zich letterlijk laten interviewen, maar over zich uit laten horen door 'geinteresseerden' in het algemeen. Buren, collega's, 'kennissen' etc......snap je?
Mila.
Loren Cameron heeft het niet over boeken schrijven of zich letterlijk laten interviewen, maar over zich uit laten horen door 'geinteresseerden' in het algemeen. Buren, collega's, 'kennissen' etc......snap je?
Mila.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Hmmmm, passabel......ik geloof als ik net uit bed ben, ben ik het wel.......net wakker en loop nog slaperig naar de plee op een of andere duitse Raststätte en meneer de toiletman wees me vriendelijk de goeie kant op
Mun man zegt altijd, tis je houding en manier van bewegen en ja je lichaam......ik denk met un FFSje zit ik dan op het goeie spoor en hoef me daarna echt geen zorgen meer te maken en ja, het voelt goed, als je als dat werd gespot, wat je bent!
Zo en nu ga ik me ergeren aan nederlandse caravanbestuurders op duitse snelwegen......Milano wacht met un gezellig weekend, morgen lekker stappen daarzo
fijne pinksterdagen
Mara
Mun man zegt altijd, tis je houding en manier van bewegen en ja je lichaam......ik denk met un FFSje zit ik dan op het goeie spoor en hoef me daarna echt geen zorgen meer te maken en ja, het voelt goed, als je als dat werd gespot, wat je bent!
Zo en nu ga ik me ergeren aan nederlandse caravanbestuurders op duitse snelwegen......Milano wacht met un gezellig weekend, morgen lekker stappen daarzo
fijne pinksterdagen
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Ik heb zelf gemerkt dat ik na verloop van tijd een soort zevende zintuig kreeg, waarmee oprechte interesse onderscheiden kan worden van voyeurisme. En ook veel vrijheid in het zelf aangeven van mijn grenzen in wat ik wil vertellen.mila schreef: over zich uit laten horen door 'geinteresseerden' in het algemeen. Buren, collega's, 'kennissen' etc......
Uit emancipatoir oogpunt vind ik zichtbaarheid belangrijk en daar heb ik ook wel wat voor over, maar: naar mijn eigen maat.
Overigens vind ik velen hier (mezelf niet uitgezonderd) regelmatig openhartig tot op een niveau, waarvan ik me afvraag of dat goed voor onszelf is. Dat is het verraderlijke van internet: je ziet elkaar niet en al helemaal niet alle stille getuigen...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
En dan heb je nog een andere variant, de mensen die tussen neus en lippen door vragen hoe je partner/ouders/werk hier op reageert, met de achterliggende gedachten om hun eigen negatieve gevoelens bevestigd te zien.Janiek2 schreef:Ik heb zelf gemerkt dat ik na verloop van tijd een soort zevende zintuig kreeg, waarmee oprechte interesse onderscheiden kan worden van voyeurisme
Absoluut: open jezelf en er zijn altijd mensen die daar keihard op in spelen.Janiek2 schreef:Overigens vind ik velen hier (mezelf niet uitgezonderd) regelmatig openhartig tot op een niveau, waarvan ik me afvraag of dat goed voor onszelf is. Dat is het verraderlijke van internet: je ziet elkaar niet en al helemaal niet alle stille getuigen...
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Zo treffend geformuleerd:
(Sorry, geen zinvolle bijdrage van mijn kant, maar dat moest ik gewoon even kwijt )
Niets aan toe te voegen!Maruscha schreef:En dan heb je nog een andere variant, de mensen die tussen neus en lippen door vragen hoe je partner/ouders/werk hier op reageert, met de achterliggende gedachten om hun eigen negatieve gevoelens bevestigd te zien.
(Sorry, geen zinvolle bijdrage van mijn kant, maar dat moest ik gewoon even kwijt )
Heel raak gezegd .Maruscha schreef:En dan heb je nog een andere variant, de mensen die tussen neus en lippen door vragen hoe je partner/ouders/werk hier op reageert, met de achterliggende gedachten om hun eigen negatieve gevoelens bevestigd te zien.
God ja, die was ik gelukkig(!) vergeten... Maar echt, eergisteren nog. Vertelde ik aan een moeder op school die ik al 10 jaar ken, maar niet zo vaak meer zie, dat ik nu bij de thuiszorg werk. Haar kin ging iets naar beneden, zodat ze me vanonder haar wenkbrauwen enigszins onderzoekend kon aankijken: "En geeft dat geen moeilijkheden?"
Ik: "Nee, hoezo? Wat voor moeilijkheden?"
Zij: "Nou ja, je snapt dat toch wel? Oudere mensen en zo."
Dan weet je weer hoe je gezien wordt...
Ik vertelde heel rustig dat die oudere mensen mij gewoon als vrouw zien. Misschien drong het door.
-
- Eredivisie
Maruscha schreef :
En dan heb je nog een andere variant, de mensen die tussen neus en lippen door vragen hoe je partner/ouders/werk hier op reageert, met de achterliggende gedachten om hun eigen negatieve gevoelens bevestigd te zien.
Hier heb ik wel leren mee omgaan .... die bal kaats je gewoon terug.
En vriendelijk blijven natuurlijk (wat je toon betreft, je niet laten op de kast jagen).
Op die manier bijvoorbeeld :
Mijn werk heb ik kunnen houden, mijn familie heeft er geen probleem mee en een partner had ik niet ....... waarschijnlijk heb ik geen enkel probleem , omdat ik er als vrouw gewoon goed uitzie (ja veel beter dan dat ik ooit als man er heb uitgezien) ..... waarna je je ogen richt op het 'mogelijke complex' van de persoon voor jou.
Meestal een veel te dikke buik of kaal hoofd (om deze maar te noemen) .... je ziet ze dan gewoon in elkaar kruipen.
Zelfvertrouwen noem ik dat, soms op het randje van de arrogantie ......
ze weten dan meteen waar ze staan hoor.
Groeten,
Melina
En dan heb je nog een andere variant, de mensen die tussen neus en lippen door vragen hoe je partner/ouders/werk hier op reageert, met de achterliggende gedachten om hun eigen negatieve gevoelens bevestigd te zien.
Hier heb ik wel leren mee omgaan .... die bal kaats je gewoon terug.
En vriendelijk blijven natuurlijk (wat je toon betreft, je niet laten op de kast jagen).
Op die manier bijvoorbeeld :
Mijn werk heb ik kunnen houden, mijn familie heeft er geen probleem mee en een partner had ik niet ....... waarschijnlijk heb ik geen enkel probleem , omdat ik er als vrouw gewoon goed uitzie (ja veel beter dan dat ik ooit als man er heb uitgezien) ..... waarna je je ogen richt op het 'mogelijke complex' van de persoon voor jou.
Meestal een veel te dikke buik of kaal hoofd (om deze maar te noemen) .... je ziet ze dan gewoon in elkaar kruipen.
Zelfvertrouwen noem ik dat, soms op het randje van de arrogantie ......
ze weten dan meteen waar ze staan hoor.
Groeten,
Melina
of deze:
buurvrouw: 'Mag' je nog werken, goh dat ze dat toestaan
grrr ik denken op een passende repliek, dat komt helaas nooit ter plekke maar nu 2 weken later heb ik er een
ik: ja hoor buurvrouw, ik 'mag' er nog werken voor een hongerloon de troep van anderen opruimen en koffie schenken waarschijnlijk omdat ze niemand anders hebben die zo gek is, 'mag' ik er nog werken wat een clementie
grrr ik denken op een passende repliek, dat komt helaas nooit ter plekke maar nu 2 weken later heb ik er een
ik: ja hoor buurvrouw, ik 'mag' er nog werken voor een hongerloon de troep van anderen opruimen en koffie schenken waarschijnlijk omdat ze niemand anders hebben die zo gek is, 'mag' ik er nog werken wat een clementie
-
- Eredivisie
Dorine schreef :
Dan heb ik de volgende : ja dat is wel het voordeel van een universitair diploma en het uitvoeren van intellectueel werk .......het maakt dan absoluut niet zo uit dat je man of vrouw bent bij dat soort werk.
En dan stel je meteen de volgende vraag : Zeg wat heb jij van studies gedaan ?
In bepaalde gevallen maak je dan nog de opmerking : ik ben nu wel een vrouw, maar ik wil absoluut nooit financieel afhangen van een man hoor. Neen ik werk liever zelf voor een inkomen.
Groeten,
Melina
Dan heb ik de volgende : ja dat is wel het voordeel van een universitair diploma en het uitvoeren van intellectueel werk .......het maakt dan absoluut niet zo uit dat je man of vrouw bent bij dat soort werk.
En dan stel je meteen de volgende vraag : Zeg wat heb jij van studies gedaan ?
In bepaalde gevallen maak je dan nog de opmerking : ik ben nu wel een vrouw, maar ik wil absoluut nooit financieel afhangen van een man hoor. Neen ik werk liever zelf voor een inkomen.
Groeten,
Melina
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Zo ik weer
Voor velen van ons laat zich nou echt nie verdoezelen als wat ze geboren zijn.....nou kan ik wel uit eigen ervaring stellen, dat dit dan nie zo erg is, als je als mens passabel bent en dat meen ik!!!
Ik werk sinds oktober afgelopen jaar weer internationaal en heb in die tijd al aardig collegas leren kennen van andere bedrijven die ook op Italië rijden en ja hoor, waar ik ook kom is er al iemand die me kent of al van mij heeft gehoort en ja doorgaans gaan die mensen graag met me om....en ja ieder die me kent weet dat ik omgebouwt ben....
.....net kwam ik op truckstop Reischenhart tegen de oostenrijkse grens aan en wou gaan douchen, hoorde ik iemand hard mun naam roepen en ja gezellig un babbeltje gedaan met drie kennissen.....erna naar de kassa en ja zonder raar gebaar of wat dan ook kreeg ik zonder iets te zeggen de sleutel van de damesdouchen......en ja na het douchen ook nog met die meneer achter de kassa un babbeltje gedaan over de aanstaande feestdagen, ook daar deed die gewoon normaal. Maar bij hem weet ik nie of die wist dat ik van un man *afstam*....
......volgens mij ben ik passabeler dan ik zelf denk en ja zonder optut of makeup en gedoe
Hahahaha, ik hoef het FFSje dus nie voor anderen doen, nee hoor, gewoon voor me zelf
Ik denk de sleutel tot succes is gewoon durven en normaal doen, ben je un meid, dan zul je dat zeker ook uitstralen.....ook wijk je op un paar punten un beetje af van de gemiddelde femme.....en ja wat Melina ook aanhaalt, un goed zelfvertrouwen te hebben is daarbij essentiël....
Mara
Voor velen van ons laat zich nou echt nie verdoezelen als wat ze geboren zijn.....nou kan ik wel uit eigen ervaring stellen, dat dit dan nie zo erg is, als je als mens passabel bent en dat meen ik!!!
Ik werk sinds oktober afgelopen jaar weer internationaal en heb in die tijd al aardig collegas leren kennen van andere bedrijven die ook op Italië rijden en ja hoor, waar ik ook kom is er al iemand die me kent of al van mij heeft gehoort en ja doorgaans gaan die mensen graag met me om....en ja ieder die me kent weet dat ik omgebouwt ben....
.....net kwam ik op truckstop Reischenhart tegen de oostenrijkse grens aan en wou gaan douchen, hoorde ik iemand hard mun naam roepen en ja gezellig un babbeltje gedaan met drie kennissen.....erna naar de kassa en ja zonder raar gebaar of wat dan ook kreeg ik zonder iets te zeggen de sleutel van de damesdouchen......en ja na het douchen ook nog met die meneer achter de kassa un babbeltje gedaan over de aanstaande feestdagen, ook daar deed die gewoon normaal. Maar bij hem weet ik nie of die wist dat ik van un man *afstam*....
......volgens mij ben ik passabeler dan ik zelf denk en ja zonder optut of makeup en gedoe
Hahahaha, ik hoef het FFSje dus nie voor anderen doen, nee hoor, gewoon voor me zelf
Ik denk de sleutel tot succes is gewoon durven en normaal doen, ben je un meid, dan zul je dat zeker ook uitstralen.....ook wijk je op un paar punten un beetje af van de gemiddelde femme.....en ja wat Melina ook aanhaalt, un goed zelfvertrouwen te hebben is daarbij essentiël....
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Soms zou ik weleens berichtjes hier van een gouden lijstje willen voorzien.
Zoals het antwoord van Petra op Frederique hier:
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... ght=#74843
Samenvattend: je kunt hooguit trans worden, maar dat doet de nuance van het antwoord geen recht.
Op de wc-deur hangen en iedere ochtend lezen dan maar.
Groetjes
Francis
Zoals het antwoord van Petra op Frederique hier:
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... ght=#74843
Samenvattend: je kunt hooguit trans worden, maar dat doet de nuance van het antwoord geen recht.
Op de wc-deur hangen en iedere ochtend lezen dan maar.
Groetjes
Francis
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
En hoeveel jaar leven die daadwerkelijk als vrouw?Patricia1979 schreef:En toch zijn er heel veel hier die dat heel anders zien.Morbide schreef:Van geslacht veranderen kan niet, je kunt hooguit trans worden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Okee dan. Verwacht alleen weinig respons nu ik er net op heb zitten hameren dat van geslacht veranderen onmogelijk is. =) Maar goed, roept u even als u denkt ooit trans af te zijn?Patricia1979 schreef: Weet ik niet, zou je ze moeten vragen.
Die kans is absoluut groot.Patricia1979 schreef: Volgens mij nog maar relatief kort.
Sterker nog, na de srs kun je pas echt zeggen dat je trans bent. Tot die tijd kun je altijd nog terug.Patricia1979 schreef: Die discussie is hier wel eens vaker gevoerd. Ben je nou alleen trans in je pre-op periode of blijf je dat altijd, ook post-op?
Mijns inziens blijf je dat altijd.
Ook al heb je nog zoveel operaties ondergaan en ook al ben je juridisch op papier vrouw.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Maar:Morbide schreef: Tot die tijd kun je altijd nog terug.
Misschien kan iemand een andere oplossing vinden voor wat hem/haar op de drempel van het echte transzijn bracht, maar "terug", daar kan ik me weinig bij voorstellen, eerlijk gezegd.Heraclitus schreef:No man ever steps in the same river twice, for it's not the same river and he's not the same man.