Artikel: Cambridge krijgt transseksueel als burgemeester

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Artikel: Cambridge krijgt transseksueel als burgemeester

Bericht door Renate den Heijer »

Bron: AD/Haagsche Courant, 24 mei 2007

Cambridge krijgt transseksueel als burgemeester
LONDEN - De Britse universiteitsstad Cambridge krijgt met de 45-jarige Jenny Bailey een burgemeester die als man is geboren en vijftien jaar geleden door een hormoonbehandeling van geslacht is veranderd. Ook haar 49-jarige partner Jennifer Liddle was eerder man.

Bailey stelde in de donderdageditie van The Daily Telegraph dat ze besloot open kaart te spelen over haar medische behandeling, nadat ze door lokale media in Cambridge was benaderd met vragen over haar verleden als man. Ze was eerder getrouwd en heeft twee kinderen.

Bailey stelde zich eerder deze maand namens de Liberaal Democraten in de lokale verkiezingen met succes kandidaat voor het burgemeesterschap van Cambridge. Ze zei dat de partij nooit problemen over haar geslachtsverandering heeft gemaakt. Bailey hoopt niet dat door haar verkiezing het burgemeestersambt van Cambridge in opspraak raakt. ,,Dan zal ik zo geschokt zijn. Ik ben namelijk zo trots op Cambridge.''

(ANP)
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Hee, dat is geweldig.

Ik ben zelf geboren in Cambridge. Heb er nooit veel mee gehad, behalve dat ik er graag had wilen studeren.
Maar nu heb ik toch nog een reden om trots te zijn op mijn roots.

Groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Ingrid Go
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Ingrid Go »

Dit is toch geweldig !!! Voor mij is dit het toppunt van respect. Laat iedereen in zijn waarde.

Kijk voor een vacature naar de capaciteiten van iemand, en dat hebben ze in Cambridge terecht gedaan. Geweldig!

Liefs Ingrid
Life's What You Make It
Plaats reactie