Of vrachtwagenchauffeur...Mara schreef:Hehe ja.....transgenderist klink trouwens zooooo mannelijk......zoals treinmachinist of zo
Ik reis regelmatig met de trein en zie regelmatig vrouwelijke treinmachinisten...
Groetjes,
Frederique
Moderator: Moderators
Of vrachtwagenchauffeur...Mara schreef:Hehe ja.....transgenderist klink trouwens zooooo mannelijk......zoals treinmachinist of zo
Ja, daar durf ik gerust mijn hand voor in het vuur te steken.Frederique_ schreef:Het is echt opvallend hoe vaak gender op een onnatuurlijke en ongewenste manier verweven is in onze cultuur... Of zou ik een van de weinigen zijn geweest die dit als opvallend zag omdat ik als een van de weinigen vaak met gendervragen bezig ben?
Absoluut. Ik liep pas met een vriendin over de Albert Cuyp en zag daar 2 andere T's, een z.Amerikaanse ts en een Nederlandse tv. Die vriendin heeft ze geen van beiden opgemerkt, ondanks dat de tv op een gegeven moment zo'n beetje naast ons stond in een winkelfenna69 schreef:Iedereen ziet altijd alles in principe vanuit een eigen referentiekader. En je referentie kader wordt ook zeker gevormd door wat je zoal allemaal bezighoudt in het dagelijkse leven...
daarom zal iemand die met gender- en T- vraagstukken bezig is, eerder iemand anders in dat verband zien en andere T mensen vlotter lezen dan iemand die niet bezig is met gender en T ...
En het verkleint die van anderen . In de tijd dat ik net begon te veranderen, zag mijn vrouw opeens overal T*'s rondlopen, waarvan er een heleboel bij nader inzien als "bio" door de mand vielen. En als ik zelf een oudere dame met een niet al te dure pruik en net iets te roze lipstick op aan een kop capuccino zie nippen, dan is mijn eerste gedachte nog altijd dat het misschien een van "ons soort dames" is .Maruscha schreef:Absoluut.
<knip>
En wees blij, want dat vergroot onze passabiliteit
+1Maruscha schreef:Klopt, ook ik heb hier last van gehad (en nog steeds soms) maar ik denk dat het percentage mensen dat iemand onterecht aanziet voor een t* in het niet valt bij het percentage mensen dat een t* aanziet voor een geboren vrouw.
Bedoel je de beide categorieën die ten onrechte aangezien worden voor wat ze niet zijn, of de beide percentages die het mis (bljken te) hebben? Of zowel de categorieën als de percentages?Morbide schreef:+1Maruscha schreef:Klopt, ook ik heb hier last van gehad (en nog steeds soms) maar ik denk dat het percentage mensen dat iemand onterecht aanziet voor een t* in het niet valt bij het percentage mensen dat een t* aanziet voor een geboren vrouw.
Maar beide categoriën vallen vroeg of laat door de mand.
Tsja, ik was er al bang voor, een wollig, lang, nietszeggend antwoord. Als ik jou was, dan zou ik me eerst maar eens even goed inlezen voordat ik me ging opwerpen als tra-etc ambassadrice. Mij mag je in ieder geval niet vertegenwoordigen.Esther Vos schreef:OK wat is volgens mij “gender”.
Het is nogal wat als je door je travestie-verslaving tot de conclusie komt dat je van geslacht moet veranderen. Lichamelijk onbehagen gaat nooit over, mode waait met de wind mee. Daarom vind ik het levensgevaarlijk.Melina schreef:Een tijdje werkte dat wel min of meer .... als jongen proberen te functioneren en af en toe dan toegeven aan mijn travestie-gevoelens.
Maar je wil dan altijd meer en meer ..... het werkt verslavend ....totdat je begint vast te stellen dat elke maand uiteindelijk de helft van je loon naar kleding/pruiken/plakborsten gaat. Dingen die je eigenlijk nauwelijks of nooit kan of mag dragen in het dagelijkse leven.
Morbide schreef:Als je pech hebt, dan zit je 25 jaar later dit soort ongein te typen.
Ik was afgelopen donderdag in het VU en de psychologe met wie ik een gesprek had was deze mening ook toegedaan. Volgens haar is het helemaal niet zeker dat je als transseksueel wordt geboren, je kunt het ook worden .. oftewel: gender verschuiving ..Morbide schreef:Mensen kunnen zichzelf op latere leeftijd wel wijs maken dat hun gender verandert, of misschien zelfs verschuift
Het eerste. Ik ben ooit zo stom geweest om een bio als trans te identificeren. Het was een prachtige vrouw, ietsje groter dan ik, lage stem, grote handen, veel make up, iemand waarvan ik dacht dat ze er veel werk voor over had om zo vrouwelijk mogelijk over te komen. Dus ik haar aanspreken... Gelukkig reageerde ze er vrij goed op en was ik niet de eerste die dacht dat ze als man ter wereld was gekomen. Ik kon wel door de grond zakken.Janiek2 schreef: Bedoel je de beide categorieën die ten onrechte aangezien worden voor wat ze niet zijn, of de beide percentages die het mis (bljken te) hebben? Of zowel de categorieën als de percentages?
Of je mist de boot. En als je durft, vraag je met een jaar of 5 aan je moeder: "Mama, ik ben een meisje, maar hoe moet dat eigenlijk?" (Is één van een tweeling, de ander heeft er helemaal geen last mee. Voer voor wetenschappers...).Morbide schreef: Tegelijkertijd deel je jezelf ook in in 1 van beide hokjes.
Je mening hier is kort en krachtig i.p.v. lang en wollig, maar of degenen die je hiermee wegzet zich daarin meer gekend zullen voelen dan jij in het verhaal van Esther, dát betwijfel ik.Morbide schreef:Het is nogal wat als je door je travestie-verslaving tot de conclusie komt dat je van geslacht moet veranderen. Lichamelijk onbehagen gaat nooit over, mode waait met de wind mee. Daarom vind ik het levensgevaarlijk.