Hoe oud was je bij jouw eerste keer als T?

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe oud was jij bij jouw eerste keer als T?

<18
28
74%
18 tot 22
1
3%
22 tot 26
2
5%
26 tot 30
1
3%
30 tot 34
3
8%
34 tot 38
0
Geen stemmen
38 tot 42
0
Geen stemmen
42 tot 46
1
3%
46 tot 50
0
Geen stemmen
50 tot 54
0
Geen stemmen
> 54
2
5%

Totaal aantal stemmen: 38

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Irene schreef:Aangezien vrijwel iedereen 'verkeerd' heeft gereageerd, kun je wel stellen dat de vraagstelling niet duidelijk was :-)
Papperlapapp.......ik heb wel goed gelezen :D

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Morbide schreef: Sorry, Frederique, maar nu hak ik je kop er af. Rukken als teken van vrouwelijkheid. Nee, prachtig.
TUUT TUUT! :D

Je kunt jezelf ook vingeren zonder SRS te ondergaan :)
en dat rukken mannelijk is, das ook maar verzonnen, hoeft helemaal niet zo te zijn hoor!

Groetjes,
Minaz
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Rukken...?? Het ging toch om intiemiteit met un partner in deze poll :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef:Mijn eerste ervaring was wel erotisch, maar het was me niet om de erotiek te doen.

Ik schaam me er niet voor en kan ook anderen aanraden dat niet te doen: erotische ervaringen bij het omkleden zijn heel normaal (zie ook Paul Vennix' boek Travestie in Nederland en Vlaanderen). Er staan ook tips in om die erotiek te laten verdwijnen (en hoewel het mij lang niet snel genoeg ging is het mij voor een heel groot deel wel gelukt).
Sorry, Frederique, maar nu hak ik je kop er af. Rukken als teken van vrouwelijkheid. Nee, prachtig.
Allereerst mooi om te zien hoe je dit zo vrouwelijk weet te formuleren :P
Paul Vennix, Travestie in Nederland en Vlaanderen, pagina 144: schreef: Onderdrukt vrouwelijk subsysteem zoekt uitlaatklep in seksuele fantasie
Van belang is dat naarmate de obessieve preoccupatie met travestie sterker is, men eveneens eerder geneigd is in seksuele fantasie voor de vrouwenrol te kiezen. Deze correlationele samenhang is zo sterk dat het niet om een indirecte samenhang gaat met de sterkte van het vrouwelijk subsysteem als interveniërende variabele. Een andere verklaring ligt meer voor de hand. Respondenten met een obsessieve preoccupatie met travestie zijn doorgaans sterker geneigd het vrouwelijke subsysteem in de dagelijkse praktijk te weinig ruimte te bieden. Hierdoor zoekt het vrouwelijke subsysteem een uitweg in de seksuele fantasie. Deze verklaring wordt ondersteund door een correlatie van .32 tussen de mate waarin men geneigd is in fantasie voor de vrouwenrol te kiezen en de discrepantie tussen gewenste en werkelijke omkleedfrequentie (verschilscore tussen beide items).

In normaal Nederlands: seksuele fantasiëen (en bijbehorende masturbatie) op vrouw-zijn zijn heel normaal als je je vrouwelijkheid jarenlang onderdrukt hebt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Frederique, jij kleine theoreticus, je neemt dus in jou seksualiteit de vrouwelijke rol aan in je fantasieën maar ik lees wel elders van je, dat je niet gedient bent als jij versiert werd, sterker nog vind jij bvb elke vorm van zoenen vies......weet jij überhaupt wat erotiek is......het is een uiterst leuke mentale samenspeel tussen twee mensen, probeer het maar uit, ik kan het alleen maar warmstens aanraden tis echt het hoogste der gevoelens, maar weet gewaarschuwt, het veroorzaakt enorme steken in je buik, ja vlinders kunnen ook behoorlijk steken uitdelen, het is net als achtbaanrijden......en nee, ik heb het niet over ruktechnieken of geslachtsgemeenschap.....en vergeet het maar, dat je jou seksualiteit zomaar uit kunt schakelen met hormonen.....nee joh, je blijft je fantasieën houden, misschien zijn ze un tijdje niet meer zo aanwezig, maar ik kan je vertellen als jij de juiste persoon tegen het lijf loopt, komen ze hamerhard trug........

Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Professor Mara, ik val als kleine theoreticus weer ver in jouw schaduw...
:wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Professor Mara, ik val als kleine theoreticus weer ver in jouw schaduw...
:wink:
Nou nee, moet je nie doen, misschien ben je namelijk nog helemaal nie rijp voor de praktischen handsfreedingen :roll:

Dat bezef om erotiek nie direkt aan masturbatie te koppelen onbreekt blijkbaar duidelijk.....maar daar kan ik me bij jou wel volledig indenken omdat jij nooit interaktie met een partner op erotische vlakte had......

groetjes trug

Mara
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Allereerst mooi om te zien hoe je dit zo vrouwelijk weet te formuleren :P
Ik ben bijna 24 jaar een jongen geweest Frederique. Denk je nou echt dat ik ooit echt vrouw kan zijn? Overigens, citeren uit boeken kan iedereen. helemaal als de citaten je goed van pas komen. Er is niks vrouwelijks aan met piemeltje spelen. Wat jij hebt is mijns inziens een fantasie, een fetish. Fantasiën gedijen het beste als ze nooit uitkomen. Doen ze dat wel dan lijdt het meestal tot een teleurstelling.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Patricia1979 schreef:
Mara schreef:en vergeet het maar, dat je jou seksualiteit zomaar uit kunt schakelen met hormonen
Sterker nog, ik denk dat het verlangen naar intimiteit alleen maar toeneemt door hormonen.
Da's waar....en aan je piemeltje spelen zolang die er nog is hoort daar nie in eerste instantie bij......hoor het iemand zeggen, die net voor de ingreep zich nog een liet blazen midden in un discotheek, hahahaha, en het voelde goed, was zo'n beetje als afscheid nemen en een vroegere ex mogd dan dus nog us bij, ik liet het ja nooit toe toen we bijmekaar waren en we hadden un afspraak, dat ze tenminste een keer nog voor de operatie met mij iets zal doen.....zo geschiedde toen we allebei un beetje zat waren :)

Nou ja, is nou ook nie erg om uns aan de klit aan het spit te laten frommelen als die er nog is, maar da's zeker niet wat nou gewoon in het middenpunt van al me behoeftes zetelde, was eerder haar wens, toen ze me bij un hoop anderer intimiteiten plots de broek omlaag trok......we doen trouwens un hoop andere spannende dingen nu, ik mis niks, maar afspraak was afspraak en is geloof ik iets anders dan dwangneurotisch te moeten rukken zodra je jezelf optutt :wink:

Mara
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef: klit aan het spit
:lol: Dat noem ik nog eens creatief met je seksualiteit omspringen :lol:
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Patricia schreef :

Waar ik wel benieuwd naar ben. Je hebt allemaal als pre-op ts wel een bepaalde voorstelling van hoe sex (in mijn geval met mannen) na de SRS zal zijn. Wat als het nou tegenvalt dan? Je gaat het onbekende tegemoet en weet niet hoe sex zal zijn daarna. Volgens mij kun je er maar beter niet al te hoge verwachtingen van hebben. Dan is de teleurstelling ook minder groot als het toch tegen blijkt te vallen.

Ik kan hier enkel mijn ervaring beschrijven.
Ik ben daar eigenlijk nooit naar op zoek gegaan.
Eigenlijk dacht ik zelfs dat ik a-seksueel was.
Maar dus door de combinatie hormonen en SRS voel ik me nu wel soms hevig tot bepaalde mannen aangetrokken.
Die eerste keer was eigenlijk zo 'overweldigend' dat ik niet kan zeggen dat het nu echt goed of slecht was .... het is precies zoiets dat me is 'overkomen'.
Ik was er zelf echt wel bij hoor, maar het was zo precies een vorm van extase ..... het is me overkomen en ik heb er eigenlijk alleen maar een goed gevoel aan overgehouden.
Aan de ervaring dan bedoel ik, spijtig genoeg niet aan de vrijer ... want die heb ik dus niet kunnen houden (en dat vind ik nog steeds spijtig trouwens).

Groeten,

Melina
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Patricia1979 schreef:...Volgens mij kun je er maar beter niet al te hoge verwachtingen van hebben. Dan is de teleurstelling ook minder groot als het toch tegen blijkt te vallen.
Hoge verwachtingen heb ik er zeker niet van. Maar als ik kijk naar hoe het nu is... dan denk ik van, ach, het kan alleen maar beter worden :-? ;-)
Maar tegen die tijd zie ik dat wel...ik bedoel: voel ... ;-) :D
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou ik heb tot nu toe nog geen tegenvaller gehad op seksueel gebied.....post-operatief dus.....alleen het aan *normale* mensen uitleggen vergt soms praatkunst......zoals ook vanavond weer met un boel chauffeurs vanuit weet ik wat voor landen :roll:

Mara
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Gelukig lees ik altijd eerst de vraag en daarna de reacties, en zo kwam ik er dus op tijd achter wat er werd bedoeld. Ik ben volgens mij niet de enige, want als ik de uitslag bekijk zijn er ook mensen geweest die wel een hogere leeftijd hebben ingevuld, alleen hebben die er geen stemverklaring aan toegevoegd. Het verbaast me enigszins dat iedereen zich aansluit bij 'neuh' of een ontwijkend antwoord geeft. Alsof we het over drugssmokkel hebben ofzo.

Afijn, ik was 34, denk ik, het kan ook 35 zijn geweest, maar dat was weer een ander hokje en dat heb ik niet aangeklikt. Laat? Tsja, ik was met de meisjes ook niet vroeg. Natuurlijk hoopte ik van te voren van alles, maar zoals dat gaat met eerste keren (lees een paar maanden de ingezonden brieven in meidenbladen, dan weet je het ook) was het uiteindelijk vooral een zenuwachtige bedoening met veel gehannes en gegiechel.

Imke, ik hoop voor je dat het zo goed was als je had gehoopt, en zo niet, laat dat je toch niet weerhouden van een nieuwe poging, want soms heb je zomaar ineens mazzel.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

....
Paul Vennix, Travestie in Nederland en Vlaanderen, pagina 144: schreef: Onderdrukt vrouwelijk subsysteem zoekt uitlaatklep in seksuele fantasie
Van belang is dat naarmate de obessieve preoccupatie met travestie sterker is, men eveneens eerder geneigd is in seksuele fantasie voor de vrouwenrol te kiezen. Deze correlationele samenhang is zo sterk dat het niet om een indirecte samenhang gaat met de sterkte van het vrouwelijk subsysteem als interveniërende variabele. Een andere verklaring ligt meer voor de hand. Respondenten met een obsessieve preoccupatie met .......

Jeetje, en ik was nog wel serieus van plan dat boek te kopen. Nee, dan lees ik toch maar liever 'anoniem' of 'mijn geheim' die verhalen snap ik tenminste. (misschien had ik toch een BLOND kapsel moeten kiezen ) :wink:
Be yourself- who else is better qualified?
Plaats reactie