Beperkt houdbaar
Moderator: Moderators
het is denk ik net als met die bi-test: als je niet al te negatief staat tegenover cosmetische ingrepen (of mensen van je eigen sekse), dan krijg je al gauw zo'n antwoord. In dit geval behoorlijk tegenstrijdig. Een goeie test opstellen is heel erg moeilijk.mina schreef:- naaaaaaa echt???? ik geloof er niks van !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Wat een lange test was dat en dan te het zelfde antwoord krijgen als Mina en vele anderen denk ik. Maar ja, het klopt inderdaad wel, dat wist ik trouwens zonder test ook welmina schreef:hihihihi
U bent tevreden over uw lichaam: uw ideaal is hetzelfde als uw huidige lichaamsbeeld.
U hebt een hoge cosmetische veranderingswens. Dit geeft een indicatie dat u erg ontvankelijk bent voor ideaalbeelden zoals gepresenteerd door de media.
- naaaaaaa echt???? ik geloof er niks van !
Be yourself- who else is better qualified?
Ook ik heb de test gedaan en het resultaat kwam ongeveer overeen met wat ik in mijn hoofd heb.
liefs PetraU bent tevreden over uw lichaam: uw ideaal is hetzelfde als uw huidige lichaamsbeeld.
U hebt een neutrale cosmetische veranderingswens. Dit maakt het erg moeilijk uw ontvankelijkheid voor ideaalbeelden te meten.
wees niet man of vrouw, maar wees een mens
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik vond het zonder meer een goede documentaire. Wel klinkt natuurlijk heel sterk de mening van de makers naar voren. In die zin hebben ze niet echt gezocht naar mensen die werkelijk nut hebben van de hulp en gaan ze er -mijns inziens te gemakkelijk- vanuit dat die hele hulp 100% nooit nodig is.
Mijns inziens heeft iedereen het recht om van die hulp gebruik te maken en is het goedkeuren (of: pushen) van die hulp net zo verkeerd als het afkeuren (of: pushen-om-het-niet-te-doen) van die hulp. Ik geloof in die zin in volledige autonomie over je eigen lichaam.
Groetjes,
Frederique
Mijns inziens heeft iedereen het recht om van die hulp gebruik te maken en is het goedkeuren (of: pushen) van die hulp net zo verkeerd als het afkeuren (of: pushen-om-het-niet-te-doen) van die hulp. Ik geloof in die zin in volledige autonomie over je eigen lichaam.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich zo laten beinvloeden door de (gephotoshopte) media, dat ze allerlei cosmetische ingrepen willen ondergaan, om te voldoen aan een niet bestaand ideaalbeeld van (gephotoshopte) vrouwen.
Verleden maand of zo kocht ik een Marie Claire om een lange treinreis door te komen.
De Marie Claire is een glossy dat zich op 35+ vrouwen richt, en de fotomodellen die in de Marie Claire de aangeprezen kleding toonden waren gemiddeld genomen geen dag ouder dan 16, en nog gephotoshopt ook.
Als een 35+ Marie Claire lezeres zich laat beinvloeden door gephotoshopte, broodmagere 16 jarigen die zich in dat blad tonen, dan is er iets grondig mis met die lezeres, lijkt mij.
Voorts veredelde 'slachtoffer'verhalen van vrouwen..zoals de 28 jarige vrouw die in een tehuis voor onbehuisden belandde dankzij de enorme schulden die haar 2 ex vrienden haar bezorgd hadden.
Omdat ze al haar financiële zaken tot 2 keer toe uit handen gaf aan haar ex vriend, tijdens de relatie met hun.
Het goede nieuws hier op travestie.org is dat de gemiddelde ex hetero TS zich niet zo veel aantrekt van 'beperkt houdbaar' schoonheidsidealen; zo gemakkelijk en met graagte de ex hetero TS haar mannelijke primaire en secundaire geslachtskenmerken inwisselt voor vrouwelijke, zo weinig word er aan (overmatige) mannelijke trekken in het gezicht gedaan, of het kapsel....het (restant) hoofdhaar zodanig (ver achterover) gedragen dat het mannenvoorhoofd meer dan zichtbaar is. (Zie 'Reunie')
Zoals vrouwen en ex homo transen (overmatig) kritisch kunnen zijn op hun uiterlijk van zichzelf en dat van andere vrouwen, zo weinig ver strekt dat bij ex hetero TS'en, of zelfs helemaal niet.
Mila.
Verleden maand of zo kocht ik een Marie Claire om een lange treinreis door te komen.
De Marie Claire is een glossy dat zich op 35+ vrouwen richt, en de fotomodellen die in de Marie Claire de aangeprezen kleding toonden waren gemiddeld genomen geen dag ouder dan 16, en nog gephotoshopt ook.
Als een 35+ Marie Claire lezeres zich laat beinvloeden door gephotoshopte, broodmagere 16 jarigen die zich in dat blad tonen, dan is er iets grondig mis met die lezeres, lijkt mij.
Voorts veredelde 'slachtoffer'verhalen van vrouwen..zoals de 28 jarige vrouw die in een tehuis voor onbehuisden belandde dankzij de enorme schulden die haar 2 ex vrienden haar bezorgd hadden.
Omdat ze al haar financiële zaken tot 2 keer toe uit handen gaf aan haar ex vriend, tijdens de relatie met hun.
Het goede nieuws hier op travestie.org is dat de gemiddelde ex hetero TS zich niet zo veel aantrekt van 'beperkt houdbaar' schoonheidsidealen; zo gemakkelijk en met graagte de ex hetero TS haar mannelijke primaire en secundaire geslachtskenmerken inwisselt voor vrouwelijke, zo weinig word er aan (overmatige) mannelijke trekken in het gezicht gedaan, of het kapsel....het (restant) hoofdhaar zodanig (ver achterover) gedragen dat het mannenvoorhoofd meer dan zichtbaar is. (Zie 'Reunie')
Zoals vrouwen en ex homo transen (overmatig) kritisch kunnen zijn op hun uiterlijk van zichzelf en dat van andere vrouwen, zo weinig ver strekt dat bij ex hetero TS'en, of zelfs helemaal niet.
Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Goh, hadden we de Marokkanen (nog) net (niet) gehad, kom je weer aanzetten met niet-gemiddelde 35+ vrouwen die de Marie Claire lezen en met wel-gemiddelde ex-hetero-transen...
Kun je ook positieve(re) berichten schrijven waarbij je andere mensen niet de grond in schrijft?
Groetjes,
Frederique
Kun je ook positieve(re) berichten schrijven waarbij je andere mensen niet de grond in schrijft?
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
...of je moet een enorm verlangen hebben om je haar in die vorm te dragen, waarbij het je een zorg zal zijn wat een ander (m/v/t) daarvan vindt...
Weet je, het irriteert me gewoon dat er mensen zijn die het uiterlijk zo belangrijk vinden dat ze ook ander daarop willen afrekenen. Ik heb vandaag de documentaire Gewoon liefde van het Humanistisch Verbond bekeken. Wat een mooi portret van mensen die hun gevoel volgen... En dat de mv-transseksueel er al jarenlang heel mannelijk bijloopt? Ach... So what... Van haar levenshouding kunnen veel transen hier nog veel leren...
Groetjes,
Frederique
...altijd met haar in een staart...
Weet je, het irriteert me gewoon dat er mensen zijn die het uiterlijk zo belangrijk vinden dat ze ook ander daarop willen afrekenen. Ik heb vandaag de documentaire Gewoon liefde van het Humanistisch Verbond bekeken. Wat een mooi portret van mensen die hun gevoel volgen... En dat de mv-transseksueel er al jarenlang heel mannelijk bijloopt? Ach... So what... Van haar levenshouding kunnen veel transen hier nog veel leren...
Groetjes,
Frederique
...altijd met haar in een staart...
<Kun je ook positieve(re) berichten schrijven waarbij je andere mensen niet de grond in schrijft?>
Dat schreef ik toch?
'Het goede nieuws is dat.......'
Lees maar terug.
<de documentaire Gewoon liefde van het Humanistisch Verbond bekeken. Wat een mooi portret van mensen die hun gevoel volgen... >
<Van haar levenshouding kunnen veel transen hier nog veel leren... >
En daar weet Ada , de ex vrouw over mee te praten...
Schrijf Ada, de ex vrouw van Marcella een lieve brief.......missschien word het nog wel wat tussen jullie, maar een lesbische knuffelrelatie zal er niet in zitten hoor
Toe, volg je gevoel!
Mila.
Dat schreef ik toch?
'Het goede nieuws is dat.......'
Lees maar terug.
<de documentaire Gewoon liefde van het Humanistisch Verbond bekeken. Wat een mooi portret van mensen die hun gevoel volgen... >
<Van haar levenshouding kunnen veel transen hier nog veel leren... >
En daar weet Ada , de ex vrouw over mee te praten...
Schrijf Ada, de ex vrouw van Marcella een lieve brief.......missschien word het nog wel wat tussen jullie, maar een lesbische knuffelrelatie zal er niet in zitten hoor
Toe, volg je gevoel!
Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Inderdaad. In de film zei ze onder meer:Mila schreef:En daar weet Ada , de ex vrouw over mee te praten...
"Ze (Marcelle) is veel gelukkiger sinds ze als vrouw leeft"
"Als iemand Marcelle niet accepteert dan hoef ik die iemand ook niet" (zou ze jou, Mila, moeten nu je ex-hetero-TS'en-met-een-partner per definitie afwijst - vraag ik me nu ineens af?!)
"Ik ben het huis uit getrokken omdat ik volledig voor iemand wil kiezen of volledig niet"
Desondanks steunt Marcelle haar nu zij wat minder loopt - en Ada was ook aanwezig op de bruiloft van Marcelle en Marijke. Zo te zien is de manier waarop deze mensen leven dus veel genuanceerder als jij die graag zou zien...
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Jij ziet 't dus echt als "voor wat, hoort wat"? Een T* die er volledig vrouwelijk uitziet, niet van een echte vrouw te onderscheiden, heeft er dus recht op dat zoiemand ook als vrouw gezien wordt?
Helaas, Patricia, zo werkt 't niet... Zelfs als je 100% passabel bent zullen sommige mensen je nog steeds als een man-in-vrouwenkleren zien. Stealth leven werkt niet want dit nieuws zal vroeg of laat altijd bovenkomen, wen er maar vast aan dat anderen je (deels) altijd als man zullen zien...
Groetjes,
Frederique
Helaas, Patricia, zo werkt 't niet... Zelfs als je 100% passabel bent zullen sommige mensen je nog steeds als een man-in-vrouwenkleren zien. Stealth leven werkt niet want dit nieuws zal vroeg of laat altijd bovenkomen, wen er maar vast aan dat anderen je (deels) altijd als man zullen zien...
Groetjes,
Frederique
Dat heb ik in een andere draad ook al eens gezegd: de "partners van" zouden hoogstwaarschijnlijk een beetje vies zijn van Mila's "medeleven", behalve degenen die wel een duwtje in de rug kunnen gebruiken, omdat ze zelf de scheiding nog niet aandurven.Frederique_ schreef:"Als iemand Marcelle niet accepteert dan hoef ik die iemand ook niet" (zou ze jou, Mila, moeten nu je ex-hetero-TS'en-met-een-partner per definitie afwijst - vraag ik me nu ineens af?!)
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Misschien is het een goed idee als Mila gendertherapeute zou worden, maar dan niet voor transwatdanook, maar voor diens partner!Janiek2 schreef: Dat heb ik in een andere draad ook al eens gezegd: de "partners van" zouden hoogstwaarschijnlijk een beetje vies zijn van Mila's "medeleven", behalve degenen die wel een duwtje in de rug kunnen gebruiken, omdat ze zelf de scheiding nog niet aandurven.
en even een stukje over het schoonheidsideaal.
ja lastig, ik begrijp het best wel als mensen van alles aanzichzelf willen corrigeren om bijv vrouwelijker te worden, en het is natuurlijk ook niet leuk om dik te zijn, of kaal .
Maar ik vind niet dat dat je zou moeten tegenhouden om jezelf toch mooi te kunnen vinden (met eventuele gebreken), want als je om je heen kijkt zie je al snel dat er veel andere mensen ook niet perfect zijn en je alleen maar mooi kunt zijn op jouw manier.
Over passabiliteit: wat dit betreft besef ik me steeds meer dat ik daar eigenlijk niet over kan meepraten. Dat komt omdat het mij niet zo heel erg veel uitmaakt of ik passabel ben of niet. dat neemt niet weg dat ik er wel heel vrouwelijk uit wil zien, en het liefst als meisje; maar mn identiteit is onzijdig zodat ik er ook wel mee kan leven een tussengender te zijn. Ik zou het denk ik wel heel erg moeilijk hebben als ik nog mannelijker zou worden als dat ik nu ben geworden maar dat is een ander verhaal en ik ben blij dat ik - op dit moment - ondanks mijn niet vrouwelijke uiterlijke kenmerken, redelijk tevreden kan zijn met mijn voorkomen.
Wat mij wel eens hindert is dat mensen tegen me zeggen: "als je een meisje wil zijn dan moet je dit en dat, zus en zo"... of... "je moet het goed doen of helemaal niet" en "je brengt mensen in verwarring en je onderscheid je (of isoleert) je zo van andere mensen".
Ik vind dat erg bevooroordeeld die opmerkingen.
Ik zie eruit zoals ik eruit wil zien, vindt jij het een jongen in vrouwenkleding, prima, vind jij me op een meisje lijken, ook prima...
Maar 1 ding, ik probeer niet op iets te lijken wat ik niet ben. Ik probeer mn vrouwelijke karakter tot uitdrukking te brengen in mijn uiterlijk.
Ik ben niet overdreven onzeker en wil niet graag "een meisje zijn"...
Zelfacceptatie zit van binnen en de schoonheid daarvan overstijgt naar mijn mening onze aardse verschijningsvormen...
ik begrijp ook wel dat deze opvatting me niet echt transseksueel maakt (straks krijg ik Melina en Mila op mn dak dat ik niet genoeg realiteitszin heb) want jaaaaaa, ik weet ook wel dat het qua intimiteit en relatie's allemaal wat anders ligt (ik weet het allemaal wel)...maar echt liefde is overal te vinden, niet alleen in een face lift, of een borstvergroting
(wat niet willen zeggen dat ik de reden tot transitie onzinnig vindt, integendeel juist vind ik het heel nuttig en goed, verstandig).
Alleen het drukmaken over passabiliteit vind ik niet zo belangrijk, hoewel ik er waarschijnlijk wel erg van zou genieten, maar dat betekent niet dat ik afgunstig ben oid als anderen het wel lukt en mij niet.
En ook niet dat ik mezelf als mens (of zelfs qua uiterlijk) dan minder mooi vind, dat hangt voor mij niet samen met passabiliteit.
x,
(Milatant en Babetist)
Misschien is het een goed idee als Mila gendertherapeute zou worden, maar dan niet voor transwatdanook, maar voor diens partner!mina schreef:Janiek2 schreef: Dat heb ik in een andere draad ook al eens gezegd: de "partners van" zouden hoogstwaarschijnlijk een beetje vies zijn van Mila's "medeleven", behalve degenen die wel een duwtje in de rug kunnen gebruiken, omdat ze zelf de scheiding nog niet aandurven.
en even een stukje over het schoonheidsideaal.
ja lastig, ik begrijp het best wel als mensen van alles aanzichzelf willen corrigeren om bijv vrouwelijker te worden, en het is natuurlijk ook niet leuk om dik te zijn, of kaal .
Maar ik vind niet dat dat je zou moeten tegenhouden om jezelf toch mooi te kunnen vinden (met eventuele gebreken), want als je om je heen kijkt zie je al snel dat er veel andere mensen ook niet perfect zijn en je alleen maar mooi kunt zijn op jouw manier.
Over passabiliteit: wat dit betreft besef ik me steeds meer dat ik daar eigenlijk niet over kan meepraten. Dat komt omdat het mij niet zo heel erg veel uitmaakt of ik passabel ben of niet. dat neemt niet weg dat ik er wel heel vrouwelijk uit wil zien, en het liefst als meisje; maar mn identiteit is onzijdig zodat ik er ook wel mee kan leven een tussengender te zijn. Ik zou het denk ik wel heel erg moeilijk hebben als ik nog mannelijker zou worden als dat ik nu ben geworden maar dat is een ander verhaal en ik ben blij dat ik - op dit moment - ondanks mijn niet vrouwelijke uiterlijke kenmerken, redelijk tevreden kan zijn met mijn voorkomen.
Wat mij wel eens hindert is dat mensen tegen me zeggen: "als je een meisje wil zijn dan moet je dit en dat, zus en zo"... of... "je moet het goed doen of helemaal niet" en "je brengt mensen in verwarring en je onderscheid je (of isoleert) je zo van andere mensen".
Ik vind dat erg bevooroordeeld die opmerkingen.
Ik zie eruit zoals ik eruit wil zien, vindt jij het een jongen in vrouwenkleding, prima, vind jij me op een meisje lijken, ook prima...
Maar 1 ding, ik probeer niet op iets te lijken wat ik niet ben. Ik probeer mn vrouwelijke karakter tot uitdrukking te brengen in mijn uiterlijk.
Ik ben niet overdreven onzeker en wil niet graag "een meisje zijn"...
Zelfacceptatie zit van binnen en de schoonheid daarvan overstijgt naar mijn mening onze aardse verschijningsvormen...
ik begrijp ook wel dat deze opvatting me niet echt transseksueel maakt (straks krijg ik Melina en Mila op mn dak dat ik niet genoeg realiteitszin heb) want jaaaaaa, ik weet ook wel dat het qua intimiteit en relatie's allemaal wat anders ligt (ik weet het allemaal wel)...maar echt liefde is overal te vinden, niet alleen in een face lift, of een borstvergroting
(wat niet willen zeggen dat ik de reden tot transitie onzinnig vindt, integendeel juist vind ik het heel nuttig en goed, verstandig als het een weloverwogen "keuze" is).
Alleen het drukmaken over passabiliteit vind ik niet zo belangrijk, hoewel ik er waarschijnlijk wel erg van zou genieten, maar dat betekent niet dat ik afgunstig ben oid als anderen het wel lukt en mij niet.
En ook niet dat ik mezelf als mens (of zelfs qua uiterlijk) dan minder mooi vind, dat hangt voor mij niet samen met passabiliteit.
groeten,