Beugel-beha en vliegvelden

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wonderwendy
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 20, 2003 23:10
Locatie: utrecht

Beugel-beha en vliegvelden

Bericht door wonderwendy »

He hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie en vliegen. Ik ben een transgender die androgyne kleding met vrouwelijke(re) kleding combineert en ik draag onder mijn kleding (onzichtbaar) een beha. Weten jullie of het alarm van de detectiepoortjes kan afgaan met een beugel-beha (want die situatie wil ik liever voorkomen)?

groetjes,
wendy
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Wendy,
in de meeste BH's zitten toch kunststofbeugels? Zo niet dan zou je toch geen problemen krijgen want de meeste bio's dragen toch de beugels en daar gaan ook de alarmen niet voor rinkelen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

HOi hoi,

LIjkt me geen probleem want bio vrouwen dragen ze ook. Andere kant denk ik als je toch dat doet wat maakt het dan uit. Je bent toch wie je bent ..........

Pam
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Wendy,

Een BH heeft nog nooit problemen gegeven bij mij.

Wat wel soms tot het afgaan van het alarm kan zorgen zijn de schoenen.
In de hakken zit namelijk metaal.
je moet je schoenen niet echt uitdoen hoor, ze hebben daar een oplossing voor ......

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Wendy,

De poortjes gaan niet af op je beha, wel op sommige metalen riemen. Sowieso hebben ze op Schiphol niet overal meer detectiepoortjes staan, maar een bodyscan. Daarin mag je alles aanhouden en maken ze een soort röntgenfoto van je. Ik geloof niet dat er aan dat ding wat piept.

Melina, in Engeland moet je wel je schoenen uitdoen. Niet vanwege het metaal in je hak, maar omdat ze bang zijn dat er springstoffen in je zool zitten. En in het kader van de verspreiding van nutteloze kennis: de vloerbedekking waar jij en tienduizenden anderen in hun zweetsokken en -panties of blote voeten over heen lopen wordt één (!) keer per dag gestofzuigd. Volgens de douanier die ik er op aanspraak.

Nog een leuk detail: op Schiphol en Gatwick word ik altijd door een vrouw gefouilleerd, omdat ik er nou eenmaal uitzie als een vrouw, op Manchester werd me gevraagd naar m'n gender, en toen ik meldde dat ik volgens m'n paspoort een mannetje ben werd me beleefd uitgelegd dat ik dan door een man gefouilleerd zou worden en of ik daar dan geen bezwaar tegen had. Toen ik geen bezwaar maakte moest ik met twee mannen achter een kamerscherm (inderdaad, oeh-la-la), één om me te fouilleren, en één als getuige om er zeker van te zijn dat ik niet onzedelijk werd betast of de fouillerende man in verlegenheid zou brengen.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Da's wel netjes! Alle hulde!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

De detectie poortjes gaan niet af maar kunnen ter hoogte van jouw BH beugel een een signaal afgeven door middel van rode lampjes die aangeven dat op die hoogte metaal zit... je zou dan gefouilleerd kunnen worden.
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig
Berichten: 168
Lid geworden op: di nov 16, 2004 22:11

Bericht door Nancy Koppens »

melina_r schreef:Hoi Wendy,

Een BH heeft nog nooit problemen gegeven bij mij.

Wat wel soms tot het afgaan van het alarm kan zorgen zijn de schoenen.
In de hakken zit namelijk metaal.
je moet je schoenen niet echt uitdoen hoor, ze hebben daar een oplossing voor ......

Groeten,

Melina
Tegenwoordig moeten alle schoenen met metalen zolen, hakken of neuzen door de Xray, (scan) er word je vriendelijk gevraagd om je schoenen uit te doen en ze in een bakje te doen om ze door de Xray te laten gaan... als je niets te vrezen hebt is er niets aan de hand :wink:
Desi
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jan 04, 2002 1:00
Locatie: Boring Lelystad + Exciting Bangkok

Bericht door Desi »

Bij de body scan letten ze niet zo op je bh maar meer op de wapens en explosieven die je ook nog bij je draagt.

Afbeelding
Als je hier wat minder blij van wordt raad ik je de metaaldetector aan.

Al mijn werkdagen heb ik hiermee te maken. Leuk vind ik het niet, maar er zijn nooit problemen zolang ik mijn Stinger en mijn voorraad semtex maar thuislaat.
Dat heb ik allemaal ook niet nodig, want als ik zo'n 20.000 liter kerosine tank neem ik al explosieven genoeg mee.

Dus ... afhankelijk van de lengte van de rij neem ik soms de body scanner en soms de metaaldetector. Als toch nog gefouilleerd moet worden, gebeurt dat door een vrouw.

Voor meer informatie klik je op: http://www.wired.com/science/discoverie ... 3/06/59401


Fijne vakantie,

Daisy
Identifying flying objects: Is it a bird? Is it a plane? No, it's Superwoman!
Margarina
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: wo dec 22, 2004 19:15

Bericht door Margarina »

Tja misschien is een beha 'dragen' zowieso wel de meest natuurlijke en makkelijke manier om mee te nemen wanneer je op reis gaat.
Beter dan tussen je bagage. Als je dan gecontroleerd wordt met allemaal mensen om je heen en die beha wordt er tussenuit gevist,
naast nog zoveel andere dingetjes die je misschien niet in jouw koffer zou verwachten toch?

Of misschien geen beugelbeha tijdens je reizen...

Doe het zelf altijd zo, zelfs met kipfilets erin en nog een paar extra beha's in m'n bagage.
Ook wel eens gefouileerd maar niemand die het wat uitmaakt wat je draagt. Het is je eigen angst, het gaat ze puur om veiligheid.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

marga schreef:Tja misschien is een beha 'dragen' zowieso wel de meest natuurlijke en makkelijke manier om mee te nemen wanneer je op reis gaat.
Hmm, siliconenprotheses gevuld met coke....
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Een hond die aan mijn borsten komt ruiken?!

Liever niet..... :oops:

Groetjes,

Frederique :wink:
Kijk ook eens op de genderkalender !
Margarina
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: wo dec 22, 2004 19:15

Bericht door Margarina »

Waar ik me een jaar geleden nog druk om maakte...
Het is inderdaad zo dat je niet méér opvalt en er alarmen afgaan omdat je eventueel een beha draagt.
Dan zouden alle vrouwen doorlopend verdacht zijn.
Wel moest ik laatst mijn laarzen uitdoen vanwege metaal? en piepjes door het poortje.
Dus 'so what' dan doe je je laarzen uit, door de x-ray en hup weer aan.Je krijgt daar echt geen vreemde blikken van hoor.
Plaats reactie