Update

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Update

Bericht door Sjosjana »

Tja het is op dit subforum zo stil :roll: ik zal maar is een berichtje plaatsen.

Nadat ik begin dit jaar voor het eerst op gepsrek met de psych ben geweest volgende in daaropvolgende maanden nog meer gesprekken en een berg papierwerk, je wordt inderdaad goed ondervraagd en de vragenlijsten zijn nuttig althans dat vind ik, ....
Maar goed ik heb het groene licht gekregen vandaag is er wat bloed afgenomen en over 3 weken kan ik terugkomen voor de uitslag.

Laters dames
Credendo Vides
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi Sjosjana,

proficiat met het krijgen van groen licht, ben blij voor jou.

Zelf heb ik afgelopen juni mijn eerste gesprek bij het VU gehad (was nog een meer orienterend gesprek)
Op 24 juli volgt mijn 2e gesprek, dan zal het wel een diepgaander gesprek worden, maar kijk er naar uit.

Tsja is erg stil hier, maar zijn met zijn allen natuurlijk erg druk bezig met ons leven heh :D

groetjes Bibi
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Ik loop er nu een half jaartje en zou in oktober/november groen licht moeten krijgen (grrr rot zomerstop)

in oktober heb ik de eerste afspraak bij doctor de Ronde voor de hormoononderzoeken :D :D :D

hoop wel dat ik komende maand nog een kamer vind in Den bosch
In heerlen ben ik gewoon weggepest :( :( :cry:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

tijgertje schreef:hoop wel dat ik komende maand nog een kamer vind in Den bosch
In heerlen ben ik gewoon weggepest
Succes(alle drie), ik vind Heerlen dus ook niks om daar un social leven op te bouwen, ben er dan ook bijna nooit...... :wink:

groetjes van verweg

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

bedankt Patricia1979 & mara

ben net terug van vakantie met een goede vriendin
Moet morgen weer naar huis :( :(
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Bericht door Sjosjana »

Hoi al

Zo weer even een berichtje plaatsen, was even weg dus vandaar dat het even duurde.
Bedankt voor jullie reacties en sterkte al degene die nog in het voortraject
zitten. Het zijn vriendelijke lui maar soms wat onpersoonlijk, op zich geen wonder met al die mensen die daar in en uit lopen

hmm is kijken of dit subforum is kunnen pimpen :lol: .

Dan nog even een update - vandaag kon ik me weer melden op het vu,
alle uitslagen waren goed en ik ben dan ook begonnen met de kuur,
progynova en cyproteronacetaat (hihi goed scrabbelwoord)

Dat brengt me op een andere vraag, als je de bijsluiters leest nou daar staan nogal wat bijwerkingen in bv trombose , depressie etc.
Heeft iemand enige ervaring met bijwerkingen.

Trouwens depressie als bijwerking dat vond ik wel een goede
Doe ik al die moeite om uit een depressie te komen, kijk mij ik ben een transeksueel. Wat krijg je als medicijn - juist.

Laterz ladies
Credendo Vides
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

wat ik van een vriendin heb gehoord (post-op) kan je heel erg emotioneel van die hormonen en blokkers worden

Na ja hetzelfde als een meisje van 12/13
En dat risico op trombose is hetzelfde als bij de anticonceptie-pil
Gebruikersavatar
Leanne
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di aug 08, 2006 4:17

Bericht door Leanne »

Sjosjana schreef:Trouwens depressie als bijwerking dat vond ik wel een goede
Doe ik al die moeite om uit een depressie te komen, kijk mij ik ben een transeksueel. Wat krijg je als medicijn - juist.

Laterz ladies
LOL !!
Ik gebruik een aantal maanden estradiol maar heb tot dusver niet veel gemerkt van depressieve (of emotionele) buien, ik bedoel zwáár emotioneel of depressief. Wel heb ik -toepasselijk- een vierde week die altijd minder goed uitvalt dan de vorige, dat is standaard.

In het begin had ik wel last van hoofdpijn en zo. Wat me echt verbaasd heeft is de groei van borsten. Nee, je ziet niets, maar ik voel wel dat het groeit. Ook kunnen tepels zo supergevoelig zijn dat je er soms gek van wordt. Ik heb altijd gehoord dat borstgroei pas laat op gang komt.
Nu had ik door vetweefsel ook 'manboobs' ( ja gruwelijk) maar zelfs mijn vrouw zegt nu dat ze kan zien dat het anders is.

Ik moet nog een heel traject, moet mijn FFS nog plannen. Overigens zou ik al maanden geleden een gesprek met een psychiater hebben gehad moeten hebben (zijn-blijven-lijken-schijnen-heten-dunken-voorkomen) maar tot dusver nada noppes. Dus ik modder maar lekker aan. Now I don't now about you girls, maar ik voel me opperbest zo. Jammer dat ik dit pad niet ingeslagen ben toen ik 10 of 11 was... maar ja

Leanne
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Ligt volgens mij ook aan hoe je in elkaar steekt en of je veel problemen met je mee sleept..ik heb geen problemen en ik maak mij gelukkig ook niet overal maar druk om waardoor ik emotioneel zou moeten worden....maar met films tjaaaa daar kan ik flink soms best flink janken hahha
Gebruikersavatar
Leanne
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di aug 08, 2006 4:17

Bericht door Leanne »

Jessie schreef:Ligt volgens mij ook aan hoe je in elkaar steekt en of je veel problemen met je mee sleept..ik heb geen problemen en ik maak mij gelukkig ook niet overal maar druk om waardoor ik emotioneel zou moeten worden....maar met films tjaaaa daar kan ik flink soms best flink janken hahha
Oh dit herken ik dus maar al te goed! Vandaag vond ik in de auto de CD van Stef Bos en stuitte daarbij op het nummer "Papa". Ik heb mijn ouwe heer al een tijd niet meer gezien maar de tranen stróómden over mijn gezicht. Wat dat betreft is er wel het e.e.a. veranderd.
Plaats reactie