Niet passabel zijn naar buiten: lef,stom, of jezelf zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Zou jij naar buiten gaan als je niet voldoende passabel bent

Ja hoor ik ben niet passabel maar durf het wel
12
21%
Nee hoor ik vind het stom en onverantwoordelijk begin er niet aan.
4
7%
Ik vind dat je jezelf moet kunnen zijn en dus tegen een stootje kunnen het is mij het waard
28
48%
Is voor mij geen punt want ik zal mij niet buiten laten zien
7
12%
Vind dit een onzinnige poll raakt me niet
7
12%

Totaal aantal stemmen: 58

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik kan een heel eind meegaan, tot op de laatste opmerking.

Al ga je in een kanarie-geel vogelpak met zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken - dan nog heeft NIEMAND het recht om je in elkaar te slaan.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Darlyne schreef:
Als ze maw op je bek slaan, moet je niet komen klagen.
Als ze je op je bek slaan moet je altijd klagen en wel bij de daarvoor bedoelde instanties.

Net als frederique kan ik een heel eind in je verhaal meegaan, al is de werkelijkheid gelukkig een stuk rooskleuriger, maar die laatste opmerking die ik gequote heb vind ik echt volledig onacceptabel.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
darlyne_tv schreef:Als ze maw op je bek slaan, moet je niet komen klagen.
fysiek (en ander) geweld is ten allen tijde volstrekt onacceptabel, ook als het taboe doorbrekend gedrag betreft. Aaangifte doen dus!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
darlyne_tv
is nieuw hier

Bericht door darlyne_tv »

He! Natuurlijk vind ik geweld tegen holebi's of Transgenderpersonen walgelijk. Geweld is in het algemeen m'n ding niet. En inderdaad als ze je geweld aandoen dien dan een klacht in he. Troiuwens : lees mn reactie he. Waar staat erin dat ik geweld goedkeur???? Maar het gebeurt wel he? Of daar achter jullie scherrmpje niet misschien?

Jullie weten toch ook wel hoe transgenderisme wordt aanvaard door de meeste mensen? Velen hebben er serieuze problemen mee dacht ik. Nu ja, je kan non-passabel op straat lopen he. Waarom niet. Niets dat je tegenhoudt.

Maar hoe non-passabel is dan non-passabel? Maar dat speelt geen rol hoor maar misschien toch: Misschien kan een erg smaakvolle opgemaakte man : erg vrouwelijk maar waarvan je toch ziet dat een man is de meer-aanvaarding van transgenderisme vooruit helpen.
Misschien ook niet.

As het maar mooi is (passabel of niet) als het mooi is zullen er allicht minder mensen problemen mee hebben naar mijn gevoel.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

darlyne_tv schreef: Velen hebben er serieuze problemen mee dacht ik.
In de eerste plaats jij zelf misschien? Verder valt het wel mee, hoor. De meeste mensen hebben hun handen vol aan henzelf.

Als je een redelijke mate van sociale vaardigheid hebt, anderen in hun waarde laat en er afspraken met je te maken zijn, dan maakt je life-style meestal niet zoveel uit. Op het niveau van vooroordelen wellicht wel, maar die verliezen snel aan betekenis, zodra je persoonlijk met mensen van doen hebt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

darlyne_tv schreef:Misschien kan een erg smaakvolle opgemaakte man : erg vrouwelijk maar waarvan je toch ziet dat een man is de meer-aanvaarding van transgenderisme vooruit helpen.
Misschien ook niet.
Nou als je dat *erg smaakvol* even wegdenkt, ik denk dat sommige mensen ook kunnen vinden dat ik een wansmaak heb, en mss klopt dat ook wel maar toch! probeer ik er wel netjes uit te zien, en niets te *pretenderen* in de vorm van een pruik of rok/jurk...

Ik laat zien dat ik een vrouwelijke jongen ben op straat, waar niks nep aan is, ik draag ook geen bh's enz enz.

Ik word over het algemeen best goed geaccepteerd - eigenlijk behoorlijk goed, mensen gaan normaal - en respectvol - met me om, behalve natuurlijk - bepaalde personen uit bepaalde bevolkingsgroepen die hun eigen broers ****** en doen aan *pootje* rammen...

Ik geloof niet dat jij het als vermoedelijk kast en fetishtravestiet helemaal begrijpt "darlyne_tv"

Smaakvol of niet, dat maakt die jongens geen "klap" uit.

Overigens hoop ik dat ik op een bescheiden manier de intergratie van transgenderisme vooruit help als nette opgemaakte man die gewoon beleefd en normaal doet en zichzelf is, dus niet overdreven enz...

maar ik denk dat ik veel invloed uit zal oefenen op de afschuw van kasttravestieten of kasthomo's want die hebben eerst nog het een ander met zichzelf uit te zoeken, voordat zij een eerlijke reactie kunnen geven op mijn verschijning....

groeten,
Mina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Darlyne schreef:
Waar staat erin dat ik geweld goedkeur????
Hier:
Als ze maw op je bek slaan, moet je niet komen klagen.
Dat heeft me een beetje teveel het gehalte van het slachtoffer in de schuldige rol drukken, zoals je vroeger (en misschien nog steeds wel hoorde als een meisje 's avonds laat lastig gevallen werd (of erger), dat er dan gezegd werd had ze maar niet zo laat op straat moeten lopen.

Ik zal dat nooit accepteren, in geen enkel geval.

Als iemand het niet aanstaat dat ik en femme op straat kom, mogen ze me daar best op aanspreken en dan zal ik daar ook best rekening mee houden, maar het is NOOIT een vrijbrief voor geweld.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Als iemand het niet aanstaat dat ik en femme op straat kom, mogen ze me daar best op aanspreken en dan zal ik daar ook best rekening mee houden
Bedoel je dat je het niet meer zult doen als iemand je confronteert met zijn/haar negatieve gevoelens over jouw travestie?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik bedoel als ik in een winkel of winkelcentrum zou worden aangesproken (nooit gebeurd hoor, puur hypothetisch), met het verzoek om te vertrekken, dat ik me daar dan niet meer zou laten zien :-)

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie