Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Bericht door lief dinnetje »

Enfin ik zal niet de eerste zijn in het peleton zo te zien :

http://www.destentor.nl/sport/algemeen/ ... 846970.ece

Volgend seizoen gaan ze er nog eentje bijkrijgen wat mij betreft.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Tjah, ach, die opschudding was te verwachten ja. Vooral omdat ze blijkbaar denkt 'stealth' te zijn (praat er niet over), maar de overige bio dames zich afvragen 'of het zaakje er wel af is'........
Als je onpassabel bent, maar wel deel uit wil maken van een damespeleton, dan ben je denk ik wel eea aan uitleg verschuldigd.
Wij weten van de hoed en de rand vwb transseksualiteit, de gemiddelde persoon niet, en al helemaal niet bij een tamelijk dubbelzinnige verschijning die zich aanmeld bij dames aangelegenheden.
Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

Tjah, ach, die opschudding was te verwachten ja. Vooral omdat ze blijkbaar denkt 'stealth' te zijn (praat er niet over), maar de overige bio dames zich afvragen 'of het zaakje er wel af is'........

Ik denk dat je hier even een stapje te snel gaat.
Het is niet omdat ze er niet over wil praten, dat ze denkt dat ze 'stealth' kan gaan...... ik denk dat het verschil ook wel zichtbaar is op het podium.
Misschien denkt ze wel eerder : ik kom hier om te koersen en de rest is niet relevant (meer). Ik begrijp die houding voor 100%, want ik doe eigenlijk net hetzelfde.
En zolang je hun vermoeden niet bevestigd, blijven ze twijfelen..... geloof me maar. Ik heb vandaag opnieuw ondervonden dat sommige mensen in de groep waar ik mee train er nog steeds hun vinger niet kunnen opleggen.

Maar als er een vermoeden is dan is het ergens logisch dat er reactie komt, ik verwacht immers hetzelfde.
Ook al is het moeilijk te zien en kan je twijfelen .... als je aan wielrennen doet dan zie je en merk je het verschil in spieren wel na enige tijd.
En misschien nog meer, je voelt ook wel het verschil in de wedstrijd in bepaalde situaties.
IK rij tussen mannen en ik rij ook af en toe met vrouwen ..... ik ga hier verder niks over schrijven, maar ik weet ondertussen wel wat het verschil is.
Het is dus heel waarschijnlijk dat vrouwen in het peleton ook wel dat verschil voelen......ze hoeven het niet eens te zien hoor, ze voelen het.....zeker als ze vaak samen rijden.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<ik kom hier om te koersen en de rest is niet relevant (meer).>

'De rest' is voor haar wellicht niet relevant meer maar word wel erg relevant voor de anderen.

< ,,Het wordt door veel rensters niet geaccepteerd omdat er over haar nog veel onduidelijkheid bestaat. Ze kan echt ontzettend hard rijden. Veel rensters vragen zich af of ze wel helemaal vrouw is. Of alles er wel afgehaald is.'' >

Die onduidelijkheid is niet uit de lucht komen vallen, want:

<Vanwege haar mannelijke voorkomen>

Ik denk dat als je onpassabel bent, en je bezig wilt houden met sporten in vrouwenteams je wel degelijk tekst en uitleg aan de anderen verschuldigd bent.

Anders word het namelijk heel gewoon en heel logisch als oneerlijke concurrentie beschouwd.

Dit lijkt me wel een typisch voorbeeld van een TS die zich als 'echt, heus waar 100% vrouw' beschouwt, en op een soort zelf gecreeërd '100% vrouw' eiland leeft, maar daarbij volledig aan haar (damesteam) omgeving voorbij gaat, die er het hunne van denken, niet zo verwonderlijk gezien haar verschijning.

Blijkbaar is het voor sommige transen nogal moeilijk met hun verleden en 'echt, heus waar, 100% vrouw' heden in het reine te komen voor wat betreft de anderen om hun heen, die er in dit geval duidelijk hun eigen ideeën op na houden.

Misschien is zij ook wel zo iemand die beweerde 'nee, echt niet, niemand heeft het in de gaten' omdat ze zo vastgezogen was geraakt in haar zelf gecreeërde, eigen belevingswereld, wie weet?
En als ik heel eerlijk mag zijn: verplaats je eens in de situatie van die geboren vrouwelijke peletonleden?

Als je dat kunt, dan denken we het zelfde.

Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

Ik denk dat als je onpassabel bent, en je bezig wilt houden met sporten in vrouwenteams je wel degelijk tekst en uitleg aan de anderen verschuldigd bent.

Anders word het namelijk heel gewoon en heel logisch als oneerlijke concurrentie beschouwd.

Dat je passable bent of niet maakt niet veel uit, ze beschouwen dat sowieso als oneerlijke concurrentie.

Dit lijkt me wel een typisch voorbeeld van een TS die zich als 'echt, heus waar 100% vrouw' beschouwt, en op een soort zelf gecreeërd '100% vrouw' eiland leeft, maar daarbij volledig aan haar (damesteam) omgeving voorbij gaat, die er het hunne van denken, niet zo verwonderlijk gezien haar verschijning.

Dat kan ik absoluut niet afleiden uit dat artikel.
Dat zij haar trans zijn niet gaat rondbazuinen is logisch ... als je voor elke wedstrijd telkens aan alle deelnemers moet uitleggen hoe het nu juist zit, dan ben je wel een tijdje bezig.
Haar beeld over haarzelf is hier niet relevant.
Ze heeft een ploeg en een licentie van de bond ..... dus ze mag deelnemen. Meer hoeft zij niet uit te leggen.
Als de officiële instanties haar tot de wedstrijd toelaten, dan moeten de anderen maar een klacht neerleggen als ze niet akkoord zijn.

En meer, als ze een wedstrijd wint, dan moet ze normaal naar de dopingcontrole, dus als er nog iets zou aanhangen dan gaan ze dat wel meteen merken bij die controle.

Blijkbaar is het voor sommige transen nogal moeilijk met hun verleden en 'echt, heus waar, 100% vrouw' heden in het reine te komen voor wat betreft de anderen om hun heen, die er in dit geval duidelijk hun eigen ideeën op na houden.

Misschien is zij ook wel zo iemand die beweerde 'nee, echt niet, niemand heeft het in de gaten' omdat ze zo vastgezogen was geraakt in haar zelf gecreeërde, eigen belevingswereld, wie weet?

Dat heeft er hier niks mee te maken.
Ik denk dat ze ook wel verwacht had om reacties te krijgen, het is alleen zaak om op zo een ogenblik naar de regels van de bond te verwijzen.
Haar verschijning of passabiliteit is niet eens aan de orde.
Als ze 200 % passable zou zijn en zo hard gaat fietsen, dan gaan ze haar gewoon beschuldigen van het nemen van doping (zoals testosteron)

En als ik heel eerlijk mag zijn: verplaats je eens in de situatie van die geboren vrouwelijke peletonleden?

Uiteraard.
Het is heel moeilijk om het voordeel precies in te schatten.........al blijkt ze toch niet altijd te winnen.
Ze is dus niet zo super veel beter dan die andere vrouwen.
Maar het is een logische menselijke reactie.
Maar dat is wel vaker .....als ze verliest mag ze deelnemen, maar als ze 1 keer wint dan staan ze allemaal te roepen.
Is dat niet een beetje overdrijven ?
Als ze nu elke wedstrijd met gemak zou winnen, dan zit je met een probleem .... maar ze blijkt niet echt beter te zijn dan andere vrouwen.

Ik weet van mezelf .... het is keihard werken om ongeveer op het niveau te geraken van de Elite wielrensters .... ik train zelf tot 10.000 km per jaar.
En ik zit nog steeds niet op het niveau van de beste Elite wielrensters in België. Ik weet nu dat ik ongeveer heel de winter op de fiets (buiten in de kou en spinningsfiets) moet trainen om volgend seizoen te kunnen volgen in het peleton.
Het is dus iets te gemakkelijk om te zeggen ; als je man bent geweest dan win je met de vingers in de neus alle koersen bij de vrouwen.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:
mila schreef:Dit lijkt me wel een typisch voorbeeld van een TS die zich als 'echt, heus waar 100% vrouw' beschouwt, en op een soort zelf gecreeërd '100% vrouw' eiland leeft, maar daarbij volledig aan haar (damesteam) omgeving voorbij gaat, die er het hunne van denken, niet zo verwonderlijk gezien haar verschijning.
Dat kan ik absoluut niet afleiden uit dat artikel.
Ik ook niet, eerlijk gezegd. Dat mannelijke voorkomen wordt wel genoemd, maar uiteindelijk gaat het om twijfels over mogelijk oneerlijke concurrentie. Die zijn er altijd in de topsport. Kijk maar naar de eeuwig voortdurende heisa over doping. En ook op andere manieren en niveau's wordt er door verliezers geprobeerd om alsnog hogerop te komen door de winnaar alsnog te diskwalificeren. Dit is een makkelijk handvat. De autoriteiten die beslissen wat eerlijk is, hebben ooit besloten dat transseksuelen wel volgens hun nieuwe geslacht mee mogen dingen. Of zij fysiek in het voordeel blijven door hun biologische geschiedenis, is moeilijk te meten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

mila schreef:Dit lijkt me wel een typisch voorbeeld van een TS die zich als 'echt, heus waar 100% vrouw' beschouwt, en op een soort zelf gecreeërd '100% vrouw' eiland leeft, maar daarbij volledig aan haar (damesteam) omgeving voorbij gaat, die er het hunne van denken, niet zo verwonderlijk gezien haar verschijning.
Ken je haar persoonlijk? Ik wel, heel goed zelfs... Deze opmerking slaat echt kant-nog-wal Mila...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ken je haar persoonlijk?>

Ik ga op dat krantenartikel af, en ik neem aan dat daar niets van gelogen of gefantaseerd is. Ze verteld haar mede peletongenoten niet dat ze TS is, omdat.......enz.
En '1000% (!) vrouw', maar dan tevens vader van kinderen, waar heb ik dat toch ook al weer vaker gehoord? Als voorbeeldje?
Dat klinkt ook als vastgezogen in een eigen gecreeërde '1000% vrouw' wereld namelijk, en het komt dus redelijk vaak voor onder transen.
Dus het slaat wel kant en wal.

Mila.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

mila schreef:En '1000% (!) vrouw', maar dan tevens vader van kinderen, waar heb ik dat toch ook al weer vaker gehoord? Als voorbeeldje?
Ga bij de Telegraaf werken joh. Je bent wel erg goed in dingen verzinnen die er niet zijn!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Ik ga op dat krantenartikel af, en ik neem aan dat daar niets van gelogen of gefantaseerd is.
:lol: Dat heb je al eens eerder gedaan, weet je nog :wink: ?

Een krantenartikeltje met sumiere informatie is altijd heel geschikt om je eigen ideeën op te projecteren. Lege plekken genoeg om in te vullen. Maar ja, dan kunnen er anderen komen, die vollediger geïnformeerd zijn, en dus in de gelegenheid om jouw beeld te nuanceren of te ontkrachten...
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Ik was even weg van het forum, maar het doet me goed te zien dat er in mijn afwezigheid niet veel is veranderd.
Alle wegen (= topics) leiden nog steeds naar hetzelfde thema.... :-?

Wat ik mis in de ophef over de transsexuele wielrenster, is de vraag of die ophef wel of niet terecht is.
Heeft ze voordeel van haar 'verleden'? Of is haar spierkracht door de hormonen zoveel verminderd, dat er geen voordeel meer is?

Joyce
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

valt mij juist op dat er zo weinig ophef is en zo snel schouderopgehaal ' ze is dus gewoon vrouw' . Vergeleken met hier is een prof wieler peleton een warme omgeving !

Ik heb ook eens gekeken op fighttalk.nl hoe daar onder de toch meestal macho en macha mannen en vrouwen over gedacht wordt nav de Thaise kickboxter (Nong Toom). Overwegend positief met de vraag of er sprake is van oneerlijke concurrentie maar de meeste zijn het er over eens dat ze van een geduchte (mannelijke) tegenstander is verandert in een niet eens zo spectaculaire vrouwelijke vechtster. Hormonen doen heel wat met je, spierkracht vermindering to 35%? bijv
terra incognita
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:<Een krantenartikeltje met sumiere informatie>

De summiere info + foto spreken boekdelen, de reacties van de bio vrouwelijke peletongenoten ook, niet dan?
:lol: Goh, wat grappig: deze bewoordingen zijn in de draad waar ik op zinspeelde ook gevallen. Daar zit het hem nou net in: voor jou spreken ze boekdelen, namelijk jouw boekdelen. Voor mensen die niet dezelfde mind-set hebben als jij ziet het er allemaal heel anders uit.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Overwegend positief met de vraag of er sprake is van oneerlijke concurrentie maar de meeste zijn het er over eens dat ze van een geduchte (mannelijke) tegenstander is verandert in een niet eens zo spectaculaire vrouwelijke vechtster>

Het maakt nogal een verschil, Nong Toom ging openlijk in de ring om, dus verborg ze niets. Sterker nog: ze ging ook aan de hormonen terwijl ze nog tegen mannelijke boxers vocht, dus dat zal ook wel waarneembaar effect hebben gehad.
Als ze als post op TS in vrouwenwedstrijden tevoorschijn was gekomen, dan werd er vermoedelijk heel anders tegen aan gekeken.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Die is absoluut niet passabel.

Vast weer een TS met een fikse realiteitsstoornis.
Nou Patries, laat hier je tranny-dar eens op los :wink: . De middelste, bedoel ik...

Afbeelding
Plaats reactie