Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Lisa schreef:
Eigenlijk hadden wij dat ook moeten doen.
Helemaal mee eens.... met een nuttige discussie en posting hier en daar... een hoop onnozel gewauwel en vooroordelen en generalisaties die dit topic weer teweeg heeft gebracht...
bloempje
is nieuw hier

Bericht door bloempje »

hoi hoi

ik heb er lang en hard over nagedacht maar, als er staat dat je vrouw bent, en de wet zo is gemaakt :lol: dat je het dan ook mag zijn :oops: in alles wat je doet..dan moeten ze ook niet klagen lijkt mij :wink: ..of ze moeten meteen de wet aanpassen

..zo heeft het foutje van de natuur ook weer zo zijn voordelen..als je je vrouw voelt en het bij geboorte niet was..dan ben je nu gewoon een sterke vrouw

ik ben van mening dat iedereen zijn ding moet kunnen doen , hoe moeilijk het ook is voor de ander,we horen er allemaal bij
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Het afzeikmannenbolwerk bij uitstek Fok.nl is de enige plek waar je wel de mening van het drietal weerspiegelt ziet, misschien een plek om verder te 'discussieren' :
de titel daar is:

'Bouwpakket veroorzaakt onvrede wielrensters'

Dat is die negerin toch? Ik ben geen racist, maar negerinnen vind ik per defenitie lelijk.

hahaha!

(Wat een lelijk 'ding' is het geworden)

Door Robbiej - dinsdag 11 september 2007 @ 20:57 - (Niveau 0)
bouwpakket
hihi
Door Doevelaer - dinsdag 11 september 2007 @ 20:58 - (Niveau 0)
volgens mij zijn er 2 bouwpakketten door elkaar gehaald?
Door Ayurvedwa - dinsdag 11 september 2007 @ 20:58 - (Niveau 0)
Dat hoofd had ook wel iets bijgewerkt mogen worden...
Door Ouwesok - dinsdag 11 september 2007 @ 20:59 - (Niveau 0) quote:
Of alles er wel afgehaald is
Of alles er afgehaald is valt over te discussieren.

De vrouwelijke charmes zijn er in ieder geval niet op gemonteerd
Godmiljaar wat een stucadoor

Door Knight_Rider - dinsdag 11 september 2007 @ 21:00 - (Niveau 0)
Tis meer een vent met lang haar en tieten...

Door KlapMongeaul - dinsdag 11 september 2007 @ 21:02 - (Niveau 0)
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 @ 21:00 schreef Doevelaer het volgende:

Dat is die negerin toch? Ik ben geen racist, maar negerinnen vind ik per defenitie lelijk.
terra incognita
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik denk dat "discussieren" met dergelijke figuren een gepasseerd station, zo niet onmogelijk is. Behalve vrouw-onvriendelijk en trans-onvriendelijk zou je zoiets rustig mens-onvriendelijk kunnen noemen... Wat een "ermoei" zeg! :(

Je zou bijna vergeten dat wij in een geciviliseerd land leven... :(

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lisa met een S schreef:Vooral degenen die echt interesseren wat vrouwen ervan vinden,
Nou ja, daar word ik bevestigd in mijn vooroordeel dat Mila vooral haar eigen hang-ups probeert te projecteren op andere vrouwen en zich daarmee zelfs als "meelevend" te presenteren.
Dorine schreef:Het afzeikmannenbolwerk bij uitstek Fok.nl
Dat klinkt als een plek waar je maar beter niet kunt komen, als je je ziel een beetje heel wilt houden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Datgene wat Dorine weer inbrengt zijn uitspraken van mensen die je dat niet rechtstreeks durven zeggen. Ik heb het zelf ook wel meegemaakt dat ze achter iemands rug om dat soort opmerkingen maakten. Maar ze hadden niet in de gaten dat er nog eentje achter liep.
Echt dit soort discussies moet je bovenstaan. Daarom lees ik soms dit soort onzin, maar doe er absoluut niet aan mee. Probeer eens elkaar te helpen.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

TV-BEA schreef

Datgene wat Dorine weer inbrengt zijn uitspraken van mensen die je dat niet rechtstreeks durven zeggen. Ik heb het zelf ook wel meegemaakt dat ze achter iemands rug om dat soort opmerkingen maakten. Maar ze hadden niet in de gaten dat er nog eentje achter liep.

Echt dit soort discussies moet je bovenstaan. Daarom lees ik soms dit soort onzin, maar doe er absoluut niet aan mee. Probeer eens elkaar te helpen.

Inderdaad.
Daar komt het in Real Life op neer als trans.
Je gaat door met die mensen die je wel accepteren zoals je bent.
De rest daar neem je met de tijd automatisch meer afstand van.
Reacties krijg je sowieso en dat zijn zowel positieve als negatieve.
Nu het is onmogelijk om met iedereen op te schieten in je aardse leven ....dus dat is niet meer dan normaal.
We moeten absoluut niet verwachten dat iedereen ons zo maar zal accepteren ..... dat zal wel nooit het geval zijn.
Maar we mogen wel eisen dat iedereen de wetgeving en geldende reglementen naar ons toe respecteert.
Een V op een ID kaart is een V en een licentie is een licentie.
We hebben als trans dus ook rechten in deze maatschappij....en daar moeten we met zijn allen voor vechten vind ik.

Ik kan wel begrijpen dat het voor mensen die zich ook vrouw voelen en beslissen hun 'piemeltje' te behouden frustrerend kan zijn , dat ze niet kunnen genieten van dezelfde rechten, maar dan is het aan hen om zelf te vechten voor die rechten.
Het afbreken van een andere groep (transvrouwen die wettelijk wel vrouw kunnen worden) uit pure frustratie lijkt me geen goede oplossing, het is zo al moeilijk genoeg.

Groeten,

Melina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Ja jullie hebben gelijk

Mijn eigen angsten zoek ik te bevestigen, da s niet zo moeilijk, kijk eens wat ze toch maar gepresteert heeft, dat is juist een inspiratie.

dus een veel te late proficiat !

Doortje
terra incognita
lief dinnetje
Eredivisie

Dorine schreef :

dus een veel te late proficiat !

Inderdaad .... je moet het maar doen als trans, na al die operaties en ingrepen.....het is sowieso extra stress om als trans in een peleton te rijden.
Ik heb zo een vermoeden dat een eventuele overwinning gewoon de vrucht is van hard trainen.
Niks meer of niks minder.

Groeten,

Melina
thea_ts
dagelijks aanwezig

Bericht door thea_ts »

Wat een ophef eigenlijk hierover. Ze is voor de wet gewoon vrouw. En daar gaat het om. En daarbij snap ik ook niet zo goed wat haar uiterlijk danwel verschijning ertoe doet :roll:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mijn vriendin zit op het Expreszo forum en daar leeft Natalie ook nogal. Dit heeft ze gepost.
Dus jullie vinden dat omdat ze een transseksueel is, ze gelijk ook niet meer op een hoog niveau aan sport mee mag doen? Dat ze door iets wat haar al heel erg heeft belemmerd in haar leven ook competitie gericht aan sport meedoen zou moeten opgeven? Ja, ik vind dat zeker discriminatie.

Bovendien is het niet zo dat ze alles wint en is ze voor de wedstrijden op het hoogste niveau niet goed genoeg. Zou het voor de andere vrouwen ook niet extra leuk zijn als ze van haar winnen? Verder gaat er door hormoongebruik een groot deel van de spierkracht verloren.

Als Natalie moet worden gezien als iemand die doping heeft gebruikt, hoe moeten vrouwen die van nature meer testosteron aanmaken dan worden gezien, want die hebben in principe ook een voordeel. Ze is geopereerd en ze maakt nu niet meer testosteron aan dan een biologische vrouw. Waar zou je haar nog op uit kunnen sluiten? De andere vrouwen die mee doen aan wielerwedstrijden zijn ook niet allemaal even vrouwelijk gebouwd.

Nu even nog een voorbeeld van mijn eigen ervaring. Mijn vriendin is transseksueel, ze is ruim 1.80 lang, maar met handje drukken heeft ze best wel problemen met van mij winnen, terwijl ik een klein opdondertje van nog geen 1.55 ben.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Volgens mij zijn er bij bio's veel vooroordelen en onwetendheid over hoe het nou zit met hormonen, etc. Ik krijg soms het idee dat ze denken dat je alleen tussen je benen wat laat veranderen en dat alles verder bij het oude blijft.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
thea_ts
dagelijks aanwezig

Bericht door thea_ts »

Chantal C. schreef:Ik krijg soms het idee dat ze denken dat je alleen tussen je benen wat laat veranderen en dat alles verder bij het oude blijft.
Hallo Chantal,

nou voor enkele transsexuelen (uitzonderlijke gevallen) gaat dat ook wel op hoor. Die zagen er pre-transitie uit als man en post-transitie nog steeds. Dus in die gevallen kan ik me dan wel weer voorstellen dat die vrouwen denken dat het alleen tussen de benen verandert is en verder praktisch alles bij het oude is gebleven (op de spiermassa na dan).

Groetjes,

Thea.
lief dinnetje
Eredivisie

Chantal schreef :

Volgens mij zijn er bij bio's veel vooroordelen en onwetendheid over hoe het nou zit met hormonen, etc. Ik krijg soms het idee dat ze denken dat je alleen tussen je benen wat laat veranderen en dat alles verder bij het oude blijft.

Inderdaad.
Ik kan dat nu echt wel bevestigen.

Ik heb een fijne koersavond achter de rug.
En als ze het dan weten of ergens hebben opvangen, dan krijg je van vrouwen wel dat soort vragen.

Maar niettemin was de aanvaarding als mens wel 100% gisteren ... heel veel fun gehad.
Als enige vrouw tussen allemaal mannen gaan koersen.
Mijn eerste koers in mijn leven en 'afgezien' zeg.
Je voelt het echt wel dat je geen testo meer hebt in je lichaam ......
Vlammen van bij het begin en constant bochten .....gemid hartslag 162 en max hartslag 180.
En nog absoluut niet goed genoeg ......

Daarom zeker respect voor Nathalie als ze in staat is om effectief koersen te winnen...... de discussie over haar verleden is voor mij niet eens relevant.
Het is hard werken en enorm afzien in de koers .......

Groeten,

Melina
thea_ts
dagelijks aanwezig

Bericht door thea_ts »

Dorine schreef:Het afzeikmannenbolwerk bij uitstek Fok.nl is de enige plek waar je wel de mening van het drietal weerspiegelt ziet, misschien een plek om verder te 'discussieren' :
de titel daar is:

'Bouwpakket veroorzaakt onvrede wielrensters'
En dat voor zo'n vooruitstrevende site als FOK. Op dat forum daar zal het wel niet veel anders zijn denk ik :roll:
Verder is het belachelijk dat ze de originele kop boven het artikel zo verdraaien dat het negatief wordt :-?
Plaats reactie