Beeldvorming travestie

Algemeen

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Bea schreef:
als je het goed leest dan schrijf ik : Nu is het zo dat een Travestiet meestal niet als vrouw gaat winkelen en over straat gaat. Waar Irene op reageert dat zij wel als vrouw gaat winkelen. Ben je dan geen transgender ? Irene? en ook jouw kennissen, die zich zelf Travestiet beschouwen?En Travestiet blijft meestal binnenshuis.
Ik schreef:
Ik doe het ook en ben dan in wezen toch ook een travestiet (de innerlijke gevoelens lopen wel mee, maar zijn toch niet zichtbaar voor het publiek).
Wat ik hier mee bedoelde is dat ik mezelf niet eens in het hokje travestiet hoef te duwen, dat een ander dat wel voor me doet.

Iedereen heeft zijn eigen definities voor TV/TS/TG ik heb altijd consequent aangegeven dat ik niet zonodig ingedeeld hoef te worden.
Het indelen in hokjes wordt vaak gedaan om een zekere helderheid te verschaffen, maar m.i. wordt het er door de verschillende definities die gehanteerd worden alleen maar onduidelijker op.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Irene schreef:Het indelen in hokjes wordt vaak gedaan om een zekere helderheid te verschaffen, maar m.i. wordt het er door de verschillende definities die gehanteerd worden alleen maar onduidelijker op.
AMEN!

ieder individuutje intepreteert het hele leven vanuit zhaar eigen kadertjes, dus dat schiet niet op! :D

Een brede en onvoorwaardelijke acceptatie van alle mensen lijkt me nog steeds de best oplossing...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Babette schreef:Een brede en onvoorwaardelijke acceptatie van alle mensen lijkt me nog steeds de best oplossing...
Dat is geen ultieme oplossing......ik kan bvb types als Adolf Hitler niet accepteren of pedofielen ook met de beste wil niet..... :roll:

Als je wat an de beeldvorming voor travestieten wilt doen, moet je laten zien dat je un toffe mens bent, treet naar buiten en doe mee aan de gewone dingen des levens.....maar zet je un karikatuur van un vrouw neer, werkt dit weer averechts.....en ja ook de duizenden die anoniem op vieze internetsites hun rare seksuele fantasieën uitleven dragen niet bij aan un goeie beeldvorming....ik denk, dat hier dus ook van die mannen zitten, soms zie ik nogaal un goor profieltje, waar je afvraagt wat hun nou echt denken, wat vrouwzijn nou betekend :roll:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Morbide schreef:Mee eens. Passabel zijn is deel uitmaken van de grijze massa. Mij niet gezien.
Wat is er zo ingewikkeld aan om toch vooral jezelf te zijn? Waarom wil "iedereen" er zo nodig bij horen, en waar hebben we het dan over? Die abstractie die de maatschappij is? Of de Nederlander? Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen dat die niet bestaat. Toch nog mensen met enige realiteitszin in onze gezellige moerasdelta!

Ik heb het vast al wel eens eerder geschreven: het is volstrekt onmogelijk en buitengewoon ongezond om aan de verwachtingspatronen van anderen te willen voldoen.

Groetjes en liefs,

Babette.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Mara schreef:Dat is geen ultieme oplossing......ik kan bvb types als Adolf Hitler niet accepteren of pedofielen ook met de beste wil niet....
Hoe je het ook wendt of keert, dat zijn ook mensen (pedofiel wordt je niet bij keuze, net zomin als homo of trans). Het onvoorwaardelijk accepteren van mensen houdt niet noodzakelijk in dat je hun gedrag goedkeurt. En ik gok dat er in ieder van ons ergens wel een klein dictatorretje schuilt...

Groetjes en liefs,

Babette.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Babette schreef:Hoe je het ook wendt of keert, dat zijn ook mensen (pedofiel wordt je niet bij keuze, net zomin als homo of trans).
true, maar er een groot verschil tussen pedo's die hulp zoeken bij wat ze zijn en de groep die aan kinderen gaat zitten.

Met de 1e groep heb ik geen problemen, de 2e kan ik wel afschieten.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

tijgertje schreef:Met de 1e groep heb ik geen problemen, de 2e kan ik wel afschieten.
ben ik helemaal met je eens! Je dient gewoon van kinderen af te blijven! :evil:

Seksuele relaties zijn voor "consenting adults", niets meer en niets minder. Seksuele relaties met kinderen zijn volstrekt ongelijkwaardig en daarom volstrekt onwenselijk!

Zoals al eerder gesteld: het onvoorwaardelijk accepteren van mensen houdt niet noodzakelijk in dat je hun gedrag goedkeurt!

Groetjes en liefs,

Babette.
Plaats reactie