Gaatjes schieten
Moderator: Moderators
Gaatjes schieten
Heeft iemand een goed adres om gaatjes te laten schieten in Amsterdam, liefst een beetje T-vriendelijk
ik ga ervanuit dat je gaatjes in je oren bedoelt? dat kan je vaak wel bij een winkel laten doen die ook oorbellen oid verkoopt. Ik woon zelf niet in A'dam (zelfs niet in de buurt ) maar bij mij in de stad doen ze het bijna in elke juwelier waar oorbellen zijn.
En je hoeft je geen zorgen te maken over t-vriendelijkheid, er zijn toch ondertussen ook genoeg jongens met oorknoppen/oorbellen? dus daar hoef jeje helemaal geen zorgen om te maken.
En je hoeft je geen zorgen te maken over t-vriendelijkheid, er zijn toch ondertussen ook genoeg jongens met oorknoppen/oorbellen? dus daar hoef jeje helemaal geen zorgen om te maken.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Iedere juwelier mag/ka/zal gaatjes schieten en voor de prijs hoef je het niet te laten, want het kost inclusief zweerknopjes meestal nog geen 20 euro. Wat je je wel moet realiseren dat het zeker de eerste zes weken overal en altijd op zal vallen, want je moet die knopjes inhouden. Dat is voor mij nog altijd de reden om het niet te doen.
Irene
Irene
Kleine stapjes
Hoi Renate
Ik kan je vertellen dat de meeste juweliers tegenwoordig zich aan een wetgeving moeten houden die is ingesteld 1 juni dit jaar en dat wordt streng gecontroleerd door de GGD, dat is dan ook een van de redene dat vele juweliers het niet meer doen.
Als voorbeeld, men moet sinds 1 juni een aparte ruimte hebben waar oorbellen geschoten worden en er moet een bijbehorende sterilisatie apperatuur staan met een recent onderhouds rapport, waar ook een Bowi & Dick test op moet staan, een zogenaamde vacuumautoclave kost aardig wat Euries plus het bijbehorende jaarlijkse onderhoud ging de meeste juweliers een beetje te ver.
Natuurlijk zullen er best wel zaken zijn die het met de wetgeving niet zo nauw nemen, maar kijk dan wel uit.
De een komt voor een neusbel, de ander voor eentje boven in het oor (kraakbeen) en de ander in de oorlel...en elke keer wordt het schietpistool met een alcoholdoekje schoon gemaakt Ok het HIV virus kan daar echt niet tegen dus daar hoef je niet bang van te zijn.
Wat veel groter risc is, dat is Hepatitis dat is met alcohol niet te neuteraliseren daar voor heb je een vacuumautoclave nodig.
Tjemig de pemig waar gaat dit over
Je wilde alleen maar gaatjes in je oren!
Dat is helemaal geen probleem en het kan ook vrijwel onzichtbaar want zelf hebben we een praktijk voor cosmetisch tatoeage en Laser behandelingen.
En als je een T vriendelijke piercer-es zoekt waar je gewoon en-femme naar toe kan komen, dan kan je bij mijn dochter terecht die zit 2 deuren naast me met haar studio en doet uitsluitend dames en is blij als er T's komen (ze is het gewoon van mij en ze vindt het helemaal toppie)
Je kan kiezen uit diverse soorten knopjes, ringen ect.
Maar het kan ook vrijwel onzichtbaar voor de eerste 6 weken, dat spul heet Bioplast.. het is een staafje met plat achterkantje en kleurloos en wordt zuiver op maat geknipt/gesneden zodat aan de voorkant alleen maar als je goed kijkt en dan moet je echt goed kijken een heeeel klein plekje ziet en als ze net gezet zijn zie je het ook niet (je oorlellen zijn echt niet rood)
Ontstekingen zijn gelukkig nog niet voorgekomen om dat het geen metaal is dus zowiezo nikkelvrij.
En ook niet onbelangrijk te weten, ze gebruik geen gaatjesschietpistool maar verantwoord en daarvoor bestemd piercingmateriaal. (gesteriliseerd)
Als je meer wild weten, kan dat via PM of msn.
Groetjes,
Anne
Ik kan je vertellen dat de meeste juweliers tegenwoordig zich aan een wetgeving moeten houden die is ingesteld 1 juni dit jaar en dat wordt streng gecontroleerd door de GGD, dat is dan ook een van de redene dat vele juweliers het niet meer doen.
Als voorbeeld, men moet sinds 1 juni een aparte ruimte hebben waar oorbellen geschoten worden en er moet een bijbehorende sterilisatie apperatuur staan met een recent onderhouds rapport, waar ook een Bowi & Dick test op moet staan, een zogenaamde vacuumautoclave kost aardig wat Euries plus het bijbehorende jaarlijkse onderhoud ging de meeste juweliers een beetje te ver.
Natuurlijk zullen er best wel zaken zijn die het met de wetgeving niet zo nauw nemen, maar kijk dan wel uit.
De een komt voor een neusbel, de ander voor eentje boven in het oor (kraakbeen) en de ander in de oorlel...en elke keer wordt het schietpistool met een alcoholdoekje schoon gemaakt Ok het HIV virus kan daar echt niet tegen dus daar hoef je niet bang van te zijn.
Wat veel groter risc is, dat is Hepatitis dat is met alcohol niet te neuteraliseren daar voor heb je een vacuumautoclave nodig.
Tjemig de pemig waar gaat dit over
Je wilde alleen maar gaatjes in je oren!
Dat is helemaal geen probleem en het kan ook vrijwel onzichtbaar want zelf hebben we een praktijk voor cosmetisch tatoeage en Laser behandelingen.
En als je een T vriendelijke piercer-es zoekt waar je gewoon en-femme naar toe kan komen, dan kan je bij mijn dochter terecht die zit 2 deuren naast me met haar studio en doet uitsluitend dames en is blij als er T's komen (ze is het gewoon van mij en ze vindt het helemaal toppie)
Je kan kiezen uit diverse soorten knopjes, ringen ect.
Maar het kan ook vrijwel onzichtbaar voor de eerste 6 weken, dat spul heet Bioplast.. het is een staafje met plat achterkantje en kleurloos en wordt zuiver op maat geknipt/gesneden zodat aan de voorkant alleen maar als je goed kijkt en dan moet je echt goed kijken een heeeel klein plekje ziet en als ze net gezet zijn zie je het ook niet (je oorlellen zijn echt niet rood)
Ontstekingen zijn gelukkig nog niet voorgekomen om dat het geen metaal is dus zowiezo nikkelvrij.
En ook niet onbelangrijk te weten, ze gebruik geen gaatjesschietpistool maar verantwoord en daarvoor bestemd piercingmateriaal. (gesteriliseerd)
Als je meer wild weten, kan dat via PM of msn.
Groetjes,
Anne
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Grappig dat het gaatjesinjeoren-topic een terugkerend fenomeen is. Gaatjes maken kun je prima zelf. Gewoon knopjes kopen, je duim of een kurk achter je oorlel houden en er doorheen drukken maar. Het doet nauwelijks pijn, maar je moet wel even durven. Daarna de boel gewoon goed schoonhouden, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Gebruik echter geen sterilon want dat bijt de wond open. Dagelijks douchen of zoutwateroplossing (water met een paar scheppen zout koken, wel eerst laten afkoelen) is veel beter. Je hoeft de knopjes overigens echt geen 6 weken in te houden, als je maar niet al te vaak van oorbellen wisselt in de eerste paar weken. Hoewel oorbellen al lang geen specifiek vrouwending meer zijn, kan ik me wel voorstellen dat je omgeving vreemd opkijkt als je na je 40e ofzo ineens oorbellen gaat dragen. Ik denk niet dat men dan meteen de link zal leggen met travestie maar eerder met een midlife-crisis. Da's meteen ook wel een mooi excuus. Een oplossing voor wie geen gaatjes wil/durft en ook geen clip on's, is hier in het verleden al eens gepost. Omdat ik dat nogal een ingenieuze vinding vond, is het me bijgebleven. Klikt u maar hier.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Het blijft een apart fenomeen en ik blijf me verbazen: bijna alle mannen in mijn directe leefomgeving hebben in ieder oor stevige oorringen. Als ik in de dichtsbijzijnde stad kom, zie ik ook vaak mannen met oorringen, dus ik zie het probleem niet zo. En zoals Morbide ook al schreef is het "excuus" van de midlife-crisis een juweeltje!Irene schreef:Dat is voor mij nog altijd de reden om het niet te doen.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
gaatjes
hoi renate je kan naar de kinkerstraat gaan bij nusselein die doen het nog wel geloof ik.
gr:claudia34 uit amsterdam.
gr:claudia34 uit amsterdam.
hoi allemaal,
ik ben lekker op zoek naar laarzen en pumps,en kleding.
wil je meer weten kijk op de site van travestie.org bij me profiel.
groetjes claudia34
ik ben lekker op zoek naar laarzen en pumps,en kleding.
wil je meer weten kijk op de site van travestie.org bij me profiel.
groetjes claudia34
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Morbide schreef:
Ik zal eens kijken naar die schroefoorbellen.
Irene
Precies, maar ik heb geen midlifecrisis, in ieder geval geen gewone, eerder een soort overgangsverschijnsel, waar ik nog niet mee te koop wil lopen.Hoewel oorbellen al lang geen specifiek vrouwending meer zijn, kan ik me wel voorstellen dat je omgeving vreemd opkijkt als je na je 40e ofzo ineens oorbellen gaat dragen. Ik denk niet dat men dan meteen de link zal leggen met travestie maar eerder met een midlife-crisis. Da's meteen ook wel een mooi excuus.
Ik zal eens kijken naar die schroefoorbellen.
Irene
Kleine stapjes
Hey babe, take a walk on the wild side, I said hey honey, take a walk on the wild side!?!?Irene schreef:Precies, maar ik heb geen midlifecrisis, in ieder geval geen gewone, eerder een soort overgangsverschijnsel, waar ik nog niet mee te koop wil lopen.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
In de Kalverstraat en op de Nieuwendijk en in Amstelveen winkelcentrum binnenhof schijnt "Claire's" te zitten.
http://www.claires.co.uk/holland/
Een winkeltje waar ze oorclips, maar ook van die magneetoorbellen verkopen.
Geen idee of het iets is maar ik ga binnenkort eens kijken daar want ik moet al heel lang eens oorbellen kopen.
http://www.claires.co.uk/holland/
Een winkeltje waar ze oorclips, maar ook van die magneetoorbellen verkopen.
Geen idee of het iets is maar ik ga binnenkort eens kijken daar want ik moet al heel lang eens oorbellen kopen.