Met alle respect, maar ik geloof er helemaal niets van. Nogmaals: 6 x 1 uur is 6 uur. Of je dat nu in 1 dag, 1 week, een half jaar (zoals nu) of nog langer doet. Als het genderteam dit als antwoord geeft dan geven ze aan dat ze geen rekenkundig inzicht hebben. (En ja, ik heb deze discussie ook wel eens met een psycholoog vanuit het genderteam gevoerd en toen ik dit argument teruggaf zweeg de spreker stil).Chantal C. schreef:Hoe kom je daarbij? Het genderteam wil dit liever ook korter, alleen kan het niet ivm drukte... Vandaar de 4 weken.
Bron: genderteam zelf....
Nee, dat klopt. Die hormonen worden voorgeschreven door een endocrinoloog van een ziekenhuis zonder eigen genderteam. En het leuke is dat zowel Tanja als die endocrinoloog onder hetzelfde toezicht staan als het VU-genderteam (nl: door de inspectie voor de volksgezondheid). Bij de route-buiten-genderteams-om is er maar één groep mensen die niet onder die inspectie vallen en dat zijn de SRS-behandelaars. Maar het wil er bij mij niet in dat de regels voor diagnose + regels voor endocrinologen ineens heel anders zijn als je deze drie behandelingen bundelt t.o.v. de situatie dat je dat niet doet.Chantal C. schreef:Het genderteam wordt als geheel team (dus inclusief alle medici) gevolgd. Een Tanja van Hengel is maar één psychologe. Die kan verder niks dan een diagnose stellen. Hormonen e.d. kan zij niet voorschrijven.
En hier bevestig je wat ik al eerder zei: de starheid van de VU op het gebied van 4 weken + partiële behandelingen zit binnen de VU. En NIET op het niveau van de regering, politiek, inspectie-voor-de-volksgezondheid of welk ander orgaan BUITEN de VU.Chantal C. schreef:Het genderteam heeft daarnaast ook te maken met een bestuur en/of directie van het VUmc. Kortom voor het genderteam ligt het allemaal wat complexer dan een zelfstandig psychologe.
@Nanette: bedankt voor je link, ik ga dat allemaal eens rustig doorlezen. En verder: dat er andere behandelingen zijn waar ook onwijs veel te lange diagnoses + wachtlijsten zijn wil niet zeggen dat we dit normaal moeten vinden. Ik vind dat je behandelaars wel degelijk aan mag en moet spreken op dit soort zaken!
Groetjes,
Frederique