Vraagje bloos
Moderator: Moderators
-
- ForumFan
-
- ForumFan
Een kanten slipje? Alleen dat tijdens de afwas? Nee hoor, naadnylons, jarretelles en corsetje erbij hoor, en enigzins wijd vallende herenkleding er over, dan mag jij als TG de afwas doen. Voor minder doen we het niet hoorSam schreef:Ha, misschien doe ik de volgende keer wel een kanten slipje aan als ik de afwas ga doen
Maar dan is mijn volgende vraag, valt een TG vrouw wel op mannen zoals ik, want ik heb inmiddels kunnen concluderen dat zowel pre op als post op ts vrouwen niet op zoek zijn naar een man met mijn voorkeur.
Enneh.......ik heb de indruk dat TG's overwegend op mannen vallen of bi zijn, en TS'en overwegend op vrouwen.
De gemiddelde europese/amerikaanse TS was namelijk voor de transitie hetero, en erna lesbisch.
Men roept wel (heel politiek correct) dat sexuele voorkeur los staat van transseksualiteit an sich, maar het is wel een gegeven feit dat de gemiddelde TS op vrouwen viel en valt.
Dus daar maak je weinig kans bij ja, tenzij je zelf om gaat en (post op) TS word, dan komen de zaken weer heel anders te liggen
Lala.
Uw sterverslaggeefster
Misschien gold dat voor Virginia Price niet, die immers openlijk als vrouw leefde. Zodra transgenders, die in het dagelijks leven als hetero-man leven, dat hetero-mannenbestaan zo belangrijk vinden dat zij zich van homo's en drag-queens, en transseksuelen moeten distantiëren, dan trek ik de conclusie dat het "heer-zijn" toch belangrijker is dan het vrouw-zijn of het anders-zijn.Lala Ferrari schreef:Heren?Janiek2 schreef: Om het even in historisch perspectief te plaatsen: de term "transgender" is uitgevonden door precies die heren, teneinde zich te onderscheiden van homo's en drag-queens, en... transseksuelen.
Oeh! Janiek toch!
Correct me if I'm wrong >
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- ForumFan
Je hebt helemaal gelijk!Janiek2 schreef:Misschien gold dat voor Virginia Price niet, die immers openlijk als vrouw leefde. Zodra transgenders, die in het dagelijks leven als hetero-man leven, dat hetero-mannenbestaan zo belangrijk vinden dat zij zich van homo's en drag-queens, en transseksuelen moeten distantiëren, dan trek ik de conclusie dat het "heer-zijn" toch belangrijker is dan het vrouw-zijn of het anders-zijn.Lala Ferrari schreef:Heren?Janiek2 schreef: Om het even in historisch perspectief te plaatsen: de term "transgender" is uitgevonden door precies die heren, teneinde zich te onderscheiden van homo's en drag-queens, en... transseksuelen.
Oeh! Janiek toch!
Correct me if I'm wrong >
Lala.
Uw sterverslaggeefster
Ik had het meer over de manier waarop de diverse gelovigen zich met hun en anderen hun seksualiteit bezig houden: een fatwa jegens blote mensen??? Wat mij mateloos irriteert, is dat een aantal gelovigen van het mooiste wat er tussen mensen kan gebeuren, iets onzettend lelijks maken en gemaakt hebben, compleet met allerlei taboes die ze daar omheen hangen.Janiek2 schreef:Hier mis je wel iets, Babette: die chassidim prediken de manier waarop zij hun seksualiteit "religiseren" niet voor anderen. Dat is hun eigen zaak.
Babette schreef:Sorry hoor, maar mis ik iets? Ik zie niet in wat monogamie te maken heeft met het onstaan van een relatie waarin fetish-gerelateerde dingetjes voorkomen. Bovendien vind ik dat het grootste goed binnen een relatie communicatie is, en wij (m'n partner en ik) vinden dat alles bespreekbaar dient te zijn.
Het aardige is dat wij geen van beiden dringende behoeftes hebben om "het" buiten de deur te doen, al moet ik daar bij aantekenen dat wij onszelf (principieel) zeker niet monogaam zouden willen noemen. Wel vinden wij dat de kracht van een relatie is dat je je partner vrij kunt laten in zhaar keuzes.Janiek2 schreef:Dat jij (en je partner, want je spreekt ook namens haar, begrijp ik) een hoog "moet-kunnen-gehalte" hebt op seksueel gebied, was me al eerder opgevallen .
Als je van meet af aan open bent, is de kans veel groter dat je met elkaar tot een vergelijk komt, dan als je het ergens achteraf bekent maakt. Ik lees overigens dat het veel over de fetish tv/mannen ed. gaat: ik ken genoeg vrouwen die net zo goed hun fetish hebben: het is klaarblijkelijk nogal mens-eigen...Janiek2 schreef:Wat ik bedoelde was dit: stel dat je als vrouw geen zin in die fetsij-gerelateerde dingetjes van je man hebt, dan kun je ervan op aan dat hij zijn behoeften elders zal willen vervullen. Als je dat geen punt vindt als vrouw, oké, maar daar kan ik me niet zo in inleven.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Dat jij me gelijk zou geven op dit punt, had ik wel verwacht .Lala Ferrari schreef:Je hebt helemaal gelijk!Janiek2 schreef:Correct me if I'm wrong >
Lala.
Ik wilde aangeven dat ik open stond voor nuanceringen uit andere hoek. Want ik weet van mijzelf dat ik rond dit onderwerp niet helemaal zonder vooroordelen ben.
Voor wie wil is er een best wel ingewikkeld wikipedia artikel over transgender als term:
http://en.wikipedia.org/wiki/Transgender
Kun je zien hoe genderpolitieke gevoeligheden verdeeld zijn over "ons soort mensen".
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- ForumFan
Nou, vooruit dan maar, speciaal voor Boy en Sam deze link nog even (en lees svp de index goed door):
http://www.tsgirlfriend.com/date-a-pre- ... ticle.html
Misschien dat de meelezende TS lovers hier ook nog iets aan hebben
Lala.
http://www.tsgirlfriend.com/date-a-pre- ... ticle.html
Misschien dat de meelezende TS lovers hier ook nog iets aan hebben
Lala.
Uw sterverslaggeefster
-
- Forumdiva
Lala, ik kan me herinneren recent nog gelezen te hebben dat je kinderen Lala en je vrouw haar gezien hadden, en het op je werk ook wel ging. Toen deed je net alsof dat als travestiet was. Nu opeens ben je ts. Ik kan het eerlijk gezegd niet meer volgen hoor.... Maar waarschijnlijk zal ik wel de enige zijn.
-
- ForumFan
Dat klopt, dat was een grap. Ik ben al sinds jaar en dag aan de hormonen, en ik leef en werk al sinds jaar en dag (succesvol) als vrouw.Nannette schreef:Lala, ik kan me herinneren recent nog gelezen te hebben dat je kinderen Lala en je vrouw haar gezien hadden, en het op je werk ook wel ging. Toen deed je net alsof dat als travestiet was. Nu opeens ben je ts. Ik kan het eerlijk gezegd niet meer volgen hoor.... Maar waarschijnlijk zal ik wel de enige zijn.
Ik val uitsluitend en alleen op mannen, en dus niet op vrouwen en aanverwanten, laat staan dat ik ooit een kind bij een vrouw verwekt zou hebben.
MiLaLa.
Uw sterverslaggeefster
Geen verplichte nummertjes zoals koffie drinken op zondagmorgen, om maar iets te noemen. Wij komen allebei uit nestjes waar er op gezette tijden aanwezigheidsverplichtingen waren, en daar voelden wij allebei niets voor.Josette schreef:Babette, wat bedoel je met 'we "doen" geen schoonfamilie'?Babette schreef:Mijn partner en ik hebben aan het begin van onze relatie twee dingen met elkaar afgesproken: 1) we "doen" geen schoonfamilie, (...)
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela