Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Voel en denk voor jezelf wat je wil ....maar de maatschappij heeft struktuur nodig en die is al eeuwen gebaseerd op M en V en dat is maar goed ook.
Ik krijg het helemaal van dat gezeik met individuele vrijheid.
Wat een humeur op oudjaarsdag! En je maakt er wel een potje van zeg, met al dat geredeneer om de boel begrijpelijk te houden. De maatschappij en de mensen kunnen veel meer hebben dan je denkt, hoor. Wetten en regels kunnen dat niet, dat geef ik je toe. En theorieën en dogma's ook niet.

Maar wil je die nou echt intact houden door een aantal mensen die daar niet in passen op een hoopje "hier-weet-ik-geen-raad-mee" te vegen? Als we dat allemaal doen, liggen we straks met ons allen op die hoop.

In tegenstelling tot een aantal van mijn vriendingesen heb ik niet eens zo veel tegen de genderverkeersregels, voor wat mijzelf aangaat. Ik rijd netjes rechts en of ik mijn motor op limonade draaiende houd of op benzine, is mijn zaak :P . Maar ik ben blij als ik er af en toe één over de middenstreep zie slalommen op een zeilwagen. Net als de meeste mensen duik ik dan even de berm in om ruimte te maken. Dat vind ik nou eenmaal een stuk prettiger dan boos gaan toeteren.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ja maar boos toeteren is zoveeeel leuker gewoon :lol: :lol:
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Nannette schreef:Ja maar boos toeteren is zoveeeel leuker gewoon :lol: :lol:
Nou, dan moet jij maar boos toeteren :lol: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Janiek2 schreef:
Nannette schreef:Ja maar boos toeteren is zoveeeel leuker gewoon :lol: :lol:
Nou, dan moet jij maar boos toeteren :lol: .

Toooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeettttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt :lol: :lol:
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Morbide schreef:
Als je je in deze wereld wilt manifesteren als een persoon die tussen de geslachten in leeft, dan is dat heel legitiem, maar helemaal niet gemakkelijk.
Lijdt ik nou aan een realiteitsstoornis, of ben ik nou 'zo geslaagd'?

Ik heb geen srs ondergaan, en ik ben het ook niet van plan.

Niemand die me een strobreed in de weg legt als blijkt dat........en ik heb nergens een probleem mee, en al helemaal niet met mijn identiteit.

Ik weet wie ik ben, wat ik ben, wat ik wil, en ook wat ik niet wil.

En nee, ik heb het nog steeds nergens moeilijk mee, mede dankzij bovenstaand.

Feit is wel dat ik (overwegend) passabel/geloofwaardig ben, dat scheelt dan weer.

Milala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Lijdt ik nou aan een realiteitsstoornis, of ben ik nou 'zo geslaagd'?
Dat vraag jij je af :-? :o ?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Je kunt nu eenmaal geen criteria opstellen waar een mens aan moet voldoen om mens te mogen zijn, zonder dat je mensen buitensluit. Daar is de werkelijkheid te complex voor. Datzelfde geldt voor man-zijn of vrouw-zijn.


Dat is niet juist !
Absoluut niet juist.
Mens is geen opdeling voor ons, man en vrouw is dat nu éénmaal wel binnen het gegeven mens.
Het verschil is ook wel heel belangrijk.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan topsport.
Het is belangrijk om daar een duidelijke lijn te trekken en de competities voor mannen en vrouwen duidelijk te scheiden.
Een travestiet of Transgender mag zich 10.000 keer vrouw voelen en zijn vrijheid van gender beleven, maar als die gaat koersen bij de dames met zijn hoge testo waarde dan zit je wel plotseling met een enorm probleem.
Dat is niet langer het geval voor een post-op TS.
Het toekennen van een juridisch geslacht V is ook geen toeval lijkt me .....

Wie en wat je bent, dat zit binnenin jou en iedereen. We doen allemaal ons best om dat zo goed en zo kwaad als het gaat over het voetlicht te brengen. Met te luisteren wat iemand over zichzelf kwijt wil, kom je alvast een stuk verder dan met het verifiëren van broekinhoud.

Wel om het duidelijk te stellen : ik ben volledig voor vrije genderbeleving en geef travestieten wat mij betreft een officiële genderpas met hun 2 identiteiten .......maar juridisch een vrouw : neen dat kan niet volgens mij.
Dat heeft gevolgen binnen de maatschappij, zoals bijvoorbeeld deelname aan sportcompetitie voor dames.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Elsie schreef :

En de enkeling die niet gediscrimineerd wenst te worden omdat hij of zij een man, vrouw of er tussenin is, moet zn klep maar houden volgens jou. En dat alles ten eer en glorie van je "oh zo moeilijk verworven" eigen identiteit.


Er is geen reden waarom die gediscrimineerd moet worden.
Laat die gewoon lekker zichzelf zijn.
Maar als hij geen SRS wil dan moet hij (die zich 1000 maal vrouw mag voelen) aanvaarden dat hij/zij maatschappelijk man zal blijven.

Het is niet de maatschappij die structuur nodig heeft, de natuur regelt dat zelf wel namelijk, jij bent het die deze structuur verlangt omdat anders je identiteit wel eens in twijfel getrokken zou kunnen worden.

Dat is niet juist en ik verwijs opnieuw naar topsport en de duidelijke scheiding tussen mannen en vrouwen.
Het is dus absoluut nodig om te bepalen wie wel en wie niet kan deelnemen bij de vrouwen en bij de mannen.
Zeker in het wielrennen , waar doping toch wel heel belangrijk is.
Een vrouw met te hoge testo-waarde = gebruik van doping.
Een travestiet, TG en zelfs pre-op trans mag men bijvoorbeeld geen licentie afleveren om te rijden bij de dames...want er blijft natuurlijke aanmaak van een te hoge waarde aan testo.

Van de natuur moet je niks verwachten volgens mij, want dan was ik wel in het juiste lichaam geboren geweest.

Gr,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Lijdt ik nou aan een realiteitsstoornis, of ben ik nou 'zo geslaagd'?

Ik heb geen srs ondergaan, en ik ben het ook niet van plan.

Niemand die me een strobreed in de weg legt als blijkt dat........en ik heb nergens een probleem mee, en al helemaal niet met mijn identiteit.

Ik weet wie ik ben, wat ik ben, wat ik wil, en ook wat ik niet wil.

En nee, ik heb het nog steeds nergens moeilijk mee, mede dankzij bovenstaand.

Feit is wel dat ik (overwegend) passabel/geloofwaardig ben, dat scheelt dan weer.


1) Schrijf je eens in bij een sportclub specifiek voor dames en laat me weten hoe het loopt in Nederland ?
2) Ga je na de fitness, tennis, aerobic in de kleedkamer voor dames ? Maak je gebruik van de douche ? En hoe loopt dat ?
3) Doe eens een sauna of naaktstrand ...hoe voelt dat en de reacties van de omgeving ?

Ik gooi dit maar op ....maar de vraag is eigenlijk dubbel en eigenlijk best ook lastig misschien ...maar ik stel de vraag toch : hoe loopt dat voor een niet-passable post-op trans ?
Gooien ze je dan ondanks een neo-vagina en een V op je ID kaart toch uit de WC voor dames ? Of zetten ze je toch uit de kleedkamers specifiek voor dames ? Kan je dan in zo een geval je juridisch verworden identiteit aanwenden om toch je plaats af te dwingen ?
Alvast iets om over na te denken vind ik ....en hoe frustrerend is dat dan niet, als je heel de weg hebt afgelegd en je moet nog elke dag aangeven, hé ik ben dus wel een vrouw en ik hoor in de WC/kleedkamer voor dames.

Uiteraard kan je als TG/Trans zonder SRS of niet passable post-op trans die dingen vermijden maar dan ben je eigenlijk nog altijd niet helemaal aan het integreren als vrouw.
Ik wil het voor mezelf alvast weten en doe dan ook de test in Real Life.
We zien wel hoe het loopt ....mogelijk geeft dat wel een pak nieuwe frustraties, maar ik heb lang genoeg in de kast gezeten en wil al die gewone dingen kunnen gewoon als 'normale' vrouw en zonder problemen of conflicten met de omgeving.
De kleedkamer op de tennis en in de fitness was alvast geen probleem.......maar de douche heb ik nog niet echt gedaan wegens mijn beperking door mijn haaroplossing. Teveel gedoe zeg maar.
En toch ook ergens wat onzekerheid. Ik voelde me wel thuis in de kleedkamer voor dames, maar wou er toch nog niet speciaal lang blijven hangen. Ergens zat er toch nog wat angst en onzekerheid.

Gr,

Melina
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

[quote="melina_r
2) Ga je na de fitness, tennis, aerobic in de kleedkamer voor dames ? Maak je gebruik van de douche ? En hoe loopt dat ?
3) Doe eens een sauna of naaktstrand ...hoe voelt dat en de reacties van de omgeving ?

Ik gooi dit maar op ....maar de vraag is eigenlijk dubbel en eigenlijk best ook lastig misschien ...maar ik stel de vraag toch : hoe loopt dat voor een niet-passable post-op trans ?
Gooien ze je dan ondanks een neo-vagina en een V op je ID kaart toch uit de WC voor dames ? Of zetten ze je toch uit de kleedkamers specifiek voor dames ? Kan je dan in zo een geval je juridisch verworden identiteit aanwenden om toch je plaats af te dwingen ?
Alvast iets om over na te denken vind ik ....en hoe frustrerend is dat dan niet, als je heel de weg hebt afgelegd en je moet nog elke dag aangeven, hé ik ben dus wel een vrouw en ik hoor in de WC/kleedkamer voor dames.

Uiteraard kan je als TG/Trans zonder SRS of niet passable post-op trans die dingen vermijden maar dan ben je eigenlijk nog altijd niet helemaal aan het integreren als vrouw.
maar de douche heb ik nog niet echt gedaan wegens mijn beperking door mijn haaroplossing. Teveel gedoe zeg maar.
En toch ook ergens wat onzekerheid. Ik voelde me wel thuis in de kleedkamer voor dames, maar wou er toch nog niet speciaal lang blijven hangen. Ergens zat er toch nog wat angst en onzekerheid.

Gr,

Melina[/quote]

Ik heb me in de loop der tijd 2 keer aangemeld bij 2 verschillende sportscholen, en beide keren werd ik verwezen naar de dameskleedkamer, zonder dat ik mezelf had uitgelegd of verklaard wel te verstaan.
Ik maakte dus gebruik van de dameskleedkamers zonder iets van een onvertogen woord of blik van de overige aanwezige dames.
En nee, ik maakte net als jij geen gebruik van de gemeenschappelijke douches, jij ivm je gendergerelateerde haarwerk, ik ivm extra onderdelen.
En al had ik een neovagina gehad, dan zou ik nog niet gebruik hebben gemaakt van een gemeenschappelijke douche in de dameskleedkamer.
Nadat ik mijn (naturel) haar heb gewassen en mijn bovenlichaam ook, hurk ik me namelijk om me met een handdouche van onder te wassen, en dat heb ik tot nu toe geen enkele vrouw onder de douche in een gemeenschappelijke dameskleedkamer zien doen, te intiem ws.
En zonder die specifieke handeling heeft douchen voor mij geen zin. Dus uitgebreid douchen deed ik na thuiskomst.

Sauna kom ik nooit, want dat droogt mijn huid uit, en ik ben niet geinteresseerd in naaktstranden. In Israel ga ik wel naar gewone (topless) stranden, geen enkel prob (getuckt en wel).

<Ik gooi dit maar op ....maar de vraag is eigenlijk dubbel en eigenlijk best ook lastig misschien ...maar ik stel de vraag toch : hoe loopt dat voor een niet-passable post-op trans ?
Gooien ze je dan ondanks een neo-vagina en een V op je ID kaart toch uit de WC voor dames ?>

Tjah, als ik zoiets schrijf dan struikelt iedereen over me heen, maar ik heb het al ettelijke keren geschreven.

Een neovagina en een paar borsten en een V in de identiteitspapieren maakt een post op nog niet tot vrouw in de ogen van de buitenwereld, bij onpassabiliteit met alle gevolgen van dien.

Zo iemand maakt zich werkelijk tot de door Janiek beschreven, moeilijk hebbende 'tusseninnen'.
De identiteit van een postop kan dan wel eenduidig V zijn, maar die post op heeft ook te maken met de buitenwereld, en die zelfde buitenwereld creeert wel een deel van je identiteit.

Het lijkt mij hoogstvermoeidend om je als onpassabele post op TS vrijwel continue als (trans)vrouw (met neovagina) moeten te verklaren dan wel uit te leggen, en niet alleen bij sportscholen en sauna's ed. Al dan niet al zwaaiend met een paspoort voorzien van een V of met een neovagina.....(en laten we even wel wezen.........welk normaal mens maakt zijn/haar geslachtsdelen bespreekbaar in sociale situaties?)

Such is the social situation of the self created 'inbetweenie', waarmee ik maar even wil zeggen dat dat 'tussenin' zijn voor het overgrote deel afhankelijk is van het uiterlijk en de motoriek (en uitstraling) waarmee iemand 'gezegend' is, en niet van geslachtsdelen an sich.

Shana'a Tovah,

Milala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lala Ferrari schreef:En al had ik een neovagina gehad, dan zou ik nog niet gebruik hebben gemaakt van een gemeenschappelijke douche in de dameskleedkamer.
Nadat ik mijn (naturel) haar heb gewassen en mijn bovenlichaam ook, hurk ik me namelijk om me met een handdouche van onder te wassen, en dat heb ik tot nu toe geen enkele vrouw onder de douche in een gemeenschappelijke dameskleedkamer zien doen, te intiem ws.
Nu of als post-op?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Chantal C. schreef:
Lala Ferrari schreef:En al had ik een neovagina gehad, dan zou ik nog niet gebruik hebben gemaakt van een gemeenschappelijke douche in de dameskleedkamer.
Nadat ik mijn (naturel) haar heb gewassen en mijn bovenlichaam ook, hurk ik me namelijk om me met een handdouche van onder te wassen, en dat heb ik tot nu toe geen enkele vrouw onder de douche in een gemeenschappelijke dameskleedkamer zien doen, te intiem ws.
Nu of als post-op?
Kijk, dat vind ik nou een superslimme vraag. Pre of non ops of TG's wassen zich uiteraard al hurkend NOOIT van onder. (in jouw opvattingen dan, gezien je vraag ;-).

Heb je trouwens ooit wel eens iets gehad met een man, of moet dat nog komen?
De gemiddelde man is (goddank) ook hygienisch van nature, en wast zijn bilnaad........gehurkt.

En ik hoop van ganser harte dat jij niet ooit een man tegenkomt die dat niet doet.........want dat ruikt namelijk niet zo fris tijdens intieme situaties.

Milala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Voel en denk voor jezelf wat je wil ....maar de maatschappij heeft struktuur nodig en die is al eeuwen gebaseerd op M en V en dat is maar goed ook. [...] Als je iedereen zijn individuele vrijheid moet laten, dan zou de maatschappij er echt leuk uitzien.[...] Dat doe ik niet, zo is de wetgeving in België en in nog enkele landen.
En deze werd goedgekeurd door de meerderheid.
Tja, als dit de afgelopen 40 jaar de enige manier van denken geweest zou zijn dan zouden homo's nog steeds in de kast wonen en -dus- geen huwelijk kunnen afsluiten. Men is nu bezig om qua adoptie net zo behandeld te worden als een "normaal" mannetje + vrouwtje-gezin.

Het geeft wel aan, Melina, dat je een maatschappij alleen verandert door anderen te laten zien waar je mee bezig bent. En door stealth te gaan en "zuiver" m/v te denken zit je een groep mensen echt enorm in de weg.

Hoe blij jij ook mag zijn dat een m/v-verandering in een Belgisch paspoort met een vrouwelijk SIS-nummer (burger service nummer in Nederland) nu administratief veel simpeler geworden is: het zou mijns inziens -nog- simpeler moeten door de eis voor een SRS niet meer te stellen zodat ook mensen als Mila (en ik) met een V in hun paspoort kunnen reizen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lala Ferrari schreef:
Chantal C. schreef:
Lala Ferrari schreef:En al had ik een neovagina gehad, dan zou ik nog niet gebruik hebben gemaakt van een gemeenschappelijke douche in de dameskleedkamer.
Nadat ik mijn (naturel) haar heb gewassen en mijn bovenlichaam ook, hurk ik me namelijk om me met een handdouche van onder te wassen, en dat heb ik tot nu toe geen enkele vrouw onder de douche in een gemeenschappelijke dameskleedkamer zien doen, te intiem ws.
Nu of als post-op?
Kijk, dat vind ik nou een superslimme vraag. Pre of non ops of TG's wassen zich uiteraard al hurkend NOOIT van onder. (in jouw opvattingen dan, gezien je vraag ;-).
Mijn vraag ging het vooral om het wassen van onder als post-op. Dan zou je nl weten dat je dat niet zo vaak hoeft te doen. Althans niet met een handdouche. En zeker al niet na het sporten verplicht...

Doe je dat wel te vaak, dan wordt de huid van je neo-vagina te week. Met alle gevolgen vandien...
Lala Ferrari schreef:Heb je trouwens ooit wel eens iets gehad met een man, of moet dat nog komen?
We hebben het over douchen na het sporten, dus dat doet er niet toe. FYI ja ik heb relatie gehad met man...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Chantal C. schreef:
Lala Ferrari schreef:
Chantal C. schreef: .
Mijn vraag ging het vooral om het wassen van onder als post-op. Dan zou je nl weten dat je dat niet zo vaak hoeft te doen. Althans niet met een handdouche. En zeker al niet na het sporten verplicht...

Doe je dat wel te vaak, dan wordt de huid van je neo-vagina te week. Met alle gevolgen vandien...

We hebben het over douchen na het sporten, dus dat doet er niet toe. FYI ja ik heb relatie gehad met man...
Ik had het over WASSEN, en dus NIET over spoelen, en het zou wel erg tragisch zijn als de huid van je neovagina AAN DE BUITENKANT verweekt van het wassen zeg!

Sjees, jij neemt het als verse post op wel erg letterlijk allemaal zeg? Maar ja, dat zal wel aan je fonkelnieuwe situatie liggen.

Milala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie