Eigenlijk niets verder. Het ging mij er alleen om dat iemand zei hier, ze moeten het hebben en het moet vergoed worden, anders worden ze niet als vrouw gezien. Als vrouw gezien worden bestaat toch niet alleen uit borsten.Morbide schreef:Nee, niet direct. Maar toch blijven borsten voor alle vrouwen erg belangrijk, of ze nou te klein of juist te groot zijn. Daarom ben ik een voorstander van het vergoeden van bvg's en bvk's. Wat heb jij er eigenlijk op tegen?lightningbolt schreef:
Dat zal best. Maar maakt het haar minder vrouw dan?
Advies van CvZ is aangeboden aan de kamer
Moderator: Moderators
- lightningbolt
- ForumFan
- lightningbolt
- ForumFan
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Niet iedere bvk. Ik stelde je ook een vraag geloof ik. Vertel eens waar je aversie tegen bvg's vandaan komt? Iedere keer als hier het woord bostvergroting valt, heb jij er iets op tegen. Waarom?
EDIT, opletten Petra. Maar toch, ik blijf het me afvragen. Eigenlijk niks is een onbevredigend antwoord.
EDIT, opletten Petra. Maar toch, ik blijf het me afvragen. Eigenlijk niks is een onbevredigend antwoord.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- lightningbolt
- ForumFan
Ik heb daar geen aversie tegen. En iedereen moet het zelf weten. En idd het is allemaal persoonlijk. Maar die reden voor vergoeding en noodzaak daar ging het me om. Dus min of meer vroeg ik jou/jullie ook iets. Namelijk dit. Zou het in alle gevallen vergoed moeten worden omdat ze anders niet als vrouw worden gezien. Wat vindt je van die reden?Morbide schreef:Niet iedere bvk. Ik stelde je ook een vraag geloof ik. Vertel eens waar je aversie tegen bvg's vandaan komt? Iedere keer als hier het woord bostvergroting valt, heb jij er iets op tegen. Waarom?
En waarom worden ze niet als vrouw gezien dan? Wat maakt het nu dan dat ze met kleine of kleinere borsten niet gezien worden als vrouw? Dan is er m.i. bij het zien van die persoon direct al grote twijfel over het geslacht. 't Is maar de vraag dan of met grotere borsten die twijfel weggenomen wordt. m.a.w. het is maar de vraag of ze dan wel gezien worden als vrouw. Het maakt in dat geval ook niet uit of je nou kleine of grote borsten hebt. In die zin bedoelde ik het wat betreft borsten of grotere borsten en het niet gezien worden als vrouw.
Hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Als je borsten de reden zijn waarom mensen je als vrouw lezen, heb je wel een probleem dunkt me. Maar dat neemt niet weg hoe belangrijk borsten zijn. Niet alleen voor transen, want ik hoor van veel biovrouwen dat ze onzeker zijn over hun borsten en dat ze graag met de mijne zouden willen ruilen. En laten we wel wezen, als je twee erwten op een plankje hebt, dan is dat gewoon een probleem. Ik was ook absoluut niet tevreden wat de "natuur"me gaf. Ik weet niet of ik me half af gevoeld zou hebben, maar ben wel enorm blij met mijn bvg. Dus ik kan het me voorstellen dat het mensen dwarszit als ze het niet kunnen betalen. Ik zou jou dan ook zeker een bvg aanraden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
- Banned Lid
- lightningbolt
- ForumFan
Ja dat denk ik ook wel Els Dat wordt in ieder geval wel minder lijkt me. En dat zal ik ook zeker meenemen in m'n overweging. Ik weet dus ook nog niet zeker of ik het wel of niet wil.elsie schreef:Ik heb gehoord dat je van bvg je gevoel kwijt kan raken toch?
Hoe is dat bij jullie gegaan dan?
En is dat een reden waarom jij het niet wilt lightning bolt?
In principe zou ik het nu ook wel kunnen. Ik moet het dan zelf betalen. Maar dat is het probleem niet zozeer. Maar in Duitsland krijg ik het er zo bij tijdens de SRS in juni. Kost me niets meer of minder. Dus waarom zou ik het in godsnaam nu al laten doen dan. Maar het probleem is dat er daar dan een bepaald bedrag voor staat. Dan moet ik misschien nemen wat zij willen/voorstellen. Dus ik wil eerst afwachten wat voor keuzes ik daar heb. En goede voorlichting wil ik hebben. Daarnaast heb ik ook zoiets van, ik hoef niet direct op stel en sprong een BVG. Zo belangrijk vindt ik het nou ook weer niet.
-
- Banned Lid
-
- Forumdiva
De kans dat er iets misgaat bij een bvg is klein maar hij is er wel, ik heb door bvg links een infectie gekregen die niet onderkend is door de chirurg en andere artsen waardoor een zenuw beschadigd is en ik nu chronische pijn heb die gelukkig met de nieuwste medicatie vrij goed onder controle is.elsie schreef:Ik heb gehoord dat je van bvg je gevoel kwijt kan raken toch?
Hoe is dat bij jullie gegaan dan?
En is dat een reden waarom jij het niet wilt lightning bolt?
Normaal gesproken is er op een infectie een hele kleine kans, en dat ie niet op tijd herkent wordt gebeurt zelden. Verlies van gevoel is niet nodig, wel werd in het verleden de prothese vanonder de borst geplaatst en op de borstspier. Dit oa ivm de minste kans op risico's als verlies van gevoel, en omdat de borstspier toch groter is dan bij een biologische geboren vrouw, werd dit indertijd als de beste oplossing gezien, en niet alleen bij het VU, over het algemeen in het buitenland. Wil niet zeggen dat andere manieren niet kunnen of per definitie slechter zijn.
Maar elke operatie brengt risico's met zich mee, en als je twijfelt, kun je van te voren altijd vragen wat voor borstimplantaten ze gebruiken, en ze zullen toch ook van te voren de maat moeten weten, tenzij ze opvulbare gebruiken.
Maar als je toch wil en het kan, zou ik het toch tegelijk met de srs doen, ben je er wel in 1 keer vanaf.
- lightningbolt
- ForumFan
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
De verkeerde reden.lightningbolt schreef:Ik heb daar geen aversie tegen. En iedereen moet het zelf weten. En idd het is allemaal persoonlijk. Maar die reden voor vergoeding en noodzaak daar ging het me om. Dus min of meer vroeg ik jou/jullie ook iets. Namelijk dit. Zou het in alle gevallen vergoed moeten worden omdat ze anders niet als vrouw worden gezien. Wat vindt je van die reden?
De goede reden is: ik neem een bvg/bvk omdat ik vind dat grotere/kleinere borsten beter bij mij passen dan kleinere/grotere/geen. In die zin ben ik het ook niet eens met het CvZ dat bvg/bvk niet in de zorgverzekering thuishoren.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ehm, een bvk heeft veel eerder een medische reden dan een cosmetische.Frederique_ schreef: De verkeerde reden.
De goede reden is: ik neem een bvg/bvk omdat ik vind dat grotere/kleinere borsten beter bij mij passen dan kleinere/grotere/geen. In die zin ben ik het ook niet eens met het CvZ dat bvg/bvk niet in de zorgverzekering thuishoren.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Vind ik uiteraard ook een goede redenMorbide schreef:Ehm, een bvk heeft veel eerder een medische reden dan een cosmetische.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- dagelijks aanwezig