Vrouwen moeten de pot op kunnen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Chantal C.
Forumdiva

Vrouwen moeten de pot op kunnen

Bericht door Chantal C. »

HOOFDDORP - Vrouwen die tijdens een middagje shoppen nodig moeten plassen, krijgen binnenkort de helpende hand. Actievoerster Esther Laseur is een handtekeningenactie begonnen voor openbare wc's voor vrouwen.

"Want mannen hebben hun krullen en plaszuilen, maar voor vrouwen is er niets", aldus Laseur maandag.

Met de website www.ikmoetzonodig.nu wil Laseur dat veranderen. Daar kunnen vrouwen en meelevende mannen een petitie tekenen, die later aan de middenstand en de politiek wordt aangeboden.

Vrouwen die tijdens het winkelen of het bijwonen van een evenement hun blaas willen legen, moeten volgens Laseur nu de kroeg induiken. "Daar moet je wat drinken en dan moet je een halfuur later weer.

Of je hebt kinderen bij je die om de haverklap moeten." Ook winkels zijn volgens haar moeilijke plaatsen om te plassen. "Het kan niet altijd of het personeel heeft er geen zin in."

Bron: nu.nl
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Goeie actie! Een zwaar onderschat probleem.

In een café of andere openbare ruimte heb je volgens de wet het echt om van het toilet gebruik te maken zonder verplichte consumptie, maar gevoelsmatig is dat toch anders.

En die winkels, en die kinderen die plots moeten poepen. Kan me ook nog wel weingi coöperatief winkelpersoneel herinneren :evil: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

als je in het cafe al kunt plassen zonder drank te nuttigen moet je er nog voor betalen ook :cry:
dat doe ik dus niet zoek wel een bosje of een onopvallend steegje op.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

In je eigen stad is het meestal geen probleem, daar weet je meestal de plekken wel waar ze opnebare (betaalde) toiletten hebben, maar in een vreemde stad is dat alweer een stuk moeilijker.

Irene
Kleine stapjes
petrag
dagelijks aanwezig

Bericht door petrag »

Goede actie, hulde. :D

liefs Petra
wees niet man of vrouw, maar wees een mens
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Prima initiatief!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Enige probleem dat ik als TS dan weer zie is dat " wij " met regelmaat bij een willekeurig Cafe, na het nuttigen van de verplichte ( en veels te dure ) consumptie met veel bombarie uit het damestoilet worden getrapt onder het motto " viespeuk " :-?

Ennuh.. meer toiletten prima.. maar worden ze dan ook schoongemaakt s.v.p. ? :wink:
petra71
ff weer wat posten

Bericht door petra71 »

hier in Den Bosch hadden wij een openbare wc, dat ding stond midden op een plein. na het betalen van ( ik geloof) 1 gulden kon je 15 minuten gebruik maken van de wc. Ik heb er wel een gebruik van gemaakt maar idd hij was nog te vies om gewoon te plassen laat staan te gaan zitten. En je zat natuurlijk weer in het mooie blauwe licht om junks niet de gelegenheid te geven om ff een shot te zetten. Het ding is nu verdwenen en ik geloof niet dat er mensen rouwig om zullen zijn. het was een vies ding
Plaats reactie