Dragqueens geen echte T's

Algemeen

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hallo dames

Het is mij opgevallen dat er nogal eens laatdunkend wordt gedaan over de zogenaamde showtravestieten.
Wat ik mij nu afvraag is zijn die drags dan geen echte T's?
En wie bepaald dit?
Mijn eerste ervaring met travestieten was in de IT en dat waren echte showgirls.
Ik vond deze types erg interessant maar ook byzonder creatief op het gebied van kleding en make-up.
Ik weet wel dat deze travestieten geen serieus vrouwbeeld nastreven en er eerder een soort van karikatuur van maken maar dat neemt niet weg dat het toch serieuze T's zijn.
Ik heb zelfs het idee dat deze T's zich meer in het leven durven te begeven dan de gemiddelde T hier.
En geef eens toe dat ze de trendy uitgaanswereld met hun expressiviteit en hang naar drama een tintje extra geven.
En eerlijk gezegd dragen zij op hun manier toch een beetje bij aan de acceptatie van T's in het algemeen.
Wie is het hier mee eens en wie niet.
Kom en deel je mening.
Ik zeg Go for Show

liefs Joanne
Femke

Bericht door Femke »

Hallo Joanne,
Inderdaad maken de 'showgirls' een karikatuur van het "T" zijn. Dat geeft helemaal niets natuurlijk en je hebt volkomen gelijk dat deze 'meisjes' heel artistiek zijn en de show wereld een extra dimensie meegeven. Ook dus de 'normale' showbusiness. Het spijtige is dat de gemiddelde Nederlander of Nederlandse, een typebeeld krijgt voorgeschoteld van hoe een travestiet of een transexueel er uit ziet of zou moeten zien. En dat strookt niet met de alledaagse werkelijkheid natuurlijk. Ook de show girls lopen in hun vrije tijd rond in blue jeans en een lichte make-up en lage pumps etc. , maar dat ziet 'men' niet natuurlijk. Ik zou het fijn vinden als 'Jan modaa'l eens kon zien hoe wij in werkelijkheid zijn en hoe wij ons gedragen. Dat zou tot beter begrip leiden, denk ik.

Groetjes van Femke
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Lieve Femke

Maar het probleem ligt dan toch bij Jan Modaal en niet bij die showgirls?

Liefs Joanne
ps ze maken volgens mij een karikatuur van de vrouw en niet van het T zijn
_________________
Doesn't matter how you paint your face
There's a beauty that you can't erase
that mirrors the heart of your soul

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: benthemj op 2001-07-14 19:30 ]</font>
Femke

Bericht door Femke »

Hallo Joanne,
In een woord PRECIES.
Het woord travestie wordt, zeker in de volsmond, dan ook zo gebruikt: 'Ergens een travestie van maken'.

Maar het probleem ligt niet bij J.Modaal want die kan er ook niets aan doen. Die krijgt het zo voorgeschoteld. Ook niet bij de show-girls want die 'showen' gewoon.
Nee, wij zitten dus met het probleem en moeten dus vaker, en vooral beter, J. Modaal met ons kennis laten maken. (net als de showgirls dat doen, maar dan op onze manier) Dat betekent de baricades op en vooral de MEDIA in!

Maar ... doe het maar eens he! (incl. Femke hoor). Veel liefs van Femke en ...
"Kom op Joane d'Arc's (meervoud, dus niet alleen jij he :smile:

Note: Pas gelezen trouwens dat Joane d"Arc een transexueel was die als man in het franse leger diende. Ze was dus niet een soort Florece Nightingale!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Femke op 2001-07-14 20:48 ]</font>
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Euh.. pas op hoor Femke,
Als je aan Florence komt, dan kom je aan mij :smile: :smile:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Femke

Bericht door Femke »

Ja Nathalie,
Florence was een braaf meisje hoor!
En zeker geen T he :smile:
Maar Joane ... die van die Arc dan he; dat was me er een hoor!

En ... alles in orde nu? (met bewijs geleverd) :smile:

Liefs
Femke
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Hoi meiden,

Laat ik het eens simpel houden.... of iemand al dan niet T is.... bepaalt hij/zij helemaal zelf ....

Liefs,

Ilona


_________________
Tussen zwart en wit zijn vele tinten grijs...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2001-07-14 23:59 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Dat vind ik nou ook Ilona

liefs joanne
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Helaas kunnen we het Florence niet meer vragen, he' ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Femke

Bericht door Femke »

Op 2001-07-14 23:59, schreef ilona:

Laat ik het eens simpel houden.... of iemand al dan niet T is.... bepaalt hij/zij helemaal zelf ....
Wel Ilona, ik mis wat logica hier hoor lieverd. Ik ben toch wat men ziet dat ik ben en wat ik ook naar buiten toe projecteer?
Bijvoorbeeld:
Ik heb vier wielen, een stuurwiel en ik heb een paar deuren. Toch ben ik een paard, want dat bepaal ik zelf :smile:

Ik projecteer mijn T zijn naar buiten toe, en dat ziet men en zegt dan ook: "Kijk, een T". Dan kan ik niet zeggen van: Nee hoor, ik ben geen T. Ik kleed me alleen maar zo.

Ik reageer even omdat het voor mij wel belangrijk is om niet in 'denial' te leven, maar toch een en ander te toetsen aan de reacties van buitenaf.

Liefs van Femke

Liefs van Femke
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Tja die Femke

Dat is natuurlijk ook wel weer zo.

Liefs Joanne
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

hoi allemaal.
Ik heb aan deze discussie niet veel toe te voegen :wink:

een klein dingetje moet mij toch van het hart......wat Ilona schrijft nl. dat je zelf bepaalt of je al dan niet T* bent....kan ik me in vinden.......
maar zoals Femke het uitlegt....heeft ook iets waars :wink:

Ik denk dat Ilona bedoelt (althans zo begrijp ik het ....) als je je kleedt/gedraagt als een T*.....EN je vind jezelf een T*........dan ben je dus een T* .....en wat anderen daar dan van vinden....is hun probleem :razz:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Femke

Bericht door Femke »

Hallo Johnn,
Ja, zo is het. Je zegt precies hetzelfde, maar dan vanuit een andere hoek.

Liefs,
Femke
Gebruikersavatar
JolandaM
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Steenwijk

Bericht door JolandaM »

Even een vraagje: door wie wordt er eigenlijk laatdunkend gedaan over showtravestieten?

Om de discussie helder te houden wil ik eerst even inbrengen dat er een duidelijk verschil is tussen de showtravestiet en overige travestieten, dus hier even de definities:

Showtravestieten kleden zich als vrouw "voor de show". Ze hebben dus per definitie geen T gevoelens. Deze worden in het engels "DragQueens" genoemd. Ze "spelen" (in de zin van toneelspel) dat ze vrouw zijn, omdat ze dat in werkelijkheid niet zijn.

Overige travestieten kleden zich als vrouw omdat ze een stukje van hun vrouwelijkheid tot uitdrukking willen brengen. Ze kunnen er dus ook uitzien als een showtravestiet, maar de onderliggende reden is een geheel andere.
Deze worden in het engels "Crossdressers" genoemd. Ze laten dus een stukje van hun vrouwelijke identiteit zien in het kleedgedrag.

Hieruit volgt dat een Dragqueen GEEN T gevoelens heeft. Dus, sorry Joanne. Maar ik ben het met je eens dat ze van de VROUW een karikatuur maken. Terwijl de media hen juist presenteert op een manier die van de T een karikatuur maken.

De laatdunkende gevoelens van veel T's jegens showtravestieten is hieruit heel makkelijk te verklaren. Maar het is dus eigenlijk de schuld van de media die DragQueens presenteert als CrossDressers.

Femke: DragQueens lopen in het dagelijkse leven dus gewoon in mannenkleding rond.

Er is trouwens nog een categorie, en die wordt "genderbender" genoemd. Laten we maar zeggen de mannen met een woeste baard en een rok aan. Of de behoefte van deze categorie ook voortkomt uit een deels vrouwelijke identiteit weet ik niet.

Ik heb persoonlijk niets tegen showtravestieten, of tegen welke categorie mensen dan ook, maar dus wel tegen de media die de showtravestiet vaak presenteert als exemplarisch voor de gemiddelde travestiet, zo van: zie, dit is nou een echte travestiet.

Dat zet een verwrongen, want een veel te beperkt beeld neer, want de werkelijkheid is veel gekleurder dan ze laten zien.

Om het beeld van Ilona te gebruiken:
Ze laten zwart zien, en ze zeggen: dit is een grijstint.

Dus Joanne: DragQueens zijn geen T's, maar helpen denk ik wel bij het ACCEPTEREN van T's, maar dragen niet bij aan het BEGRIP wat T-zijn is. Om van de media maar helemaal te zwijgen.

Liefs,
JolandaM

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-07-15 14:44 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-07-15 15:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-07-15 15:06 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-07-15 15:09 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Jolanda

Bedankt voor je reaktie.
Ik vind de uitleg die je geeft heel aannemelijk alleen ben ik benieuwd wie dan zegt dat die dragqueens geen T gevoelens hebben.
Waar komt bij hen die drang vandaan om als vrouw naar buiten te treden?
En hebben er statistische onderzoeken plaatsgevonden waarbij de gevoelens van deze drags getoetst zijn?
De drags die ik vanuit de it ken waren volgens mij absoluut T's
Er zijn er zelfs een paar inmiddels geopereerd dus dat zegt genoeg.
Waarom ik deze post ben begonnen is vanwege het commentaar over de site van Jans uit Enschede.
Of dit nu een schoolvoorbeeld van een dragqueen of een T is ligt voor mij in het midden ik wilde gewoon even de meningen polsen.

Liefs Joanne
Plaats reactie