Gevangenis

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Naar welke gevangenis moet een delinquente m>v-transgender?

Die mag naar de vrouwengevangenis.
6
29%
Die moet naar de mannengevangenis.
3
14%
Haar wordt een spoed-GAB aangeboden.
1
5%
Een creatievere oplosing, namelijk:
11
52%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:In theorie is het niet onmogelijk om zwanger te worden als transvrouw. Ik geloof dat er ooit eens een canadese arts wou experimenteren met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.
Ik herinner me vaag dat ik de link naar die pagina ooit postte en jij hem afdeed als hoax?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Ik herinner me vaag dat ik de link naar die pagina ooit postte en jij hem afdeed als hoax?
Je bedoelt malepregnancy.com. Dat is inderdaad een hoax.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
michelle1983
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 20:58

Re: Gevangenis

Bericht door michelle1983 »

Frederique_ schreef:Volgens mij kun je dat probleem gewoon aangeven bij de rechtbank, 'k kan me niet voorstellen dat de rechter niet openstaat voor alternatieven.

Groetjes,

Frederique
De rechter heeft er niets mee te maken, alles loopt via het Openbaar Ministerie en de Dienst Justitiële Inrichtingen. Overigens heb ik ook gekozen voor de creatieve oplossing: het wordt gewoon van persoon tot persoon bekeken. En dan zal in elk van de gevallen de meest geschikte optie worden bepaald.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

petra71 schreef:is idd een pittige vraag waar misschien zelfs in de politiek nog niet over is nagedacht. Maar ik denk als het een licht vergrijp is ( diefstal of iets van die strekkking) dat thuisarest de beste oplossing is
An78 schreef:tja dan maar een enkelband met huisaanrest.
Dus eigenlijk denken jullie dat zo iemand 'beloond' dient te worden omdat hij of zij 'anders' is? Is een interessante invalshoek, maar niet helemaal realistisch. Of eerlijk tegenover de overige gevangenen, want die zitten natuurlijk ook liever thuis.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Net nog een torrentje gevonden @ The Pirate Bay. ;)
The Pirate Bay schreef: ª Louis.Theroux.Behind.Bars.WS.PDTV.XviD-REMAX
+------------------------------------------------------------------------►

+----------------+
ª Release Info ª
+--+----------------+----------------------------------------------------►
ª Air Date: Same as release date.
ª Release Date: 13/01/2008
ª Format: XviD 2 Pass
ª Video: 640 x 352 @ 25fps
ª Audio: VBR MP3 ~128k
ª Source: DVB
+------------------------------------------------------------------------►

+----------------+
ª Show Type ª
◄--+----------------+----------------------------------------------------►
Documentary [X] - Scripted [] - Variety []
◄------------------------------------------------------------------------►

+----------------+
ª Show Info ª
◄--+----------------+----------------------------------------------------►
Louis travels to California to spend two weeks in the notorious San
Quentin State Prison. Built in 1852, San Quentin is dangerously
overcrowded. Louis discovers the prisoners' inner culture, intrigued by
its rules and language. He meets David Silva, who is serving 521 years
and 11 life sentences and is locked down for 23 hours a day. He meets
Deborah and Rob, a transgender couple who live together in the prison.

And he meets 'Playboy' Nolan, an ex-mobster who is about to be released.
+----------------+
ª Notes ª
◄--+----------------+----------------------------------------------------►
Louis Theroux: http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Theroux
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Goede tip, overigens ook in de nieuwsgroepen te vinden.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Heb nog een film gevonden: Cruel and unusual
imdb schreef:This film follows five transgendered women incarcerated in men's prisons across the U.S. from Wyoming to New Jersey and Florida. Denied medical and psychological treatment, victims of rape and violence, the documentary "Cruel and Unusual" asks if the punishment for their crime is indeed cruel and unusual. "Cruel and Unusual" doesn't just transport the viewer within prison walls, but more importantly, into the hearts and minds of an acutely marginalized and misunderstood community. These women are not criminals in the way the public understands them to be.
Andere links:
Officiele site
Trailer op youtube

Ik heb (nog) geen torrents kunnen vinden, en op usenet staat helaas nog maar de helft, maar op emule staan wel wat versies.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

Maruscha schreef:
petra71 schreef:is idd een pittige vraag waar misschien zelfs in de politiek nog niet over is nagedacht. Maar ik denk als het een licht vergrijp is ( diefstal of iets van die strekkking) dat thuisarest de beste oplossing is
An78 schreef:tja dan maar een enkelband met huisaanrest.
Dus eigenlijk denken jullie dat zo iemand 'beloond' dient te worden omdat hij of zij 'anders' is? Is een interessante invalshoek, maar niet helemaal realistisch. Of eerlijk tegenover de overige gevangenen, want die zitten natuurlijk ook liever thuis.
ik bedoelde dit wanneer er sprake is van een licht vergrijp
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

An78 schreef:
Maruscha schreef:
petra71 schreef:is idd een pittige vraag waar misschien zelfs in de politiek nog niet over is nagedacht. Maar ik denk als het een licht vergrijp is ( diefstal of iets van die strekkking) dat thuisarest de beste oplossing is
An78 schreef:tja dan maar een enkelband met huisaanrest.
Dus eigenlijk denken jullie dat zo iemand 'beloond' dient te worden omdat hij of zij 'anders' is? Is een interessante invalshoek, maar niet helemaal realistisch. Of eerlijk tegenover de overige gevangenen, want die zitten natuurlijk ook liever thuis.
ik bedoelde dit wanneer er sprake is van een licht vergrijp
Same difference. Waarom zou een t* die een diefstal pleegt een voorkeursbehandeling moeten verkrijgen boven iemand die dat niet is?

Positieve discriminatie is ook discriminatie.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Maruscha,

Waarom zou een T* die diefstal pleegt een veel zwaardere straf in de gevangenis moeten krijgen dan een niet-T* die een diefstal pleegt?

3 maanden cel voor een T* > 3 maanden cel voor een niet-T*...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

preccies..
alsof je uberhaup uitzonderingen moet maken voor T# of niet T#....
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique_ schreef:Hoi Maruscha,

Waarom zou een T* die diefstal pleegt een veel zwaardere straf in de gevangenis moeten krijgen dan een niet-T* die een diefstal pleegt?

3 maanden cel voor een T* > 3 maanden cel voor een niet-T*...
Ik zeg niet dat er geen speciale maatregelen getroffen hoeven te worden maar huisarrest gaat me gewoon te ver.

Overigens, nog los van het feit of het inderdaad zoveel zwaarder is voor een T* in Nederlandse gevangenissen .. niemand hier die mij daarvoor bewijs kan leveren. In de BBC documentaire die hierboven staat beschreven leek het overigens behoorlijk mee te vallen, en dat was notabene in de Verenigde Staten.

Maar goed, laten we er van uitgaan dat je gelijk hebt (wat ik niet denk): dan had je daar als T* ook maar een beetje rekening mee kunnen houden. Ik ken een aantal mensen die in de gevangenis hebben gezeten vanuit het uitgaansleven, en dat zijn stuk voor stuk types die zich daar denk ik wel kunnen redden, misschien dat het voor hun dan ook makkelijker is om de gok te wagen (een overval plegen, drugshandel, wat dan ook).

Cru gesteld: op het ogenblik dat jij als T* een misdaad pleegt, dan moet je ook maar op de blaren gaan zitten. En niet thuis met een beeldig enkelbandje, maar gewoon in de gevangenis.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

An78 schreef:preccies..
alsof je uberhaup uitzonderingen moet maken voor T# of niet T#....
Dit snap ik niet .. wat je nu zegt lijkt in volstrekte tegenspraak met wat je eerder beweerde.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Marusha,

Op zich kan ik een heel eind met je meegaan. Maar dan geldt hetzelfde als in de rest van de maatschappij: als ik overal-en-nergens naar een vrouwentoilet ga en qua uiterlijk (meer) vrouw (dan man) leef, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat ik ook in een vrouwengevangenis terecht zou komen. Toch?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique_ schreef:Hoi Marusha,

Op zich kan ik een heel eind met je meegaan. Maar dan geldt hetzelfde als in de rest van de maatschappij: als ik overal-en-nergens naar een vrouwentoilet ga en qua uiterlijk (meer) vrouw (dan man) leef, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat ik ook in een vrouwengevangenis terecht zou komen. Toch?
Officieel zouden jij en ik geweigerd mogen worden in een damestoilet, dat dat (vrijwel) niet voorkomt heeft vooral te maken met sociale acceptatie. Die regels gelden niet in de wereld van de rechtspraak vrees ik.

Een goede vriendin van mij is toevallig gevangenisbewaardster, ik zal haar volgende week eens hierover aan de tand voelen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie