Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:
Janiek2 schreef:
Bizar :-? . Bij mij niet. Ze hebben zelfs speciaal moeite gedaan om die aanhef op hun internetbankierpagina voor mij te veranderen. Wel is het zo dat het op "contractniveau" niet kan, maar verder wel hoor.
Het gaat me alleen maar om die brieven en afschriften. Maar ze meten dus met 2 maten daar.
Volhouden. Of naar een andere bank gaan :wink: .

De Triodosbank is mij ook terwille geweest.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Hoe zit dat ook al weer in de vrouwen topsportwereld met XY chromosomen bij vrouwen?
Worden of werden die niet gediskwalificeerd?

Neen hoor.
In het wielrennen telt het juridische geslacht + de resultaten bij de dopingscontrole.
Vermits mijn testo extreem laag is kan men mij op die basis niet meer verdenken van een verleden als man.
En dus zal ik net als Nathalie zonder probleem mogen meerijden.
Trouwens XY en XX blijken niet altijd doorslaggevend.
Er zijn immers combinaties gekend als XXY en XXX ze hebben al vanalles gevonden.

Groeten,

Melina
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

lightningbolt schreef:
Lala Ferrari schreef:bankafschriften nee, dat heb ik indertijd laten veranderen in 'mevrouw'
Dat is mij dus nog niet gelukt. De Postbank doet daar moeilijk over. Kan niet eerder dan wanneer alles juridisch rond is na de SRS.
Ik kan mij nog herinneren dat Marcella (tijdens haar transitie) hier ook mee bezig is geweest.
Vrijwel alles kon omgezzet worden van Dhr. naar Mevr.
De postbank (waar ze zit/zat) kon dat niet, dit werd uitgelegd als"Juridisch is dit niet mogelijk, aangezien we mogelijk in de problemen kunnen komen als u bijv. een lening afsluit (en rood staan is ook een vorm van lenen). U kunt zich er dan op beroepen dat er een overeenkomst met Mevr. is aangegaan, en U bent aantoonbaar middels documenten Dhr."
Men gaf wel toe dat dit in haar geval missschien wat ver gezocht zou zijn, maar om die reden was de regel er, en daar kon niet van afgeweken worden.
Nadat ze de V op haar ID kaart had, was het geen enkel probleem (meer) en razendsnel geregeld
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

johnn schreef: Ik kan mij nog herinneren dat Marcella (tijdens haar transitie) hier ook mee bezig is geweest.
Vrijwel alles kon omgezzet worden van Dhr. naar Mevr.
De postbank (waar ze zit/zat) kon dat niet, dit werd uitgelegd als"Juridisch is dit niet mogelijk, aangezien we mogelijk in de problemen kunnen komen als u bijv. een lening afsluit (en rood staan is ook een vorm van lenen). U kunt zich er dan op beroepen dat er een overeenkomst met Mevr. is aangegaan, en U bent aantoonbaar middels documenten Dhr."
daarom zou het goed zijn een derde sekse *transgenderidentiteit* in te voeren... je kies M of V voor je ID kaart, men maakt er alleen een aantekening bij..
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:De Triodosbank is mij ook terwille geweest.
Merkwaardig. Bij mij deden ze het niet (net zo min als Rabo en ABN-Amro)...

De ASN-bank en de AK-bank daarentegen wel.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Janiek2 schreef:Bank, ziektekostenverzekering, huisarts, apotheek, werkgevers, etc. hebben mij allemaal zonder protest als vrouw geregistreerd. De belastingdienst heb ik niet geprobeerd, maar die kan het waarschijnlijk niet, omdat die niet onafhankelijk van het burgerservicenummer kan werken.
Belastingdienst deed bij mij totaal niet moeilijk...

Vandaar ook dat het zo raar is dat anderen (zie hierboven + mijn werkgever) dat wel doen...

Groetjes,

Frederique
troeteltrans
Banned Lid

Frederique_ schreef: Belastingdienst deed bij mij totaal niet moeilijk...
Vandaar ook dat het zo raar is dat anderen (zie hierboven + mijn werkgever) dat wel doen...
zo gek vind ik dat niet, probeer juridisch maar eens van de belastingdienst te winnen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Snapte je wel wat ik schreef?

De belastingdienst paste mijn M zo in een V aan.
En waarom dan de banken/mijn werkgever niet?

Groetjes,

Frederique
troeteltrans
Banned Lid

vanwege wat John zei, dat sommige bedrijven bang zijn dat dan de papieren niet kloppen en dat dat voor juridische problemen kan zorgen, de belastingdienst staat blijkbaar wat steviger in haar schoenen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De postbank noemt mij al jaren mevrouw. Toen ik net met mijn transitie begon, kreeg ik ineens Dhr als aanhef, tot die tijd was het gewoon genderneutraal, geen aanhef op bankafschriften. Gelukkig was het met een simpel formuliertje zo geregeld. Mijn zorgverzekeraar daarentegen heeft me inmiddels wel 10x van geslacht veranderd. :o
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik vraag me af of dat juridisch uitmaakt, ik heb samen met mijn ex nog een lening lopen. Zij lost die af hebben we afgesproken. Maar enige tijd geleden kreeg ik toch regelmatig post. Gebeld, en die man die ik aan de lijn kreeg zei, als u het aangepast wilt zien, stuurt u maar een brief met kopie van identiteitskaart of paspoort. En ik denk dat ze mij juridisch toch nog wel aansprakelijk kunnen stellen voor die lening ook al klopt hun administratie niet.......
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Mijn zorgverzekeraar daarentegen heeft me inmiddels wel 10x van geslacht veranderd. :o
Mij is dat tot nu toe nog maar 1 x gebeurd. Dat komt doordat zij af en toe een computerprogramma hun bestand laten opschonen. Gaat volledig automatisch, dus zolang jij je ID niet laat aanpassen, blijft dat zo tot in lengte van dagen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou, ik kreeg laatst mun nieuwe pasje ook weer op M toegestuurt.....afzender retour met het vermerk dat ik un vrouw ben, kreeg ik later het goeie pasje in de bus.....

......er zijn ergere dingen hoor :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Mij is dat tot nu toe nog maar 1 x gebeurd. Dat komt doordat zij af en toe een computerprogramma hun bestand laten opschonen. Gaat volledig automatisch, dus zolang jij je ID niet laat aanpassen, blijft dat zo tot in lengte van dagen.
Ah, vandaar. Je zou toch denken dat ze onthouden dat ik een hele dure voor ze geweest ben met m'n srs en epilatie. Maar het zit me niet dwars, ik ga toch nooit naar de dokter. Ik ga er dus ook niet meer achteraan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
troeteltrans
Banned Lid

ik denk dat boy en sam inmiddels afgehaakt zijn :)
die zijn zich natuurlijk wezenloos geschrokken... :lol:
Plaats reactie