In een engelstalig nieuwsgroep dat ik lees circuleert een enquete met vragen voor de partners van CD's. Ik heb de vragenlijst in het nederlands vertaald, en zet het hier neer. Ik ben benieuwd of er partners zijn die de vragen zou willen beantwoorden. In ieder geval geeft alleen het lezen van de vragen stof tot nadenken:
Hoe kwam jij te weten dat jouw partner een CD was?
Wat waren jouw eerste reacties en emoties en hoe lang hebben zij geduurd?
Vanuitgaande dat je accepteert cq tolereert zijn CD-zijn, wat, naar JOU mening, is de reden dat je dit deel van zijn persoonlijkheid hebt aanvaardt?
Nogmaals, vanuitgaande dat je accepteert cq tolereert zijn CD-zijn, participeer jij daarin of help je hem daarmee? Zoja, in hoeverre?
Dit vraag heeft een lading. Denk goed na over de voor- en nadelen en hoe jouw aanvarding (of afwijzing als dat het geval is) jouw relatie heeft beinvloedt. Wees eerlijk en openhartig in jouw antwoord. Wat voor advies zou je geven aan een partner die weigert haar man als CD te aanvaarden?
Vanuitgaande dat je NIET open voor stond, tolerant of het niet accepteerde toen je eerst hoorde dat je partner een CD was, wat had hij kunnen zeggen of doen dat jou afwijzing in tenminste een voorzichtig aanvarding had kunnen veranderen?
Zou je het liever nooit hebben geweten dat hij een CD is? Waarom of waarom niet?
Wat zijn jou grootste BEZWAREN omtrent zijn CD-zijn?
Als je bezwaren hebt (zie vraag hierboven), wat zou hij kunnen doen, BEHALVE TE STOPPEN, om jouw bedenkingen te kunnen geruststellen of elimineren?
Wilma (partner van Kendra): (diep triest trouwens dat er nog niemand gereageerd heeft want er staan best indringende vragen in)
Ik kan hier niet op reageren, omdat ik geen partner heb. Al draag je alleen maar dameslaarzen of damesondergoed, dan is het nog nuttig om dit met je partner door te nemen.
Lisa, in navolging van Kendra en Wilma, heb jij of je partner al die vragenlijst ingevuld? En wat waren de antwoorden?
hallo, ik ben Monique en hier mijn reactie op de vragenlijst van Lisa.
1) Hoe ik het te weten kwam? hij heeft het me zelf verteld.
2) mijn eerste reactie was: ok; vind ik niet erg , nog een vrouw in huis.
3) Mijn mening omdat ik zijn persoonlijkheid ervaar? Omdat hij er gelukkig(er) mee is.
4) Ja, ik help hem zoveel ik kan, met alles.
5) voordelen; -we zijn inniger met mekaar
- we gaan meer samen winkelen
-we kletsen als echte vriendinnen
nadelen; hij plundert mijn kleerkast
advies: kan ik moeilijk geven aan iemand anders, maar zou zeggen ,neem hem dan half man en half vrouw,dus zoals hij is , want misschien gaat je relatie er aan.
6) kan ik niet op antwoorden.
7) Tuurlijk wel,had hij het maar vroeger verteld en niet na 15 jaar huwelijk.
8 ) geen
9) weet ik niet
groeten van Monique, de echtgenote (vriendin) van Irena
Hoe kwam jij te weten dat jouw partner een CD was?
Al ontdekkenderwijs ging het steeds verder .
-Na 6 maanden had hij een pagina op internet klaar gezet voor mij om te lezen
Wat waren jouw eerste reacties en emoties en hoe lang hebben zij geduurd?
-ik denk de normale reacties zo van ben je nu homo? en hoe ver gaat dit? dit duurde niet lang want we hebben hier heel goed over gepraat en na een paar weken had ik zoiets van als het tot zover gaat ach wat maakt het ook uit hij doet niemand ermee kwaad.
Vanuitgaande dat je accepteert cq tolereert zijn CD-zijn, wat, naar JOU mening, is de reden dat je dit deel van zijn persoonlijkheid hebt aanvaardt?
-ik wil zelf ook mijzelf zijn en ik wil ook zo geaccepteerd worden als ik ben met al mijn plussen en minnen
Nogmaals, vanuitgaande dat je accepteert cq tolereert zijn CD-zijn, participeer jij daarin of help je hem daarmee? Zoja, in hoeverre?
-ik help hem we gaan samen shoppen voor nieuwe kleren en in het begin heb ik advies gegeven. verder gaan we samen naar t en t avonden
Dit vraag heeft een lading. Denk goed na over de voor- en nadelen en hoe jouw aanvarding (of afwijzing als dat het geval is) jouw relatie heeft beinvloedt. Wees eerlijk en openhartig in jouw antwoord. Wat voor advies zou je geven aan een partner die weigert haar man als CD te aanvaarden?
-mijn advies is meer een vraag: hoe zou jij het vinden als je niet geaccepteerd wordt om wie je bent? jij wilt toch ook jezelf zijn!!!!
Vanuitgaande dat je NIET open voor stond, tolerant of het niet accepteerde toen je eerst hoorde dat je partner een CD was, wat had hij kunnen zeggen of doen dat jou afwijzing in tenminste een voorzichtig aanvarding had kunnen veranderen?
-de manier waarop het bij ons ging was heel goed
Zou je het liever nooit hebben geweten dat hij een CD is? Waarom of waarom niet?
-ik ben blij dat ik het weet. ik weeet zeker dat jessie daar veel gelukkiger door is geworden en veel meer een met zichzelf. en behalve dat heeft het een extra dimensie gegeven aan onze relatie. we hebben samen heel veel lol met shoppen enz. Het maakt onze relatie ook anders dan die van anderen
Wat zijn jou grootste BEZWAREN omtrent zijn CD-zijn?
-De grootste bezwaren zijn dat we onze kinderen ermee belasten omdat ze in een iets ander gezin opgroeien dan normaal is. Aan de andere kant leren ze wel om mensen te bekijken naar wie ze zijn en niet naar hoe ze eruit zien.
ze leren dat anders niet wil zeggen slechter. en bovenal leren ze dat ze thuis alles kunnen zeggen en dat we ze ook accepteren om wie ze zijn.
t of geen t, homo of geen homo enz zolang ze niemand schaden zijn ze bij ons thuis welkom en dat weten ze
Als je bezwaren hebt (zie vraag hierboven), wat zou hij kunnen doen, BEHALVE TE STOPPEN, om jouw bedenkingen te kunnen geruststellen of elimineren?
-niets we lossen alles samen wel op en voor het meeste geldt: we zien wel hoe het in de toekomst loopt
Het belangrijkste is : praten en eerlijk zijn naar elkaar toe. soms moeilijk maar wel vaak veel beter.