Gevangenis

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Naar welke gevangenis moet een delinquente m>v-transgender?

Die mag naar de vrouwengevangenis.
6
29%
Die moet naar de mannengevangenis.
3
14%
Haar wordt een spoed-GAB aangeboden.
1
5%
Een creatievere oplosing, namelijk:
11
52%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Die sociale acceptatie is er natuurlijk ook niet voor niets - iedereen voelt wel dat het gewoon niet aangaat om iemand die 24/7 als vrouw leeft ineens als man te gaan behandelen enkel en alleen om dat ventieltje dat daar nog ergens huist en een M'etje in een paspoort...

En verder ben ik heel benieuwd naar jouw vriendin haar reactie...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

Maruscha schreef:
An78 schreef:preccies..
alsof je uberhaup uitzonderingen moet maken voor T# of niet T#....
Dit snap ik niet .. wat je nu zegt lijkt in volstrekte tegenspraak met wat je eerder beweerde.
ja omdAT ik eerder onderschijd maakte tussen een ligt en een zwaarder vergrijp.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Frederique :

Op zich kan ik een heel eind met je meegaan.
Maar dan geldt hetzelfde als in de rest van de maatschappij: als ik overal-en-nergens naar een vrouwentoilet ga en qua uiterlijk (meer) vrouw (dan man) leef, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat ik ook in een vrouwengevangenis terecht zou komen.
Toch?


IK moet hier toch nog even op reageren.
Logisch , naar jouw denkbeelden misschien ?

Wat zal er in een gevangenis nog overblijven van je uiterlijk als vrouw ?
In een gevangenisoutfit, zonder make-up en zonder plakborsten ?
Hoe denk je dat elk ander levend wezen je op dit ogenblik in je transitie bij de opname in een gevangenis zal indelen qua uiterlijk ?
Laat ons zeggen nadat je na een douche bij de wetsdokter mag langsgaan voor een onderzoek.
Zou het dan niet kunnen Frederique, dat vrijwel elke dokter je zonder veel aarzelen zal indelen bij de mannen ?
Met andere woorden wat blijft er nog over van je uiterlijk als vrouw op dit ogenblik , als je de illusie van enkele "travestie-items" in je dagelijkse leven wegneemt ?
IK reageer hier toch even op, omdat het juist dat besef is die voor mij de aanzet is geweest om er voor te zorgen dat alle 'travestie-elementen' werden weggewerkt.
Ik wou immers overal en altijd mezelf als vrouw zien en vooral ook door iedereen als vrouw gezien worden.

Maar goed, het is jouw proces en je mag jezelf zien zoals je zelf wil natuurlijk ....maar maak jezelf a.u.b niks wijs.
Leven als vrouw (qua uiterlijk) is toch meer dan een laagje vernis ....... ?

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik geef eerlijk toe dat het gevangeniswezen mij helemaal vreemd is, maar is het werkelijk zo dat je ook als T* geen make-up zou mogen gebruiken?
Ten tweede: zelfs als dat niet zo is - ik denk dat mijn (grotendeels ge-epileerde) gezicht net zo goed nauwelijks mannelijk als nauwelijks vrouwelijk is...
En zouden ze plakborsten voor transseksuelen werkelijk gaan verbieden? 'k Kan het me allemaal nauwelijks voorstellen...

En verder heb je gelijk: vrouw zijn en man zijn is meer dan alleen de buitenkant. Qua binnenkant pas ik niet bij de mannen en nauwelijks bij de vrouwen. Hoe daarmee om te gaan? 't Wordt dan toch de keuze tussen een hel en een net-iets-minder-grote-hel...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef: 't Wordt dan toch de keuze tussen een hel en een net-iets-minder-grote-hel...
Leg dat uns uit Frederique....meen jij dat het in un vrouwengevangenis niet zo erg is, of bedoel je het anders......???

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Voor mij, met mijn net-iets-meer-vrouwen-dan-mannen-gevoel zal een vrouwengevangenis een net-iets-minder-grote-hel zijn dan een mannengevangenis.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

melina_r schreef: Leven als vrouw (qua uiterlijk) is toch meer dan een laagje vernis ....... ?
Dat ben ik idd met je eens....het gaat niet alleen om je uiterlijk maar om je innerlijk... maar dat bedoel je natuurlijk niet ;)
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Voor mij, met mijn net-iets-meer-vrouwen-dan-mannen-gevoel zal een vrouwengevangenis een net-iets-minder-grote-hel zijn dan een mannengevangenis.
Bedoel je nou, dat jij dus beter in een vrouwenmaatschappij past of omdat je minder kans op intimidatie loopt :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:
Frederique_ schreef:Voor mij, met mijn net-iets-meer-vrouwen-dan-mannen-gevoel zal een vrouwengevangenis een net-iets-minder-grote-hel zijn dan een mannengevangenis.
Bedoel je nou, dat jij dus beter in een vrouwenmaatschappij past of omdat je minder kans op intimidatie loopt :roll:
Een gevangenis is voor de meeste mensen een rotplek om te moeten overleven. Het verschil tussen een vrouwengevangenis en een mannengevangenis zal voor een transwatdanook het verschil zijn tussen erg en erger.

Geïntimideerd wordt er sowieso als iemand daar vatbaar voor is.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Het gaat niet alleen om de trans, het gaat om de totale stemming in een gevangenis. Dus als het plaatsen van een (niet passable) trans onrust veroorzaakt, dan zou de beslissing om deze plaatsing niet door te laten gaan heel logisch kunnen zijn.

Voorts: het idee van iemand in een gevangenis plaatsen is dat je deze persoon bepaalde vrijheden ontneemt. Het zou dus zo maar kunnen dat je als t* het recht om make-up, vrouwenkleding & plakborsten te dragen verliest. Ik weet het niet, maar ik kan het me heel goed voorstellen, en ik denk dat je dan geen poot hebt om op te staan.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek2 schreef:
Geïntimideerd wordt er sowieso als iemand daar vatbaar voor is.
Ik heb tot nu toe maar 5 dagen aan een stuk vastgezeten en dat was geloof ik nog niet us gescheiden qua geslachten......en nee, intimidatie was er gelukkig niet, we hadden echt un erg kikse tijd en waren 5 dagen maar zat als maar wat.......

......het was un arreststraf in het oostduitse leger omdat ik op een thuisreis onderweg apezat met de treinpolitie had gevochten 8)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:
Janiek2 schreef:
Geïntimideerd wordt er sowieso als iemand daar vatbaar voor is.
Ik heb tot nu toe maar 5 dagen aan een stuk vastgezeten en dat was geloof ik nog niet us gescheiden qua geslachten......en nee, intimidatie was er gelukkig niet, we hadden echt un erg kikse tijd en waren 5 dagen maar zat als maar wat.......

......het was un arreststraf in het oostduitse leger omdat ik op een thuisreis onderweg apezat met de treinpolitie had gevochten 8)
M.a.w. jullie waren allemaal te zat om ook maar aan intimideren te denken :wink: .

Waar zit je vandaag?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek2 schreef:
M.a.w. jullie waren allemaal te zat om ook maar aan intimideren te denken :wink: .
Jau.....was echt heftig.....we wouden eigenlijk niet meer vrijgelaten worden.... :wink:
Janiek2 schreef:Waar zit je vandaag?
Euuuh, ik ben nu weer vrij hoor, alweer 20 jaar :roll:

groetjes vanuit Vlissingen

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:groetjes vanuit Vlissingen

Mara
Dat bedoelde ik :D .

Groetjes vanuit Amsterdam. Noodles café bestond 5 jaar, dus als ik niet meer helemaal recht type, dan weet je hoe dat komt :o .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Proost :D

uns kom ik maar weer naar Genderdam, belooft :)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie