Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Oh ja: de keuze om de vraag "transgenders wel/niet behandelen" af te laten van de vraag of de zorgverzekeraars de kosten van transgenders wel/niet vergoeden is een keuze. Er is geen enkele regel die ze daartoe verplicht...
Ik denk dat het aanbieden van binnen het hele zorggebied niet erkende medische behandelingen voor een instelling als het VUmc politiek niet haalbaar is. Misschien als het eerst achter de schermen gebeurt en/of al jaren in het buitenland, dat er dan voldoende draagvlak voor is. Zij zijn niet in de positie om een activistische houding aan te nemen. Jij wel en dan doe je ook, in elk geval voor jezelf. En kijk eens wat je al bereikt hebt! Je hebt toch groen licht, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Frederique, Ik vind het echt knap hoe jij werkelijk alles zo weet om te buigen dat het precies in je anti-VU straatje past. Waar heb ik ooit gezegd dat ze wachten tot ze geen transen meer binnen krijgen? Jij leest echt wat je wilt lezen .. oost-indisch blind?

Overigens heb ik dit van 'mijn' psychologe aldaar gehoord nog bij mijn 1e gesprek met haar, nog geen 8 maanden geleden.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

nou wat wel zo is, je hoort veel dubbele signalen bij het VU... we helpen transgenders wel, we helpen ze niet, wat ik denk is dat het voorzichtig geprobeerd wordt... dus heeft geen zin om dan als een olifant rond te gaan lopen stampen...pak het subtiel aan Frederique... en idd je hebt groen toch...laat het rusten...
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

elsie schreef:en idd je hebt groen toch
:o

Maar is Frederique ook al aan de hormonen dan?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Weet je, ik ben opgegroeid in een christelijke omgeving. Een omgeving waarbij mensen die heimelijk tegen homofilie waren telkens zeiden "nee, de tijd is er nog niet rijp voor". Nee, als je zo in het leven staat dan ->wordt<- die tijd er ook nooit rijp voor. Waarop zoiemand vervolgens de schouders optrekt en zegt "ja, maar de tijd is er nu nog niet rijp voor" - en het verder niet zijn probleem vindt.

Op die manier werkt het ook bij de VU. Voor veel mensen op dit forum maakt het niet uit wat de VU doet. Die trekken hun schouders op en zeggen "de vu leeft op een wankel evenwicht". Er zijn mensen die zich nu aanmelden en die nu afgewezen worden. Dat zijn de mensen die de dupe zijn van het boterzachte beleid daar en de des-interesse hier. De persoon bij de VU die die mensen afwijst heeft daar geen vervelende gevoelens over: die volgt gewoon het protocol - het ligt niet aan hem/haar dat het protocol zo in elkaar zit. En niemand ziet reden om dat protocol aan te passen - want we leven "op een wankel evenwicht"...

Patiënten zijn de dupe. Die krijgen niet van de medische wereld waar ze wel recht op hebben: goede hulp. En wij als schrijvers op trav.org? Wij vinden het heel normaal. Er zijn nog zoveel "echte" transseksuelen die geholpen moeten worden... Die paar TG's zoeken hun weg maar buiten de VU...

Als wij als transgenders niet de boel daar wakker houden door ze continue te wijzen op wat er daar mis gaat - dan verandert er gewoon niets.

En ja, ik heb groen licht gekregen en gebruik sinds 1 week hormonen. Eindelijk...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Frederique_ schreef:En ja, ik heb groen licht gekregen en gebruik sinds 1 week hormonen. Eindelijk...
Gefeliciteerd :wink:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dank je :wink:
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Frederique_ schreef:Patiënten zijn de dupe. Die krijgen niet van de medische wereld waar ze wel recht op hebben: goede hulp. En wij als schrijvers op trav.org? Wij vinden het heel normaal. Er zijn nog zoveel "echte" transseksuelen die geholpen moeten worden... Die paar TG's zoeken hun weg maar buiten de VU...
Maar jij hebt nu toch gekregen wat je wou?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dankzij mijn diabetes. En als je kijkt naar hoe ik dat voor elkaar gekregen heb dan kun je niet anders concluderen dat de manier waarop dat ging geen schoonheidsprijs verdiende: telkens als ik dacht dat het geregeld was kwam er weer een nieuw konijn uit de hoge hoed...

Ik ben van mening dat mensen vooraf moeten weten waar ze aan toe zijn. Als de VU alleen TS'en wil behandelen - laat ze dat dan helder en duidelijk schrijven. Als ze bepaalde groepen TG's wil behandelen en anderen niet - laat ze dan duidelijk aangeven wanneer wel en wanneer niet. Nu is het "alle TS'en wel en TG's 'willen we over praten'''. Of dat praten alleen het onderzoek is om te bepalen wie ze over een paar jaar wel-of-niet willen behandelen of dat dat onderzoek ook kan leiden tot wel behandelen van de TG in kwestie - en als het zo lijkt te zijn dat ze wel behandeld gaat worden blijkt later dat een andere behandelaar dat weer met evenveel recht in twijfel trekt - het is voor de TG in kwestie één groot zwart gat waar ze in springt. Dat is kwalitatief ver onder de maat.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Er zijn mensen die zich nu aanmelden en die nu afgewezen worden. Dat zijn de mensen die de dupe zijn van het boterzachte beleid daar en de des-interesse hier.
Gaan we weer... Niet iedereen is helaas wilsbekwaam.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Chantal,

Iedereen is wilsbekwaam totdat het tegendeel bewezen is of de rechter dat bepaald heeft.

Jij keert het heel graag om tot: iemand is pas wilsbekwaam als de VU dat na maandenlang onderzoek zo bepaald heeft. Daarmee doe je mensen ernstig tekort.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Als wij als transgenders niet de boel daar wakker houden door ze continue te wijzen op wat er daar mis gaat - dan verandert er gewoon niets.
Je hebt een paar keer geschreven dat er sinds een jaartje of wat in de soc staat dat alleen hrt in sommige gevallen helpt. Dat is mi ongeveer even overtuigend als de claims dat de nieuwste lasertechnieken permanent ontharen. Als tansgenders nou gewoon buiten de VU grootschalig gaan bewijzen dat hrt helpt door er op eigen houtje aan te beginnen dan lost het probleem zich vanzelf op denk ik. Dat gezeik over de VU steeds...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

1 verschil: mensen uit het VU-genderteam zijn het zelf met die stelling eens. Ze hebben het immers zelf mede voorgesteld en ondertekend...

En als de VU zich loyaler opstelt naar TG's en duidelijker is in wat ze wel en niet doen... dan houdt het "gezeik over de VU" ook vanzelf op, denk je ook niet?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:1 verschil: mensen uit het VU-genderteam zijn het zelf met die stelling eens. Ze hebben het immers zelf mede voorgesteld en ondertekend...
Inderdaad, maar waarom de door de VU voorgestane verandering niet op korte termijn kan worden doorgevoerd heeft Janiek je al uitgelegd.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Weet je, ik ben opgegroeid in een christelijke omgeving. Een omgeving waarbij mensen die heimelijk tegen homofilie waren telkens zeiden "nee, de tijd is er nog niet rijp voor". Nee, als je zo in het leven staat dan ->wordt<- die tijd er ook nooit rijp voor. Waarop zoiemand vervolgens de schouders optrekt en zegt "ja, maar de tijd is er nu nog niet rijp voor" - en het verder niet zijn probleem vindt.

Op die manier werkt het ook bij de VU.
Wie niet voor ons is, is tegen ons?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie