Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

uiteindelijk maak je de keuze zelf als TG om naar het Vu te gaan.
neem je de sprong en misschien wel afwijzing lees rood of oranje licht op de koop toe,of doe je helemaal niks en blijf je doormodderen.
als het bij het VU niet lukt kun je altijd nog het alternative traject ingaan.
maar wat je ook kiest hou het voor jezelf positief anders red je het zeker niet!
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

gezeik over de VU
Ik heb hier de afgelopen jaren een paar keer een TS horen mopperen op de VU, omdat het allemaal niet snel genoeg ging of vanwege een achteraf ongegronde vrees dat er geen groen licht zou komen. Maar TG's heb ik er niet massaal over horen klagen. Misschien moet Maruscha eens uit de doeken doen waarom haar ervaringen zo anders zijn dan die van Frederique?

In het verleden is het ook wel gebeurd dat een TG ergens in het traject zelf op de rem moest gaan staan, omdat de VU eigenlijk maar op één diagnose is ingesteld. Daar zal vast en zeker verandering in komen, maar ik geef de VU groot gelijk dat ze daarbij niet over één nacht ijs gaan. En drammerigheid helpt daar volgens mij ook niet bij. Openheid over hoe het nou zit met je gevoelens als transgender en samen denken hoe je daar uitkomt zal vast meer opleveren. Misschien nog wel creatiever oplossingen of meer maatschappelijke beweging op het vlak van genderexpressie.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Allereerst Frederique, Prof. Gooren doet alleen nog wetenschappelijk onderzoek, is zelfs geen hoofd meer van het genderteam, dat is dr. Van Trotsenburg, en als je dat niet gelooft kan ik zijn onderschrift van de laatste e-mail wel hier ten dele neer zetten.
(Gynaecologist
Director Centre for Genderdysphoria

Free University Medical Centre (VUmc)
P.O. box 7057 , De Boelelaan 1117
1007 MB Amsterdam , The Netherlands )

Ook al tekent het VU (genderteam) SOC-6, en zijn ze het er mee eens, moeten ze en van de ziekenhuisdirectie en van het ministerie OOK de mogelijkheid krijgen om tg te behandelen. Ik weet uit gesprekken met Luc Gijs oa dat alleen als iets in DSM IV staat en wordt gediagnosticeerd dan wordt het vergoed en hebben ze van het ministerie toestemming om te behandelen, het ministerie kijkt niet naar SOC , dus met het behandelen van tg bevindt het genderteam zich al op glad ijs, heb je daar wel eens over nagedacht ?
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Janiek2 schreef:
gezeik over de VU
Ik heb hier de afgelopen jaren een paar keer een TS horen mopperen op de VU, omdat het allemaal niet snel genoeg ging of vanwege een achteraf ongegronde vrees dat er geen groen licht zou komen. Maar TG's heb ik er niet massaal over horen klagen. Misschien moet Maruscha eens uit de doeken doen waarom haar ervaringen zo anders zijn dan die van Frederique?
Ik zou niet weten waarom. Behalve dat ik mijn prive-leven na ervaringen in het verleden hier graag prive wil houden, denk ik dat het toch verspeelde moeite zou zijn. Frederique is zo overtuigd van haar eigen gelijk dat elk tegen-argument, hoe stevig ook, af wordt gedaan als zijnde onzin. Alsof alleen zij de waarheid kent, en wij te stom zijn om deze in te zien. Wat dat betreft is ze de Geert Wilders van travestie.org, een ware 'conspiracy-theorist', en die neem ik ook niet serieus ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Maruscha schreef:
Janiek2 schreef:
gezeik over de VU

verspeelde moeite zou zijn.
Verspilde moeite.......en dat voor een taalpurist als jij zeg ;-)

Nog heel even en deze draad zit op 40.000 views........zou deze draad het aantal views van 'hoe zag jij eruit voor je transitie?' inhalen?
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mila schreef:
Nog heel even en deze draad zit op 40.000 views........zou deze draad het aantal views van 'hoe zag jij eruit voor je transitie?' inhalen?
En weet iemand nog (zonder terug te kijken) waar deze draad oorspronkelijk mee begon en hoeveel onderwerpen (en welke) inmiddels de revue zijn gepasseerd?

:-)

Irene
Kleine stapjes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Pitty Brad schreef:Verspilde moeite.......en dat voor een taalpurist als jij zeg ;-)
Ach, ik weet in ieder geval hoe je 'racisme' moet spellen ;)

Overigens ben ik geen taalpuriste, verre van dat zelfs, ik hou er van om te spelen met taal, en daar hoort het ombuigen van bepaalde gezegden bij. Maar eerlijk is eerlijk, dit was gewoon een foutje, zal me leren tegelijkertijd een berichtje te tikken en een telefoongesprek te voeren :oops:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Maruscha schreef:
Pitty Brad schreef:Verspilde moeite.......en dat voor een taalpurist als jij zeg ;-)
Ach, ik weet in ieder geval hoe je 'racisme' moet spellen ;)
Tuurlijk weet jij dat! Ik had niet anders van je verwacht hoor! ;-)

Bij ons halve joden en halve indischen thuis was het woord racisme een no no....het woord 'ras' was voor ons alleen van toepassing op bv honden en aardappelen en niet mensen in het algemeen, en het anti racisme gebeuren alleen voor beroepsallochtonen/slachtoffers.
Oftewel: we hielden ons er dermate niet mee bezig dat we het idd: misspelden wanneer we het vermaledijde woord gebruikten of schreven.


http://www.onzetaal.nl/advies/racisme.php
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Irene schreef:En weet iemand nog (zonder terug te kijken) waar deze draad oorspronkelijk mee begon en hoeveel onderwerpen (en welke) inmiddels de revue zijn gepasseerd?

:-)

Irene
TS lover die volgens mij een ts/shemale zocht

Daarna is het echt alle kanten opgegaan :wink:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:En drammerigheid helpt daar volgens mij ook niet bij. Openheid over hoe het nou zit met je gevoelens als transgender en samen denken hoe je daar uitkomt zal vast meer opleveren. Misschien nog wel creatiever oplossingen of meer maatschappelijke beweging op het vlak van genderexpressie.
Het leuke is, Janiek, dat ik juist met die insteek naar de VU gegaan ben en daar half-en-half op stukgelopen ben omdat er daar maar 1 behandeling mogelijk is (TS) en alle vragen en alle reacties daar zich maar op 1 ding concentreren (de SRS en wat er omheen speelt zoals seksuele fantasieën over geslachtsgemeenschap etc). En op basis van de vragen over SRS trekt men de conclusie of je wel-of-geen hormonen mag...

Zo krom als een hoepel.

En verder vind ik het wel weer boeiend: mensen trekken -weer- de conclusie dat de problemen buiten de VU liggen en -weer- realiseert men zich niet dat de TG-behandeling via Tanja van Hengel + endocrinologen buiten de VU nog steeds binnen Nederland, dus binnen de Nederlandse wetgeving en binnen het Nederlandse zorgstelsel en onder de Nederlandse politiek en onder controle van de Nederlandse inspectie in opdracht van een Nederlands ministerie plaatsvinden. Kortom: het verhaal over toestemming vanuit ministeries en niet vergoeden enzo - het is gewoon een verhaal dat leuk klinkt, maar niet kan kloppen, want als het wel zou kloppen dan zouden Tanja van Hengel + die andere endocrinologen daar ook last van moeten hebben - en daar heb ik echt nog nooit iemand over gehoord.

Oftewel: er is echt maar één conclusie mogelijk: de oorzaak van het niet (openlijk) willen behandelen van TG's door de VU ligt BINNEN de VU en er zijn mogelijkheden om TG's WEL binnen de VU te behandelen. En die mogelijkheden worden nu niet gegrepen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Wordt je daar nou niets eens moe van Frederique als je daar zoveel mee bezig bent?
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Ruim 40.000 views nu.......op naar de 45.000 dan heeft deze topic 'hoe zag je eruit voor je transitie' ingehaald

*bloos*.......;-)
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:
Janiek2 schreef:En drammerigheid helpt daar volgens mij ook niet bij. Openheid over hoe het nou zit met je gevoelens als transgender en samen denken hoe je daar uitkomt zal vast meer opleveren. Misschien nog wel creatiever oplossingen of meer maatschappelijke beweging op het vlak van genderexpressie.
Het leuke is, Janiek, dat ik juist met die insteek naar de VU gegaan ben en daar half-en-half op stukgelopen ben omdat er daar maar 1 behandeling mogelijk is (TS) en alle vragen en alle reacties daar zich maar op 1 ding concentreren (de SRS en wat er omheen speelt zoals seksuele fantasieën over geslachtsgemeenschap etc). En op basis van de vragen over SRS trekt men de conclusie of je wel-of-geen hormonen mag...

Zo krom als een hoepel.
Nou, nou, misschien heb jij het zo beleefd (achteraf), maar van alles wat ik er tussen de regels door over heb meegekregen, ben jij daarheen gegaan met het idee dat jij zelf de diagnose wel kon stellen en men dus niks meet jouw binnenwereld te maken had en dat men verplicht was jou een hormoonbehandeling te bieden op grond van de SoC.

Wat ik in mijn berichtje bedoelde en wat de VU echt verder zou helpen, is dat er TG's komen die wel helemaal open zijn over hun beleving enhoe die tot de noodzaak van een hormoonbehandeling leidt.

Dat zou voor hen én voor veel transen de boel weliswaar ingewikkelder maken, maar het zou vast en zeker ook mensen helpen die nu met gemengde gevoelens aan het eind van het hele traject zitten. Geen spijtoptanten in engere zin, want zij kunnen er mee leven, maar toch.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Frederique_ schreef:
Janiek2 schreef:

Dat zou voor hen én voor veel transen de boel weliswaar ingewikkelder maken, maar het zou vast en zeker ook mensen helpen die nu met gemengde gevoelens aan het eind van het hele traject zitten. Geen spijtoptanten in engere zin, want zij kunnen er mee leven, maar toch.
Mee eens, +1 dus.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:Nou, nou, misschien heb jij het zo beleefd (achteraf), maar van alles wat ik er tussen de regels door over heb meegekregen, [1] ben jij daarheen gegaan met het idee dat jij zelf de diagnose wel kon stellen en [2] men dus niks meet jouw binnenwereld te maken had en [3] dat men verplicht was jou een hormoonbehandeling te bieden op grond van de SoC.
[1] en [3]: dat klopt
[2]: ik ben altijd volledig open geweest over mijn binnenwereld.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie