Plooirokjes nieuwe modetrend voor mannen?

Algemeen

Moderator: Moderators

petra71
ff weer wat posten

Bericht door petra71 »

Joanie schreef: Daarnaast voel ik mij een ander persoon als ik dameskleding draag en kom ik beter tot rust.
Er valt een soort last van me af nadat ik mezelf heb omgekleed na thuiskomst.
Dat heb ik een stuk minder als ik me niet omkleed. (Niet dat dat nog vaak voorkomt trouwens :) )
Dat heb ik ook, als ik me omkleed voel ik me een ander persoon dan is die man in mij voor een periode verdwenen.
Maar is ik weer terug ga naar mijn eigen ik dan voel ik me soms wel ff een tijdje leeg.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanie schreef:Als er een mannenrok gemaakt wordt die ik mooi vind, dan zou ik die wel kopen denk ik.
Al in gothic-gerelateerde winkels gekeken......zat leuke rokken voor mannen en heel veel staat het nog ook :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
valeriecd
daar ben ik weer

Bericht door valeriecd »

Lees ook eens deze www.lkgtent.nl/leden/inzendingen/mannenmode.html
Want het word toch ook eens tijd dat de verschillen tussen mannen en damesmode minder word,de enige die daarbij kunnen helpen zijn de mode-ontwerpers.Of een enkeling die zijn nek uitsteekt.
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Joanie schreef:Als er een mannenrok gemaakt wordt die ik mooi vind, dan zou ik die wel kopen denk ik. Het gaat mij om de kleding zelf, ik vind dameskleding gewoon mooier dan mannenkleding. En een rok vindt ik lekkerder zitten dan een broek. Daarnaast voel ik mij een ander persoon als ik dameskleding draag en kom ik beter tot rust. Er valt een soort last van me af nadat ik mezelf heb omgekleed na thuiskomst. Dat heb ik een stuk minder als ik me niet omkleed. (Niet dat dat nog vaak voorkomt trouwens.)
Goed en treffend verwoord, ook al geldt het voor mezelf niet meer.
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

valeriecd schreef:Want het wordt toch ook eens tijd dat de verschillen tussen mannen- en damesmode minder worden; de enigen die daarbij kunnen helpen zijn de mode-ontwerpers. Of een enkeling die zijn nek uitsteekt.
Mode-ontwerpers ontwerpen mode. Maar die mannenmode moet wel verkocht en gedragen en dat wordt dus bepaald door gewone mannen. Het is echt niet zo dat mode-ontwerpers een bepaalde kledingstijl kunnen voorschrijven. Vroeger bij de damesmode was dat wel een tijd zo, maar daar is dat ook al lang voorbij. Die kledingrevolutie moet dus van gewone mannen komen.

Een enkeling die zijn nek uitsteekt, blijft normaal een enkeling. Het worden er pas meer als het op een of andere manier aanslaat, d.w.z. een bepaald voordeel biedt. B.v. doordat het opvalt of doordat het leuk staat. Ik ben dus (zo af en toe) voorlopig één van die enkelingen. Wat mij betreft, is dat OK, want wanneer iedere man zo gaat lopen, is het bijzondere en het gewaagde er natuurlijk ook wat af.

Maar zodra mannen meer rokken gaan dragen, wordt het dus voor t's in dit opzicht lastiger zich typisch vrouwelijk te presenteren. Ik ben dat wel eens met Janiek. Voor t's is die mannenrok dus helemaal niet zo'n goeie ontwikkeling. De rok en de jurk moeten dus eigenlijk gereserveerd blijven voor echte vrouwen en echte t's.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Met alle respect voor travestieten: ik hoop dat meer mannen het aandurven om in de kleding en het uiterlijk te lopen dat goed bij hen past in plaats van als vanzelfsprekend de mannenmode te gaan volgen. Mannen in een hoepelrok, met leuke oorbellen of mooi opgemaakt - we zien ze veel te weinig... (Vrouwen in een hoepelrok trouwens ook :wink: )

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: Mannen in een hoepelrok, met leuke oorbellen of mooi opgemaakt - we zien ze veel te weinig...
Nou vooruit, speciaal voor jou dan:

http://www.youtube.com/watch?v=rwkwSfo0dng
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Mannen in een hoepelrok, met leuke oorbellen of mooi opgemaakt - we zien ze veel te weinig...
Één is al genoeg... Ik moet er niet aan denken dat mannelijk nederland zich zo gaat kleden...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:ik hoop dat meer mannen het aandurven om in de kleding en het uiterlijk te lopen dat goed bij hen past in plaats van als vanzelfsprekend de mannenmode te gaan volgen.
Zou het kunnen zijn, dat hun de kleding die ze nu kiezen niet bij hun past....??? Klinkt zo, zoals jij het zegt :roll:
Frederique_ schreef:Mannen in een hoepelrok, met leuke oorbellen of mooi opgemaakt - we zien ze veel te weinig...
Ik zie ze regelmatig, types van heel stoer tot en met feminin.....maar hun opmaak valt weer nie in de brede smaak.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mik van Es schreef: De rok en de jurk moeten dus eigenlijk gereserveerd blijven voor echte vrouwen en echte t's.
Nou, jij bent me er eentje zeg. Wat is er tegen een mooie mannenrok? En zijn transen wel echte T's? Ik heb met verbazing het één en ander op je weblog zitten lezen...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Deze vond ik wel aardig:
Miks travestie notities schreef:Veel onderzoek naar travestie en transseksualiteit gaat uit van wat de betrokkenen zeggen. Frans de Waal, de grote kenner van mensapen, zet daar een duidelijk vraagteken bij.
Die Frans :lol: . Natuurlijk komt het voor een onderzoeker van dat caliber helemaal niet slecht uit dat apen niet kunnen praten. Die zouden dan ook wel eens dingen kunnen gaan beweren die niet kloppen met de theorieën die Frans net had opgesteld. En als Frans dan nog steeds niet luisteren wilde, dan is het maar te hopen dat het een beetje beschaafde mensapen zijn. Of dat ze kunnen relativeren.

De controverse rond The Man who would be Queen is een mooi voorbeeld van wat er allemaal kan gebeuren als een wetenschapper zijn eigen theorie en conclusies projecteert op zijn onderzoeksgroep.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mik van Es schreef:Maar zodra mannen meer rokken gaan dragen, wordt het dus voor t's in dit opzicht lastiger zich typisch vrouwelijk te presenteren. Ik ben dat wel eens met Janiek. Voor t's is die mannenrok dus helemaal niet zo'n goeie ontwikkeling. De rok en de jurk moeten dus eigenlijk gereserveerd blijven voor echte vrouwen en echte t's.
Nou, van mij mogen ze, hoor. Ik weet niet of ik een "echte" vrouw ben; niet volgens iedereen, dat is zeker. Maar ik vind het helemaal niet lastig om mij zonder jurk of rok als vrouw te presenteren. En "typisch vrouwelijk" spreekt mij niet zo sterk aan.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nog zo'n leuke: Een man in een jurk wordt niet gezien als vrouw. (Dit was het eerste 'experiment' van De Waal met chimps.)

Hallo! Dieren weten niet wat kleding is. Rare jongens, die travestie-onderzoekers.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Janiek2 schreef: De controverse rond The Man who would be Queen is een mooi voorbeeld van wat er allemaal kan gebeuren als een wetenschapper zijn eigen theorie en conclusies projecteert op zijn onderzoeksgroep.
De beste stuurlui staan toch altijd aan wal?

Na het lezen van een en ander wordt me meer en meer over mezelf duidelijk, geweldig! :)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Nog zo'n leuke: Een man in een jurk wordt niet gezien als vrouw. (Dit was het eerste 'experiment' van De Waal met chimps.)

Hallo! Dieren weten niet wat kleding is. Rare jongens, die travestie-onderzoekers.
Ik heb de stukjes erover niet uit gelezen. Was het echt zo erg? Een chimpansee confronteren met een man in en jurk?
Plaats reactie