valeriecd schreef:Want het wordt toch ook eens tijd dat de verschillen tussen mannen- en damesmode minder worden; de enigen die daarbij kunnen helpen zijn de mode-ontwerpers. Of een enkeling die zijn nek uitsteekt.
Mode-ontwerpers ontwerpen mode. Maar die mannenmode moet wel verkocht en gedragen en dat wordt dus bepaald door gewone mannen. Het is echt niet zo dat mode-ontwerpers een bepaalde kledingstijl kunnen voorschrijven. Vroeger bij de damesmode was dat wel een tijd zo, maar daar is dat ook al lang voorbij. Die kledingrevolutie moet dus van gewone mannen komen.
Een enkeling die zijn nek uitsteekt, blijft normaal een enkeling. Het worden er pas meer als het op een of andere manier aanslaat, d.w.z. een bepaald voordeel biedt. B.v. doordat het opvalt of doordat het leuk staat. Ik ben dus (zo af en toe) voorlopig één van die enkelingen. Wat mij betreft, is dat OK, want wanneer iedere man zo gaat lopen, is het bijzondere en het gewaagde er natuurlijk ook wat af.
Maar zodra mannen meer rokken gaan dragen, wordt het dus voor t's in dit opzicht lastiger zich typisch vrouwelijk te presenteren. Ik ben dat wel eens met Janiek. Voor t's is die mannenrok dus helemaal niet zo'n goeie ontwikkeling. De rok en de jurk moeten dus eigenlijk gereserveerd blijven voor echte vrouwen en echte t's.