collega's

Algemeen

Moderator: Moderators

petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

collega's

Bericht door petra71 »

eergisteren kreeg ik van mijn leidinggevende te horen dat er over mij werd gerodeld, ik zou aan travestie doen. En dat het op het kantoor als een lopend vuurtje rond ging. Tja Ik verberg het aan niemand want ik hou er een website van bij. Maar ik was toch wel een beetje verbaast dat het rond ging. Het rare is eigenlijk dat nu iedereen op het kantoor het weet ( ik werk zelf in de buitendienst) maar er naar mij niet zijn/of haar mond over open durft te doen. Ik zie ze wel kijken naar me maar het eerlijk aan mij vragen dat doen ze niet. Kijk dat ik met het publiceren van mijn foto’s en verhalen op internet het aan de buitenwereld kenbaar maak dat doe ik zelf maar ik vind het wel jammer dat mijn collega’s er geen vragen over durven te stellen maar mij alleen maar na staren. Ik ben trots op wat ik bereikt heb op het gebied van travestie en durf ook gerust de confrontatie aan en als zij er een probleem mee hebben dat is dat ook hun probleem maar het blijft jammer dat ze het niet tegen mij durven te zeggen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Ik denk dat je er veel mee kunt winnen door zelf de stap te nemen en aan te geven dat e.e.a. voor jou gewoon bespreekbaar is. Een beetje begrip voor je collega's die niet weten hoe zij dat van hun kant aan moeten pakken helpt ook wel. M.a.w. niet meteen beginnen over dat het rot voelt als er achter je rug over je gepraat wordt, maar uitnodigen om gerust met vragen te komen als ze die hebben.

IRL open zijn is net iets anders dan op internet, maar als ik dit hoor kun je beter zorgen dat je hier weer zelf de regie over hebt. Succes.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind ook, dat het jou kans is om de mensen te laten zien, dat het niks vreemds is en dat je bovendien dan toch un normale mens bent/blijft.....toch..... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Re: collega's

Bericht door Yil »

Dat je collega’s niet durven te vragen, kan ik wel begrijpen en is mij ook overkomen.
Ze weten niet dat je er trots op bent en willen je er niet mee confronteren.
Later zal er vast iemand er over hebben. Maar nu het vers nieuws is zijn ze waarschijnlijk bang om je te kwetsen.
Ik heb het zelfde meegemaakt, waarbij bijna heel mijn werk er achter gekomen is.
Het was eigenlijk een geluk bij een ongeluk.
Mijn leidinggevende had mij ook gewaarschuwd dat er over mij gepraat werd.
In eerste instantie durfde niemand wat tegen mij te zeggen, maar dat kwam later helemaal goed.
Nu is mijn situatie wel een beetje anders dan die van jou.
Op mijn werk kwamen ze er achter dat ik eigenlijk een vrouw in een verkeerd lichaam ben.
Ik zou er niet mee zitten dat je collega’s er niet met jou over durven te praten.
Je zou er met een directe collega waar je goed mee kan samenwerken over hebben.
Op mijn werk heeft iedereen begrip ervoor en is heel meelevend.
Ik heb niets negatiefs meegemaakt.
.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Inderdaad zit de angst waarschijnlijk meer je collega´s dan bij jou. Vergeet niet dat jij er al heel lang mee bezig is en het voor hen iets volkomen nieuws. Het is niet zo gek dat ze het een beetje vreemd vinden en ik denk dat het goed is als je laat merken dat je er over wilt praten, dat haalt de kou uit de lucht.

succes

Irene
Kleine stapjes
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

thnx allemaal voor jullie reactie's. In al jullie verhalen en antwoorden schuilen veel antwoorden op mijnvragen. Ik zal kijken hoe ik er mee om zal gaan en hoe ik het beste mijn collega's kan gaan benaderen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben mijn transitie een paar jaar geleden begonnen met een vrij grote voorlichtingsronde (zie transgenderforum voor details).

Bij mij op het bedrijf wordt er tegenwoordig eigenlijk nooit gepraat over mijn transitie. Een enkele keer een grapje, daar blijft het bij. Soms vertel ik in een werkoverleg in 2 zinnen waar ik mee bezig ben en hoe zij dat zouden kunnen merken (zoals bijv. hormonen + dat dit -kan- betekenen dat ik daar emotioneler van wordt). Reactie is naar mij toe in z'n algemeenheid 0,0. Vind ik ook niet erg: ik word geaccepteerd zoals ik ben en mijn werk wordt niet belemmerd door mijn transitie. Zolang dat zo is zal ik er ook niet meer aandacht aan besteden dan alleen datgene wat zij er van zouden kunnen merken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben een nieuwsgierig mens, misschien mag ik het niet vragen, maar ik doe het toch :-)

Heb je enig idee hoe ze er achter zijn gekomen. Je kan wel een website hebben, maar die moeten ze dan toch maar zien te vinden.

Ik doe ook niet veel moeite om het te verbergen, maar loop er ook niet mee te koop. Ik heb nog niet gemerkt dat ze over me roddelen (over mijn vrouwelijke kant dan).

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Binnenkort begin ik met een nieuwe baan. Ze hebben het er niet over gehad, maar ze zullen ongetwijfeld wel weten van mijn transgender persoontje.
We zien wel hoe het gaat.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Wendy B schreef:Binnenkort begin ik met een nieuwe baan. Ze hebben het er niet over gehad, maar ze zullen ongetwijfeld wel weten van mijn transgender persoontje.
We zien wel hoe het gaat.
Hoe kunnen ze het weten dan?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Maruscha schreef:
Wendy B schreef:Binnenkort begin ik met een nieuwe baan. Ze hebben het er niet over gehad, maar ze zullen ongetwijfeld wel weten van mijn transgender persoontje.
We zien wel hoe het gaat.
Hoe kunnen ze het weten dan?
Vanwege m'n vrouwelijke uiterlijk (waar ze geen vragen over hebben gesteld), en wat weblinks die ik heb opgegeven ('tis een ICT baan) waar de naam Wendy naar mij verwijst.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

mijn ervaring is om er open en eerlijk over te zijn (zonder het op te dringen overigens).
Toegegeven, ik ben zelf geen T*, maar heb een relatie met een T*.
Mijn collega's weten hier allen van en nagenoeg ieder kent haar ook inmiddels 'in het echt' (mag ook wel na zo'n 6, 7 jaar LOL).
Deze openheid leverde zelfs op enig moment de volgende anekdote op:
Met kerst/oud en nieuw is het gebruikelijk om wenskaarten op te hangen voor ieder.
Ik heb daar op enig moment een foto van Marcella en mij voor gebruikt.
Daar kwam (uiteraard??) commentaar op, maar net wel als ik er niet bij was, waarop een van mijn collega's de mensen heeft aan/toe gesproken dat als men hier iets over kwijt wilde, men dat moest doen waar ik bij was....en verder mond houden.
Deze collega is overigens best wel conservatief te noemen en heeft ook aangegeven bij mij dat hij e.e.a. niet helemaal snapt....en mijn levensstijl verre van de zijne ligt (op dit gebied dan, wij kunnen het verder prima samen vinden).
Mijn collega's weten ondertussen heel goed dat ze met vragen bij mij mogen komen en dat ik deze dan eerlijk zal beantwoorden (toevallig van de week nog een 1 op 1 gesprek over hoe e.e.a. met Marcella (en mij) zat NA haar operatie).
Ik ga de mensen echter niets opdringen.....dat werkt namelijk ook averechts.
kortom, sta open voor vragen (en geef dat aan cq laat dat weten) maar overvoer de mensen niet (dring niets op).
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Joanp
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: di nov 06, 2007 15:05
Locatie: Den Helder

Bericht door Joanp »

Ah John,
Nu uiteindelijk, kan ik het alleen maar ontzettend met je eens zijn. Mijn situatie ligt dan misschien wel wat anders, ik ben werkgever en geen werknemer, maar toch. Juist om te voorkomen dat via andere wegen mijn collega's met mijn aanstaande "veranderingen" zouden worden geconfronteerd, hebben we een personeelsoverleg belegd, waarin ik, heel erg eng, zo goed en zo kwaad als het ging, heb uitgelegd waar ik mee bezig ben en wat ze in de toekomst mogen verwachten. Reakties zijn tot nu toe overweldigend positief en begripvol, heerlijk gewoon. Dus ja, eerlijkheid wint het toch, altijd.

Liefs,

Joan
Niet wat je weet is belangrijk, maar de keuzes die je maakt
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef:toevallig van de week nog een 1 op 1 gesprek over hoe e.e.a. met Marcella (en mij) zat NA haar operatie
Misschien begrijp ik je weer eens verkeerd, maar waren dat vragen in de trant van is het nou anders dan met een echte vrouw, kan ze nat worden, kan ze klaar komen, zie je verschil, etc? Dat soort gesprekken zou je niet moeten willen voeren namelijk. Imho dan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

Irene schreef:Ik ben een nieuwsgierig mens, misschien mag ik het niet vragen, maar ik doe het toch :-)

Heb je enig idee hoe ze er achter zijn gekomen. Je kan wel een website hebben, maar die moeten ze dan toch maar zien te vinden.
Irene
Waarschijnlijk via dit forum. En daar staat ook een verwijzing naar mijn site. Ik heb er ook niet zo'n problemen mee. Maar het feit dat iemand op mijn werk hier is geweest ( of via google mijn site heeft gevonden) betekend dat hij/zij toch ook wel iets met tv/ts/trans heeft want het lijkt mij vreemd dat iemand lukraak een site gaat zoeken om te kijken of er nog bekenden aan travestie doen.
Plaats reactie