Tijdens een langdurige ziekte periode had ik besloten om het op het werk te vertellen. Omdat ik steeds met 1 of 2 collega's werk heb ik hun het steeds persoonlijk verteld. Een enkeling had het al in de gaten en voor de anderen was het een verrassing maar toch werden veel zaken hun toen duidelijker. (regelmatig 'overspannen" thuis) 1 persoon had het er duidelijk moeite mee maar zij kwam 4 weken later spontaan naar mij toe en omhelsde mij en zei " het is goed geweest dat je me dit vertelde".
Het rare was dat mijn locatie - hoofden (tussentijdse wisseling) en mijn toenmalige bedrijfsarts hier erg veel moeite mee hadden. Tijdens een controle gesprek kwam de arts direct al met de opmerking dat ik nu bezig was om verhaaltjes rond te strooien op het werk!!! Info moet hij dus gekregen hebben van het locatie - hoofd. Pas toen hij op mijn verzoek van mijn psychiater een brief gekregen had draaide hij enigszins bij maar op dit vlak heb ik geen enkele steun of begrip van hem ontvangen.
Het locatie - hoofd is eigenlijk ook nooit goed bereid geweest om hier verder over door te gaan. Privé - problemen horen thuis en mag je niet mee nemen naar het werk en eigenlijk laat ze voelen dat je daar eigenlijk ook niet "ziek" van kunt worden!!! Leve het Manegement
Tijdens een vergadering zaten we wat te dollen en viel er een opmerking richting mijn travestie. Ik zag haar geschokt reageren van dit doe je niet en zij sprak er mijn collega persoonlijk op aan tijdens de vergadering. Mij werd niet gevraagd hoe ik het vond (leuk). Er werd gewoon vanuit haar eigen visie gereageerd en in mijn ogen negatief.
Het is nu twee jaar verder. Regelmatig zitten we wat te dollen en ik doe er zelf aan mee. Tips krijg ik regelmatig en vragen van hun worden in alle openheid door mij beantwoord. Natuurlijk weet ik dat er onderling over is gesproken, weet ook dat er andere collega's dit via dergelijke gesprekken dit te weten gekomen zijn, maar ik ondervind geen enkele weerstand of iets dergelijks. Op het werk draag ik af en toe een dames-spijkerbroek en blijkbaar denken ze dat ik altijd strings draag
Tja de Gaff laat toch wat zichtbare sporen na
Verder wordt er wel eens gereageerd op restje nagellak die er niet goed af willen.
Wel krijg ik nu veel positieve reactie op mijn psychische gesteldheid, mijn verbeterde activiteit op het werk enz, enz. En ook op mijn keuze in kleding tijdens het werk. Merk zelf ook dat dit met sprongen vooruit is gegaan. Vroeger interesseerde het mij niet veel wat ik aanhad maar ook hier in is mijn keuze van kleding verbeterd
Conclusie? het is een heel goede zet voor mij geweest om dit bespreekbaar te maken op het werk!!!!
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum