Men heeft mij nog nooit zulke vergaande vragen gesteld. Ik ben het eens met wat John schrijft: het hangt van de omstandigheden en van de manier waarop het gevraagd wordt wat ik ermee zou doen.Janiek2 schreef:Toch wel, hoor. Jij zult daar ook mee te maken krijgen, als je "out" bent op je werk e.d.. Mensen kunnen heel impertinent nieuwsgierig worden, naar de ins en outs van je seksleven gaan vragen alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is. Be prepared .petra71 schreef:maar het heeft geen donder te maken met het begin van die topic.
Wel herken ik de vraag "blijkbaar denken ze dat ik altijd strings draag": iemand heeft me dat zeker een keer of 3 gevraagd (waarbij ik telkens glimlachend vertel dat ik een paar lichaamsdelen heb die daarbij in de weg zitten).
Ik ben zelf vrij open over wat er met mij gebeurt. Ik gebruik sindskort hormonen en toen een collega vroeg "merk je al wat?" toen heb ik ook eerlijk aangegeven dat ik nu veel minder seksuele prikkels heb - en dat dat voor mij heel prettig is. Men accepteert het antwoord, hoewel het zelden het antwoord is wat men bij die vraag verwacht.
Tot slot: toen ik diabetes kreeg heeft men mij gewaarschuwd: "als je goed in de groep ligt zul je weinig merken van het feit dat je nu ineens diabetes hebt. Als je slecht in de groep ligt dan zul je het dankzij je diabetes extra zwaar krijgen". Ik denk dat als je diabetes door TV/TG/TS vervangt dit net zo goed een waarheid als een koe is... Ik heb zowel vanwege mijn diabetes als vanwege mijn TG-zijn nooit grote problemen op het werk gehad.
Groetjes,
Frederique