Lachen is gezond!

Algemeen

Moderator: Moderators

Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Lachen is gezond!

Bericht door Myrte »

Ook als TV, transgender of wat dan ook gebeuren je wel leuke dingen nietwaar? Ik lees ze alleen niet zo vaak hier. Daarom wou ik vragen: meiden, post hier je leuke, grappige, en misschien tegelijk ontroerende belevenissen. Ze hoeven niet eens spectaculair te zijn maar wel positief.

Wat ik wel grappig vind is dat 'wij' er altijd vanuit gaan dat we met 'mevrouw' aangesproken moeten worden als we en femme gaan shoppen, zoals ik gisteren even heb gedaan (na eerst een uur voor de spiegel te hebben gestaan voor de make up natuurlijk).

De verkoopster, een wat oudere vrouw, wist echt niet meer of ze me nu moest aanspreken met meneer of mevrouw. Ze begon eerst met mevrouw toen ze me aansprak maar nadat ik had geantwoord - en mijn stem me natuurlijk blootgaf - was ze echt in de war. 'Meneer' werd af en toe afgewisseld met 'mevrouw'. Dus, terwijl wij ons af en toe opgelaten voelen, hebben de mensen die we dan tegen komen dat ook!

Ik kreeg trouwens wel (als goedmakertje?) extra monsterpotjes mee van haar.

Groetjes, Myrte
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Leuk onderwerp, Myrte!

Wat jij schrijft herken ik wel, hoe moeten die arme buitenstaanders nou weten of je jezelf ziet als vrouw, of als ruimdenkende vrouwelijke man?
Je kunt aan 'ons' inderdaad vaak niet zien hoe we willen worden aangesproken.

Maar goed, hier mijn anekdote.
Toen ik net 'om' was, was ik eens aan het winkelen in het beruchte Utrechtse Winkelcentrum Kanaleneiland.
Ik liep me daar te verbazen hoe ongestoord en gemakkelijk ik me door het publiek kon bewegen, blijkbaar was ik goed passabel, meer dan ik verwacht had. Toch voelde ik me alsof ik ieder moment hard door de mand kon vallen.

Zo kwam ik tot stilstand omdat een jonge Turkse moeder voor me moeite had om haar kleine kind op de roltrap te krijgen. Het kind durfde niet en zette het op een krijsen. Ik stond daar een meter achter te wachten.
Twee meter naar de zijkant stond een groepje Marokkaanse meiden stoer en gevaarlijk te zijn. Zegt een van die meiden ineens keihard:
-WEET JE WAAR IK NOU ECHT EEN T*RING T*FUSHEKEL AAN HEB?
Ik dacht, nou zul je het krijgen. Wat gaat ze zeggen; aan homo's, flikkers, mannen in jurken, travestieten? Ik bereidde me voor op het antwoord.
Maar wat zegt ze?
-AAN TURKEN!!!
Racisme is niet grappig, maar ik deed het bijna in mijn broek van het lachen. Ik dacht echt, moet ik nou voor je neus heen en weer gaan staan springen voordat je mij opmerkt? Blijkbaar wel dus.
Wel echt triest dat een Turkse waarschijnlijk nog meer naar haar hoofd geslingerd krijgt daar van de marok jeugd, dan een autochtoon.
Diezelfde middag ben ik ongeveer dwars door groepjes Marokkanen gelopen, zonder opgemerkt te worden. Wat voelde ik me sterk.
En wat vond ik de wereld cru.

Groetjes

Sticky
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Moet het gender/ts gerelateerd zijn om on topic te blijven?

Ik gebruik tot volle tevredenheid de dagcreme van Vichy, Neovadiol geheten.
Word alleen door apotheken verkocht.
Me Vichy Neovadiol dagcreme was op, dus ik naar mijn apotheek.

'Dag mevrouw, kan ik U helpen'? begroet de altijd vriendelijke apotheker himself me.
'Ja', zeg ik, 'mag ik een potje Vichy Neovaginol dagcreme alstublieft'?

De man keek me zooooooo vreemd aan, en ik corrigeerde me natuurlijk snel 'ehhhhhhhhhhhhhh......Neovadiol' bedoel ik natuurlijk, sorry'.

Wat op het hart ligt, ligt voor de op de tong, zal de apotheker gedacht hebben......neem ik aan.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Nog eentje dan, van ver voor mijn transitie.

Tien jaar geleden werkte ik als Oracle-programmeur.
Soms waren er programmeerproblemen waar mijn collega's en ik niet uitkwamen.
Ik sloot dan altijd graag weddenschappen af, wie het eerst de oplossing zou vinden.
Die won ik altijd.
Ik zette namelijk mijn probleem uiteen op de tech-fora die je daarvoor had.
Dat deden de anderen natuurlijk ook.
Alleen schreef ik zo blond en aanstellerig mogelijk.
En ondertekende als Pamela.

Je wil niet weten hoe aardig en behulpzaam mannen kunnen zijn!
Ik had soms binnen een uur wel tien reacties, van de VS tot India.
En vaak schreven ze nog dagenlang of ze me nog konden helpen, hihi.
Het heeft me genoeg gratis lunches van collega's opgeleverd.
En die Pamela-identiteit, daar werd ik toch blij van!

Of het nu nog werkt, ik zou het niet weten, heb het nooit meer geprobeerd.
Maar het zou me niet verbazen, internet heeft zich verder ontwikkeld, maar mannen?

Welterusten,
Sticky
Stephan
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: di dec 25, 2007 15:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stephan »

Sticky schreef:internet heeft zich verder ontwikkeld, maar mannen?
LOL...zou je denken? :D
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

hahahahahahaha prachtig verhaal LOL
Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Bericht door Myrte »

Sticky! Dat is wel heeeeel slecht :wink: ! Je weet goed hoe je het zwakke geslacht moet manipuleren!

De voordeeltjes die mij ten deel vallen als vrouw zijn tot nu toe beperkt gebleven tot een deur die voor me open houden werd.

Nog iets grappigs: ik had (als vrouw) een keer flink boodschappen gedaan en had drie volle, zware boodschappentassen, o.a. met frisdrank, wasmiddel etc. Ook voor een normale man waren ze zeker zwaar.

Maar ik ben een beetje lui aangelegd, en heb nooit zin om eerst alles in een wagentje te zetten, ermee naar de auto lopen en weer dat wagentje terugbrengen. Dus: hup, ik til ze gewoon alledrie op en sjouw ermee naar mijn auto, en liep liep zo'n beetje schuin wankelend door de ongelijke gewichtsverdeling naar mijn auto, een paar honderd meter verderop.

Stel je dan voor dat een vrouw zo zou lopen met die tassen ... dat konden de mensen die me zagen zich dus ook niet voorstellen dus ik kreeg zeer verraste, vragende blikken van mannen en vrouwen ...

Ze zullen zeker hebben gedacht 'wat een manwijf'!
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Myrte schreef :

Maar ik ben een beetje lui aangelegd, en heb nooit zin om eerst alles in een wagentje te zetten, ermee naar de auto lopen en weer dat wagentje terugbrengen. Dus: hup, ik til ze gewoon alledrie op en sjouw ermee naar mijn auto, en liep liep zo'n beetje schuin wankelend door de ongelijke gewichtsverdeling naar mijn auto, een paar honderd meter verderop.


Bwah, niks van aantrekken zou ik zeggen.
Ik doe dat ook wel, maar enkel als ik sportschoenen draag.
Met wat hoger hakken let ik wel wat op.

Ik heb ook nog wel iets om te te vertellen.
Niet zo lang geleden stapte ik 's morgens bij de bakker binnen, volledig in wieleruitrusting.
Gewoon voor de training nog iets gaan halen bij de bakker dacht ik zo.
Er stond enorm veel volk bij de bakker en een man op leeftijd geeft aan dat ik voor hem ben en hij zegt : meneer jij was hier eerst.

Achter mij in de wachtrij ontstond achteraf een discussie tussen enkele mensen.
Zeg dat is dus wel een vrouw hé.....jij ziet echt niet goed meer
Waarop die man zeer verontwaardigd, hoe dat kan toch niet ?
Een vrouw in wieleruitrusting .......dat heb ik nu nog nooit gezien, rijden vrouwen nu ook al koers tegenwoordig
Bij het buitengaan lachte ik nog even naar die man, waarop hij zich omdraaide naar het groepje achter hem.
Och dat is inderdaad een vrouw zeg, .........
Ik kon er wel om lachen bij het buitengaan.

Groeten,

Melina
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:Myrte schreef :

Maar ik ben een beetje lui aangelegd, en heb nooit zin om eerst alles in een wagentje te zetten, ermee naar de auto lopen en weer dat wagentje terugbrengen. Dus: hup, ik til ze gewoon alledrie op en sjouw ermee naar mijn auto, en liep liep zo'n beetje schuin wankelend door de ongelijke gewichtsverdeling naar mijn auto, een paar honderd meter verderop.


Bwah, niks van aantrekken zou ik zeggen.
Ik doe dat ook wel, maar enkel als ik sportschoenen draag.
Met wat hoger hakken let ik wel wat op.

Ik heb ook nog wel iets om te te vertellen.
Niet zo lang geleden stapte ik 's morgens bij de bakker binnen, volledig in wieleruitrusting.
Gewoon voor de training nog iets gaan halen bij de bakker dacht ik zo.
Er stond enorm veel volk bij de bakker en een man op leeftijd geeft aan dat ik voor hem ben en hij zegt : meneer jij was hier eerst.

Achter mij in de wachtrij ontstond achteraf een discussie tussen enkele mensen.
Zeg dat is dus wel een vrouw hé.....jij ziet echt niet goed meer
Waarop die man zeer verontwaardigd, hoe dat kan toch niet ?
Een vrouw in wieleruitrusting .......dat heb ik nu nog nooit gezien, rijden vrouwen nu ook al koers tegenwoordig
Bij het buitengaan lachte ik nog even naar die man, waarop hij zich omdraaide naar het groepje achter hem.
Och dat is inderdaad een vrouw zeg, .........
Ik kon er wel om lachen bij het buitengaan.

Groeten,

Melina
Ehm? Zo'n wielerpakje zit toch tamelijk strak? (Duidelijk) zichtbare borsten onder dat wielerpakje, en dan toch met meneer worden aangesproken.....vergissing onder het mom van 'dat vrouwen tegenwoordig ook al wieleren, wist ik niet, want ik ben al oud'?

:o
Uw sterverslaggeefster :-)
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Anja Lasagna

Ehm? Zo'n wielerpakje zit toch tamelijk strak? (Duidelijk) zichtbare borsten onder dat wielerpakje, en dan toch met meneer worden aangesproken.....vergissing onder het mom van 'dat vrouwen tegenwoordig ook al wieleren, wist ik niet, want ik ben al oud'?


In de zomer en lente zeker wel, in de winter heb je toch al snel 4 lagen kleding aan hoor.
Niet vergeten dat de temp 's morgens soms rond of zelfs onder het vriespunt ligt.
Je moet eens op een koersfiets tegen snelheden van 40 km/h en zelfs 60 km/h (bergaf) gaan rijden als er een koude en hevige wind staat in de winter, je snapt dan wel dat veel kleding geen overbodige luxe is.
Verder zit je haar opgestoken dan onder een Buff en dan nog onder een helm.
Het enige wat eigenlijk goed zichtbaar blijft is je gezicht.
Ik stond bovendien met mijn rug naar die man gedraaid.

En verder, in wielerkleding is er vaak niet zo heel veel verschil voor mannen en vrouwen.
Om het anders te zeggen, het specifieke aanbod aan dameskleding is soms bedroevend.
Neen ik kon de vergissing echt wel begrijpen en ik had er verder dan ook geen enkel probleem mee, integendeel .....nadat hij mijn frontaal in het gezicht had gezien, concludeerde hij : tiens het is echt een vrouw.
Bovendien werd hij door andere aanwezigen ook meteen op zijn fout gewezen, dus moet toch zijn dat de andere aanwezige me éénduidig als vrouw zagen.
Uiteraard denk je wel even : zeg .....koop eens een bril man....maar het verhaal achteraf maakte het dan weer meer dan goed.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

vergissing onder het mom van 'dat vrouwen tegenwoordig ook al wieleren, wist ik niet, want ik ben al oud'?

Niet zo heel oud hoor.
Het aantal vrouwen die je in de maand december/januari in België buiten op een koersfiets ziet kan je werkelijk op 1 hand tellen.
Als ik tijdens mijn trainingen in de winter mensen ontmoet op een koersfiets dan zijn dat toch vaak mannen (of wie weet TV's of TG's, dat zou natuurlijk ook nog kunnen).

Groeten,

Melina
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Melina, je hebt toch ook een koers die door een cafe gaat in West-Vlaanderen. Ik zag dat op TV, hoe heet die koers? En waar komt de naam kermiskoers vandaan?
liefs, Josette
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Josette schreef :

Melina, je hebt toch ook een koers die door een cafe gaat in West-Vlaanderen. Ik zag dat op TV, hoe heet die koers? En waar komt de naam kermiskoers vandaan?


Hoi Josette,

Wel kermiskoers is een oude traditie in België
Elk dorp heeft jaarlijks zijn 'kermis'
Dat is meestal 3 dagen tot een week dat er activiteiten zijn in het dorp.
Meestal staat er op het marktplein dan een kermis en op één bepaalde dag richt men dan een koers rondom die kermis in.
Meestal zijn dat een aantal straten die men verkeersvrij maakt en dan is het koersen op een plaatselijk parcours.
Die koersen zijn vaak open voor iedereen en het zijn redelijk lastige koersen, omdat het veel draaien en keren is.
Na elke bocht is dat optrekken.
Ik heb zelf eens deelgenomen aan zo een koers en dat viel echt wel tegen.
Na elke bocht moet je immers optrekken en er waren maar liefst 18 bochten op 2,5 km parcours !

Waar die koers in West-Vlaanderen precies is, weet ik niet.
Elk dorp en gemeente heeft immers zo zijn eigen kermiskoers.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Gisteravond was ik op bezoek bij een vriendin.
Haar kind lag te slapen, man zat achter de computer, en wij fijn samen zwijmelen op de bank bij een filmpje.
Ze had twee schaaltjes op tafel gezet, een met druiven en een met rozijnen.
Ik moest daar wel om grinniken.
- Waar denk jij nou weer aan, vroeg ze, en stak een tegelijk een druif en een rozijn in haar mond.
- Nou, zei ik, op de schaaltjes wijzend, eerst waren ze ongeveer zo, maar nu is er nog maar dat van over.
Driekwart seconde later keek ze me toch vies...

Sticky
Vrouw
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Ik kwam laatst thuis en zag mijn buurvrouw in het trappenhuis worstelen met een paar loodzware pakketten. Nieuwe keukenkastjes of zo. Dus ik zei: "Kom, zal ik je even helpen," en droeg de pakken naar boven. Toen ze me bedankte, zei ik: "Niet verder vertellen, hoor." Ze keek me onbegrijpend aan, dus ik zei: "Ik steek de gek met mezelf. Eigenlijk ben ik altijd nog een beetje bang dat mensen zullen zeggen 'zie je wel, het is toch een man', als ik dit soort dingen doe."
"Oh," zei ze, "dat is dan nergens voor nodig. Vanaf de eerste keer dat ik je zag, heb ik je nooit anders dan als vrouw gezien."

Op zo'n moment glimlach ik vanaf mijn tenen tot in mijn krullen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie