Ban van Mila terecht?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben benieuwd naar julli reacties

Ja, maar ze zou niet de enige moeten zijn
17
40%
Nee, ze is te hard gestraft
17
40%
Nee, ik zie het probleem niet
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Stephan
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: di dec 25, 2007 15:12
Locatie: Amsterdam

Ban van Mila terecht?

Bericht door Stephan »

Mijn stem,

Nee, ik zie het probleem niet
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Vrouw
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Tsja, wat bezielt Mila om dergelijke info te posten, of om er om te gaan zoeken? Aan de andere kant, wat bezielt iemand in het "verkeerde lichaam" om dat ding te gaan verkopen? Maar of het zin heeft om nu nog van alles te gaan afwegen? Johnn heeft gewaarschuwd en geband. Als hij daar nu weer op terug komt dan... =P Het treurige is dat we het zover hebben dat hij de enige is die daar klaarblijkelijk nog zin in heeft. Want als ik moderator was dan had ik ook Johnn gewaarschuwd wegens het referen aan zijn partner als "het bewijs". Kan prima dat Marcella dat niet erg vindt, er zijn hier mensen die daar anders over denken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

ik zal dit dan 1 keer uitleggen, en geef hier gelijk bij aan dat ik er GEEN discussie over ga voeren.

Mila had een ban en is zonder toestemming teruggekomen onder een andere naam.
Of dit op 'slinkse' wijze is gebeurt of niet kan ik niet beoordelen (zelf ontkende ze dit, wat ik op zich best aan wil nemen), feit is dat ze terug was.
Dit is gedoogd.
Als Lala is ze weer gewaarschuwd en daarop veranderd ze haar naam in Anja...........en gaat ze door.
Voor mij was idd de druppel (let wel: de druppel, niet het enige) wat ze over Prescilla schreef en dan met name wat ze nog meende te moeten plaatsen nadat ook Prescilla gewaarschuwd was om geen oude zaken op te rakelen.

Kritiek kan ik tegen en dat mag ook (voorbeeld kan zijn, denk ik, het gebeuren rond het toelatingsbeleid van het TS-forum).
Discussie ga ik ook niet uit de weg (heb dat, denk ik, ook wel laten zien).
Dat men het niet altijd met mij eens is......ik ben het ook niet met iedereen eens en dat mag en kan ook.
(voorbeeld kan zijn dat ik open over mijzelf en mijn partner schrijf wat anderen (ik noem hier bijv. Morbide) niet op prijs stellen (lees: mee eens zijn) vind ik niet erg en ga daar graag de discussie over aan).
Dat er anderen zijn die mogelijk ook een ban verdienen is ook een feit, maar ik zit hier niet in de 1e plaats om te bannen.
Bannen is in mijn ogen ook een laatste stap.
Ongetwijfeld zal ik het niet goed doen want niets doen is niet goed bij een aantal mensen, wel iets doen is weer niet goed bij een aantal anderen.....bottomline, je doet het nooit goed.
Ik wil mij inzetten voor deze site, maar ik moet er ook wel plezier in blijven houden.
Op het moment dat ik mij ga zitten ergeren gaan er dingen dus niet goed.
Ik kan dan 2 dingen doen:
1. stoppen met het geheel.
2. de (mijn) ergenissen weghalen.

1 is voor mij nog een verwijderd punt (al komt dat punt wel steeds dichterbij), juist vanwege de velen die hier aan deze site iets hebben.
Ik realiseer me ook dat het er relatief maar een paar zijn die mijn plezier vergallen.
Daarom heb ik gekozen voor optie 2....in de hoop dat het plezier om een site als deze (mede) te runnen terugkomt.
Wat ook meespeelde was het feit dat er mensen weglopen....dat kan in mijn ogen niet goed zijn.
Nogmaals, het met elkaar oneens zijn mag, discussie mag, andere inzichten mag............moddergooien, elkaar afz**ken, uitschelden enz enz mag NIET.
Er in een aantal draden gevraagd cq aangegeven wat Elsie in een poll heeft gegoten, namelijk, 'mensen wees eens wat meer verdraagzam voor elkaar en neem een ander nu eens zoals deze is, accepteer eens dat anderen anders over zaken kunnen denken'
Sommigen menen dat een dergelijk oproep niet voor hen bestemd is.....het zij zo, maar dan kunnen er gevolgen aan zitten, of men het daar dan mee eens of oneens is.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Er moet een andere manier zijn om je tot iemand als Mila te verhouden, individueel en als groep. Mijn eigen pogingen in die richting zijn voor mijzelf wel vruchtbaar geweest.

De vorige keer kwam in het gepuf achteraf de mogelijkheid van een "strafbankje" naar voren. Ik vind het jammer dat dat niet geprobeerd is. Nu is het voor de moderatoren te laat om erop terug te komen. Toch jammer.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

toch weer een antwoord van mijn kant.

Of de ban terecht is kan ik niet zeggen.
Ik weet dat er wat conflicten zijn geweest op dit forum, ik ben tekort lid om over alles te kunnen oordelen omdat( zo heb ik begrepen) het iets is wat al een tijdje speelt tussen een paar mensen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen.
Ik den dat Mila gewoon pech heeft dat zij de ban heeft gekregen het hadden naar mijn aanzien ook anderen kunnen zijn.

Ik hoop wel dat deze ban anderen misschien een beetje tot inkeer zijn gekomen en dat de rust wederkeert en dat de discusie's ook discusie's kunnen blijven en niet meer ontaarden in een felle stijd tussen bepaalde personen. En als die rust terug is kan misschien ook Mila weet terug komen

het is net als met oorlog het kent alleen maar verliezers de winnaars liggen ook vaak in grote getalen onder de grond
Stephan
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: di dec 25, 2007 15:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stephan »

johnn schreef:Voor mij was idd de druppel (let wel: de druppel, niet het enige) wat ze over Prescilla schreef en dan met name wat ze nog meende te moeten plaatsen nadat ook Prescilla gewaarschuwd was om geen oude zaken op te rakelen.
Maar is de reactie van Mila op Prescilla nu zo schokkend dat het een ban waard is, Prescilla maakt immers geen geheim van hoe ze haar geld verdiend.
johnn schreef: Nogmaals, het met elkaar oneens zijn mag, discussie mag, andere inzichten mag............moddergooien, elkaar afz**ken, uitschelden enz enz mag NIET.
Ja dat snap ik wel, maar dat geldt ook voor de anderen leden en die worden i.m.o. niet aangepakt of gewaarschuwd.
Een 'klein' voorbeeld hiervan is de opmerking van Melina aan het adres van Mila, dat Mila een homo travestiet zou zijn, bij mijn weten zijn die niet aan de hormonen en zelfs als dat wel zo zou zijn
dan nog lijkt mij het feit dat Mila zich niet als zodanig identificeert voldoende, en is een dergelijke uitspraak in strijd met de regels waar jullie zo prat op gaan.
Ik heb echter niks gemerkt van een een waarschuwing in de richting van Melina.

Nog een voorbeeld, ook uitspraken van Melina, zijn haar ideeën over het masturberen als 'man', ik vind het leuk voor haar hoor dat ze gelukkig is met haar post op status maar dit forum is voor mensen in allerlei vormen,
en dan vind ik het nogal vreemd dat er niet gemodereerd wordt als zij zegt dat ze niet snapt en kan begrijpen dat als je je vrouw voelt nog als 'man' masturbeert.
Mensen hebben nu eenmaal sexuele behoeftes, en om die te bevredigen moet je toch roeien met de riemen die je hebt, zij gaat echter voorbij aan het feit dat het voor veel tg's en pre op ts'en een nogal moeilijk te accepteren feit is en dat zulke opmerkingen wel eens pijn zouden kunnen doen.

Nu wil ik niet Melina in het bijzonder afbranden oid, maar m.i. zijn dit soort opmerkingen ook ongewenst en onbeschoft maar van jullie uit gebeurt er niks, en als Mila dan zegt dat er inconsequent gemodereerd wordt kan ik het alleen maar met haar eens zijn.

Stephan
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Stephan schreef:
johnn schreef:Voor mij was idd de druppel (let wel: de druppel, niet het enige) wat ze over Prescilla schreef en dan met name wat ze nog meende te moeten plaatsen nadat ook Prescilla gewaarschuwd was om geen oude zaken op te rakelen.
Maar is de reactie van Mila op Prescilla nu zo schokkend dat het een ban waard is, Prescilla maakt immers geen geheim van hoe ze haar geld verdiend.
johnn schreef: Nogmaals, het met elkaar oneens zijn mag, discussie mag, andere inzichten mag............moddergooien, elkaar afz**ken, uitschelden enz enz mag NIET.
Ja dat snap ik wel, maar dat geldt ook voor de anderen leden en die worden i.m.o. niet aangepakt of gewaarschuwd.
Een 'klein' voorbeeld hiervan is de opmerking van Melina aan het adres van Mila, dat Mila een homo travestiet zou zijn, bij mijn weten zijn die niet aan de hormonen en zelfs als dat wel zo zou zijn
dan nog lijkt mij het feit dat Mila zich niet als zodanig identificeert voldoende, en is een dergelijke uitspraak in strijd met de regels waar jullie zo prat op gaan.
Ik heb echter niks gemerkt van een een waarschuwing in de richting van Melina.

Nog een voorbeeld, ook uitspraken van Melina, zijn haar ideeën over het masturberen als 'man', ik vind het leuk voor haar hoor dat ze gelukkig is met haar post op status maar dit forum is voor mensen in allerlei vormen,
en dan vind ik het nogal vreemd dat er niet gemodereerd wordt als zij zegt dat ze niet snapt en kan begrijpen dat als je je vrouw voelt nog als 'man' masturbeert.
Mensen hebben nu eenmaal sexuele behoeftes, en om die te bevredigen moet je toch roeien met de riemen die je hebt, zij gaat echter voorbij aan het feit dat het voor veel tg's en pre op ts'en een nogal moeilijk te accepteren feit is en dat zulke opmerkingen wel eens pijn zouden kunnen doen.

Nu wil ik niet Melina in het bijzonder afbranden oid, maar m.i. zijn dit soort opmerkingen ook ongewenst en onbeschoft maar van jullie uit gebeurt er niks, en als Mila dan zegt dat er inconsequent gemodereerd wordt kan ik het alleen maar met haar eens zijn.

Stephan
+1 Ik ben het helemaal eens met Stephan
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Stephan schreef:
johnn schreef:Voor mij was idd de druppel (let wel: de druppel, niet het enige) wat ze over Prescilla schreef en dan met name wat ze nog meende te moeten plaatsen nadat ook Prescilla gewaarschuwd was om geen oude zaken op te rakelen.
Maar is de reactie van Mila op Prescilla nu zo schokkend dat het een ban waard is, Prescilla maakt immers geen geheim van hoe ze haar geld verdiend.
johnn schreef: Nogmaals, het met elkaar oneens zijn mag, discussie mag, andere inzichten mag............moddergooien, elkaar afz**ken, uitschelden enz enz mag NIET.
Ik maak er inderdaad geen geheim van hoe ik me geld verdien maar waar het dus omging is dat ik dus werdt uitgemaakt voor hoer..En dat is dus schelden zonder dat ik er dus iets vanaf wist..Iemand uitschelden voor hoer of dat iemand hoer is zit een heel groot verschil in in mijn ogen..Ik mag dan wel dat werk doen maar ik heb ook zoiets van ik laat een ander in hun waarde met wie ze zijn dus laat mij ook in me waarde ik doe niks verkeerd en doe geen mens kwaad maar als een ander mij voor wat dan ook uitmaakt je dan ben je bij mij dus ook aan het verkeerde adres..Ik mag dan wel dat werk doen maar ik ga er zeker niet te koop mee lopen het is nu eenmaal hier op het forum terecht gekomen en dan ga ik het zeer zeker niet ontkennen dat is zeer zeker een feit..En ik ben zeer zeker niet de enige trans die het werk doet kijk maar eens goed naar al die profielen van transen die het werk doen...

Maar ik snap dus gewoonweg niet dat er mensen zijn die het dus zo leuk vinden om een ander door het slijk te halen..Maar ok dat is hun zaak ik bemoei me er verder niet meer mee maar wou dit dus nog wel even heel erg duidelijk maken..
Groetjes Prescilla
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Prescilla schreef:Iemand uitschelden voor hoer of dat iemand hoer is zit een heel groot verschil in in mijn ogen.
Klopt. Dat heeft die jongen geweten, die een politie-agent voor homo had uitgescholden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Even advocate van de duivel spelen: Mila had natuurlijk al 'voorwaardelijk', en dan ben je gewoon eerder de klos.

Maar mensen die me langer kennen weten dat ik geen fan ben van bannen. Overigens had ik er zelf al lang de brui aangegeven als moderator zijnde. Ik wil in het kader daarvan i.i.g. wel Johnn complimenteren, heb met bewondering toegekeken hoe volwassen hij met soms echt laag bij de grondse aanvallen (en niet alleen van Mila) omgaat.

Tenslotte ben ik het wel een beetje met bovenstaanden eens: als je Mila dan toch bant, zouden er ook wel meer moeten volgen. Melina misschien, Patricia zeker. Consequent zijn heet dat.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Maruscha schreef:Tenslotte ben ik het wel een beetje met bovenstaanden eens: als je Mila dan toch bant, zouden er ook wel meer moeten volgen. Melina misschien, Patricia zeker. Consequent zijn heet dat.
Petra alias Morbide niet vergeten he :lol:
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

lightningbolt schreef:
Maruscha schreef:Tenslotte ben ik het wel een beetje met bovenstaanden eens: als je Mila dan toch bant, zouden er ook wel meer moeten volgen. Melina misschien, Patricia zeker. Consequent zijn heet dat.
Morbide alias Petra niet vergeten he :lol:
Hmm nee, want zij heeft daadwerkelijk nog iets toe te voegen. Intelligente mensen vergeef ik net ietsjes sneller ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Een 'klein' voorbeeld hiervan is de opmerking van Melina aan het adres van Mila, dat Mila een homo travestiet zou zijn, bij mijn weten zijn die niet aan de hormonen en zelfs als dat wel zo zou zijn
dan nog lijkt mij het feit dat Mila zich niet als zodanig identificeert voldoende, en is een dergelijke uitspraak in strijd met de regels waar jullie zo prat op gaan.
Ik heb echter niks gemerkt van een een waarschuwing in de richting van Melina.


Ga maar eens op stap in het homo-milieu zou ik zeggen.
Er zijn er echt wel veel aan de vrouwelijke hormonen, maar vrijwel nooit via een officiële weg.
Hormonen via internet gekocht dus ....
Ik heb niet de neiging om mensen persoonlijk aan te vallen, maar Mila is wel iemand die er soms gewoon om heeft gevraagd.

Nog een voorbeeld, ook uitspraken van Melina, zijn haar ideeën over het masturberen als 'man', ik vind het leuk voor haar hoor dat ze gelukkig is met haar post op status maar dit forum is voor mensen in allerlei vormen,
en dan vind ik het nogal vreemd dat er niet gemodereerd wordt als zij zegt dat ze niet snapt en kan begrijpen dat als je je vrouw voelt nog als 'man' masturbeert.
Mensen hebben nu eenmaal sexuele behoeftes, en om die te bevredigen moet je toch roeien met de riemen die je hebt, zij gaat echter voorbij aan het feit dat het voor veel tg's en pre op ts'en een nogal moeilijk te accepteren feit is en dat zulke opmerkingen wel eens pijn zouden kunnen doen.


Ja en ?
Dat moeten we dan maar verdringen ?
En vooral doen alsof het er niet is ?
Ik ben echt wel op de hoogte van die hypocriete houding binnen het milieu.
Ik leg hier gewoon een vinger op de 'wonde', maar ik val niemand persoonlijk aan met die info.
Omdat sommige mensen 'seksueel' met zichzelf in de knoop liggen op dat gebied moeten we het vooral niet beschrijven ?
De doofpot in en we zwijgen er gewoon over ?
Ik dacht niet dat het de bedoeling was van een forum als dit om relevante dingen te verzwijgen.

Enfin geen probleem, ik heb mijn laatste mails niet meer gelezen en vraag de forumbeheerders om mijn ID te verwijderen en indien mogelijk te deleten en de geposte berichten ook op te kuisen.
Dan maken ze alvast plaats voor nieuwe interessante berichten.
In feite heb ik hier echt niks meer te zoeken.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

In z'n algemeenheid vind ik dat bannen echt het laatste is wat je als moderator moet doen.
Wat hier gebeurt is echter voor mijn gevoel alleen iets anders, iemand heeft het wel eens vergeleken met "een tellertje". "Het tellertje" werkt als volgt:
* Iemand staat op je tenen. Ja, het doet zeer, maar je houdt je groot en zegt dus niets.
* Iemand staat nog een keer op je tenen. Verrek, dat is al de tweede keer. Maar je houdt je groot en zegt dus niets.
* Verrek, daar doet die persoon dat weer! Die verduvelde heks! Maar je bent professioneel - dus slikt het in - en doet dus niets. Het was de derde keer.

Na een keer of 10 raakt die persoon je even aan. En dan ontploft de bom: KAN DIE KLERE-TRUT NIET VAN JOU AFBLIJVEN?
Wat er ontploft is alleen niet dat ze je aanraakt - er raken je dagelijks tientallen mensen aan zonder dat het een probleem is...
Wat er ontploft zijn al die voorgaande keren dat -jij- je stil hield...

Dat gevoel heb ik bij de ban van Mila ook: het laatste bericht dat ze schreef is in zichzelf niet zo erg. Het is de hele ongenuanceerde voorgeschiedenis over "heteroseksuele transen met een partner" en "allochtonen" enzovoort die ontploft. "Het tellertje"...

Het tellertje is iets dat je (in dit geval: als moderator) zelf laat ontstaan. Als je consequent modereert (oftewel: op elk bericht dat niet door de beugel kan reageert per PM of E-mail naar die persoon toe) dan weet je zelf veel sneller wanneer die persoon het te bont gemaakt heeft (je kunt je PM-/E-mail-historie tenslotte teruglezen en zien hoe lang het geleden is dat je iemand voor het laatst een waarschuwing gaf) en dus ook eerlijker modereren. Bovendien ontplof je niet als je iemand bant, maar blijf je rustig. Je hebt je eigen spanning immers niet opgebouwd tot het laatst, maar keurig weg laten lopen op het moment dat iemand werkelijk te kort door de bocht ging...

My 2 cents... Voor wie het interessant vindt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie