Transgender Info Dag
Moderator: Moderators
- MissViv
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Transgender Info Dag
Hallo allemaal, ik weet niet precies waar ik dit moet posten, dus dan maar bij Algemeen. (vergeef me als er al een topic hierover is aangemaakt... )
Op de site las ik dat er op 1 maart een Transgender Info Dag wordt gehouden in Eindhoven. Zijn er hier mensen die daar naartoe gaan?
Ikzelf ben wel van plan te gaan, en als mijn vriendin niet hoeft te werken, dan wil zij ook mee. Best spannend, dat wordt dan de eerste keer dat zij met mij (en femme) ergens heen gaat...
Liefs, Vivian
Op de site las ik dat er op 1 maart een Transgender Info Dag wordt gehouden in Eindhoven. Zijn er hier mensen die daar naartoe gaan?
Ikzelf ben wel van plan te gaan, en als mijn vriendin niet hoeft te werken, dan wil zij ook mee. Best spannend, dat wordt dan de eerste keer dat zij met mij (en femme) ergens heen gaat...
Liefs, Vivian
Allemaal leuk en aardig zo'n oproep, maar daar is de transgenderinfo-dag niet echt voor bedoeld.
Niet dat wij niet welkom zijn, maar als wij in grote getalen komen, blijft er weinig plaats over voor de doelgroep.
Ik denk dat je de transgenderinfo-dag ook moet zien als tegenhanger van het transfusionfestival, dat juist wel voor 'ons' was bedoeld.
( ik ga ook, maar dat heeft zo zijn reden)
Het is dus juist bedoeld voor die "buitenwereld", vrienden,familie,collega's, hulpverleners.Het gaat bij deze eerste Transgender Info Dag om iets dat nog maar weinig is gedaan: transgenders die de ‘buitenwereld’ uitnodigen om meer over travestie en transseksualiteit te weten te komen.
Niet dat wij niet welkom zijn, maar als wij in grote getalen komen, blijft er weinig plaats over voor de doelgroep.
Ik denk dat je de transgenderinfo-dag ook moet zien als tegenhanger van het transfusionfestival, dat juist wel voor 'ons' was bedoeld.
( ik ga ook, maar dat heeft zo zijn reden)
Ajira en Viv, bedankt. Op die manier ondersteun ik bovenstaande oproep van harte. Ik hoop dat meer mensen die zogenaamde buitenwereld mee krijgt om te laten zien dat je niet 'gek' bent, dat je niet alleen bent, dat we de negatieve gedachtes over transgenders op zijn minst wat kunnen verminderen.
Vandaar ook de volgende toevoeging aan Viv's oproep;
Wie gaan er ook naar de transgenderinfo-dag, én wie neem je mee?
Vandaar ook de volgende toevoeging aan Viv's oproep;
Wie gaan er ook naar de transgenderinfo-dag, én wie neem je mee?
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ja, een aantal vvrienden van me is hetero. Ik heb daar nogal moeite mee maar ben bereid om me er in ieder geval in te verdiepen. Ze zeggen steeds dat het niet eng of raar is, maar dat moet ik nog zien.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ik schijn het zelf geweest te zijn, volgens sommigen dan. En volgens anderen ben ik het nog steeds. Ik voel me wel raar, maar niet eng.Morbide schreef:Ja, een aantal vvrienden van me is hetero. Ik heb daar nogal moeite mee maar ben bereid om me er in ieder geval in te verdiepen. Ze zeggen steeds dat het niet eng of raar is, maar dat moet ik nog zien.
Jouw vrienden zijn zeker wel blij met zo'n "ally"?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- MissViv
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Jeetje, vandaag zat ik lekker op het terras met twee vriendinnen (GG) en die vertelden me dol-enthousiast dat ze ook wel mee willen naar de Transgender Info Dag!
Trouwens Tanja-a, in het artikeltje op de site staat ook het volgende:
Wie neem jij trouwens mee Tanja?
Trouwens Tanja-a, in het artikeltje op de site staat ook het volgende:
Er is ook een make-up en fotostudio aanwezig, en ik neem aan dat die is bedoeld voor de transgenders zelf!De tweede doelgroep zijn de transgenders zelf, alleen of samen met hun gezins- en/of familieleden, kennissen, buren en mogelijk ook collega’s. Voor aarzelende of ‘beginnende’ transgenders kan het, bijvoorbeeld, een prima gelegenheid zijn om gewoon ‘in burger’, een kijkje te komen nemen. En voor partners, kinderen, familieleden, vrienden en buren is het een goed moment om te ontdekken dat er veel meer mensen ‘zo’ zijn.
Wie neem jij trouwens mee Tanja?
Oke. +1 voor jou.MissViv schreef: Trouwens Tanja-a, in het artikeltje op de site staat ook het volgende:Er is ook een make-up en fotostudio aanwezig, en ik neem aan dat die is bedoeld voor de transgenders zelf!De tweede doelgroep zijn de transgenders zelf, alleen of ......
Wat ik met mijn opmerking bedoelde te zeggen, is dat als er verhoudingsgewijs 10 transgenders en 1 "buitenstaander" (sorry voor het woord) komen, dat dan de doelstelling van deze dag niet gehaald wordt.
Iedereen is dus welkom.
Om op je tweede vraag terug te komen: ik heb niet gezegd dat ik iemand mee zou brengen, ik hoop dat er iemand komt. Alleen kan ik die iemand ( op dit moment ) niet persoonlijk uitnodigen.