Transgender Info Dag

Algemeen

Moderator: Moderators

MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Transgender Info Dag

Bericht door MissViv »

Hallo allemaal, ik weet niet precies waar ik dit moet posten, dus dan maar bij Algemeen. (vergeef me als er al een topic hierover is aangemaakt... :))

Op de site las ik dat er op 1 maart een Transgender Info Dag wordt gehouden in Eindhoven. Zijn er hier mensen die daar naartoe gaan?

Ikzelf ben wel van plan te gaan, en als mijn vriendin niet hoeft te werken, dan wil zij ook mee. Best spannend, dat wordt dan de eerste keer dat zij met mij (en femme) ergens heen gaat...

Liefs, Vivian
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Ik ga er zekers heen :D
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Leuk!

Nog meer mensen van hier?
tanja-a
ff weer wat posten

Bericht door tanja-a »

Allemaal leuk en aardig zo'n oproep, maar daar is de transgenderinfo-dag niet echt voor bedoeld.
Het gaat bij deze eerste Transgender Info Dag om iets dat nog maar weinig is gedaan: transgenders die de ‘buitenwereld’ uitnodigen om meer over travestie en transseksualiteit te weten te komen.
Het is dus juist bedoeld voor die "buitenwereld", vrienden,familie,collega's, hulpverleners.
Niet dat wij niet welkom zijn, maar als wij in grote getalen komen, blijft er weinig plaats over voor de doelgroep.
Ik denk dat je de transgenderinfo-dag ook moet zien als tegenhanger van het transfusionfestival, dat juist wel voor 'ons' was bedoeld.

( ik ga ook, maar dat heeft zo zijn reden)
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Dat is ook precies waarom ik samen met m'n ouders ga :wink:
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

En ik met mijn vriendin. :)
tanja-a
ff weer wat posten

Bericht door tanja-a »

Ajira en Viv, bedankt. Op die manier ondersteun ik bovenstaande oproep van harte. Ik hoop dat meer mensen die zogenaamde buitenwereld mee krijgt om te laten zien dat je niet 'gek' bent, dat je niet alleen bent, dat we de negatieve gedachtes over transgenders op zijn minst wat kunnen verminderen.
Vandaar ook de volgende toevoeging aan Viv's oproep;
Wie gaan er ook naar de transgenderinfo-dag, én wie neem je mee?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik moet dan al naar de hetero's zijn zeker geen homo's infodag.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Ik moet dan al naar de hetero's zijn zeker geen homo's infodag.
Als buitenstaander, neem ik aan :wink: ?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ja, een aantal vvrienden van me is hetero. Ik heb daar nogal moeite mee maar ben bereid om me er in ieder geval in te verdiepen. Ze zeggen steeds dat het niet eng of raar is, maar dat moet ik nog zien.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Ja, een aantal vvrienden van me is hetero. Ik heb daar nogal moeite mee maar ben bereid om me er in ieder geval in te verdiepen. Ze zeggen steeds dat het niet eng of raar is, maar dat moet ik nog zien.
Ik schijn het zelf geweest te zijn, volgens sommigen dan. En volgens anderen ben ik het nog steeds. Ik voel me wel raar, maar niet eng.

Jouw vrienden zijn zeker wel blij met zo'n "ally"?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Jeetje, vandaag zat ik lekker op het terras met twee vriendinnen (GG) en die vertelden me dol-enthousiast dat ze ook wel mee willen naar de Transgender Info Dag!

Trouwens Tanja-a, in het artikeltje op de site staat ook het volgende:
De tweede doelgroep zijn de transgenders zelf, alleen of samen met hun gezins- en/of familieleden, kennissen, buren en mogelijk ook collega’s. Voor aarzelende of ‘beginnende’ transgenders kan het, bijvoorbeeld, een prima gelegenheid zijn om gewoon ‘in burger’, een kijkje te komen nemen. En voor partners, kinderen, familieleden, vrienden en buren is het een goed moment om te ontdekken dat er veel meer mensen ‘zo’ zijn.
Er is ook een make-up en fotostudio aanwezig, en ik neem aan dat die is bedoeld voor de transgenders zelf! ;)

Wie neem jij trouwens mee Tanja?
tanja-a
ff weer wat posten

Bericht door tanja-a »

MissViv schreef: Trouwens Tanja-a, in het artikeltje op de site staat ook het volgende:
De tweede doelgroep zijn de transgenders zelf, alleen of ......
Er is ook een make-up en fotostudio aanwezig, en ik neem aan dat die is bedoeld voor de transgenders zelf! ;)
Oke. +1 voor jou.
Wat ik met mijn opmerking bedoelde te zeggen, is dat als er verhoudingsgewijs 10 transgenders en 1 "buitenstaander" (sorry voor het woord) komen, dat dan de doelstelling van deze dag niet gehaald wordt.
Iedereen is dus welkom.

Om op je tweede vraag terug te komen: ik heb niet gezegd dat ik iemand mee zou brengen, ik hoop dat er iemand komt. Alleen kan ik die iemand ( op dit moment ) niet persoonlijk uitnodigen.
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Dus de vraag is eigenlijk...

Wie gaat er ? Wie neem je mee ? en.. ga je in boymode of in girlmode ? ;)
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Ik ga naar de Transgender Info Dag en ik neem mee:
mijn vriendin en misschien een of twee andere vriendinnen.

Uiteraard ga ik in girlmode!
Alhoewel het natuurlijk ook errug leuk is om me daar op te laten maken...

:D
Plaats reactie