Ban van Mila terecht?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben benieuwd naar julli reacties

Ja, maar ze zou niet de enige moeten zijn
17
40%
Nee, ze is te hard gestraft
17
40%
Nee, ik zie het probleem niet
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

ik ben het met Frederique eens, een waarschuwing is nodig en geloof me, ik kreeg ook een ban zonder een enkele waarschuwing, ik had zeker maanden daarvoor helemaal geen problemen op het forum, alleen liep toen die wielrendiscussie wat uit de hand, maar voordat ik weer met een poolstok lingerie dragende koeien uit de sloot ga halen, het punt is, dat ik ook vind dat je als moderator objectief moet proberen te blijven...

en dus wanneer iemand zich tov Mila misdraagt, hoort die persoon ook een waarschuwing te krijgen, wat je ook mag vinden van Mila...

Dat het tot nu toe steeds anders is geweest verzin ik niet, de moderator heeft het destijds ook toegegeven, dat "Als Mila zo een grote mond heeft, moet ze er ook tegen kunnen als mensen het bij haar doen"
Maar daardoor ontstaan dit soort flamewars dus... terwijl je elkaar ook netjes kan vragen, "zeg volgens mij is dit kwetsend, kan het wat minder"

ipv zomaar uit het niets een gefrustreerd bericht en een *slotje dr op*

En verder irriteer ik me aan mensen die nooit wat schrijven maar wel elk topic op slot willen zetten en iedereen van het forum willen jagen. en als die nou ook nog eens gingen schrijven als Mila weg is, maar dat gebeurt dus ook niet... je hoeft het niet te lezen, je kan ook wat anders gaan doen.

Een pluspunt vind ik het dat ik van de kant van trav.org duidelijk merk dat ze graag willen dat mensen komen schrijven, en dat ze dus ook af en toe een ban herstellen, dat is tenminste niet kinderachtig ! Dus die veer die steek ik er wel ff lekker in.

groetjes
Elsie
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Fredrique schreef:
Als je consequent modereert (oftewel: op elk bericht dat niet door de beugel kan reageert per PM of E-mail naar die persoon toe) dan weet je zelf veel sneller wanneer die persoon het te bont gemaakt heeft (je kunt je PM-/E-mail-historie tenslotte teruglezen en zien hoe lang het geleden is dat je iemand voor het laatst een waarschuwing gaf) en dus ook eerlijker modereren.
Ik schrijf ook op een ander forum dat niets met de T-wereld te maken heeft daar wordt bekeurd bij 49km, dat is ook niet alles, maar het loopt er niet uit de hand. Consequent modereren leidt in ieder geval tot minder discussies. Op dat andere forum gaan de moderatoren ook niet in discussie, dat is heel frustrerend, dus die veer van Elsie kunnen jullie ook van mij krijgen.
Het gekke is, dat zodra de rust is weergekeerd er niet snel weer serieuze onderwerpen op de agenda komen. Ik weet uit eigen ervaring dat ik terughoudend ben gaan schrijven naar aanleiding van al die oorlogskleuren.

Irene
Kleine stapjes
Stephan
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: di dec 25, 2007 15:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stephan »

melina_r schreef:Ga maar eens op stap in het homo-milieu zou ik zeggen.
Er zijn er echt wel veel aan de vrouwelijke hormonen, maar vrijwel nooit via een officiële weg.
Hormonen via internet gekocht dus ....
Ik heb niet de neiging om mensen persoonlijk aan te vallen, maar Mila is wel iemand die er soms gewoon om heeft gevraagd.

Stephan schreef:dan nog lijkt mij het feit dat Mila zich niet als zodanig identificeert voldoende
melina_r schreef:Ja en ?
Dat moeten we dan maar verdringen ?
En vooral doen alsof het er niet is ?
Ik ben echt wel op de hoogte van die hypocriete houding binnen het milieu.
Ik leg hier gewoon een vinger op de 'wonde', maar ik val niemand persoonlijk aan met die info.
Omdat sommige mensen 'seksueel' met zichzelf in de knoop liggen op dat gebied moeten we het vooral niet beschrijven ?
De doofpot in en we zwijgen er gewoon over ?
Ik dacht niet dat het de bedoeling was van een forum als dit om relevante dingen te verzwijgen.
Nee, er hoeft niks verdrongen of doodgezwegen te worden maar omdat jij nu het lichaam hebt dat het beste bij je gevoel past wil dat niet betekenen dat je zo fel hoeft te zijn naar anderen die (nog) niet zover zijn.
Als me één ding is opgevallen sinds ik hier kom, is het wel het feit dat de beleving/gevoelens van vrouw zijn nogal uiteen lopen, en dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend of noodzakelijk is om een volledige transitie te ondergaan, om nog maar te zwijgen over seksuele voorkeur.
Dus nogmaals waarom ben je dan zo fel over iemands sexuele beleving? Is dat enkel omdat het nu eindelijk klopt voor jou? Prijs jezelf gelukkig dan Melina.

Stephan
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Ben het met Stephan eens...

En verder genderdysforie vergelijken met seksuele frustratie bij non op TS-en vind ik wat raar, juist ook omdat seksueel ongenoegen best veel voorkomt bij mensen met genderdysforie.

Groeten
Els
Mik van Es
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 3:21
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Stephan schreef:Nog een voorbeeld, ook uitspraken van Melina, zijn haar ideeën over het masturberen als 'man', (...) en dan vind ik het nogal vreemd dat er niet gemodereerd wordt als zij zegt dat ze niet snapt en kan begrijpen dat als je je vrouw voelt nog als 'man' masturbeert.

Mensen hebben nu eenmaal sexuele behoeftes, en om die te bevredigen moet je toch roeien met de riemen die je hebt, zij gaat echter voorbij aan het feit dat het voor veel tg's en pre op ts'en een nogal moeilijk te accepteren feit is en dat zulke opmerkingen wel eens pijn zouden kunnen doen.

Nu wil ik niet Melina in het bijzonder afbranden oid, maar m.i. zijn dit soort opmerkingen ook ongewenst en onbeschoft maar van jullie uit gebeurt er niks, en als Mila dan zegt dat er inconsequent gemodereerd wordt kan ik het alleen maar met haar eens zijn.

Stephan

Stephan,

volgens mij begrijp je het niet goed. Schelden mag niet. Je mag iemand dus niet sukkel noemen.

Maar je mag wel je eigen mening verkondigen. Ook wanneer die mening voor sommige mensen misschien pijnlijk is. Want anders zou je nooit meer een mening kunnen verkondigen, want er kan altijd wel iemand zijn die die mening pijnlijk vindt. Meningen mogen dus. Je mag dus best zeggen dat je vindt dat iemand een stompzinnig standpunt verkondigt. Want dan heb je het over wat hij/zij zegt. Maar je mag hem/haar niet uitmaken voor stom of voor sufferd.

Overigens ben je lang niet de enige die hier moeite mee heeft, tegenwoordig. Zelfs in de krant kun je soms merken dat ze het onderscheid niet meer precies weten.

Groet,

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 3:21
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

melina_r schreef:Nog een voorbeeld, ook uitspraken van Melina, zijn haar ideeën over het masturberen als 'man', ik vind het leuk voor haar hoor dat ze gelukkig is met haar post op status maar dit forum is voor mensen in allerlei vormen, en dan vind ik het nogal vreemd dat er niet gemodereerd wordt als zij zegt dat ze niet snapt en kan begrijpen dat als je je vrouw voelt nog als 'man' masturbeert.

Mensen hebben nu eenmaal sexuele behoeftes, en om die te bevredigen moet je toch roeien met de riemen die je hebt, zij gaat echter voorbij aan het feit dat het voor veel tg's en pre op ts'en een nogal moeilijk te accepteren feit is en dat zulke opmerkingen wel eens pijn zouden kunnen doen.


Ja en? Dat moeten we dan maar verdringen? En vooral doen alsof het er niet is? Ik ben echt wel op de hoogte van die hypocriete houding binnen het milieu. Ik leg hier gewoon een vinger op de 'wonde', maar ik val niemand persoonlijk aan met die info. Omdat sommige mensen 'seksueel' met zichzelf in de knoop liggen op dat gebied moeten we het vooral niet beschrijven? De doofpot in en we zwijgen er gewoon over? Ik dacht niet dat het de bedoeling was van een forum als dit om relevante dingen te verzwijgen.

Melina
Deze opmerking van Melina is voor mij heel belangrijk en het is precies zoals ze zegt: ze gebruikt hem niet om iemand persoonlijk voor schut te zetten.

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 3:21
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Ik vind dat John een grote pluim verdient. Want de discussies hier op het forum gaan vaak eigenlijk over helemaal niets, terwijl er op de interessante onderwerpen amper wordt ingegaan. Vaak is het net een kippenhok vol kakelende en pikkende kippen. Geen t's, maar k's.
Stephan
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: di dec 25, 2007 15:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stephan »

Mik van Es schreef:Stephan,

volgens mij begrijp je het niet goed. Schelden mag niet. Maar je mag wel je eigen mening verkondigen.
Hoi MIk, volgens mij lees je niet goed.
Stephan schreef:Nee, er hoeft niks verdrongen of doodgezwegen te worden
En inderdaad, iedereen heeft het recht op zijn/haar mening, maar de manier waarop Melina dit onderwerp ter sprake bracht nodigde nou niet bepaald uit tot een discussie.
Dus als het haar idee was om dit onderwerp bespreekbaar te maken dan had ze haar woorden wel wat zorgvuldiger mogen kiezen.

Stephan
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Binnenkort maar eens een kijkje nemen op VGK forum :)
Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Mik van Es schreef:Ik vind dat John een grote pluim verdient. Want de discussies hier op het forum gaan vaak eigenlijk over helemaal niets, terwijl er op de interessante onderwerpen amper wordt ingegaan. Vaak is het net een kippenhok vol kakelende en pikkende kippen. Geen t's, maar k's.
Het is maar hoe je het ziet niet?

Het is gewoon een ongeregeld zooitje wat steeds off-topic gaat. En de oorzaak is erg simpel, een crew die de touwtjes niet in handen heeft. Wat ze wel kunnen is op de grote ban knop drukken. En dan niet bannen voor 3 dagen of een week, nee gewoon kick + ban en tot nooit weer.

Echter heb ik de indruk dat het "bestuur" van Travestie.org zo goed als geen aandacht meer heeft voor zowel de site als het forum. Onderhoud en ontwikkeling zijn er in ieder geval zo goed als niet.

Het probleempje van de database bijvoorbeeld, in plaats van oplossen schuift men het probleem gewoon voor uit. Even een paar posts weggooien en het probleem is tijdelijk opgelost. De FP heeft een uitstraling uit het jaar nul en het forum dat had ook wel een vervangen mogen worden, voor een die bij deze tijd horende toeters en bellen heeft.

Het zooitje up to date houden?
Leuk een "fotogalerie", waarvan de laatste foto's van 2005 waren, lekker actueel dus. Plus nog eens een mailinglist die volgens mij al sinds 2004 dood is . Kijk eens voor de gein op de FP, links onder in: "(c) 2003-2004 Travestie.org" Of de mooie banners rechts boven in:
Afbeelding

En nieuws?
Een enkele keer een gejat artikel, welke gewoon 1 op 1 over genomen is. Terwijl er binnen de EU genoeg nieuws is om bijna dagelijks te kunnen updaten.
Copyrights 1998 - 2007

Niets van deze website mag zonder schriftelijke toestemming geheel of gedeeltelijk worden overgenomen voor publicatie in gedrukte of digitale media of andere vormen van publicatie zonder toestemming van travestie.org. Indien wij dit constateren zullen wij alle juridische mogelijkheden aanwenden om hier tegen stappen te ondernemen.
Disclaimer

<knip knip>

Alle op de website getoonde afbeeldingen zijn rechtenvrij (tenzij anders vermeld). Indien u denkt dat de rechten echter u toebehoren, kunt u zich melden bij info@travestie.org.
Sorry maar daar moet ik dan een beetje om lachen, met al dat "cut and paste" werk hier. Of heeft men een deal met bijvoorbeeld de Volkskrant, de Telegraaf of het NRC Handelsblad? En hoe staat het eigenlijk met Stichting Beeldrecht / Pictoright?

Gewoon zoals andere site's ook begonnen zijn, met een crew (nieuws, moderatie en onderhoud) ipv. een bestuur met een stoffig stichting achtig imago. Er is dus een hele hoop werk voor John en het overige "bestuur" van Travestie.org, die grote pluim kan dus nog wel even in de kast blijven.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Echt vreemd hoor. De vorige keer toen Mila, Mina en ikzelf gebanned werden, toen werden alle postjes die tot die ban hadden geleid verwijdert onder het mom van ruimte vrijmaken :roll: . Ja, ja, mooi niet dus. Dat was dus gewoon om Lisa haar straatje schoon te vegen :evil: Want Lisa deed er zelf ook aan mee met haar beledigingen richting Mila. Maar ja, dat moest natuurlijk zo snel mogelijk weggepoetst worden allemaal :roll:

Daarna lazen we trouwens nog maar weinig over ruimte vrijmaken :roll:

De berichten die geleid hebben tot de ban blijven nu ook gewoon staan.

Die werkwijze van het 'bestuur' zegt mij genoeg.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

En hier wordt ook niet gemodereert zoals het hoort. Hebben ze geen tijd voor :roll: Dan moet je maar niet aan zo'n forum beginnen als je er geen tijd voor hebt.

Ik zou in ieder geval voor wat betreft het modereren duidelijke regels opstellen. Bijv: na 3 keer een duidelijke waarschuwing te hebben gehad een ban.

Er zijn daar dus helemaal geen duidelijke regels over hier, want geen tijd voor. :roll:
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Glenda the Bunny schreef:Het is maar hoe je het ziet niet?

Het is gewoon een ongeregeld zooitje wat steeds off-topic gaat. En de oorzaak is erg simpel, een crew die de touwtjes niet in handen heeft. Wat ze wel kunnen is op de grote ban knop drukken. En dan niet bannen voor 3 dagen of een week, nee gewoon kick + ban en tot nooit weer.

Echter heb ik de indruk dat het "bestuur" van Travestie.org zo goed als geen aandacht meer heeft voor zowel de site als het forum. Onderhoud en ontwikkeling zijn er in ieder geval zo goed als niet.

Het probleempje van de database bijvoorbeeld, in plaats van oplossen schuift men het probleem gewoon voor uit. Even een paar posts weggooien en het probleem is tijdelijk opgelost. De FP heeft een uitstraling uit het jaar nul en het forum dat had ook wel een vervangen mogen worden, voor een die bij deze tijd horende toeters en bellen heeft.

Het zooitje up to date houden?
Leuk een "fotogalerie", waarvan de laatste foto's van 2005 waren, lekker actueel dus. Plus nog eens een mailinglist die volgens mij al sinds 2004 dood is . Kijk eens voor de gein op de FP, links onder in: "(c) 2003-2004 Travestie.org" Of de mooie banners rechts boven in:
Afbeelding

En nieuws?
Een enkele keer een gejat artikel, welke gewoon 1 op 1 over genomen is. Terwijl er binnen de EU genoeg nieuws is om bijna dagelijks te kunnen updaten.
Copyrights 1998 - 2007

Niets van deze website mag zonder schriftelijke toestemming geheel of gedeeltelijk worden overgenomen voor publicatie in gedrukte of digitale media of andere vormen van publicatie zonder toestemming van travestie.org. Indien wij dit constateren zullen wij alle juridische mogelijkheden aanwenden om hier tegen stappen te ondernemen.
Disclaimer

<knip knip>

Alle op de website getoonde afbeeldingen zijn rechtenvrij (tenzij anders vermeld). Indien u denkt dat de rechten echter u toebehoren, kunt u zich melden bij info@travestie.org.
Sorry maar daar moet ik dan een beetje om lachen, met al dat "cut and paste" werk hier. Of heeft men een deal met bijvoorbeeld de Volkskrant, de Telegraaf of het NRC Handelsblad? En hoe staat het eigenlijk met Stichting Beeldrecht / Pictoright?

Gewoon zoals andere site's ook begonnen zijn, met een crew (nieuws, moderatie en onderhoud) ipv. een bestuur met een stoffig stichting achtig imago. Er is dus een hele hoop werk voor John en het overige "bestuur" van Travestie.org, die grote pluim kan dus nog wel even in de kast blijven.
idd een 'crew' die de touwtjes niet in handen hebben en alleen maar op de grote knop BAN kunnen klikken. Normaal modereren kunnen ze niet.

Als er een beter en duidelijker modereerbeleid komt (bijv. bij 3 waarschuwingen en dan ban) dan lopen dingen ook niet zo uit de hand.

De site wordt niet vernieuwd idd en er wordt niet gemodereerd zoals het hoort (is dat ooit wel geweest zoals het hoort trouwens?). Hebben ze geen tijd voor en geen zin meer in.

Nou dan zitten er maar een paar dingen op. Beter modereren als 'crew' en een duidelijker modereerbeleid, de touwtjes uit handen geven of de domeinnaam opzeggen (dan ben je direct van alles af)
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Lightningbolt

Er zijn idd wat dingen intern die onze aandacht nodig hebben. Er zijn ook wat dingen die prive bij mensen niet helemaal goed zitten. We zijn er achter de schermen mee bezig om dingen op te lossen cq aan te passen.

Ga alleen geen dingen zeggen waarvan je niet weet of het waarheid is of niet want das niet zo netjes.

Wordt vervolgd en tot die tijd gaarne stoppen met kritiek spuiten want dat kunnen we allemaal en is ook wel erg makkelijk. Denk liever mee hoe wij allen dit "ding" kunnen aanpakken. Tips zijn altijd welkom !

Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:De site wordt niet vernieuwd idd en er wordt niet gemodereerd zoals het hoort (is dat ooit wel geweest zoals het hoort trouwens?). Hebben ze geen tijd voor en geen zin meer in.
Volgens mij heb jij een heleboel tijd en je weet waarschijnlijk ook hoe het hoort, dus is het misschien tijd voor een open sollicitatie :) ?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie