Over Leven: Mevrouw, u bent een man
Moderator: Moderators
Bijval uit een wel heel onverwachte hoek .Anja Lasagna schreef:Idem hier. Het is zo een volslagen andere (zeer) (mannelijke) wereld waarin die secundaire TS geleeft heeft of leeft dat ik geen enkel raakvlak ervaar. Helemaal niets.
Primaire transen komen van Pluto en secundaire transen komen van Uranus, om maar eens het 'beschreven' verschil tussen mannen en vrouwen te in de zin van 'vrouwen komen van Venus, mannen komen van Mars' als voorbeeld aan te halen.
Wat voor raakvlakken heb jij dan bijvoorbeeld met die (zeer) mannelijke mannen waar je op valt? Die relaties moeten toch ook ergens op gebaseerd zijn?
Die Venus en Mars-vergelijking is wel aardig. Ook in hetero-kringen wordt zoiets wel aangehaald om het mislukken van communicatie een soort 'achtergrond' te geven.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- Forumdiva
Er zijn ook genoeg wat dan secundaire transseksuelen genoemd worden die helemaal geen macho typen geweest zijn of zo'n stoer manlijk beroep gehad hebben.
Maar ja, alles op een hoop gooien, en inderdaad wat eerder gezegd is, je eigen meer vrouw laten zijn dan die ander.
Ik krijg van dit soort uitspraken echt een vieze smaak in mijn mond. Altijd maar dat gekibbel, en die is beter dan die, en die is manlijk en die niet. Accepteren (betekent niet goedkeuren) is een heel belangrijk iets. Als we elkaar in ieder geval hier eens proberen te accepteren. Wil niet zeggen dat je niet mag kibbelen over bepaalde standpunten, maar dat heeft mijn inziens weinig te maken met personen, maar meer met zienswijze en standpunten.
Zolang zelfs de ts-en elkaar onderling niet kunnen/willen accepteren, hoe kunnen we dat dan van de samenleving in zijn geheel verwachten ?????
Maar ja, alles op een hoop gooien, en inderdaad wat eerder gezegd is, je eigen meer vrouw laten zijn dan die ander.
Ik krijg van dit soort uitspraken echt een vieze smaak in mijn mond. Altijd maar dat gekibbel, en die is beter dan die, en die is manlijk en die niet. Accepteren (betekent niet goedkeuren) is een heel belangrijk iets. Als we elkaar in ieder geval hier eens proberen te accepteren. Wil niet zeggen dat je niet mag kibbelen over bepaalde standpunten, maar dat heeft mijn inziens weinig te maken met personen, maar meer met zienswijze en standpunten.
Zolang zelfs de ts-en elkaar onderling niet kunnen/willen accepteren, hoe kunnen we dat dan van de samenleving in zijn geheel verwachten ?????
-
- Forumdiva
Zelfacceptatie is moeilijk, ik accepteer mijn verleden, het feit dat ik geboren ben in een verkeerd lichaam. Alleen alle psychische problemen die ik heb kan ik nog niet accepteren. Deze problemen hebben verschillende oorzaken, oa pesten vroeger, emotionele verwaarlozing thuis, het lang hebben leven in het verkeerde lichaam. Ik probeer wel te werken aan die acceptatie, en die komt ook nog wel, heeft alleen hard aan mezelf werken en tijd en goede therapie nodig.
nou Nannette, dat is hartstikke fijn om te lezen! Het is ook ingewikkeld om met allerlei zaken, die op je pad komen in een mensenleven, om te gaan. En zulke groeiprocessen hebben nu eenmaal tijd en liefde nodig... Stuiterpartijen zijn mij ook niet vreemd...Nannette schreef: Ik probeer wel te werken aan die acceptatie, en die komt ook nog wel, heeft alleen hard aan mezelf werken en tijd en goede therapie nodig.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
-
- ForumFan
Hoi Nannette
Het feit dat je accepteert dat je psychische problemen heb en dus een deel van jezelf accepteert is in wezen al een proces van zelfacceptatie. Op dat moment dat je het accepteert zet in wezen het genezingsproces in werking.
Hoe iemand met die problemen omgaat is in feite vaak een omgang met jouw eigen angsten. Ook deze accepteren dat ze er zijn geeft al een stap in de goede richting.
Jij alleen beslist of je ze wil oplossen cq verwerken.
Deepak Chopra heeft ergens geschreven dat zelfs alle pillen, voedingsstoffen etc die we gebruiken om iemand te genezen alleen hun werking kunnen hebben als de persoon in kwestie zelf besluit om te genezen.
Het feit dat je accepteert dat je psychische problemen heb en dus een deel van jezelf accepteert is in wezen al een proces van zelfacceptatie. Op dat moment dat je het accepteert zet in wezen het genezingsproces in werking.
Hoe iemand met die problemen omgaat is in feite vaak een omgang met jouw eigen angsten. Ook deze accepteren dat ze er zijn geeft al een stap in de goede richting.
Jij alleen beslist of je ze wil oplossen cq verwerken.
Deepak Chopra heeft ergens geschreven dat zelfs alle pillen, voedingsstoffen etc die we gebruiken om iemand te genezen alleen hun werking kunnen hebben als de persoon in kwestie zelf besluit om te genezen.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
dat kopt wel. Een vriendin van me, die psycho-therapeut is, vertelde me ooit dat eigenlijk iedereen psycho-therapie zou moeten overwegen. Alleen zo'n overweging al, zorgt ervoor dat je stil staat bij je eigen processen en dat dit zelfacceptatie en je genezingsproces bevordert. Voor mij persoonlijk heeft het in therapie gaan voor best wel grote veranderingen èn een groter zelfbewustzijn gezorgd...dhiamara schreef:Het feit dat je accepteert dat je psychische problemen heb en dus een deel van jezelf accepteert is in wezen al een proces van zelfacceptatie. Op dat moment dat je het accepteert zet in wezen het genezingsproces in werking.
Groetjes en liefs,
Babette.
-
- Forumdiva
Hallo Dhiamara, Babette,
ik wel al een en ander aan therapie gehad, echter niet de handreikingen gekregen die me ook echt geholpen hebben. Medicijnen heb ik genoeg geprobeerd en die helpen niet. Raar genoeg ben ik wel in staat om andere te helpen, maar mijn eigen problemen goed ontleden en op een rijtje zetten is toch een ander verhaal.
Dit jaar staat de week van de psychiatrie (1e week april) in het teken van de aanvullende en alternatieve benaderingen en de geestelijke gezondheidszorg. Ik zal die week zeker proberen iets wijzer te worden om verder te zoeken ook,
groetjes, Nannette
ik wel al een en ander aan therapie gehad, echter niet de handreikingen gekregen die me ook echt geholpen hebben. Medicijnen heb ik genoeg geprobeerd en die helpen niet. Raar genoeg ben ik wel in staat om andere te helpen, maar mijn eigen problemen goed ontleden en op een rijtje zetten is toch een ander verhaal.
Dit jaar staat de week van de psychiatrie (1e week april) in het teken van de aanvullende en alternatieve benaderingen en de geestelijke gezondheidszorg. Ik zal die week zeker proberen iets wijzer te worden om verder te zoeken ook,
groetjes, Nannette
Ik heb ooit een hele toepasselijke uitdrukking gelezen:Nannette schreef: Raar genoeg ben ik wel in staat om andere te helpen, maar mijn eigen problemen goed ontleden en op een rijtje zetten is toch een ander verhaal.
"You teach best what you most need to learn..." Ik weet trouwens ook niet of behandelaars in staat zijn die handreikingen te doen. Uiteindelijk is het een soort zelfbesef en/of bewustwording dat over je komt, nadat je een beetje "gekieteld" bent... Een alternatieve benadering van de gezondheidszorg lijkt me meer dan noodzakelijk. Succes met je zoektocht, en ik ben zeer benieuwd of je iets vindt dat bij je past!
Groetjes en liefs,
Babette.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, het lijkt me zeker interessant! Ik heb de link ook doorgestuurd naar mijn coach (met een achtergrond in de psychosynthese, zie bijvoorbeeld www.psychosynthese-amersfoort.nl ). Misschien kan/wil zij er ook wat mee (misschien ook niet ).Nannette schreef:Dit jaar staat de week van de psychiatrie (1e week april) in het teken van de aanvullende en alternatieve benaderingen en de geestelijke gezondheidszorg.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dat had ik kunnen verwachten. Waar het om gaat is dat introspectie, zelfreflectie, onderzoek naar de "essentie van je zijn" , mijns inziens, een gezonde zaak is. That's all...Maruscha schreef:Met alle respect, maar dat is net zoiets als een bakker die zegt dat brood goed voor je isBabette schreef:dat kopt wel. Een vriendin van me, die psycho-therapeut is, vertelde me ooit dat eigenlijk iedereen psycho-therapie zou moeten overwegen.
Groetjes en liefs,
Babette.