Stephan had de volgende poll geplaatst op 9 februari j.l.
Is de ban van Mila terecht?
Ik ben benieuwd naar julli reacties:
Ja, maar ze zou niet de enige moeten zijn
50% [ 16 ]
Nee, ze is te hard gestraft
25% [ 8 ]
Nee, ik zie het probleem niet
25% [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 32
Ik denk dat alles hierover wel gezegd is (laatste bericht: 14 februari)
Van de (ongeveer) 1800 mensen die hier mogen schrijven hebben er 32 de moeite genomen te stemmen (waarvoor dank).
De conclusie die ik er uit haal is de volgende:
De helft van de stemmers is het er mee eens dat ze gebanned is.
Wel wordt er een voorbehoud gemaakt dat zij niet de enige had moeten zijn.
Dit heeft mogelijk ook met de vraagstelling te maken, want een andere antwoordkeuze was er niet.
We kunnen dus niet zien of alle 16 dit voorbehoud (willen) maken.
Uigaande van het antwoord (percentage) zoals het er staat.....ben ik het mee eens, er zijn er meer die in aanmerking (hadden kunnen) komen, echter zij was op dat moment voor mij wel met stip de grootste 'kanshebster' (om het even populair te verwoorden).
Een kwart vind dat zij zowieso niet gebanned had mogen worden, omdat 'het probleem niet gezien' werd, m.a.w. in de ogen van die mensen heeft zij niets fout gedaan.
Dat kan ook en is een mening.
Het laatste kwart vond een optreden van onze kant terecht, maar de straf (een ban) een te zwaar middel.
Vraag is dan wat er wel voor actie had kunnen volgen in die zin dat zij er ook iets van had gevoeld (en dus lering uit getrokken).
Het 'strafbankje' is al genoemd en dat is iets wat we ook zeker mee zullen nemen (pamela heeft al geschreven dat we intern bezig zijn om zaken aan te pakken).
De vraag is dan wel hoe dit in te vullen.
We zouden dan zo iemand alle schrijfrecht (in alle fora waar iemand toegang heeft) moeten ontnemen en juist schrijfrecht geven in dat 'strafbankje' en na afloop van de 'straf periode' alles weer terugdraaien.
Ik zou zelfs nog moeten kijken of het op die manier zelfs wel uitvoerbaar is, of dat het (technisch) niet anders kan dan toegang tot alle fora ontnemen m.u.v. dat 'strafbankje' .
Hoe dan ook, dit is alles bij elkaar best een hoop werk om uit te voeren.
Dit naast het feit dat travestie.org voor ons allen iets is wat naast ons dagelijks bestaan is, ofwel, we zitten niet hele dagen achter de computer om deze site te runnen.
Maar goed, ik sluit niets uit van wat er mogelijk gaat komen, zonder op zaken vooruit te lopen en dus uitspraken te doen van' zo en zo gaat het worden'.