Veranderd je gedrag als je hormonen slikt?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anjatheefee
ForumFan
Berichten: 270
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 22:17
Locatie: Flevoland

Veranderd je gedrag als je hormonen slikt?

Bericht door anjatheefee »

Ik vroeg me af wat er met je gedrag gebeurt en dan vooral op de lange termijn. Bij de "overgang" is het zeer divers en niet altijd even fijn heb ik gelezen.
Wordt je zachaardiger? Humeuriger? Rustiger? Minder snel kwaad/sneller kwaad? Bitcherig?
Zijn soortgelijke effecten waarneembaar bij fyto-oestrogenen?
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

nou ik kan het postje zo niet vinden... maar Josette heeft wel eens geschreven dat je vaker bij transjes ziet dat ze vals worden door de invloed van hormonen... en dat dat o.a. vermoedelijk ook de oorzaak was voor het gerel en de bans op dit forum, maar volgens mij is dat onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd hoor...
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Elsie schreef:nou ik kan het postje zo niet vinden... maar Josette heeft wel eens geschreven dat je vaker bij transjes ziet dat ze vals worden door de invloed van hormonen... en dat dat o.a. vermoedelijk ook de oorzaak was voor het gerel en de bans op dit forum, maar volgens mij is dat onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd hoor...
WAAR BEN JIJ IN GODSNAAM MEE BEZIG?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

lightningbolt schreef:WAAR BEN JIJ IN GODSNAAM MEE BEZIG?
Hey nie schreuwen he.....ergens zit daar wat aan wat ze schrijft...... :roll: :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

je zou het soms zomaar geloven, maar ook volgens mij is dit niet wetenschappelijk onderbouwd!

Irene
Kleine stapjes
tvcathy
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 23, 2002 1:01

Bericht door tvcathy »

Ik zit nu bijna 2 jaar aan de hormonen. Gedurende deze tijd heb ik niet merkbaar last gehad van negatieve bijwerkingen van de hormonen. Misschien heb ik geluk gehad.
Groetjes, Cathy
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

tvcathy schreef:Ik zit nu bijna 2 jaar aan de hormonen. Gedurende deze tijd heb ik niet merkbaar last gehad van negatieve bijwerkingen van de hormonen. Misschien heb ik geluk gehad.
Groetjes, Cathy
He? Een tv die hormonen gebruikt?
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

tjonge ja, als TV's ook al hormonen gebruiken, waarom dan dit subforum, kun je je afvragen...
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Elsie schreef:tjonge ja, als TV's ook al hormonen gebruiken, waarom dan dit subforum, kun je je afvragen...


Hey, niet weer zeuren of uit dak gaan he...... :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Elsie schreef:nou ik kan het postje zo niet vinden... maar Josette heeft wel eens geschreven dat je vaker bij transjes ziet dat ze vals worden door de invloed van hormonen... en dat dat o.a. vermoedelijk ook de oorzaak was voor het gerel en de bans op dit forum, maar volgens mij is dat onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd hoor...
Vals is een groot woord, maar het enige wat ik weet, en wat mij ervan weerhoudt om verder te gaan is dat dat spul niet echt goed voor je psyche is. Integendeel, het is troep, de bijwerkingen zijn prominent.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

In mijn geval is dat spul aantoonbaar goed voor mijn psyche. Heb nog nooit zoveel energie gehad als direkt na het gebruik van de hormonen. Mijn diabetes is nog nooit zo goed geweest. Ben heel erg gelukkig dat er nu eindelijk borstvorming ontstaat.

Wel gebruik ik het met mate.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Josette schreef:Integendeel, het is troep, de bijwerkingen zijn prominent.
Ik vind testosteron juist troep.....maarja, voor mij dan he :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Met veranderingen van hormonen verander je, lichamelijk en geestelijk. Geslachtshormonen hebben op redelijk wat processen in het lichaam invloed. Vetverdeling oa, borstvorming. Psychisch wordt je vaak wat zachter van aard, emotioneler. Er zijn nog wel zaken die veranderen, maar het een en ander verschilt ook echt van persoon tot persoon.
Er zijn wel onderzoeken naar gedaan, wanneer en waar weet ik niet, en of ze openbaar zijn al helemaal niet. Maar Jos Megens kan daar zeker wel wat meer over vertellen, en anders moet er bij de werkgroep bij Humanitas ook wel iets bekend over zijn.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Bij mij heeft het mijn libido zeer zwaar verlaagd, ik ben minder snel geïrriteerd en ben minder snel agressief.
Ik had voorheen weleens momenten van erge onrust in mijn lichaam, dat komt nu ook niet tot nauwelijks meer voor.
Gebruikersavatar
anjatheefee
ForumFan
Berichten: 270
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 22:17
Locatie: Flevoland

Bericht door anjatheefee »

Bedankt voor de reacties.
Ik vroeg me af als je stopt met de hormonen of dan de oude spiegels zich weer herstellen....Testosteron etc. En of dan je gedrag weer terugveranderd, je zachtheid verdwijnt weer zeg maar. Ik las trouwens ergens dat je bijvoorbeeld bij het kijken naar een film emotioneler wordt dan voor de hormonen.
Sommigen geven aan geen verandering te zien en anderen weer wel. Ik kan me voorstellen (zoals hier ook al door Frederique gesuggereerd) dat de dosering invloed heeft. Maar dat hebben wellicht ook de soorten hormonen die je gebruikt.
Ik denk dat fyto-hormonen zelfs helemaal geen psychisch effect hebben omdat het toch andere soort stoffen zijn.
Plaats reactie