asociaal forumbeleid

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

thea_ts
dagelijks aanwezig

Bericht door thea_ts »

Frederique_ schreef:~zucht~

Zit je hier nu nog steeds over te emmeren?
~*ZUCHT*~

Jij zit iedere keer maar te emmeren over het VU. Dat is nog veel erger. Dat 'emmeren' moet iedereen hier ook lezen. Ik lees die postjes trouwens al lang niet meer. Ik zap gewoon verder. Net als op de TV.

Leg je nou maar gewoon een keer neer bij hun aanpak. Dan wordt het forum ook een stuk prettiger.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

nou ja idd... ieder heeft toch recht op zijn of haar eigen stokpaardje... voor mij is dat het toelatingsbeleid voor het TS forum...
Ik heb zelfs geprobeerd het allemaal zo overzichtelijk mogelijk op te sommen (abcdefghijk) ik had gedacht dat jij dat wel zou waarderen Frederique :)
het is ook altijd heel opvallend dat er op kritiek nooit wordt ingegaan maar er omgeen gepraat wordt... dat alleen al is leuk genoeg om er telkens weer opnieuw over te beginnen...

ja idd wat is eigenlijk het verschil als TG toelating vragen tot een TS forum... en als TG een behandeling vragen bij het VU

beetje raar dat commentaar hoor Frederiekje! :D ;)

fijne zondag... mooi weer he, geniet ervan... ik ga lekker wielrennen dadelijk...alleen jammer dat die bobbel dan zo zichtbaar is in mn broek he...
misschien toch maar eens aan een (S)uper (R)ealiteits (S)toornis beginnen .... :)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Of jij het wel-of-geen probleem vindt, die bobbel in je broek, dat is jouw zaak. Of je die bobbel vervolgens handig verbergt (er zijn mensen die dat doen door er een wijder broekje overheen te dragen) of dat je voor de meest drastische oplossing (SRS) kiest is ook aan jou.

Ik heb gekozen om mij aan te melden bij de VU. Ik ben vanaf dag 1 duidelijk geweest over de vraag wel/geen SRS. Men is van hun kant uit ook duidelijk geweest: zolang ik een SRS niet expliciet afwees zou men mij blijven behandelen en verder zou ik alle tijd krijgen om uit te zoeken wat ik wel-of-niet wou. Had men op dag 1 gezegd dat die SRS verplicht was (bijv. doordat men met de hormonen zou stoppen als ik aan het einde van de wachtlijst geen SRS afnam, of door te zeggen dat ik echt zeker moest weten dat ik -wel- een SRS wou bij de start van de hormonen oid) dan was ik niet verder gegaan bij de VU maar had ik een ander ziekenhuis gezocht.

Op dit moment gaat het gewoon goed tussen de VU en mij. Natuurlijk zijn er verschillen van inzicht, maar als het zo blijft zoals het nu gaat dan doe ik het er voor.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Elsie schreef:
johnn schreef:de oplossing is er ondanks en niet dankzij jouw reactie gekomen.
Mijn 1e reactie was ook na jouw 'uitbarsting' "bekijk het maar allemaal, ik kap ermee', en heb de Pc uitgezet.
Na enige uren vond ik dat ik dat voor de goeden onder ons eigenlijk niet kon maken en ben dus mee gaan denken over een oplossing.......waar deze dus uitgekomen is.
Ok hoe ik het zie is
Elsie schreef:a) de mensen die op dit forum schrijven maken *samen* dit forum, niet de mensen die aan de zijlijn commentaar geven
Hoe bedoel je deze?
Ben met je eens dat ieder die hier schrijft, mede het forum 'maakt' .
Het 'aan de zijlijn commentaar geven' kan ik niet helemaal plaatsen, want als dit op het forum gebeurt, schrijven zij daar ook en maken dus ook -mede- het forum.......toch??
Elsie schreef:b) op die mensen moet je zuinig zijn, en dus niet zonder gegronde reden topics op slot zetten omdat het je even niet aanstaat of de mening niet deelt van enkele die daar in schrijven
De reden om een topic op slot te zetten is echt wel een gegronde.
Dat jij (of wie dan ook) daar anders over denkt, kan en mag.....maar wij zetten geen topics 'zomaar' op slot, zo van 'weet je wat, ik heb even niks te doen...laat ik eens wat topics op slot gaan gooien'.
Elsie schreef:c) als er rottig tegen elkaar wordt gedaan kan de persoon per PB gewaarschuwd worden, bijv tot 3 keer toe en anders een ban (ipv zonder bericht en zelfs zonder reden een BAN, zoals hier wel gebeurd.
Dat waarschuwen doen wij over het algemeen publiekelijk.
Zonder reden een ban komt niet voor....er is altijd een reden voor.
Ook daarvoor geldt...mag je het mee eens zijn of niet (de reden dus).
Zonder bericht komt als het goed is ook niet (meer) voor.
Zelf stuur ik een mailtje naar het adres wat opgegeven is bij het aanmelden (vanuit de site dus en ik zie dus geen mail adres) en daarna zet ik de ban.
Elsie schreef:d) Helderheid bieden over het toelatingsbeleid van het TS forum, waar duidelijk nu een toelatingsteam zit die niet eens weet hoe het is full time te leven als vrouw
Volgens mij is die helderheid er.
Dat er mensen in het team zitten die niet weten hoe het is om 24/7 te leven als vrouw klopt......IK weet dat idd niet.
Ik denk echter wel dat door mijn achtergrond ik een redelijke inschatting kan maken.....maar geef je er gelijk bij, foutloos zal dit niet 100% zijn.
Elsie schreef:e) Het beter afhandelen van verzoeken voor het TS forum (mensen niet 6 weken laten wachten en afschepen met *standaard briefje* wanneer de betreffende persoon een uitgebreid persoonlijk verhaal met details heeft ingediend. Vertel dan ook WAAROM jullie denken te vinden dat deze *geen duidelijke binding heeft met transseksualiteit), er daarnaast ermee rekening houdend dat je zelf geen genderteam bent, en je je standaarbriefje wel eens naar een TS zou kunnen sturen
De termijn van afhandelen is soms idd te lang...klopt.
Ik/we doen ons best om hier verbetering in te brengen.
We hebben gekozen voor een 'standaardbrief(je)' is simpel.
Elk lid van de commissie heeft een stem en soms komen we allen uit op een 'nee' (ff kort), maar wel op basis van een andere motivatie........zou dat er dan allemaal in moeten??
Ook komt het voor dat er ja EN nee gestemd wordt (en je weet, meerderheid van stemmen telt)....hoe gaan we dat omschrijven dan??
Dat er soms een uitgebreid persoonlijk verhaal binnen komt is waar.
Dit helpt ons dan ook om beter een keuze te kunnen maken.
(er wordt weliswaar gevraagd om een 'kleine' motivatie, maar ik zou haast willen zeggen, hoe uitgebreider, hoe beter)
Helaas krijgen wij ook motivaties binnen als "ik ben TS, en wil toegang".
lastig om die te beoordelen....en het is misschien wel 100% waar...is die persoon echt TS.
Nu gaan we niet over 1 nacht ijs en krijgt zo iemand niet gelijk een afwijzing, maar vragen we om meer info...om toch een beeld te krijgen waarop we wel een keuze kunnen maken.
Elsie schreef:f) Maak helder waarom mensen die nooit in transitie zullen of willen gaan WEL toegang hebben tot het TS forum, en maak het verschil duidelijk waarom zij wel toegang hebben gekregen en anderen niet
Het is simpel.
Er wordt een duidelijke binding met TS aangegevn als criterium.
Ik ken persoonlijk een TS (echt een 100% TS) die om persoonlijke redenen nooit een SRS zal ondergaan.
Heeft nog nooit een laserapparaat (of anderzins ontharingsmethodiek)gezien (scheert zich wel 3 to 4 keer per dag).
Heeft geen hormonen....
Kortom....dit is echt een TS waarbij sommige (let op ik zeg: sommige) TS'en bij in het niet vallen. Leeft wel 24/7 als vrouw
Elsie schreef:h) Grijp in wanneer een totaal onbekend forumlid (spiegel) een persoonlijk aanval begint tegen een van de ons welbekende forumleden...in dit geval ging het over een traumatische gebeurtenis die een van de forumleden gedeeld werd en het werd haar kwalijk genomen dat dit haar overkomen was... een ander voorbeeld is, dat persoonlijke informatie (achternaam van een van onze forumleden) op het forum geplaatst werd... door *exheterovadertrans* weer een persoon, bij niemand bekend en duidelijk alleen uit op narigheid...
Ingrijpen doen wij in principe bij ieder...bekend of onbekend.
Het is niet zo (kan/mag volgens mij ook niet zijn) dat hoe meer berichten je achter je naam hebt staan, je ook meer mag zeggen.
Wat dat aangaat zijn de regels voor ieder gelijk.
Over de uitvoering op zich mag je het met ons oneens zijn (en we laten wel eens steken vallen) in principe wordt dit dus zo behandeld door ons.

Elsie schreef:i) Zorg ervoor dat moderators (in de geval Lisa) objectief kunnen blijven en geen persoonlijke vendetta beginnen tegen een forumlid... Zorg er dan ook voor dat haar vriendinnen geen ban krijgen omdat ze dan naderhand zich tegen niemand hoeft te verantwoorden omdat er niemand meer is die wel weet hoe de zaken verlopen zijn
Geloof me...ook intern pakken we dit soort zaken op en spreken we elkaar aan als we ons eens laten gaan (om het maar zo te noemen)
Helemaal uitbannen zal niet lukken, want wij zijn ook mensen met onze emoties en gedachten.
Wat ik echter wel bestrijd is dat er gebanned wordt om weerwoord weg te werken of verantwoording te ontlopen.
Elsie schreef:j) Ga bij jezelf te raden hoe het toch komt dat er zoveel heibel op het forum is.... goh zou dat iets te maken kunnen hebben met het bovenstaande?
Ik verwijs hiervoor ook graag naar punt a.
DAT speelt ook mee in belangrijke mate.
neemt niet weg dat wij ook niet schuldloos zullen zijn, maar daar zijn we mee bezig.
Elsie schreef:k) En ja...verplaats idd nooit topics zonder voorafgaande wss van leden naar gelosten delen zodat ze hun eigen berichten niet meer kunnen lezen
Punt voor jou......ik heb dat idd niet 'handig' gedaan.
Wel is het inmiddels opgelost....en wat ik proef, naar ieders tevredenheid.
Laatst gewijzigd door johnn op ma feb 25, 2008 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Elsie schreef:Zorg ervoor dat moderators (in de geval Lisa) objectief kunnen blijven en geen persoonlijke vendetta beginnen tegen een forumlid...
johnn schreef:Wat ik echter wel bestrijd is dat er gebanned wordt om weerwoord weg te werken of verantwoording te ontlopen.
Dat is dus wel waar. Die vorige ban van Mila. Wat kraamde Lisa er allemaal wel niet uit tegen Mila op persoonlijke titel. En toen Mila Lisa terug aanviel deelde Lisa als modje gauw een ban uit. Patricia en Mina er ook uitgooien o.a. om verdere 'weerwoord weg te werken'. En Mina uitmaken voor kale homo ed. Dat topic over 'shemales in de thuiszorg' wat ook ineens helemaal weggesnoeid was.

Het was niet voor niets hoor dat er toen in draden gesnoeid werd (er werden zelfs complete draden verwijdert). Gewoon om Lisa's straatje schoon te vegen. En dat allemaal onder het mom van 'ruimtegebrek' :roll: Ja, ja de bewijzen tegen Lisa allemaal wegsnoeien. Dat was het doel ervan.

Of zijn jullie dat vergeten soms? :roll:

Nee, wij hebben dat vast verkeerd gezien :roll:

Dus jullie zijn idd zeker niet 'schuldloos'. Lisa in ieder geval niet.

Vreemd hoor dat we tegenwoordig niets meer horen over 'ruimtegebrek' hier. Er wordt nu ineens van toen destijds niet meer 'gesnoeid'.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

lightningbolt schreef:
Elsie schreef:Zorg ervoor dat moderators (in de geval Lisa) objectief kunnen blijven en geen persoonlijke vendetta beginnen tegen een forumlid...
johnn schreef:Wat ik echter wel bestrijd is dat er gebanned wordt om weerwoord weg te werken of verantwoording te ontlopen.
Dat is dus wel waar. Die vorige ban van Mila. Wat kraamde Lisa er allemaal wel niet uit tegen Mila op persoonlijke titel. En toen Mila Lisa terug aanviel deelde Lisa als modje gauw een ban uit. Patricia en Mina er ook uitgooien o.a. om verdere 'weerwoord weg te werken'. En Mina uitmaken voor kale homo ed.

Het was niet voor niets hoor dat er toen in draden gesnoeid werd (er werden zelfs complete draden verwijdert). Gewoon om Lisa's straatje schoon te vegen. En dat allemaal onder het mom van 'ruimtegebrek' :roll: Ja, ja de bewijzen tegen Lisa allemaal wegsnoeien. Dat was het doel ervan.

Of zijn jullie dat vergeten soms? :roll:

Nee, wij hebben dat vast verkeerd gezien :roll:

Dus jullie zijn idd zeker niet 'schuldloos'. Lisa in ieder geval niet.
Ik heb al gezegd dat wij niet foutloos zijn.
Echter....wat JIJ stelt is de enige keiharde waarheid.............en wat WIJ zeggen is per definitie gelogen??????
Dank je wel voor deze verhelderende uitleg....blij dat ik nu eindelijk weet hoe het precies zit.
(Dat ik wel bij keuze maken betrokken ben geweest en jij niet, speelt ook geen enkele rol.)

en ik blijf er op terugkomen:
Het is een (heel menselijke) truc om hard over anderen te roepen en daarmee de aandacht van jezelf af te leiden
Zal zelfs nog een klein extraatje doen: "als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf"
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
lightningbolt
ForumFan

johnn schreef:
Elsie schreef:f) Maak helder waarom mensen die nooit in transitie zullen of willen gaan WEL toegang hebben tot het TS forum, en maak het verschil duidelijk waarom zij wel toegang hebben gekregen en anderen niet
Het is simpel.
Er wordt een duidelijke binding met TS aangegevn als criterium.
Ik ken persoonlijk een TS (echt een 100% TS) die om persoonlijke redenen nooit een SRS zal ondergaan.
Heeft nog nooit een laserapparaat (of anderzins ontharingsmethodiek)gezien (scheert zich wel 3 to 4 keer per dag).
Heeft geen hormonen....
Kortom....dit is echt een TS waarbij sommige (let op ik zeg: sommige) TS'en bij in het niet vallen. Leeft wel 24/7 als vrouw
Nou, Babette kleed zich in de auto dus om (in vrouwenkleren) als ze naar TENT gaat. Die is dus TV en beslist geen TS. Want, leeft niet 24/7 als vrouw, maar bijna 24/7 als man (op zich maakt dat niet uit, want we zijn tenslotte allemaal mensjes :) ). Nog afgezien van nooit een laserapparaat of hormonen gezien.

Dus die zit helemaal niet in transitie. Dus vertel mij maar eens dan wat haar binding met TS is.

Dus wat heeft zij als TV in godsnaam in dat gesloten TS forum te zoeken. Niets dus. Voor dat commisiewerk 'achter de schermen' heeft zij daar ook niets te zoeken, want zij modereert daar immers ook niet.

Dus die vergelijking van je gaat dus niet op.

Of je moet eerlijk zijn en ook TG's daar toelaten. Want die leven immers in de meeste gevallen wel 24/7 als vrouw. Als dan niet met laserapparaat en/of hormonen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

lightningbolt schreef:Nou, Babette kleed zich in de auto dus om (in vrouwenkleren) als ze naar TENT gaat.
lieve schat, ik weet echt niet hoe je aan al die wijsheden komt, maar ik kan je bij deze informeren die jij absoluut niet goed geïnformeerd bent.

Het lijkt mij niet echt zinvol om dingen te gaan schrijven over mensen die jij niet persoonlijk kent. Daar wil ik dan nog wel aan toevoegen dat ik van mijn kant in jouw geval dat graag zo wil houden... :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
lightningbolt
ForumFan

Babette schreef:Het lijkt mij niet echt zinvol om dingen te gaan schrijven over mensen die jij niet persoonlijk kent.
Nee, maar ik ken wel mensen die jou persoonlijk kennen :) . En die gaan echt niet zitten te liegen over zoiets 8)
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

het lijkt me een onzinnige exercitie om op basis van "hearsay" allerlei zaken te spuien. En nogmaals, jij bent echt niet goed geïnformeerd, want ik heb nog nooit de intentie gehad om naar een TenT avond te gaan, en wens daar ook niet aan te beginnen. Niet zo mijn dingetje...

Groetjes en liefs,

Babette.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Bedankt John voor het sportieve antwoord!

@Babette... wat ik niet snap... is waarom je iemand *lieve schat* noemt die je niet wilt leren kennen?

groeten
Els :lol:
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Elsie,

Dank voor je scherpzinnige opmerking! :D

Het was lichtelijk ironisch bedoeld.... :wink: Overigens klinkt "lieve schat" een stuk aardiger dan een of ander naar woord, vind je niet? :D

Groetjes en liefs,

Babette.
lightningbolt
ForumFan

Wel aardig blijven he. We zijn tenslotte allemaal mensjes :) Vergeet dat beslist niet :lol:
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

lightningbolt schreef:Wel aardig blijven he. We zijn tenslotte allemaal mensjes :) Vergeet dat beslist niet :lol:
kweet ut, kweet ut, ik heb mezelf ook al beripst... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

johnn, in een ander draadje, schreef: zomaar even een losse vraag tussendoor.....gewoon uit belangstelling.

Is er eigenlijk wel iets wat wij WEL goed doen?????
Rustig johnn :)
Ik zou zeggen: een heleboel!
Open staan voor kritiek, antwoord geven op vragen, ook lastige, jullie kunnen de boel geweldig uit de hand laten lopen en toch weer bij elkaar proberen te krijgen, het is hier wel de meest kleurrijke vismarkt die ik ooit heb gezien.
Dat de mods hier weer wat actiever zijn dan de afgelopen tijd, vind ik ook positief.
Als het me hier niet meer zou bevallen, dan ging ik wel.
(Ik hoop maar dat ik met die laatste zin niemand uitdaag... :) )

Sticky
Vrouw
Plaats reactie