1 vandaag over ts

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
petra71
ff weer wat posten

1 vandaag over ts

Bericht door petra71 »

ik zie net dat 1vandaag een onderwerp heeft over transseksueelen om 18;15 uur nederland 1

gr Petra
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Gemist! Hoe was het? Waar ging het over? Moeite waard om op te zoeken, of niet?

Sticky
petra71
ff weer wat posten

Bericht door petra71 »

ik heb gekeken maar ik heb er niet veel mee omdat ik geen ts ben maar een tv.
de tekst die op de site van 1vandaag staat

Laatste dag voor hulpverlening transsexuelen

De transsexuelen in regio Rijnmond zijn de wanhoop nabij. Vandaag valt het doek voor de psychosociale zorg waar zij wekelijks een beroep op doen. De doelgroep is woedend en zeer bezorgd. Na de aangekondigde sluiting zal er in heel Zuid -Nederland geen psychosociale hulp meer zijn. EénVandaag volgt hulpverlener Els Ditvoort op haar laatste dag en spreekt met twee transsexuelen die het vanaf morgen in hun eentje moeten zien te redden.

Transsexueel Leon: “Het probleem wordt zo ontzettend onderschat. En ik wil nogmaals benadrukken: transsexualiteit is geen keuze, als transsexueel word je in het verkeerde lichaam geboren. Stel dat jij morgen wakker wordt met een neus van 1 meter lang. Daar moet je iets mee, dat moet je verwerken, accepteren of zien te veranderen. En daar heb je hulp bij nodig. Zoiets heeft nogal wat impact.”

Een geslachtsaanpassing heeft veel gevolgen voor de transseksuele persoon en voor de omgeving. Een transitie duurt jaren en alleen met operaties en hormoonbehandelingen ben je er niet. Veel transgenders hebben tijdens èn na deze periode van grote veranderingen hulp nodig. Zeker als er in de omgeving sprake is van onbegrip, discriminatie of geweld.

Achtergrond

De Werkgroep Transseksualiteit Rotterdam is al meer dan 10 jaar de enige professionele zorgaanbieder voor transseksuelen in geheel Zuid-Nederland.

Het werk van de Werkgroep wordt sinds 2004 gefinancierd uit de AWBZ. Vanaf 2006 zijn alle cliëntaanvragen door het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) afgewezen. De psychosociale zorg zou niet onder de AWBZ vallen, maar onder de verantwoordelijkheid van de ziekenhuizen met een genderteam, VUmc Amsterdam en UMC Groningen. Maar de ziekenhuizen bieden geen psychosociale zorg.

Stichting Humanitas heeft een rechtszaak aangespannen en deze in april 2007 gewonnen. Het CIZ is echter in beroep gegaan. Hierdoor krijgt de Werkgroep Transseksualiteit de laatste twee jaar vrijwel geen geld meer binnen. De behandeling in hoger beroep kon Stichting Humanitas Rotterdam niet afwachten; De Werkgroep Transsexualiteit wordt uit geldgebrek per 1 maart opgeheven.

Meer informatie op http://www.wgtrans.nl
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

By the way...
www.wgtrans.nl schreef:De Landelijke Werkgroep Transseksualiteit en Genderdysforie heet per 21 maart 2008 Transvisie, centrum voor genderdiversiteit.
Kan ik daaruit concluderen dat de petitie success heeft gehad ?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nee, want de voorgestelde naamsverandering is van november 2007. Het nieuws van Rotterdam is recenter.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Ok net eventjes gekeken.. uiteraard moet je eerst een half uur geleuter over een blaaskaak en zijn film aanhoren.. en dan de laatste 5 minuutjes krijgen we eindelijk te zien waar we op zaten te wachten.. :-?

In het filmpje maakten ze de opmerking dat er 2 support groepen zijn.. waar zit die andere support groep eigenlijk ?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

De andere zit in Amsterdam.

Zie: www.wgtrans.nl

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Ajira schreef:Ok net eventjes gekeken.. uiteraard moet je eerst een half uur geleuter over een blaaskaak en zijn film aanhoren.. en dan de laatste 5 minuutjes krijgen we eindelijk te zien waar we op zaten te wachten.. :-?
die blaaskaak en z'n film is een dodelijk vermoeiend onderwerp, en dat item was wat mij betreft veel te kort! :-?

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

idd een te kort item erg jammer
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Zodra het gebeuren geladen is kan je de stream slider op 3/4 zetten.
Dan wordt de stream opnieuw gebufferd en hoef je niet naar onzin te kijken. ;)

Het item begint op zo'n 80% van de stream geloof ik.
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Gewoon naar de site van EenVandaag gaan en dan in het menu: uitzendingen, daar kun je gelijk naar het goede onderwerp gaan. ;)
Plaats reactie