Weg met die rotnaam die ik nooit gewild heb
Moderator: Moderators
Weg met die rotnaam die ik nooit gewild heb
Vandaag heb ik goed nieuws van mijn advocaat en de plaatselijke rechtbank gekregen
Ze nemen mijn verzoek tot naamsverandering aan en hoef gelukkig niet veel te betalen (wegens inkomen)
Nog een paar maandjes wachten en dan ben ik weer een stapje dichterbij het einddoel
En eindelijk eens, voor het grootste deel, van het gezeik met die pas af
Die wordt nauwelijks geaccepteerd, zelfs met die brief van het VU
Ze nemen mijn verzoek tot naamsverandering aan en hoef gelukkig niet veel te betalen (wegens inkomen)
Nog een paar maandjes wachten en dan ben ik weer een stapje dichterbij het einddoel
En eindelijk eens, voor het grootste deel, van het gezeik met die pas af
Die wordt nauwelijks geaccepteerd, zelfs met die brief van het VU
-
- Forumdiva
-
- Forumdiva
-
- Forumdiva
Het is zo dat het verzoek naar de rechtbank gaat. Deze moet officieel een uitspraak doen. Daar gaat afhankelijk van hoe druk het is 1a2 maanden over heen. Dan is er een officiële wachttijd van ik geloof 2 maanden waarin iemand beroep kan aanteken tegen je naams en geslachtswijziging. Dan wordt het aangepast in je geboorteplaats in het geboorteregister. Woon je nog in die plaats kun je op dat moment nieuwe papieren met je nieuwe gegevens laten maken. Anders moet de gemeente waar je geboren bent nog het uittreksel van het geboorteregister met verzoek tot aanpassing sturen naar de gemeente waar je woont waar het uiteindelijk pas in de Gemeentelijke Basis Administratie wordt aangepast.
Ik ben half oktober '98 geopereerd. Ik geloof dat ik 2e helft november uitspraak had van de rechter. 2 maanden daarna naar Tilburg gebeld of geboorteregister al was aangepast, maar de persoon die dit normaal deed was op vakantie. Was dus wachten. Begin februari was het in Tilburg aangepast. Toen moest het naar Leiderdorp. Gaat weer enkele dagen over heen. En toen was degene ziek die dat soort aanpassingen normaal deed. Uiteindelijk op 28 februari heeft de chef met behulp van handboek softwareleverancrier en in mijn aanwezigheid het aangepast......
Toendertijd werd id-kaart nog gewoon op het gemeentehuis gemaakt.
Ik ben half oktober '98 geopereerd. Ik geloof dat ik 2e helft november uitspraak had van de rechter. 2 maanden daarna naar Tilburg gebeld of geboorteregister al was aangepast, maar de persoon die dit normaal deed was op vakantie. Was dus wachten. Begin februari was het in Tilburg aangepast. Toen moest het naar Leiderdorp. Gaat weer enkele dagen over heen. En toen was degene ziek die dat soort aanpassingen normaal deed. Uiteindelijk op 28 februari heeft de chef met behulp van handboek softwareleverancrier en in mijn aanwezigheid het aangepast......
Dat hoef jij me niet uit te leggen. Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt. Na de uitspraak krijgt de gemeente na ongeveer 3 maand de uitspraak binnen, en wordt het aangepast. Pas daarna kan je een nieuwe ID aanvragen.Nannette schreef:Het is zo dat het verzoek naar de rechtbank gaat. Deze moet officieel een uitspraak doen. Daar gaat afhankelijk van hoe druk het is 1a2 maanden over heen. Dan is er een officiële wachttijd van ik geloof 2 maanden waarin iemand beroep kan aanteken tegen je naams en geslachtswijziging. Dan wordt het aangepast in je geboorteplaats in het geboorteregister. Woon je nog in die plaats kun je op dat moment nieuwe papieren met je nieuwe gegevens laten maken. Anders moet de gemeente waar je geboren bent nog het uittreksel van het geboorteregister met verzoek tot aanpassing sturen naar de gemeente waar je woont waar het uiteindelijk pas in de Gemeentelijke Basis Administratie wordt aangepast.
Bij mij duurde het wat langer allemaal. Ik ben geopereerd op 19 december 2006...Twee weken van tevoren had ik alles al geregeld met de advocaat...Uiteindelijk al met al kon ik mn nieuwe paspoort ophalen op 6 juli 2007. Heeft dus aardig lang geduurd allemaal...
Maar om terug op het onderwerp te komen... Gefeliciteerd met deze nieuwe stap
Maar om terug op het onderwerp te komen... Gefeliciteerd met deze nieuwe stap
Liefs en XXX Vicky
Barbie...Eat Your Heart Out...
Barbie...Eat Your Heart Out...
Nope ben via interpolis verzekerd en die vergoeden het helaas nietNannette schreef:Als je via SRK verzekerd bent, moeten ze het vergoeden, tenzij ze de voorwaarden sindsdien aangepast hebben. Vergoed je het voor de een, moet je het voor de ander ook doen lijkt mij.
Maar goed
Weet dat het nog een paar maanden duurtKimyy schreef:Zodra het goedgekeurd is duurt het nog minstens 3 maand totdat je het kan laten aanpassen, dan moet je nog een nieuwe ID kaart hebben (duurt ook weer 5 dagen).
Ga er maar vanuit dat je de komende 3,5 maand nog zo heet als nu.
De uitspraak wordt eind juni/begin juli verwacht
Dan loopt mijn pas ook af
Ik ga pas een nieuwe pas halen als alles geregeld is en er dus een meidennaam op komt te staan.
-
- Forumdiva
Heb ik je op je tenen getrapt ofzo ? Ik wist niet dat ik specifiek op jouw bericht reageerde of aan gespecificeerd heb.Kimyy schreef:Dat hoef jij me niet uit te leggen. Heb het vorig jaar zelf mee gemaakt. Na de uitspraak krijgt de gemeente na ongeveer 3 maand de uitspraak binnen, en wordt het aangepast. Pas daarna kan je een nieuwe ID aanvragen.
Ik heb alleen de procedure verteld zoals die compleet is. Punt 1 heb ik het zelf zo meegemaakt, en bovendien heb ik naar aanleiding van de hele aanpassing een baan gekregen bij de gemeente Leiderdorp indertijd, en weet ik heel wat van hoe indertijd (tot 2001) alles bij de afdeling bevolking er aan toe ging. Ik heel wat gepraat als systeembeheerder met colleg's van die afdeling. Want als er een probleem is, en je staat bij de balie, wil je toch zo vlug mogelijk dat je geholpen wordt. Of er nou problemen zijn of niet.