Passabiliteit part 190...
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Passabiliteit part 190...
Ik ga met Frederique op naar de 200, om het topic naar een hoger niveau te tillen. Ik heb mezelf weleens de vraag gesteld, of ik passabel zou kunnen worden en ik stel nu de vraag aan jullie.
Irene
Irene
Kleine stapjes
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik vind eigenlijk dat je passabel zelf moet invullen, maar passabel is voor mij niet dat je onopvallend over straat kunt, want dat kan ik ook, passabel is in gesprek gaan met mensen gedurende langere tijd zonder dat ze iets in de gaten hebben. Maar ik prefereer toch iedereens persoonlijke definitie boven de mijne.
Irene
Irene
Kleine stapjes
de kern definitie lijkt mij dat men je volldig beschouwd als zijnde vrouw, geen twijfel mogelijk
best lastig
passabel zijn heeft te maken met omgeving, en die varieert
ik denk dat ik mezelf passabel zou vinden als ik me zodanig aan buitenwereld presenteer dat men mij overwegend respecteerd
(overwegend omdat er immer een percentage mensen zal zijn die je niet zal respecteren, en dat staat dan waarschijnlijk los van hoe je erbij loopt)
respect dwing je af door je presentatie , en je hebt daarin veel zelf in de hand
best lastig
passabel zijn heeft te maken met omgeving, en die varieert
ik denk dat ik mezelf passabel zou vinden als ik me zodanig aan buitenwereld presenteer dat men mij overwegend respecteerd
(overwegend omdat er immer een percentage mensen zal zijn die je niet zal respecteren, en dat staat dan waarschijnlijk los van hoe je erbij loopt)
respect dwing je af door je presentatie , en je hebt daarin veel zelf in de hand
-
- Forumdiva
Kunnen we niet meteen naar nr 200 gaan. Want over passabiliteit denkt en voelt bijna iedereen anders. En dat mag toch ook ?
Er zijn maar weinig onderwerpen te vinden waarbij echt iedereen het 100% met elkaar eens is. En echt iedereen bedoel ik dan een redelijke populatie van de groep die het betreft.
Gisteravond is een gehandicapte bij een cabaretier in Roermond huilend de zaal uit gegaan omdat er een grap over werd gemaakt. Nu roepen anderen, nee, blijf juist grappen maken, want dan ben je geëmancipeerd in de maatschappij. Vraag me af of dat wel klopt hoor. Over t* worden ook genoeg grappen gemaakt door caberatiers etc, en ik geloof toch niet dat de acceptatie in de maatschappij zo groot is.
Er zijn maar weinig onderwerpen te vinden waarbij echt iedereen het 100% met elkaar eens is. En echt iedereen bedoel ik dan een redelijke populatie van de groep die het betreft.
Gisteravond is een gehandicapte bij een cabaretier in Roermond huilend de zaal uit gegaan omdat er een grap over werd gemaakt. Nu roepen anderen, nee, blijf juist grappen maken, want dan ben je geëmancipeerd in de maatschappij. Vraag me af of dat wel klopt hoor. Over t* worden ook genoeg grappen gemaakt door caberatiers etc, en ik geloof toch niet dat de acceptatie in de maatschappij zo groot is.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik vind dat T*'s juist best wel goed geaccepteerd zijn in de maatschappij. Ik baseer dat op de anderhalf jaar dat ik in mijn vrije tijd in rok + met borsten + een gezicht zonder make-up per openbaar vervoer door de maatschappij heen tufte en op wat opmerkingen en wat gelach na nooit problemen heb gehad...
Binnen deze poll heb ik gekozen voor "Ik ben niet passabel en ik zal het ook nooit worden, maar daar zit ik niet mee". Hoe onrealistisch sommigen dat misschien ook vinden is dat voor mij toch de enige juiste keuze
En verder hulde voor Irene voor deze insteek voor het passabiliteitsvraagstuk.
Groetjes,
Frederique
Binnen deze poll heb ik gekozen voor "Ik ben niet passabel en ik zal het ook nooit worden, maar daar zit ik niet mee". Hoe onrealistisch sommigen dat misschien ook vinden is dat voor mij toch de enige juiste keuze
En verder hulde voor Irene voor deze insteek voor het passabiliteitsvraagstuk.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Het gaat niet alleen over hoe je in het openbaar wel of niet beoordeeld wordt, vaak heb je dit niet in de gaten. Maar hoeveel ts verliezen niet een (deel) van vriendenkring of familie als ze zeggen dat ze van geslacht gaan veranderen. Pas als dat percentage laag is kun je praten over een grote acceptatie in de maatschappij.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Nannette,
Ik zal het even afkloppen, maar ik ben tot dusver op geen enkel gebied mensen kwijtgeraakt in mijn transitie...
Groetjes,
Frederique
Ik zal het even afkloppen, maar ik ben tot dusver op geen enkel gebied mensen kwijtgeraakt in mijn transitie...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hoi,
Het kan zijn dat ik het al eens ergens eerder heb gezegd, maar ik geloof niet zo in de noodzaak om 100 % passabel en onopvallend te zijn als vrouw. Mocht dat de enige definitie van passabel zijn in deze poll, dan ben ik het niet. Maar daar gaat het me ook helemaal niet om. Ik ben passabel als een goed-uitziende, verzorgde, welgemanierde en zelfverzekerde transgender, (om maar even wat veren in m'n eigen derriere te steken), en dat is voldoende om ervoor te zorgen dat iedereen me aanspreekt als 'mevrouw' en me ook als zodanig behandelt. Natuurlijk zien mensen wel dat ik geen biologische vrouw ben, maar dat geeft niet. Passabiliteit en het belang dat je daaraan hecht zit voor een groot deel in je hoofd. Als je er wat aan wilt doen zul je je dus niet alleen op je uiterlijk moeten richten, maar ook op hoe je jezelf ziet.
groetjes,
Monica
Het kan zijn dat ik het al eens ergens eerder heb gezegd, maar ik geloof niet zo in de noodzaak om 100 % passabel en onopvallend te zijn als vrouw. Mocht dat de enige definitie van passabel zijn in deze poll, dan ben ik het niet. Maar daar gaat het me ook helemaal niet om. Ik ben passabel als een goed-uitziende, verzorgde, welgemanierde en zelfverzekerde transgender, (om maar even wat veren in m'n eigen derriere te steken), en dat is voldoende om ervoor te zorgen dat iedereen me aanspreekt als 'mevrouw' en me ook als zodanig behandelt. Natuurlijk zien mensen wel dat ik geen biologische vrouw ben, maar dat geeft niet. Passabiliteit en het belang dat je daaraan hecht zit voor een groot deel in je hoofd. Als je er wat aan wilt doen zul je je dus niet alleen op je uiterlijk moeten richten, maar ook op hoe je jezelf ziet.
groetjes,
Monica
Ik ben mezelf.
Helemaal mee eens!Monica Dreamgirl schreef:Passabiliteit en het belang dat je daaraan hecht zit voor een groot deel in je hoofd. Als je er wat aan wilt doen zul je je dus niet alleen op je uiterlijk moeten richten, maar ook op hoe je jezelf ziet.
Mijn keuze staat trouwens niet in het lijstje.
"Laat een ander het maar zeggen, ik vindt zelf qua uiterlijk niet, qua innerlijk al mijn hele leven"
-
- ff weer wat posten
Kan ik me in jouw geval heel goed voorstellen, om iets of iemand kwijt te raken moet je eerst iets of iemand hebben, moet je liefde, warmte kunnen geven en kunnen ontvangen. Het enige dat jij kwijt kunt raken is jezelf.Frederique_ schreef:Hoi Nannette,
Groetjes,
Frederique