Een verhaal uit de Flair: Ik betrapte mijn vader in minirok

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Een verhaal uit de Flair: Ik betrapte mijn vader in minirok

Bericht door pinkslipper »

Ik zat eens in oude Flairs te bladeren. Ik kwam een verhaal (uit Flair 22/2007) tegen waar mijn nekharen overeind gingen staan. Ik moet even van mij afschrijven.

Uit het verhaal wat geschreven is door een ene 27 jarige Loes blijkt dat Loes het ziekelijk vind dat haar vader vrouwenkleren heeft gedragen :-?
Nog erger hij moest maar naar de psychiater gaan, want hij heeft een probleem :-? Het dragen van vrouwenkleren is volgens haar een probleem. Ja ik heb dus duidelijk moeite mee dat zij haar vader niet zo accepteert met vrouwenkleren. Al ken ik Loes en haar vader niet eens.

Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan?
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

kan me best voorstellen dat je niet 1 2 3 van blijdschap in de lucht springt als je je vader aantreft zoals zij beschijft

tot zover een vrij normale reactie

ziekelijk, ach, het verrijkt vast haar leven door te beseffen dat er mensen bestaan die ' dit soort dingen doen', om wat voor reden dan ook

het heeft haar kijk op mensen vast veranderd, dat lijkt me positief :wink:
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ergens wel zielig dat Loes in een dusdanig afgeschermd milieu leeft waar t* als een abnormaliteit gezien wordt die behandeld moet worden door een psychiater.
Dat je schrikt, logisch. Maar er als een ziekte tegen aan kijken vind ik wel erg ver gaan.
Nu moet ik wel zeggen dat ik recent van mijn ex gehoord heb dat haar vriend (waar ze al zeker 5 jaar weer mee samenwoont) aan travestie doet. Gelukkig niet waar een van de kinderen bij is. Maar persoonlijk vind ik dat mijn ex al genoeg heeft moeten doorstaan met mijn geslachtsverandering om dan weer om de 2 weken met travestie geconfronteerd te worden. Hij weet dat er geen sprake (meer) is van liefde oid, trouwen met hem wil ze absoluut niet, en wat ik begrijp heeft ze al vaak genoeg hintjes gegeven dat hij maar eens op zoek moest naar eigen woonruimte. Maar ja, sommige mensen schijn je dat recht in hun gezicht te moeten zeggen, en dat kan/durft ze niet.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kinderen hebben een beeld van hun ouders en als dat dan wordt verstoord mag je niet verwachten dat ze onmiddellijk genuanceerd reageren. Ook ruimdenkende mensen kunnen ongenuanceerd denken als het he persoonlijk raakt. Ik heb dat verhaal in de flair niet gelezen overigens.

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Toch wel raar Nannette dat je ex weer iemand heeft gevonden die ook vrouwelijke kanten heeft.
Mijn ex is ingepalmd door een bi vrouw die jarenlang in een vrouwenhuis heeft gewoond. Zij is dus lesbisch, wat ik eigenlijk ook ben.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat dit een verhaal is dat vlak na de eerste schrik geschreven is.
Ik hoop dat Loes tot rust komt en er, bij langer nadenken en -vooral- het gevoel de tijd te geven, achter komt hoe de vork werkelijk in de steel zit...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

TV-Bea schreef:Toch wel raar Nannette dat je ex weer iemand heeft gevonden die ook vrouwelijke kanten heeft.
Mijn ex is ingepalmd door een bi vrouw die jarenlang in een vrouwenhuis heeft gewoond. Zij is dus lesbisch, wat ik eigenlijk ook ben.
Groetjes Bea.
Ik denk dat het eerder andersom is, want hij heeft pas enige tijd nadat ze samenwoonde het aan haar verteld, terwijl hij wel van mijn bestaan en situatie op de hoogte was.
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Nanette schreef:
Ik denk dat het eerder andersom is, want hij heeft pas enige tijd nadat ze samenwoonde het aan haar verteld, terwijl hij wel van mijn bestaan en situatie op de hoogte was.[/quote]

Ik bedoel eigenlijk dat je ex meer valt op een vrouwelijke man dan op een matcho figuur. Anders had ze na jou toch wel een echte vent geprobeerd!!
Dat haar 2de vriend dat van jouw wist was voor hem misschien wel de reden om met haar in zee te gaan.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

sjee, wat een aannames op basis van 1 kort verhaal

je vult wel een hele hoop zelf in om tot een oordeel te komen zeg :roll:
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

wat een uitspraken:

"dat verwacht ik van mannen met problemen, met een laag zelfbeeld, losers"
"Ik ben er kapot van dat ik mijn geweldige vader kwijt ben. Ik kan niet meer trots op hem zijn, dat maakt me ontzettend boos en verdrietig en de vraag is of ik ooit nog wel een beetje respect voor hem kan voelen"

Nou ja, ze weet tenminste dat ze leeft ;)
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

ik vind het alleen maar positief, nu leert ze haar 'echte' vader kennen

weliswaar een beetje op een vervelende manier, maar toch :wink:
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

daarom, en het is nog altijd beter dan je vader thuis vinden in een luier met een rammelaar
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Joyy schreef:sjee, wat een aannames op basis van 1 kort verhaal

je vult wel een hele hoop zelf in om tot een oordeel te komen zeg :roll:
Dat ben ik van Mila wel gewend :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
yip
ff weer wat posten
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 22:32
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door yip »

[/quote] Ze mag blij zijn dat haar vader niet een TS blijkt te zijn die in transitie gaat.
Op deze manier houdt ze in ieder geval nog een part time vader over.[/quote]

Ik moest opeens terug denken aan de eerste keer dat ik via mijn werk in contact kwam met een m/v TS. Er was maar 1 collega die er heel veel problemen mee had. Later is gebleken dat deze collega een TV is.
Aangezien ik ze allebei ken kan ik uit ervaring vertellen dat het geweldige ouders zijn. Full-time ouders.

Liefs, Yip
yip
ff weer wat posten
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jan 05, 2007 22:32
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Bericht door yip »

Kleine correctie. Ik ben geen TS, maar de partner van een TS.


Liefs, Yip.
Plaats reactie