Joyy schreef:ueh, toch niet het niet kunnen accepteren?
er komt hopelijk toch een moment dat je zegt,ok, ik dit is wie ik ben, wat ga ik ermee doen
nee, zo bedoelde ik dat niet. Zoals ik het bezie heb je een mensenleven nodig om te leren, jezelf spiritueel te verrijken, een leven van uitdagingen, iedere dag weer. Ik weet wie ik ben; ik weet wat ik wil, en ik bewandel m'n levenspad op geheel eigen wijze en in het tempo dat bij me past.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
er komt hopelijk toch een moment dat je zegt,ok, ik dit is wie ik ben, wat ga ik ermee doen
Dat klopt en toch hoeft het tweede dan niet automatisch een uitvloeisel te zijn van het eerst. Er zijn namelijk veel meer parameters die je toekomst bepalen, dan uitsluitend de m/v vraag.
Ja dat klopt Joy, ik vraag me dat dan ook niet de rest van mijn leven af, maar ik probeer het wel de rest van mijn leven (dat is nog heel lang hoop ik, dus zover in de toekomst wil ook weer niet kijken) te voorkomen.
uiteraard, maar als je te maken hebt met genderdysforie in het straatje tg/ts,lijkt mij dat toch een factor van existentiele aard die bovenaan je lijstje staat
uiteraard, maar als je te maken hebt met genderdysforie in het straatje tg/ts,lijkt mij dat toch een factor van existentiele aard die bovenaan je lijstje staat
je kan er niet omheen ook
Ergens in de bovenste regionen van het lijstje, maar voorlopig zijn er nog een paar zaken die ik nog belangrijker vind, dus kan ik er blijkbaar nog wel omheen
ook ik vindt felicitaties niet echt op z'n plaats bij zoiets. als blijkt dat iemand een GAB nodig heeft, dan is dat niet iets om over te jubelen of felicitaties uit te delen. daar past idd beter een soort van rouwstemming bij. desnoods als trans tijdelijk alleen maar in zwarte kleding lopen.
't Is toch mooi dat iemand na jaren in de kast gezeten te hebben eindelijk de moed heeft om er iets aan te doen? Ik vind felicitaties wel degelijk op z'n plek! Niet zozeer om wat iemand heeft (want inderdaad, het is voor niemand gemakkelijk), maar wel voor het lef om er iets mee te doen...