Online transenwoordenboek, verklarende woordenlijst

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Online transenwoordenboek, verklarende woordenlijst

Bericht door troeteltrans »

Hoi we zijn met een aantal ijverige vrijwilligers al een tijdje bezig een verklarende woordenlijst te maken voor nieuwe transjes die nog niet bekend zijn met de vaak veelzijdige wereld van de transseksueel.

Zie hier het beginnetje zoals het tot dusver gemaakt is:

-----------


100% vrouw -
100% vrouweneilandje -
6e zintuig - Zintuig waar TS lovers transen mee spotten op 10 km afstand. een gedeelte van deze mannen is zelf travestiet, wannabe TS, of TS.


C

cluster B persoonlijkheidsstoornis - ??????
condoleances - "De condoleances stromen binnen* Felicitaties bij de bekendmaking van de SRS datum. zie - rouwadvertentie en rouwkleding


E

ego van plaatstaal -
exheterotrans - trans die eerder als (vaak stoere mannelijke) heteroman door het leven ging
exhomotrans - trans die eerder als homoseksuele man door het leven ging
exaseksuele trans - een trans die voor de transitie geen seksuele gevoelens heeft.
exheterovadertrans - exheterotrans met kinderen, zie exheterotrans

F


Feminisme Fetishisme
Flexibele hetero -

G
Genderdysforie -
Gembersymfonie -
Genderidentiteitsstoornis
Gab - geslachtsaanpassende behandeling. Als blijkt dat iemand een gab nodig heeft, dan is dat niet iets om over te jubelen, zie condoleances


H

Hoog circus gehalte -
Heus waar, 100% hetero

K

Kipfiletjes

L

Lesbische knuffelsex


M

Menstruatie Simulatie

N
Neovagina -
Neoclit -
Neokittelaar -
Neovagina - Naarbinnengevouwen piemel
Nepkut - Neovagina
Nepmeisje - Trans
Nepvrouw - Trans
Naar binnengevouwen piemel - zie neovagina
Naar binnengevouwenpiemelmensje - Trans

O

Omatrans -

P

Passabel
Passabiliteit
Partner - Een partner van een TS weet tenminste dat ze leeft
Pot, "gebombardeerd worden tot" - , - Gedwongen worden tot een lesbische relatie met een exheterotrans
Post op blues - fase waarin een trans zich bevindt kort na haar srs, zie zwart gat
Pre op blues - fase waarin een trans zich bevindt voor haar srs
Projectiescherm -
Poort naar het rijk der vrouwen - zie neovagina

R

Realiteitszin
Realiteitsstoornis
Rouwkleding - Zwarte kleding en sluiers die gedragen worden in de periode tussen de bekendmaking dan de SRS datum en de operatie.
Rouwadvertentie - wordt meestal in de plaatselijke krant geplaatst nadat iemand besloten heeft werkelijk in transitie te gaan

S

Slager - Oostblok chirurg

T

TS Daddy - Troetelnaam voor brede mannelijke transen met kinderen
TS lover

W

Wannabe TS -


Z

Zwart gat - Post operatieve depressie

----------------

Hierbij willen wij iedereen uitnodigen mee te helpen en werken aan deze verklarende woordenlijst. Voel je vrij verklariongen en woorden toe te voegen. Zoals je ziet hebben nog niet alle woorden een betekenis gekregen.

Met vriendelijke groet,
de vrijwilligers van het online transenwoordenboek
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

I: insemieren
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

P: psycholoog of nee psychiater
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

O

Onzinpolls
Onzinlijstjes
Onzinberichtjes

G

Get a life!
Grow up!

Q

Quit
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

ik mis bij de T trouwens nog therapeutische omaschoenen voor transen.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Frederique_ schreef:O

Onzinpolls
Onzinlijstjes
Onzinberichtjes

G

Get a life!
Grow up!

Q

Quit
je hoeft niet overal op te reageren :wink:

dit soort kultopics zijn zon beetje de luchtige speeltoestellen tussen het serieuze werk

moet kunnen vind ik
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

ja en het leuke van alles is Joy dat je in dit soort topics ook nog mag slowchatten :P
nepvrouw als geuzennaam
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

die staat er nog niet bij

de S van Slowchat...
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

tinkerbell_ schreef:de S van Slowchat...
en daar is Joy nu juist zo bekend mee geworden hier LOL
nepvrouw als geuzennaam
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Eentje vergeten.

Homoseksueel travestiet : 100% vrouw, weliswaar met mannelijk geslachtsdeel.

Gr,

Mel
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

en bij de T moet nog: transgenders (en pre-ops) als mannen (blijven) bestempelen. daar schijnen een aantal mensen hier ook hun 'hobby' van te hebben gemaakt las ik.
nepvrouw als geuzennaam
JennyChan
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 13:27

Bericht door JennyChan »

Hoe is een travestiet 100% vrouw dan? :S
I'm Conceited. I've Got a Reason~
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

pas maar op hoor Jenny, want straks krijg je nog te horen van Melina, hoe kunnen pre-op transen, transgenders of shemales zich 100% vrouw of uberhaupt vrouw voelen. dat zijn toch mannen. Melina kan zich namelijk moeilijk verplaatsen in (de gevoelens van) andere mensen (en die denkt gewoon: piemel is man en vagina is vrouw). die kijkt gewoon teveel en alleen maar naar zichzelf. die leeft teveel in "haar" eigen wereldje. die leeft meer op een soort van een door "haar" zelf gecreerd 1000% vrouw eilandje. Melina denkt dus dat ze zich via een SRS en die felbegeerde V in "haar" paspoort heeft weten binnen te dringen door de Poort naar het rijk der vrouwen. dat is min of meer (op papier dan) ook wel zo, maar niet als vrouw maar als "vrouw". op papier en met die neovagina wil nog steeds niet zeggen dat je het ook *echt* bent. en *echte* vrouwen hebben nou eenmaal geen prostaat. dat hebben alleen mannen en "vrouwen" tussen aanhalingstekens. maar misschien heeft Melina als "vrouw" haar prostaat wel weg laten halen. want in Belgie is namelijk heel veel mogelijk op dit gebied (trouwens, mss voert Noorman der Dussen ook wel zulk soort operaties uit) en dan nog, dan is "ze" nog steeds XY, want "ze" is nou eenmaal als XY geboren. en XY betekent nou eenmaal *MAN* daar veranderen al die operaties en die V in "haar" paspoort ook niets aan. maar desondanks blijft ze gewoon als "vrouw" op haar roze wolk zweven. zij is vrouw (*GASP*) en alles en iedereen wat nog geen SRS heeft gehad of geen SRS wil (om wat voor reden dan ook) zijn volgens "haar" mannen.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:pas maar op hoor Jenny, want straks krijg je nog te horen van Melina, hoe kunnen pre-op transen, transgenders of shemales zich 100% vrouw of uberhaupt vrouw voelen. dat zijn toch mannen. Melina kan zich namelijk moeilijk verplaatsen in (de gevoelens van) andere mensen (en die denkt gewoon: piemel is man en vagina is vrouw). die kijkt gewoon teveel en alleen maar naar zichzelf. die leeft teveel in "haar" eigen wereldje. die leeft meer op een soort van een door "haar" zelf gecreerd 1000% vrouw eilandje. Melina denkt dus dat ze zich via een SRS en die felbegeerde V in "haar" paspoort heeft weten binnen te dringen door de Poort naar het rijk der vrouwen. dat is min of meer (op papier dan) ook wel zo, maar niet als vrouw maar als "vrouw". op papier en met die neovagina wil nog steeds niet zeggen dat je het ook *echt* bent. en *echte* vrouwen hebben nou eenmaal geen prostaat. dat hebben alleen mannen en "vrouwen" tussen aanhalingstekens. maar misschien heeft Melina als "vrouw" haar prostaat wel weg laten halen. want in Belgie is namelijk heel veel mogelijk op dit gebied (trouwens, mss voert Noorman der Dussen ook wel zulk soort operaties uit) en dan nog, dan is "ze" nog steeds XY, want "ze" is nou eenmaal als XY geboren. en XY betekent nou eenmaal *MAN* daar veranderen al die operaties en die V in "haar" paspoort ook niets aan. maar desondanks blijft ze gewoon als "vrouw" op haar roze wolk zweven. zij is vrouw (*GASP*) en alles en iedereen wat nog geen SRS heeft gehad of geen SRS wil (om wat voor reden dan ook) zijn volgens "haar" mannen.
Kiki,
Je hebt geluk dat ik nu weg moet en even geen tijd heb.
Deze aanval op Melina is teveel en onnodig.
Dit levert jou dus een ban op.
De enige manier om dit te voorkomen is dat als ik vanavond thuis kom je dit bericht gerectificeerd hebt en je excusen hebt aangeboden.
Staan deze er niet, heb je een ban te pakken.
Nogmaals.....als ik even tijd had gehad, had je deze kans niet gekregen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

johnn schreef:Kiki,
Je hebt geluk dat ik nu weg moet en even geen tijd heb.
Deze aanval op Melina is teveel en onnodig.
Dit levert jou dus een ban op.
De enige manier om dit te voorkomen is dat als ik vanavond thuis kom je dit bericht gerectificeerd hebt en je excusen hebt aangeboden.
Staan deze er niet, heb je een ban te pakken.
Nogmaals.....als ik even tijd had gehad, had je deze kans niet gekregen.
Ik vind Kiki ongelijk hebben en eis ook dat ze tegen over ieder hier in het forum haar excuses aanbied.
Ze beledigd hiermee de hele T. wereld.

Yildiz
Plaats reactie