Babette schreef:ik heb gisteravond een docu op BBC2 gezien over de "geboorte" van Israel... Ik werd er doodziek van. Mijn partner en ik kunnen absoluut niet begrijpen hoe een volk, dat zo vervolgd is, vervolgens doodleuk een andere bevolkingsgroep verdrijft, uitmoordt als het uit komt en tot op de dag van vandaag probeert Palestijnen uit te knijpen. De toenmalige Israelische generaals geven het toe, omdat ze wroeging voelen... Ondertussen gaat het bouwen van nederzettingen gewoon door. Met welk recht vragen wij ons regelmatig af... Een ander volk straffen met de gevolgen van de holocaust is een gotspe...
Groetjes en liefs,
Babette.
*ZUCHT*.......lieve Babette, google eens een beetje en zoek Jordanië eens op?
dankzij het Witboek gesticht in 1922 op Palestijnse grond, de hashemieten hebben daar sinds jaar en dag de macht terwijl zo'n 70% van de jordaanse bevolking palestijns is.
de eerste koning Abdullah werd in 1954 door een Palestijn vermoord en opgevolgd zijn zoon Hussein, die vervolgens korte mette maakte met jouw geliefde palestijnen, wat ontaardde in massale executies in de jaren 60 tot de Black September in 1970, toen zo'n 20.000 palestijnen de grens overgezet werden richting Libanon.
wat er met Libanon gebeurd is weten we allemaal.
wat probeer ik je hier duidelijk te maken lieve, linkse, politiek correcte Babette?
a: dat geen enkele arab wakker lag van de vervolging van palestijnen in Jordanië.
b: ook jij toen niet indertijd, en nu maak je je ook niet zo druk over het feit dat Jordanië op Palestijnse grond gesticht is en dat de hashemieten daar de dienst uit maken.
c: jij hebt nog nooit gehoord van een palestijn die Jordanië claimt als Palestijns gebied, en ik ook niet. niemand niet trouwens. Israel is namelijk veel mediagenieker ivm idd: de Holocaust wat bij onnadenkende piepeltjes als jij heel veel morele verontwaardiging oproept. 'hoe kunnen ze dat nou toch doen, als ze zelf..'enz.
liet die BBC docu ook zien hoe Israel tot stand is gekomen dankzij de Verenigde Naties en ook Palestina? nee zeker?
tuurlijk laten ze niet zien dat de palestijnen het hun toegewezen land *onder invloed van de omringende arab landen weigerden*.
liet die BBC docu ook de 1e isra-arab oorlog zien waarin maar liefst even 5 omringende arab landen israel van de kaart probeerden te vegen? toen de inkt op de Verenigde Naties toekenning van Israel nog niet eens droog was? nee zeker?
ook niet dat de omringende arablanden de palestijnen opdroegen 'ruimte te maken voor de arab legers'? nee zeker?
liet die docu ook zien dat de palestijnen tot op de dag van vandaag in de bezette gebieden door bv Egypte en Jordanie als gijzelaars worden gebruikt? nee zeker?
Egypte *wil* Gaza+ inwoners niet eens terug. Gaza was tot 1967 Egyptisch grondgebied, en de bewoners palestijnen met de egyptische nationaliteit.
diezelfde voormalig egyptische palestijnen worden namelijk *NIET* erkend door egypte, dus zijn ze statenloos.
wat was het hoofdonderwerp van die BBC docu? laat me es raden? Deir Yassin.
enzenenz. ja ja, holocaust, oh oh oh, wat erg toch, jeetje, ach gut, maar niet even verder kijken dan de neus lang is. nee, natuurlijk niet....de holocaust is een goeie stok om mee te slaan en het eigen geweten over het landsgedrag tussen 40-45 te verbloemen.
'zie je wel? zij doen hetzelfde!' (maw: 'zo erg was het allemaal niet')