Reportage Lellebel

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ken net zo goed TV's die "deeltijdvrouwen" zijn, waarbij je het verschil met een TS/TG niet meer ziet. Oftewel: zoveel mensen, zoveel smaken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

ik ben geen nannette, en ik ben ook geen onbekend.

ik ben Joanie, maar vanwege sommige aso figuren wilde ik niet meer posten hier.
Dan weten jullie even wie ik ben/was op het forum en hoeven jullie niet meer te speculeren.

De groeten!

P.S Sommige van jullie hadden op school beter moeten opletten met leren lezen.
Maar mischien weten jullie wel echt hoe anderen zich voelen zonder ze te kennen, wie wordt de nieuwe uri geller? lol
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Nou vooruit dan maar zal ik het nog 1x proberen.....
Vind dat er weer flink met vooroordelen over de groepen T's waartoe de schrijfsters blijkbaar niet behoren wordt gesmeten. Tevens vraag ik me af waarom jullie je zo graag als vrouw willen bewijzen, naar mijn mening is er maar 1 waaraan je verantwoording schuldig bent en dat ben je zelf. En het lijkt me dat je eigen gevoel je daarover genoeg vertelt. Als je je daar tegenover nog moet bewijzen moet je je misschien ook afvragen of het stickertje wat je achter je naam hebt geplakt wel klopt. Bovendien is wat of wie je bent niet uiterlijk maar innerlijk bepaald, met andere woorden het is er ook als je het niet uitdraagt. Kortom, laten we zijn wie we zijn, en zo profiteren van de waardering die anderen voor ons hebben, omdat we dat durven te zijn. Karikatuur of niet, de meesten van ons (en daar bedoel ik de hele t-groep mee, niet alleen het stukje waarin jullie of ik passen) komen toch niet in aanmerking voor een prijs bij een Miss-verkiezing.
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Niemand schreef:ik ben geen nannette, en ik ben ook geen onbekend.

ik ben Joanie, maar vanwege sommige aso figuren wilde ik niet meer posten hier.
Dan weten jullie even wie ik ben/was op het forum en hoeven jullie niet meer te speculeren.

De groeten!

P.S Sommige van jullie hadden op school beter moeten opletten met leren lezen.
Maar mischien weten jullie wel echt hoe anderen zich voelen zonder ze te kennen, wie wordt de nieuwe uri geller? lol
nogmaals, het ga je goed

Joy
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

ik begrijp er eigenlijk geen snars meer van. ik dacht dat *niemand* nanette is/was. maar *niemand* is niemand minder dan joannie. en nanette is dus *onbekend*

ingewikkeld allemaal.
nepvrouw als geuzennaam
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

En zo blijft niemand onbekend, zelfs geen pil(diz).
Kunnen we weer lekker slapen.

Stickyzzz
Vrouw
eefje
Banned Lid

Bericht door eefje »

Er werdt wel een link met transseksualiteit gelegd in dat programma. En dat klopt niet. Transseksueel is heel wat anders dan een travestiet. Er zullen wel overeenkomsten zijn, maar toch, het is heel wat anders. Zo is het toch ook geen wonder dat mensen alles op 1 hoop gaan gooien.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

er worden travestieten in beeld gebracht, en 1 trans

de trans is een regelmatige bezoeker van de lellebel en ook dat wordt in beeld gebracht

niks aan de hand dus
Myrte
ff weer wat posten

Bericht door Myrte »

Joyy schreef:een tv presenteert zich over het algemeen als iemand die man is die er uit ziet als een karikatuur van een vrouw

dat lijkt me heel andere koek dan dat je zodanig genderdysfoor bent dat je nog maar 1 kant op kan, noodgedwongen de weg van een transitie
Hoi Jovy,
Ik vind dat een te algemene uitspraak. Net zoiets als 'bij een transseksueel kun je nooit zien dat zij ooit een man was". Dat is bij sommigen zo, bij een ander weer niet. Maar als ik me zo zou presenteren zoals je hierboven stelt, zou ik niet over straat durven. Er zijn ook genoeg travestieten die zich normaal proberen te presenteren. Travestieten hebben natuurlijk daarbij wel wat nadelen ten opzichte van transseksuelen die hormoontherapieen volgen, maar dan nog hoeft het meteen een karikartuur te zijn.

Groetjes,

Myrte
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

iedere definitie gaat mank omdat er altijd wel iemand is die zich niet herkent in die definitie :wink:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
iedere definitie gaat mank omdat er altijd wel iemand is die zich niet herkent in die definitie
Precies, daarom heb ik ook een aversie tegen hokjes.

Irene
Kleine stapjes
(Mister) J.
is nieuw hier
Contacteer:

Man Bijt Hond...

Bericht door (Mister) J. »

Ik kan wel AL mijn gedachten nu gaan opschrijven maar dat doe ik niet.
Ik moet ook nog werken vandaag :)
Ik vind persoonlijk de uitzendingen van Man Bijt Hond een goed,eerlijk en duidelijk portret over cafe de Lellebel en zijn bezoekers. Dit wil dus zeggen enkel en alleen over de Lellebel en zijn bezoeker(!). En geen portret van wie/wat dan ook verder in Nederland. Wanneer je in de Lellebel bent dan is het altijd grote lol en als je naar huis gaat dan heb je een ander leven. Wat ook goed uitgelicht werd door Thea en Bronja en de persoonlijke zaken van Eva en Sugi die ook hun familiebeslommeringen hebben en hun huisdieren. Bronja is alles behalve een Dragqueen en dat kon iedereen wel zien, denk ik zo. En draaide de serie dus niet alleen om Dragqueens....Verder zijn dan Eva,Desiree en Sugi Dragqueen, ja inderdaad. En zij zijn degene die de tent daar draaiende houden en ons (samen met andere) heel veel plezier en entertrainment brengen. Desiree (de eigenaar dus) heeft niet voor niks een lintje mogen ontvangen van onze Koningin. Zij heeft ruim 10 jaar klaar en open gestaan voor iedereen die ergens met zijn/haar gevoelens naar toe moest. Mocht de rest van Nederland denken dat ELKE T zo is als die drie dan is dat hun "probleem". Niemand is hetzelfde en deze 3 meiden zijn onderling al zo vreselijk verschillend in hun omgang met hun T gevoelens. Ook dat kun je pas weten als je ze kent.

Mocht je een keer een wat minder leuke ervaring in de Lellebel gehad hebben dan vind ik dat jammer. Het is daar elke avond anders. En het is ook belangrijk je open te kunnen zetten voor alle indrukken.
En het woord "sexcafe"....sorry hoor maar je bent er zelf bij en "sex" prakizeren de mensen meestal op een andere plek, als ik het goed heb :-?
Natuurlijk word en geflirt en schuine grappen gemaakt. Als je daar niet tegen kunt en de lol niet van in kunt zien...kortom..je hebt geen gevoel voor humor? dan kun je beter niet komen inderdaad. :roll:

Dat was even mijn persoonlijke mening over de zaak.
En inderdaad persoonlijk want de Lellebel gaat mij persoonlijk aan mijn hart. 8)

Groetjes, Judith
Cafe de Lellebel:Dit jaar staan we weer op een mooie boot in de Canal Parade op 2-8-2008.
Plaats reactie